Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:35

Heidi2 schreef:
Maar is nu de boodschap naar de KNHS dan niet ondubbelzinnig dat er geen animo voor is? En dus hoeven zij zich niet te beraden op het wel of niet toestaan van bitloos starten?

Gevolg van de beslissing om de dag niet door te laten gaan, is dat er (nog) geen boodschap is richting KNHS. Pling

De petitie loopt nog wel, en wat we daarmee gaan doen, moeten we nog bespreken met elkaar.
Ideeën? Suggesties?

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:41

aha, ik dacht dat de KNHS wel op de hoogte was van de plannen van deze dag vandaar.
Nou weet je, de fam. bartels zouden zo'n initiatief misschien best toejuichen. Zij zijn aardig "alternatief" zegmaar en werken ook veel samen met Emiel Voest. Misschien is het toch handig om zulke name erin te betrekken. Hoogstwaarschijnlijk heb j edan mee rkans dat er geluisterd gaat worden.
Er wordt aan alle kanten gewerkt om de paardenwereld wat natuurlijker te maken. Kijk maar eens naar het feit dat Emiel nu lesgeeft op de grootste paardenopleiding in Nederland. Vind dat geweldig en dat zijn punten waar je uiteindleijk een omslag mee kunt bereiken. en denk ook dat je het streven niet al te hoog moet inzetten.
Kijk ik weet best waar we voor staan en als dat het uiteindelijk edoel is prima maar denk dat een omslag of ogen openen een gestaag proces zal zijn en niet iets dat zomaar van de ene op de andere dag bereikt gaat worden.
Dus een kwestie van water bij de wijn doen om het uiteindelijke doel te kunnen halen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:10

JoviBan schreef:
Gevolg van de beslissing om de dag niet door te laten gaan, is dat er (nog) geen boodschap is richting KNHS. Pling

Ik denk eerlijk gezegd dat je de KNHS onderschat dan. Die zijn heus wel op de hoogte van het initiatief hoor...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:20

Dat wilde ik ook net gaan zeggen Wendy Knipoog Ik weet bijna zeker dat ze wel op de hoogte zijn, er is behoorlijk wat publiciteit aan gegeven dus dat is bij de KNHS ook wel aangekomen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:49

Behoorlijk wat publiciteit? Welnee. Haha! Het enige medium dat er behoorlijk wat aandacht aan heeft geschonken, is De Vrijruiter.

Binnen de KNHS zullen ze, of enkelen, inderdaad op de hoogte zijn van dit initiatief. En wellicht zullen ze ook op de hoogte zijn dat een groepje mensen een bitloos dressuur dag wilden organiseren die nu niet doorgaat vanwege te weinig animo.

Dus??
Denken jullie nu dat ze bij de KNHS opgelucht zullen ademhalen? Haha! Of dat ze het weglachen? Of dat ze denken "Dat was het"?
Het maakt toch niet uit wat ze denken? Vork

In ieder geval weten ze dat bitloos een issue is.
En wat de toekomst ons en de KNHS mag brengen, kan niemand voorspellen (of wel Knipoog ). Duivel

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:30

Ik bedoel meer dat er ook flyers zijn opgehangen in het land enz. had het niet echt over artikelen in bladen o.i.d.
En nee, ik denk niet dat de KNHS nu opgelucht ademhaalt of het weglachen Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:29

Imke benaderen is natuurlijk heel leuk (dat heb ik ook gedaan, ze weet er van) maar dat is we erg duur, en het geld hebben we daarvoor niet. Als we een grote sponsor(s) hadden, die de financiele kant zouden regelen, misschien dat dan de dag alsnog door had kunnen gaan, maar daar ging het ons niet om. We zouden eigenlijk eerst een beeld moeten krijgen van hoeveel mensen er in ons land daadwerkelijk bitloos rijden en ook aan wedstrijden mee zouden willen doen. Je kunt wel leuk een organisatie opzetten, maar als het maar om 11 mensen gaat heeft dat denk ik niet zoveel nut.

germieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:47

JoviBan schreef:
Heidi2 schreef:
Maar is nu de boodschap naar de KNHS dan niet ondubbelzinnig dat er geen animo voor is? En dus hoeven zij zich niet te beraden op het wel of niet toestaan van bitloos starten?

