Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re: Actie Dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:04

CGJ12 schreef:
Aimee schreef:
Leer jij je paarden überhaupt piaffe en passage dan? Zo ja, waarom dan toch zo zeuren over dat hoedje, niemand heeft het er over gehad GP-ruiters met helm te laten rijden....

..... in je hok! Haha!

haha die is goed!!!! Precies goed Tong uitsteken Haha! Knipoog

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:23

WWWiske schreef:
Volgens de KNHS regelementen hoef je helemaal niet zo'n casco ding op je hoofd te zetten.
Art. 143: een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap / -helm.

Een veiligheidscap mag dus ook Ja

http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _39002.jpg
Ehm...mag deze dan ook?! Nu snap ik er helemaal niks meer van...
Ik dacht juist dat je zo'n ding opmoest met bandjes en dergelijke.

Een gevaar zit altijd in een klein hoekje maar ik hou voor die 3/4 uur die ik op wedstrijd rijdt toch liever m'n gewone vertrouwde cap op. Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:57

CGJ12 schreef:
..... in je hok! Haha!

Een blaffende hond zet je op de plaats en/of je loopt een ommetje; een aanvallende waakhond waar je wat van te duchten hebt, moet je wel terug wijzen naar z'n hok om jezelf te beschermen.....

.....laat ik bovenstaande opmerking dus maar als compliment zien.....

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:41

Ilsemarie schreef:
WWWiske schreef:
Volgens de KNHS regelementen hoef je helemaal niet zo'n casco ding op je hoofd te zetten.

Een veiligheids
cap
mag dus ook Ja

Een gevaar zit altijd in een klein hoekje maar ik hou voor die 3/4 uur die ik op wedstrijd rijdt toch liever m'n gewone vertrouwde cap op. Bloos

Als die caps zoals op die foto mogen, kun je net zo goed weer een hoedje opzetten Schijnheilig Dat ding is van je kop afgevlogen, voordat je de grond raakt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:47

@chalotje: Ehmm.. ik rijd zelf alleen met zo eentje zonder band als ik op wedstrijd ben. THuis rijd ik met dezelfde alleen dan met zo'n opzet bandje (dus niet die die er al in zit maar een hele andere). Maar die cap vliegt écht niet zo af als hij goed past...!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:06

Ik zou wel zorgen dat jij of je lezer het regelement bij de hand hebt als je met een cap start die niet voldoet aan de veiligheidseisen. Heb al met heel veel mensen de discussie gevoerd en iedereen blijft stug volhouden dat zo'n engelse cap niet mag. Denk dat veel jury's je erop aan spreken. Want de KNHS zal hierin ook alles zo onduidelijk mogegelijk houden vrees ik.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:25

@fleur: ik start er ook niet meer mee, ookal zou ik wel graag willen. Maar ik heb nu al een casco dus dan zet ik dat lelijke ding maar op.
Alleen ik dacht dus ook dat die caps vanaf 1 april niet meer toegestaan zijn maar toen snapte ik het niet meer helemaal na wwwiske's opmerking. Maargoed, dan maar de casco op Haha!

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:16

Jammer dat Aimee die damvereniging nog niet gevonden heeft. Moet ik helpen zoeken?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:11

Het is darten geworden en een vleugje boscrossen (uiteraard standaard met helm op), dus nee dank je, hulp is niet meer nodig.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:25

chalotje schreef:
Ilsemarie schreef:

Als die caps zoals op die foto mogen, kun je net zo goed weer een hoedje opzetten Schijnheilig Dat ding is van je kop afgevlogen, voordat je de grond raakt.
[/quote]
Die casco dingen liggen ook al op de grond voordat je gevallen bent, had een vriendin van mij

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:06

WWWiske schreef:
Barbara_m schreef:
zweep heb ik absoluut niet nodig. Mijn paarden zijn super aan het been en gehoorzaam, de jouwe niet dan?

Ik weet niet wat jij voor een interpretatie van de zweep hebt, blijkbaar zie jij die zweep alleen als een middel bij flegmatieke en ongehoorzame paarden ofzo Verward

Knap dat jij ze piaffe en passage aanleert alleen met je been en zonder zweepje, dat moet je mij eens uitleggen.

