[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:01

Raar dat je gevoel zo anders kan zijn. Ik reed ook veel minder lekker de tweede keer dan bij mijn debuur, maar wel met hogere punten. Bij de laatste proef had ik echt het gevoel dat ik er zo aan moest rijden, maar toen ik een stukje van het filmpje keek, zag het er best relaxed uit. :')

Wel twee keer dezelfde jury, dus dat geeft meestal minder grote verschillen.

Siepi

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:41

vanmorgen lekker gereden met mijn schimpie eerste week van september op concours nu al zin in

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:27

Fijn yfke !!
Gisteren een heerlijke training gehad .
En besloten de volgende keer l1 te gaan starten :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:38

Pfoeh wat een punten op de vorige pagina!

Ja dat gevoel is herkenbaar... Ik heb het de laatste keer laten filmen en toen begreep ik de punten wel beter.

Fijn Yfke! En wat leuk little_birdy. Snel gegaan dan :j

Zondag gaan wij weer op pad. Meneer zijn benen zijn weer goed, vorige week liep hij fantastisch maar zaterdag helaas begonnen met staken om ??? |o
Leuk, die opbouwfase. Veel uitdagingen maar af en toe... Heb ook een pittige week achter de rug dus ben benieuwd hoe ik het ga doen.. Pony doet het wel, maar ik moet het ook doen. Gelukkig gaat mijn instructrice mee als chauffeur en mentale support. Gisteren wel fijn gelest dus zal vast wel goed gaan komen. Ben benieuwd welke jury we hebben, we hebben jury's waar stalgenoten van mij gewoon niet bij willen starten omdat ze geen punten rijden :+.

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:25

Hoi iedereen,

Ik heb het even druk gehad, maar we hebben weer 3 winstpunten erbij (180 en 196)! Hij probeerde weer flauw te doen bij het juryhokje, maar ik heb wat flauwer terug gedaan... koos hij toch eieren voor zijn geld :P Hij was alleen wel echt apetraag.. geen idee waar het vandaan komt. Thuis lijkt de handrem soms ver te zoeken, op de afgelopen wedstrijd was zijn gaspedaal zoek.

@Lindor92; wat een knapperd zeg...

@Zoeterbraake; Dat belooft wat voor de toekomst! Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. In ieder geval gefeliciteerd! :D

@Sakura789; Gefeliciteerd met je punten en je mooie prijs!!

@lara15810; Gefeliciteerd met je punten! Soms is het maar goed dat de jury niet weet wat er vooraf is gegaan :p

@xVera94; Hoe groot is hij?

@yfkelover; Wat een pech, fijn dat het goed is genezen. Mooie punten hoor! Schimpies op wedstrijd... ik word altijd wel verdrietig van het poetsen. Vorige wedstrijd heb ik gewassen en extra verzorgd en toen kreeg ik een schamele 7 (zelfs een 7.5, vraag me niet waarom). Deze wedstrijd heb ik alleen geborsteld, kreeg ik wel een 8 :P

@Annetje, jammer hoor! Soms slaan de commentaren ook nergens op. Ooit een 4 gehad voor achterwaarts, omdat het paard maar twee stappen deed. Op het filmpje is duidelijk te zien dat hij er 4 deed.. dus soms zitten ze niet helemaal op te letten.

@little_birdy; gefeliciteerd met je punten en prijzen! Ben benieuwd hoe de nieuwe klasse gaat bevallen :)

@Jikkeee; succes aankomende week!

Ik heb nog geen wedstrijd in de planning staan, maar die komt vast begin september weer een keer. Momenteel is Gipsy behoorlijk lastig aan het doen met dressuur. Misschien gaan we te snel, maar dat weet ik nog niet. Ben bezig om meer soepelheid en buiging te krijgen (en meer controle). Veel zijgangen en achterwaarts, maar daar wordt hij behoorlijk drakerig van. Over twee weken heb ik weer privéles dus dat komt mooi uit.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:30

Lastig om die goede middenweg te vinden Hananass. Wel fijn dat je over twee weken weer les hebt, dat kan zo veel schelen!

Vandaag gereden. Ging helemaal prima, iets te druk. Nieuwe muesli heeft geplette haver, oeps :+. Eerste proef dus wat gehaast. 179 gereden. Jury had helaas een 6,5 aangepast naar een 5 en ik vermoed dat hij niet helemaal happy was met mijn knotten. Kreeg ik een opmerking over voor ik startte. Tweede proef heel lang moeten wachten maar heb hem toen net wat fijner op mijn hulpen gekregen. Ik vergeet in de proef mijn buitenbeen en buitenteugel mee te pakken, die had ik er toen wel bij. 200 punten gereden! Dus toch weer met twee puntjes naar huis :). Valt niet tegen met een hafje tussen het dressuurgeweld

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:33

Ik zie weer mooie punten voorbij komen, gefeliciteerd allemaal!

