Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:06

My Wish .. jeetje dan heb je het wel heel koud .. maar goed gelukkig is er geen regel waarin staat hoeveel kleding je aan moet/mag hahaha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:10

moniek21 schreef:
My Wish .. jeetje dan heb je het wel heel koud .. maar goed gelukkig is er geen regel waarin staat hoeveel kleding je aan moet/mag hahaha.

Nee, precies :') dan zou ik echt sterven haha. Zou soms met kouder weer nog wel meer aan willen, maar dan kan je niet meer bewegen _O-
Daarom start ik nergens waar het buiten losrijden is of buiten ook proeven.

Nog even over die te rijden proeven. Babootje, ik houd nooit het schema aan? Ik kijk juist welke proeven je je voor inschrijft bij mijnknhs. Juist omdat selecties en kampioenschappen ook regelmatig afwijkende proeven hebben en het schema geen verplichting meer is maar alleen een advies en organisaties mogen afwijken. Je ziet bij inschrijving precies voor welk nummer je je inschrijft en dat is hier nog nooit fout gegaan tot afgelopen weekend. Als ik me aan het schema zou houden was het al vaker fout gegaan juist.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 13:24

moniek21 schreef:

Er zijn wel regels wat het minimum betreft, ook zo waardeloos als je het juist altijd warm hebt :')

Ik rij thuis altijd met alleen een shirt aan, in de winter pak ik vaker eentje met lange mouwen maar die dan ook liever opgestroopt en sws is het maar 1 laag, jasjes zijn dus uitvinding uit de hel wat mij betreft :\ Ik hoop dat KNHS ooit tot de conclusie durft te komen dat sporten wellicht in sportkleding naar keuze zou moeten mogen :+ of het nou meer of minder is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:45

Ik ben er ook zo een die het altijd warm heeft met rijden. Het blijft een ouderwetse toestand, sporten met je jasje aan!

Heel soms begin ik met een jas aan maar binnen tien minuten moet dat uit, ook al is het hartje winter. Een van de redenen waarom het liefst altijd buiten rij. Binnen krijg ik het helemaal snel benauwd.
En ik word letterlijk ziek als ik het echt te warm heb. Ik ga tegen de vlakte. Ooit eens met veel te warme temperaturen op concours gegaan, proef uitgereden en ik hoor nog iemand zeggen gaat het wel goed en vervolgens gaat gewoon het licht uit. Ik start dus niet met hoge temperaturen. Zelfs in de avond gaat dat mis.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:00

En dan nog zo’n lekkere plastron erbij in de zomer :Y)

Ik liep dus blijkbaar achter qua regels. Fijn om te weten dat je dus zonder jasje mag vanaf april. Al vind ik m’n jasje ook te mooi om niet te gebruiken haha. Alhoewel, m’n showshirt vind ik ook mooi.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:02

Plastron is zelfs niet meer verplicht! hahaha
ik draag 'm overigens wel altijd als ik een jasje aan heb, met zomertenue niet :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:03

Enzo_Ollie schreef:
Plastron is zelfs niet meer verplicht! hahaha
ik draag 'm overigens wel altijd als ik een jasje aan heb, met zomertenue niet :)

Hier ook. Vind het met jasje gewoon netter staan. Zonder jasje weer niet

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:10

Lijkt me best pittig als je het zo snel hebt, dan met jasje starten inderdaad. Zou mooi zijn als de KNHS daar een tussenweg in kan vinden. Ik rij zelf met een wedstrijdshirt met korte mouwen onder m'n jasje. Heb ook maar één shirt, die gebruik ik dus zowel zomer als winter. :)
Het tegenovergestelde, wat jij hebt MyWishMax, lijkt me ook heel naar. Het zo snel koud hebben. Misschien stomme vraag, maar hoe doe je dat als je geen wedstrijd hebt? Rij je dan bv. in een dikke trui?

