Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Op zijn vrije dagen word hij door een vriendin meegenomen op buitenrit of naar het bos. Is zooo niet mijn ding maar voor hem wel goed dus laat ik iemand anders doen
.
.. 
terwijl je ook weet dat het onzin is, want ze zijn klaar of niet.
Merk aan der dat ze daar op floreert dus dat laat ik lekker zo.
Eigenlijk 5 tot 6 dagen, maar ze is van moeder en die rijdt heel rustig en recreatief. Half uurtje met vooral veel stap en draf. De 2 of 3 dagen dat ik rijd zijn dus intensiever, 1 keer privéles en de andere dagen gewoon training. Laatste tijd rijd ik haar alleen en dan 4 of 5 dagen meestal, waarvan 2 intensief en de rest gewoon wat loswerken. Minder heeft ze in de winter te veel energie.
hij is inmiddels weer 100% fit en heeft duidelijk behoefte aan meer. Dus mijn voornemen is om dat "wat een zielige pony met zijn zere beentje" mindset los te laten, wat dat levert mij vooral veel vliegles op
En als hij zich met al dat idiote bokken niet herblesseert, dan moet een klein rondje oefenspringen ook kunnen 
spannend genoeg zonder trailer zeg maar.
Mevrouw heeft even kortsluiting omdat hele ritme op stal anders is en klimt de paddock en stal uit als er ander paard weg gaat. Laat die eerst maar weer even normaal worden.
Zo dicht op je als sommige doen kan met elk paard gevaarlijk zijn. Maar ja, ik verbaas me er ook over hoe slecht sommige de bakregels kennen als ze op wedstrijd gaan
misschien ook omdat het de vorige keer veel hoger uitviel dan verwacht

Euridicey schreef:Het valt me op dat velen aangeven niet of heel weinig te longeren. Doen jullie verder wel wat aan grondwerk? Mijn paard heeft juist zo veel baat bij het werken zonder extra gewicht op de rug. Ik zie haar echt verbeteren in een longeersessie.
MyWishMax schreef:Dat is wel gaaf! Ben benieuwd hoe dat je bevalt