Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:58

Iris_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:32

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:33

Iris_123 schreef:
eva92 schreef:

Ziet er netjes uit!
Ben wel benieuwd of de jury wat gaat zeggen over de dichte bak rand, je kan niet de oefeningen bij C nu niet goed zien.

Ik rij zelf ook in zo’n soort bak, maar ik heb er voor gekozen om in de bak te staan om te filmen. Maar weet ook niet of dit goed is..

heb het ook gevraagd aan een jury bij mij op stal..die zei als ik in een hokje zit en je moet bij C halthouden en achterwaarts zie ik het ook niet.. of als je in zon dicht hokje iets hoger zit

martinev

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:36

Jep, dat laatste was ook mijn idee, maar ik kreeg dus voor elk onderdeel bij de C een 5 van de jury, met als commentaar dat ze het niet kon beoordelen... Ik reed dezelfde proef.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:37

martinev schreef:
Jep, dat laatste was ook mijn idee, maar ik kreeg dus voor elk onderdeel bij de C een 5 van de jury, met als commentaar dat ze het niet kon beoordelen... Ik reed dezelfde proef.

Ja ik kan helaas niet anders heb ooit een ongeluk gehad omdat iemand de bakdeur open liet dus durf echt niet met een open bakrand te rijden. Buitenbak is nog niet klaar dus weinig opties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:40

Maar als je de bak 2 meter kleiner maakt omdat de filmer ín de bak komt zoals de KNHS ook zegt wat je doen moet als je het niet goed kan zien. Dan kan die deur toch gewoon dicht blijven? Nu zie je inderdaad de oefeningen bij C niet heb meerdere gehoord die daar gewoon 4/5en voor kregen met als commentaar niet te beoordelen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:40

Snap ik helemaal hoor, bij mij is het ook heel lastig, ga morgen wel iets anders proberen, maar geen idee of ze dat wel ok vinden. We gaan het zien!
Nette proef trouwens!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:41

Yvank_ schreef:
Maar als je de bak 2 meter kleiner maakt omdat de filmer ín de bak komt zoals de KNHS ook zegt wat je doen moet als je het niet goed kan zien. Dan kan die deur toch gewoon dicht blijven? Nu zie je inderdaad de oefeningen bij C niet heb meerdere gehoord die daar gewoon 4/5en voor kregen met als commentaar niet te beoordelen.

Ja maar ga niet de bak 2 meter kleiner maken dan komen de oefeningen niet uit oliebol happens dan maar een 5

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:43

Netjes Eva! Was ook mijn gedachte wat een grote bak haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:43

Ik vind het als jury heel kwalijk dat ik helemaal niets kan zien van het halthouden en achterwaarts. Hier kan ik dan toch geen cijfer voor geven?

op wedstrijd is er eigenlijk altijd wel wat van te maken. Als ik in een baan zit zoals deze dan ga ik staan met mijn hoofd tegen het raam en dan kan ik grotendeels de benen zien. Nu zie je echt helemaal niets enkel de bovenlijn van het paard.
Ik denk dat het paard niet lang genoeg stil staat/niet onbeweeglijk stil staat en niet diagonaal achterwaarts gaat, aan de beweging van het gene wat ik wel zie te herleiden.

Wat moet ik hier dan voor cijfer voor geven? Het liefst een zes, maar dat vind ik zo toch wel erg moeilijk.

Begrijp ook dat er soms geen andere baan mogelijkheid is, maar kies er dan voor om je baan wat in te korten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:47

Nou precies ja PSvanLot :) bovendien zou ik niet inzien welke oefeningen uit een M1 proef niet meer uitkomen als je die bak 1/2 meter korter maakt? Letter kun je dan afplakken en met een A4 verplaatsen dat heb ik meerdere mensen wel zien doen.

Contragalop oid kan natuurlijk ook prima met de bak een meter korter.

Iris_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:51

Ik heb er voor gekozen om ongeveer een meter naast de G te filmen. Op deze manier kon de filmer met mij mee draaien en staat alles op beeld. Ik moet hem nog insturen, dus weet niet of dit goed is. Maar ik denk dat het belangrijkst is dat alles goed te zien is.
De bak 2 meter korter maken zag ik niet zitten, omdat dan de afmetingen en hoeken niet kloppen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:53

volgens mij mag dat niet, maar dat kan ik mis hebben.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:56

Dat mag inderdaad niet, je moet echt bij C staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:57

Je krijgt als jury dan ook een heel apart beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:57

Iris_123 schreef:
Ik heb er voor gekozen om ongeveer een meter naast de G te filmen. Op deze manier kon de filmer met mij mee draaien en staat alles op beeld. Ik moet hem nog insturen, dus weet niet of dit goed is. Maar ik denk dat het belangrijkst is dat alles goed te zien is.
De bak 2 meter korter maken zag ik niet zitten, omdat dan de afmetingen en hoeken niet kloppen.