Plastron draag ik ook niet in zomertenue.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:12

Ja, met dit weer nog steeds die thermolegging aan, rijbroek is speciale winter rijbroek dus ook dikker en gevoerd achtig. Dan een dik shirt met lange mouwen met geruwde binnenkant en een dik vest erover. Als het kouder is nog een thermoshirt eronder.

Dat allemaal in een binnenbak. Voor het rijden jas aan tot over knieën die pas binnen uitgaat. Anders kan ik letterlijk niet bewegen en heb ik extra veel pijn zowel tijdens als na het rijden. Zit zelfs naar die verwarmde bodywarmer te kijken.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:20

Oh jeetje, dat lijkt me echt heel pittig. Wel fijn dat je alsnog 'gewoon' kunt rijden. In de zomer is het denk ik wat makkelijker dan voor jou qua kleding?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:36

Fly High… hahaha daar heb je een punt voor wat betreft wat je minimaal aan moet :')
Maar wel heel vervelend voor jou dat je het altijd zo warm hebt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:34

moniek21 schreef:
Fly High… hahaha daar heb je een punt voor wat betreft wat je minimaal aan moet :')

Gelukkig wel,wil niet weten hoe sommige mensen op concours aan zouden komen anders :')

Ik denk misschien ouderwets , maar mij stoort dat jasje niet in de zomer. Als je t voor een jasje te heet vind , moet je misschien je paard ook lekker thuis laten :o

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 15:49

Ik vind het alleen veel te warm voor een jasje met 15 graden, geen idee waarom mijn paard dan thuis zou moeten blijven om eerlijk te zijn :o

In al die honderden sportdisciplines die geen ouderwetse outfits voorschrijven wordt er over het algemeen ook niet met strings en wapperende tieten gesport :+ dus in die zin ook geen idee waarom normale sportkleding in de paardensport zo not done is?

Maar goed ik rij in de zomer ook met een tanktop oid aan, zou in mijn jeugd absoluut onacceptabel zijn geweest weet ik, als een barbaar met je blote schouders te paard :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:12

Fly_high schreef:
Ik vind het alleen veel te warm voor een jasje met 15 graden, geen idee waarom mijn paard dan thuis zou moeten blijven om eerlijk te zijn :o

In al die honderden sportdisciplines die geen ouderwetse outfits voorschrijven wordt er over het algemeen ook niet met strings en wapperende tieten gesport :+ dus in die zin ook geen idee waarom normale sportkleding in de paardensport zo not done is?

Maar goed ik rij in de zomer ook met een tanktop oid aan, zou in mijn jeugd absoluut onacceptabel zijn geweest weet ik, als een barbaar met je blote schouders te paard :=

Nou die wapperde tieten.. daar wordt ik als jury toch regelmatig door afgeleid.
Heb, helaas, te vaak vrouwen in de ring met een behoorlijke voorgevel en een matige bh waarbij de wapperende tieten letterlijk van broeksband tot schouders gaan…

Zelfs in een dun wedstrijdshirt

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:18

oh dat geloof ik meteen!
Ik vind het bij mij ook heel erg storend ook met goede sportbh (zie topic dat nu loopt over sportbh's :P )
soms zie ik mensen rijden waarbij ik ipv plaatsvervangende schaamte plaatsvervangende pijn krijg _O-

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:25

PSvanLot schreef:
Heb, helaas, te vaak vrouwen in de ring met een behoorlijke voorgevel en een matige bh waarbij de wapperende tieten letterlijk van broeksband tot schouders gaan…

:')

Ik kan er niet over meepraten hoe ingewikkeld het is een grote cup vast te snoeren. Ik ben helaas 'gezegend' met een cupmaat die niet kan wapperen, maar dat is met paardrijden dan wel weer ideaal.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 17:34

O ja dat herken ik ook wel! Vooral met doorzitten in draf zijn het soms aparte beelden. Zwart (of iig donker) kanten ondergoed onder bijna doorzichtige witte broek is ook zoiets :') Ik zie KNHS alleen niet zo snel degelijk ondergoed onder je rijoutfit veplicht maken :P