Och, dat kan heel goed zonder zweep ik zou niet weten waarom je een zweep nodig zou hebben. Mijn paard kon het zonder zweep en sporen. Leer een paard dat werken heel leuk is en dat je samen zonder druk lekker kunt werken. En zo'n paard doet alles voor je.

Ik heb wel eens trainingsessies gezien dat een trainer achter een paard staat met zweep (vind een paard heel leuk) De spanning straalt eraf het paard weet niet wat hij moet doen. Is de trainer weg en de ruiter neemt het over. Dan is het paard is volledig in de stress en weet absoluut niet meer wat er gevraagd word. Dat is een aap een kunstje leren een goed piaff zou hij nooit leren hij weet dat hij zijn benen op moet tillen, maar voor de rest zou hij het niet weten wat hij doet.

Nee, dan doe ik het liever wat vriendelijker. Draven, overgang naar verzamelde draf en dan nog meer vragen tot dat hij 1 of 2 stappen op de plaats doet. Uitbundig belonen (ontbreekt nogwel eens in dressuurland) en dan de spanning er af en door een stukje te stappen aan de losse teugel. Dan weer oppakken en overnieuw en voor je het weet kan hij/zij de piaff en passage. Tis zo simpel, maar wij moet altijd zo moeilijk en onduidelijk doen.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:26

Lekker ontopic yarrah Clown

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:25

En heel hartelijk bedankt voor de dressuurles..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:49

Citaat:
Ik weet niet wat jij voor een interpretatie van de zweep hebt, blijkbaar zie jij die zweep alleen als een middel bij flegmatieke en ongehoorzame paarden ofzo Verward

Knap dat jij ze piaffe en passage aanleert alleen met je been en zonder zweepje, dat moet je mij eens uitleggen.

Citaat:

Och, dat kan heel goed zonder zweep ik zou niet weten waarom je een zweep nodig zou hebben. Mijn paard kon het zonder zweep en sporen. Leer een paard dat werken heel leuk is en dat je samen zonder druk lekker kunt werken. En zo'n paard doet alles voor je.

Ik heb wel eens trainingsessies gezien dat een trainer achter een paard staat met zweep (vind een paard heel leuk) De spanning straalt eraf het paard weet niet wat hij moet doen. Is de trainer weg en de ruiter neemt het over. Dan is het paard is volledig in de stress en weet absoluut niet meer wat er gevraagd word. Dat is een aap een kunstje leren een goed piaff zou hij nooit leren hij weet dat hij zijn benen op moet tillen, maar voor de rest zou hij het niet weten wat hij doet.

Nee, dan doe ik het liever wat vriendelijker. Draven, overgang naar verzamelde draf en dan nog meer vragen tot dat hij 1 of 2 stappen op de plaats doet. Uitbundig belonen (ontbreekt nogwel eens in dressuurland) en dan de spanning er af en door een stukje te stappen aan de losse teugel. Dan weer oppakken en overnieuw en voor je het weet kan hij/zij de piaff en passage. Tis zo simpel, maar wij moet altijd zo moeilijk en onduidelijk doen.

Ga jij s bij Anky op stal kijken hoe e het daar doen!!! Daar worden de paarden echt niet hee vriendelijk verzocht om AUB een pasje piaffe op passage te doen, dat wordt ze heel duidelijk MET zweep aan de dubbele longe geleerd!!! En ehm ik vind dat Salinero een hele goede piaffe en passage heeft, dus dat je zegt dat dan de passage en de piaffe heel slecht zijn klopt niet echt!!

Oke dit was mijn mening daarover. En ik houd er nu ook over op, daar is dit topic niet voor bedoelt!!!