@Hanannas: wat apart van je gaspedaal! Typisch :')

@Jikkeee: Ben je vandaag geweest? Hoe is het gegaan? Edit: Ik zie het al haha. 200 punten is netjes!

@little_birdy: L1 alweer! Goed bezig!

Ik meld me weer een soort van terug in dit topic, al gok ik dat we in 2018 nog niet gaan starten hoor. Maar wie weet, zeg nooit nooit he! Met Zara zal ik niet meer starten, hoewel ze het qua gezondheid weer redelijk goed doet. Ik merk dat ze dit 'luie' leven veel leuker vindt dan het dressuurgeneuzel. Eerlijk blijven dus en geen wedstrijden meer. Maar daarvoor heb ik nu een nieuw project, vrijdag gaan we hem ophalen!

Mijn nieuwe pony, hij is 5 jaar en 1.46m groot. Kent de basis maar verder ook niks, nageeflijkheid heeft hij nog nooit van gehoord. Hij heeft een APK nodig en wat opvoeding, maar is absoluut bomproof! Mijn intentie is niet om super intensief de wedstrijdsport in te gaan, maar B/L dressuur vind ik leuk. Daarna zien we wel hoe ver we komen en of hij het leuk vindt :j
Afbeelding

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:03

Wauw weer zo'n leukerd Ghostattack! Veel plezier er mee! Fijn dat het nu beter gaat met Zara

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:07

Hananass toch mooie punten ik heb dat soms ook met Canto dan heb ik het gevoel dat ik alleen maar stuur en de rem stuk is terwijl ik thuis de zweep erbij moet pakken niet dat ik hem dan gebruik alleen vast houden is al genoeg
Ik heb trouwens bewust voor een schimmel gekozen vind het wat hebben een wit paard ondanks het poetsen en die van mij maakt zich meestal niet zo vies
Ghostattack ik heb ook geen hoop om zo hoog te rijden vind de B L ook leuk om te doen scheelt dat je eerst ook BB kunt starten kun je uit proberen of je pony het leuk vind
Jikkeee als het echt aan je knotten lag vind ik het een rare jury gaat toch om je rijden en je cijfer zo veranderen beetje belachelijk maar die 200 punten maakt een hoop goed
little_birdy lekker door trainen kom vast goed de L1

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:37

Jammer van de eerste proef, Annetje! Stond er op je protocol ook niets waar je wat mee kon? Vind dat altijd pas écht jammer, als er niets op je protocol staat waarvan je denkt "Oh, daar kan ik wat mee".

Lindor, leuk zeg, een clinic van Herman Wientjes! Heb ik heeeeeel vroeger :') ook eens een clinic bij gereden, toen ik een jaar of 11 was. Was een leuke ervaring! Ben benieuwd wat je meekrijgt van hem.

Hananass jammer dat het even wat minder gaat. Hoop dat je na je privéles weer vooruit kunt!

Hoe komt het dat de jury niet happy met je knotten was? Lijkt mij toch een bijkomstigheid.. gat om de te rijden proef. Gefeliciteerd met je punten in de tweede proef!

GA, wat leuk om te zien! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

----------
Ik zag nog ergens de vraag hoe groot mijn paard is. Hij was van de winter net geen paard (1,565), maar nu waarschijnlijk wel. Ik ben zelf maar 1,65 dus voor mij hoeft het allemaal niet zo groot :+

Hier proberen we de draad weer op te pakken. Ik heb er tot nu toe in augustus 8 hele keren op gezeten :'). Hij heeft lekker vakantie gehad, de tandarts is geweest en hopelijk kan de zadelmaker vandaag ons zadel weer tiptop passend krijgen. Dan kunnen we echt weer gaan opbouwen.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:45

Volgens mij rijden de meeste hier met een klein paardje of niet?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:52

Die van mij is als driejarige 1.68m gemeten, maar is nu denk ik richting de 1.73m gegaan, dus niet echt heel klein. Ook niet supergroot, maar ze heeft een lekkere Gelderse borst en kan fanatiek zijn, dus er komt aardig wat paard binnen.

@Hananass; ligt het ook niet een beetje aan het weer? Bij stabiel weer gaat alles bij mij gelijk, maar nu met een paar frisse dagen ertussen is het of heel veel gas of niet vooruit te branden.