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:39

Ik let er altijd op wat ik onder mijn witte broek aan doe, ook al schijnt hij niet door. Lijkt me zo beschamend om dan later te horen dat iedereen je ondergoed kon zien…

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:40

Het wordt tijd dat donkere rijbroeken mogen _O-

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:40

Fly_high schreef:
O ja dat herken ik ook wel! Vooral met doorzitten in draf zijn het soms aparte beelden. Zwart (of iig donker) kanten ondergoed onder bijna doorzichtige witte broek is ook zoiets :') Ik zie KNHS alleen niet zo snel degelijk ondergoed onder je rijoutfit veplicht maken :P

ik zweer bij huidskleurige sloggis!
idd vroeger op de manege had iedereen wit ondergoed onder de rijbroek (tenminste bij ons). zag er echt niet uit :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:59

Miriam91 schreef:
PSvanLot schreef:

:')

Ik kan er niet over meepraten hoe ingewikkeld het is een grote cup vast te snoeren. Ik ben helaas 'gezegend' met een cupmaat die niet kan wapperen, maar dat is met paardrijden dan wel weer ideaal.

Ik ben met mijn maatje 36 wel rijkelijk bedeeld, maar heb er totaal geen moeite mee om de dames vast te snoeren haha.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:42

Lastig die voorschriften als je qua persoonlijke temperatuur niet gemiddeld bent. Ik heb er niet zo’n last van, als het echt warm is start ik wel in zomertenue maar dat komt niet super vaak voor. Nog minder sinds ik vorig jaar een nieuw jasje kocht die wat dunner en koeler is dan mijn oude jasje, oude jasje deed ik vaak gelijk uit, deze kan ik eeuwig aanhouden zo fijn als die zit.
Mijn paard is een koukleum, die is erg happy als het warm is. Zo lang ik haar verantwoord kan vervoeren, gaan wij gewoon op wedstrijd hoor, ook als ik het zomertenue-temperaturen vind.
Over wedstrijden gesproken, komende zondag gaan we weer! Voor het eerst sinds Eva zoveel ziek is geweest, zo blij dat ze weer echt zichzelf is en al weken goed voelt. We beginnen even met 1 proef, ondanks dat 2 echt wel zou kunnen ben ik nog steeds bang haar te overvragen.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:56

Daffodil toch goed dat je de 2e proef doorgereden hebt! Fijn dat je een protocol hebt waar ook de goede dingen beloond worden!

MarenAmy ik zou gewoon even tegen haar zeggen dat ze verder niet met de proef moet bemoeien en alleen voorlezen

Miriam gefeliciteerd met je winstpunten, mooi debuut! :)

Discodip ook bedankt voor het delen van je ervaring! Ik ga toch nog maar even goed nadenken of ik dat ga bestellen of toch een losse neusriem van bridle2fit

Babootje leuk! Hoe oud is ie nu?
Ik geloof dat dat spannend blijft inderdaad, maar heel fijn dat hij er nu geen last van lijkt te hebben, duimen dat het zo blijft!

Ik rij in het zomer ook eigenlijk altijd met jasje, vind het mooier dan in zomertenue en kan wel goed tegen de warmte :+

Roulette wat fijn dat Eva weer fit is en jullie lekker op pad kunnen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:42

Ik heb even bij gelezen en het eerste wat ik las was ‘wapperende tieten’ :')

Maar uit ervaring ene flinke cup maat is moeilijk op een paard _O-

Melis_93: Kijk een naar Schockemohle! Ik heb er daar nu 2 van en ik ben er echt zo blij mee! Kost een klap maar ze blijven echt heel fijn en je kunt gewoon losse delen wisselen zoals je neusriem oid :D Mijne heeft nu ook andere maten. Neusriem pony en kopstuk Cob, dat kun je combineren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:45

Vandaag de inschrijvingen voor de dressuurselectie geopend bij de club. Ben zo benieuwd hoe het gaat lopen!