Dat mag dus niet. Je moet bij C staan. Het gaat erom dat ze kunnen beoordelen vanuit de jury positie.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:29

Wij hebben even een testfilmpje gemaakt (meer voor mijn eigen beeld om te kijken of ik het L2-waardig vond, nog niet dus :')), maar bij onze C staat een paal waar mijn filmer dus naast heeft moeten filmen. Er is dus niet recht vanaf de AC-lijn gefilmd, dus er is niet perfect te zien of ik op of naast de AC-lijn rijd, wel of ik slinger of niet (vaak wel :') ). Weten jullie of dat een probleem is?
Een vergelijkbare paal zit bij A dus de bakletters omdraaien heeft geen zin. Ik kan mijn filmer misschien op een stoel laten staan, mag dat? Dan is het wel meer van boven gefilmd..

Oja, mag je je haar ook in een staart doen of moet het absoluut in een vlecht of knot?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:07

Ik heb beide keren m'n haar in een staart gehad, maar mijn haar is ook niet echt lang (tot het midden van m'n schouderbladen) maar heb daar niks over gehoord. Las pas later dat het in een knot moest :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:25

Imaginaerum schreef:
Wij hebben even een testfilmpje gemaakt (meer voor mijn eigen beeld om te kijken of ik het L2-waardig vond, nog niet dus :')), maar bij onze C staat een paal waar mijn filmer dus naast heeft moeten filmen. Er is dus niet recht vanaf de AC-lijn gefilmd, dus er is niet perfect te zien of ik op of naast de AC-lijn rijd, wel of ik slinger of niet (vaak wel :') ). Weten jullie of dat een probleem is?
Een vergelijkbare paal zit bij A dus de bakletters omdraaien heeft geen zin. Ik kan mijn filmer misschien op een stoel laten staan, mag dat? Dan is het wel meer van boven gefilmd..

Oja, mag je je haar ook in een staart doen of moet het absoluut in een vlecht of knot?

moet geknot

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:42

Imaginaerum schreef:

Dit hadden wij ook. Je kan ervoor kiezen om je armen om de paal te slaan en dan dus te filmen. Maar ik ben gewoon zo strak mogelijk tegen die paal aan gaan staan. Ik wilde namelijk zelf nog wel kunnen zien wat ik aan het filmen was haha :')
Ingestuurd en geen commentaar op gehad :D

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:07

PSvanLot schreef:
Ik vind het als jury heel kwalijk dat ik helemaal niets kan zien van het halthouden en achterwaarts. Hier kan ik dan toch geen cijfer voor geven?

op wedstrijd is er eigenlijk altijd wel wat van te maken. Als ik in een baan zit zoals deze dan ga ik staan met mijn hoofd tegen het raam en dan kan ik grotendeels de benen zien. Nu zie je echt helemaal niets enkel de bovenlijn van het paard.
Ik denk dat het paard niet lang genoeg stil staat/niet onbeweeglijk stil staat en niet diagonaal achterwaarts gaat, aan de beweging van het gene wat ik wel zie te herleiden.

Wat moet ik hier dan voor cijfer voor geven? Het liefst een zes, maar dat vind ik zo toch wel erg moeilijk.

Begrijp ook dat er soms geen andere baan mogelijkheid is, maar kies er dan voor om je baan wat in te korten.

Eigenlijk moet dat gewoon een eis worden vindt ik.... kies je ervoor om dat niet te doen (bak inkorten) en is de oefening niet zichtbaar dan een standaard cijfer (onvoldoende) afspreken die voor iedereen hetzelfde is dan volgt er ook geen discussie meer en kan je voor jezelf bepalen of je voor een onvoldoende gaat of zorgt dat alle oefeningen in beeld komen d.m.v. bak verkleining e.d.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:10

Of ze moeten kijken welke proef per klasse geen of de minste onderdelen bij C heeft (ipv nu de laatste proef per klasse)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:59

Nibbit schreef:
Of ze moeten kijken welke proef per klasse geen of de minste onderdelen bij C heeft (ipv nu de laatste proef per klasse)

Ik dacht eigenlijk dat ze dat al gedaan hadden, omdat proef 14 van de L2 precies degene is waarbij niet bij C maar bij X achterwaarts moet. Maar zo te zien is dat bij andere klasses dus niet zo.

Ik heb mijn filmpje opgenomen en opgestuurd (voor evenement de 30ste). Niet perfect, maar wel representatief voor hoe het gaat op het moment. Nu afwachten :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:16

Denk dat ze de laatste proeven van de klassen hebben genomen, met de gedachte dat de kampioenschappen nog door konden gaan. Dit zijn namelijk de proeven die je dan moet rijden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:46

Deze proeven zouden sowieso niet gebruikt worden voor kampioenschappen.