@Jikkeee; commentaar op je knotten -O- volgens mij is de rijderij wel wat belangrijker, wat apart zeg?

Ik kreeg de laatste keer commentaar van mijn paard op de knotten, blijkbaar zaten een paar haartjes niet lekker, dus met het rijden trokken die vervelend, ze was helemaal aan het headshaken. Snel de knotten eruit getrokken (was bang dat ze zou gaan rollen en ik zat erop) en daarna maar weer voorzichtig in laten zetten.

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:07

Oh die opmerking over de knotten (dat ik het zo gek vond dat je daar commentaar op krijgt) was dus ook voor Jikke. Zou ik heel vreemd vinden als een jury zich daardoor laat beïnvloeden tijdens de rest van de proef.

Haha, Sakura, commentaar van je paard :') Ach ja, ze kunnen het niet echt vertellen helaas.

Hier is daarnet de zadelmaker geweest. 2 weken terug al 2 uur bezig geweest met zadels passen zonder resultaat. Toen toch maar mijn eigen zadel nogmaals laten verbreden in de pers en nu kwam de zadelmaker opvullen. Ik had hoop het er nog een jaartje mee te redden, maar ik ben bang dat het van de winter einde oefening is en hij echt uit zijn zadel is gegroeid -O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:09

Lindor92, knap paard heb je!
Zoeterbraake, dat is knap inderdaad! Goed bezig. Ga je direct over?
lara1510, mooie punten! En top van het fijne gevoel dat je in de 1e proef had.
Annetje, jammer dat je gevoel niet klopt met je punten. Controle halverwege de proef kwijtraken ken ik wel. Hoe train jij hierop?
Jikkeee, wat raar joh om je knotten. Hoe zag het eruit dan? Gelukkig je andere proef wel hele mooie punten. +:)+
GA, welkom terug! Zag het al op insta. Super leuk beestje heb je gekocht <3 Ook echt respect dat je Zara haar pensioen gunt.
xVera94, wat balen van je zadel! Wat voor 1 heb je?

Ik heb wel een kleintje. Pony is 1,47 en ik 1,72. Ik heb mijn lengte vooral in mijn benen (nogal kort bovenlijf) en zij is breed, dus het staat echt totaal niet vreemd.

Wij doen momenteel niet zoveel. Er zijn wel wat oefenwedstrijdjes, maar ze komen me telkens niet goed uit. We gaan op 29 september wel ons endurance debuut maken, dus daar trainen we nu meer voor dan in de bak.

Afbeelding

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:11

Hallo allemaal,

We zijn al over de helft in 2018 maar ik hoop dat ik me toch nog mag melden :o

Ik ben dit jaar begonnen met wedstrijd rijden, met mijn paard Amy. Amy is een KWPN-er van 1,66/1,67, haar vader is Metall. Ze is al op leeftijd, maar nog erg fit!

Ik heb in april mijn eerste wedstrijd gereden (2 proefjes) daar in totaal 2 winstpunten, net geen 3. Twee weken geleden nog een keer wedstrijd gereden (weer 2 proefjes), daar ook 2 winstpunten. Aankomend weekend weer een wedstrijd, spannend *\o/*

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:09

Hoe oud is je paard dan?

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:58

Welkom, masyo! Succes komend wedstrijd, laat je weten hoe het is gegaan?

PA, leuk hoor, een "kleintje"! Misstaat inderdaad helemaal niet! Ik ben benieuwd hoe het je bevalt, endurance :) Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel erg leuk (op amateuristisch niveau haha).

Ik heb een Anatomica Cygnus short roll monoblad. Klinkt best groots voor zo'n zadeltje :') Heerlijk zadel, ben er onwijs blij mee, maar heeft een vast kopijzer. Met de verbrede boom en een padje eronder is hij voor nu weer top, maar helaas is het wel een aflopende zaak. Het is vrijwel zeker dat paardlief er binnen een jaar echt uitgegroeid is.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:23

Ik had een even aantal knotten, ik weet dat je beter oneven kan pakken voor sommige jury's. En grote roosjes, dikke manen en vind zijn hals daar dan prachtig in. Weet nog niet wat ik de volgende keer doe, zie het dan wel :').

Ooh vakantie is ook fijn voor je paard Vera! Wel zonde van je zadel... Hier net een 'nieuwe' er op liggen en waarschijnlijk van de winter inderdaad ook weer op zoek. Hopelijk kan je het er nog een klein jaartje op doen! Zou fijn zijn.