Ontopic: Ik ga over 2 weken voor t eerst starten in het Z2 en ik zet mn vertrouwde capje op haha. Ik heb wel een hoedje, maar ik zet m de eerste keer niet op, gewoon voor de veiligheid. Maar ik ben wel heel blij dat je vanaf t Z nog een vrije keus hebt en ik hoop ook echt dat dat zo blijft !!!!!!!!!!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 13:12

Laten we nou niet gaan verzanden in een pi/pa discussie. Deze topic gaat nog steeds over de hoed (vrije keuze, altijd goed! Knipoog )

missmiekie schreef:
Ontopic: Ik ga over 2 weken voor t eerst starten in het Z2 en ik zet mn vertrouwde capje op haha. Ik heb wel een hoedje, maar ik zet m de eerste keer niet op, gewoon voor de veiligheid. Maar ik ben wel heel blij dat je vanaf t Z nog een vrije keus hebt en ik hoop ook echt dat dat zo blijft !!!!!!!!!!!

That's the spirit !
En dat is ook wat wij bedoelen. Het hoeft niet werkelijk zo te zijn dat je met hoedje gaat starten. Er moet alleen de keuzemogelijkheid blijven bestaan om dat al dan niet te doen.
En of je nou met hoed of cap start, is dan de verantwoordelijkheid van de betreffende ruiter.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:46

missmiekie schreef:
En ehm ik vind dat Salinero een hele goede piaffe en passage heeft, dus dat je zegt dat dan de passage en de piaffe heel slecht zijn klopt niet echt!!

Dus omdat jij een bepaalde mening hebt, is dat ook de waarheid.... Dromen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 14:24

Aimee, je gaat wat teveel offtopic

Kitty schreef:
Laten we nou niet gaan verzanden in een pi/pa discussie. Deze topic gaat nog steeds over de hoed (vrije keuze, altijd goed! Knipoog )

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:35

Hoezo? Ik heb het over mening en waarheid, niet over piaffe en passage!

Niet geheel irrelevant m.b.t. dit topic, aangezien mijn mening waarschijnlijk waarheid wordt..... Pling Haha!

Cool

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:59

Ik zie soms zo'n grijze ruis op de monitor hebben meer mensen dat? Afbeelding

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:40

Aimee schreef:
missmiekie schreef:
En ehm ik vind dat Salinero een hele goede piaffe en passage heeft, dus dat je zegt dat dan de passage en de piaffe heel slecht zijn klopt niet echt!!

Dus omdat jij een bepaalde mening hebt, is dat ook de waarheid.... Dromen

haha nee hoor, maar hij krijgt er niet voor niets 8-en en 9-ens voor op wedstrijden en het lijkt mij dat als de passage/piaffe slecht is je daar geen hoog cijfer voor scoort Knipoog maar dat is alweer erg offtopic: daarom zeg ik vanaf nu helemaal niks meer over pi/pa in dit topic, want daar is tie niet voor bedoelt!!!

optopic: Idd kitty helemaal met je eens!!!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 22-03-05 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:43

Ilsemarie schreef:
WWWiske schreef:

Een veiligheidscap mag dus ook Ja

Deze cap mag toch alleen als er een 3-puntssluiting aan vast gemaakt wordt?

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:35

Ja Ranna, die grijze ruis daar heb ik ook last van! Is er iets tegen te doen?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:43

Misser schreef:
Ilsemarie schreef:

Deze cap mag toch alleen als er een 3-puntssluiting aan vast gemaakt wordt?

Ja, bijv. HORKA heeft ze:

de oude vertrouwde cap met een "tuigje" :

Afbeelding

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:48

Miona schreef:

Lekker vaak stappen in Amsterdam (en op z'n echt-Amsterdams natuurlijk) dan raak je die grijze haren vanzelf kwijt! Is bovendien erg goed tegen vast-roesten.....

Hoef je bovendien niet verder te zeuren over dat hoedje, buiten paardenland sta je daarmee namelijk gruwelijk voor lu l. Maar het lijkt wel alsof een groot aantal mensen hier dat besef allang kwijt zijn.... vastgeroest dus.....

....het hulpmiddel daartegen heb ik hierboven al aangegeven.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:31

Miona schreef:

Ik weet niet of het aan het beeldscherm of de server ofzo ligt.
Vandaar dat ik vroeg of meer mensen er last van hadden.
Soms is het erger dan andere keren, maar soms is het ook heel hardnekkig valt mij op.