De petitie loopt nog wel, en wat we daarmee gaan doen, moeten we nog bespreken met elkaar.
Ideeën? Suggesties?

Die kunnen we natuurlijk persoonlijk afleveren bij de directeur van de knhs thuis. Maar of dat helpt?
Gert Naber schijnt over de disciplinereglementen te gaan. Misschien moeten we die dan wel hebben. Maar ja, daar weet ik weer geen ingang.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:48

dorientjuh schreef:
We zouden eigenlijk eerst een beeld moeten krijgen van hoeveel mensen er in ons land daadwerkelijk bitloos rijden en ook aan wedstrijden mee zouden willen doen. Je kunt wel leuk een organisatie opzetten, maar als het maar om 11 mensen gaat heeft dat denk ik niet zoveel nut.

Maar het is natuurlijk niet zo dat maar 11 mensen bitloos dressuurwedstrijden willen rijden. Ik denk dat het in dit geval meer was, dat er 11 mensen bereid waren om een heel eind te rijden om een bitloze wedstrijd te rijden. Als er dit soort wedstrijden bij de mensen in de buurt worden gegeven, zal veel meer animo zijn. Denk ik.. Maar ja, dat is door de KNHS op dit moment helaas niet mogelijk... zucht.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:58

Eigenlijk zou je uit protest wedstrijden moeten gaan rijden met een bit in het hoofdstel maar dat je de teugels dan aan het hoofdstel vastmaakt ipv het bit. Voldoe je toch aan de regels Haha!

In de ideale wereld zou ik graag zien dat je t/m L2 verplicht bitloos moet rijden Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:09

waarom is dat ideaal?

Ideaal is dat men met een stille hand rijd en dat de schele jury's die niet zien of een paard in de krul word getrokken of niet, op moeten hoepelen Lachen
Zodat de krul trekkers eens na gaan denken over hun trek graage handjes Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:15

Idd... maar wat mij betreft zou het daarbij niet moeten uitmaken of je gebruik maakt van een bit of een bitloze optoming.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:19

Arabesk schreef:
Eigenlijk zou je uit protest wedstrijden moeten gaan rijden met een bit in het hoofdstel maar dat je de teugels dan aan het hoofdstel vastmaakt ipv het bit. Voldoe je toch aan de regels Haha!

Jammer genoeg hebben ze dat ingedekt in de reglementen...

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:26

Hoe dan? VOnd het wel cool idee...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:27

De teugels dienen aan het bit bevestigd te zijn. Dit was ook het eerste waar ik naar zocht in de regeltjes, maar helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:30

Citaat:
12. Aan het materiaal en de uitvoering van de teugels worden geen regels gesteld, met dien verstande dat in géén enkele klasse het gebruik van een voorziening, die als een lus of handvat kan worden aangemerkt, is toegestaan. De teugels mogen uitsluitend zijn vastgemaakt aan het bit.

Valt me wel op dat zoveel bitloos rijders de reglementen niet kennen Lachen
Maar er wel opmerkingen over hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:40

Zoveel? Verward

En alle bitrijders kennen de reglementen uit hun hoofd? Vast niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:42

Ja idd zoveel Lachen
Nee ook niet, maar als de regels zelf rondom het stukje bit(loos) niet eens bekend zijn vind ik dat vreemd Lachen
Viel me in het topic van Heidi namelijk ook al op.
En eerder in dit topic ook al Lachen

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:43

Zoveel? haha,
Hoe bedoel je scheer alles over een kam.
Heb me ooit in me jonge jaren weleens verdiept in al die regels. (dan hebben we he tdus over twintig jaar geleden...
Met instructie-curus daarna nog maar eerlijk gezegd zijn alleen de grote lijnen blijven hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:44

zeg ik alle?
Nee, dus ik scheer niet iedereen over 1 kam

hoe bedoel je, overdrijven Lachen Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:15

Speedster schreef:
De teugels dienen aan het bit bevestigd te zijn. Dit was ook het eerste waar ik naar zocht in de regeltjes, maar helaas...

No Cheer

en nepbitringen op het hoofdstel bevestigen, maar dan zonder het daadwerkelijke bit in de mond Haha! Clown