Knap dier PeerAppel! Zou je inderdaad niet zeggen dat jij zo lang bent en zij niet zo groot. Succes met je endurance debuut!

Leuk Mayso! Ben benieuwd hoe het komend weekend gaat voor je.

Ik rij ook een pony! Hij is maar 145 :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:57

Wat een punten worden hier allemaal gereden zeg! Ons debuut is over een paar weekjes op 15 september. Hoe oefenen jullie de laatste weken? Extra les of gewoon naar eigen inzicht? Iedereen zegt dat ik er klaar voor ben maar begin toch wel onzeker te worden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:36

Vertrouw op de anderen.

Ik dacht dat het ook nog lang niet goed genoeg was en ik was nog lang niet tevreden in de proeven, maar dikke punten en eerste prijzen. Het is de B, dus vooral netjes op de bordjes rijden, netjes de overgangen doen en door blijven rijden als een onderdeel niet goed gaat. Vooral veel plezier hebben en met een grote smile afgroeten.

Ik heb meestal in de laatste week nog een prive les, maar geen speciale dingen. Met name even scherp stellen op overgangen en dingen die niet zo goed gaan. Aandraven op de A-C lijn dat moet ik echt een paar keer doen, anders gaat ze overenthousiast wijken voor het been :')

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:27

@Yfkelover; die van mij zit rond de 141.. dus wel een kleintje :P

@Masyo; Gefeliciteerd met je punten! Nog even en dan ben je er al doorheen :D

@L_iek; als het zo uitkomt dan nemen we les. Ik heb twee keer per maand groepsles. Ik neem alleen privé les als ik vastloop.

@Sakura789; ik vind het aandraven op de middenlijn wel een misselijke oefening voor een b-proef hoor :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:30

Wow Hanannas, wist niet dat die van jou maar 1.41 was joh! Ik dacht dat ik al een enorm kleine had in dit topic.. :') Nieuwe pony is gelukkig een slagje groter, scheelt enorm in spullen kopen ook. Geen zoektochten meer naar mini maatjes!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:41

Hananass schreef:
@Sakura789; ik vind het aandraven op de middenlijn wel een misselijke oefening voor een b-proef hoor :P

Komende maanden even van verlost :D

Stieken al naar een L1 proef gekeken en daar zit ie ook weer in, dus blijven oefenen :')

Maar het is tegenwoordig wel lastiger dan de B proefjes in 2004. Laatst vond ik mn oude proevenboekje weer.

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:03

Veel pony's in het topic, leuk!!

@ Jikke, wat voor zadel heb jij erop liggen?

@ Liek; ik doe niets anders. Het is een B-proefje, dus in principe is het alleen de basis van de basis en ik heb me voorgenomen dat die er gewoon in zit. Ik heb altijd op vrijdag privéles, zaterdag longeer ik of is hij vrij en zondag dan weer rijden, of het nu wedstrijd of een gewone training is. Het enige verschil is dus de "wasstraat" op zaterdag en de andere locatie op zondag.

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie je voorbereiden! Hoe rijden jullie bijvoorbeeld los?
Zelf rij ik vrij kort los, 15 tot maximaal 20 minuten (want ik rij hem in de training ook maar 20-40 minuten). Stap-draf-galop beide kanten op en even een pasje opzij voor het binnenbeen. Paar tempowisselingen in draf en that's it.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:10

Een Wintec 500 :+. Ligt momenteel als een huis, wat echt een wonder is. Maar hij groeit zo hard, in zijn bewegingen en in zijn lijf. Dus de verwachting is dat dit van de winter niet meer passend te krijgen is. Er zit volgens mij nu een witte boom in, maar dat weet ik niet zeker...

Als ik op zondag wedstrijd heb, heb ik op woensdag les. Donderdag kort rijden of longeren ivm spierpijn. Vrijdag vrij, zaterdag rijden en dan zondag wedstrijd. Ik zit er 30-40 minuten van te voren op. Ik stap heel veel tussendoor, dat is zijn beloning als hij iets goed uitvoert. Dat kan aanspringen zijn of whatever, dit bouwen wij ook zo in de lessen in en houd ik ook op wedstrijdterrein aan. Hij vind alles erg boeiend op het terrein, dus heb mijn tijd echt nodig om hem bij mij te krijgen en soepel te rijden. Hij is enthousiast maar stiekem een dieseltje.

23 september gaan wij pas weer op pad (helaas :')). Laatste proef zondag gaf me echt een goed gevoel. Hij liep zo tof, wil gewoon weer :+