[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:21

Rijd je ze uit het hoofd?

Ik begrijp niet zo goed waarom alleen in proef 26 galop halthouden wordt gevraagd

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:53

Lithya schreef:
Dit is niet op de volte, maar hoefslag vs 2e hoefslag. Zadel is recent nagekeken en opgevuld en inmiddels alweer gecontroleerd. Ik ben gewoon net een slagje te lief en wacht wat te lang met eens even pissig worden. Dan kan hij het prima. Ligt in dit geval volledig aan mijzelf en dan ga ik hem niet aanrekenen dat ie voor de makkelijkste weg kiest.

Proef 23 24 hebben echt mijn voorkeur. 25 26 vind ik vervelender rijden.

Nee klopt... die van mij was daar ook handig in.
Heb een hele periode weinig kracht in mijn linker been gehad door een verbrijzelde voet en lange periode gips... daarna viel mijn kaarsrechte paard opeens volledig naar rechts omdat daar ruimte gevoeld werd :+ Even een zweepje erbij aan die kant en het was gelukkig ook zo weer weg :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:57

Ik moet ze zondag voor het eerst maar als ik ze zo zie en lees dan krijg ik het spaans benauwd. Mogen we alweer 23 en 24 rijden? :')

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:23

Lithya schreef:
Rijd je ze uit het hoofd?

Ik begrijp niet zo goed waarom alleen in proef 26 galop halthouden wordt gevraagd

Nee niet uit het hoofd, dat gaat me niet lukken maar ik wil ze wel graag een beetje goed in mijn hoofd hebben dan word ik zelf niet zo verrast en mijn paard dus ook niet :)

c_alsemgeest

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:32

ik heb 25 en 26 een keer gereden... en ik vond het juist veel prettigere proeven :')
iig leuker om te rijden dan die duffe 23

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:47

Stond mij inderdaad iets van bij dat jij al eerder had gezet dat je liever deze 2 proeven rijdt dan die andere 2.

Ik hoop dat ik het zondag ook zo ervaar, maar mijn voorbereiding is niet echt optimaal ook verder :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:49

ja ik ben raar... zo vinden veel mensen de M2 wat lastig... en die vond ik heerlijk :+
Alles lekker hop hop vlug achter elkaar aan gebreid, geen tijd om na te denken _O-

Moet wel zeggen dat ik de nieuwe M2 nooit gereden heb, was toen de oude M2... maar daar was ik wel na een wedstrijd week en 1 losse wedstrijd weer uit door de behaalde puntjes :P

Ging toen op de bonnefooi mijn M2 debuut maken op de ARD... iedereen zeggen dat ik eerst moest oefenen en rijden, maar daar had ik geen zin in. Uiteindelijk in 8 proeven 12 winstpunten rijker en we mochten finale rijden :')
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 06-07-17 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:50

Ik vind proef 25 en 26 weinig aan. Saaie proeven die enorm op elkaar lijken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:52

ja dat wel... als ik een winnaar aan mag wijzen vond ik 24 de leukste om te rijden... maar 23 vond ik dan weer niks

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:30

Ik vind 25 en 26 ook niet leuk. Lijken ook enorm op elkaar helaas. We moeten het er helaas gewoon mee doen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:34

Och ze wisselen toch iedere 5 jaar. Hopelijk worden ze dan wat meer doordacht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:54

Ik zou eigenlijk overstappen naar het Z2 de laatste 2 dagen op de ARD... had die proeven gelezen en gereden, die vond ik toch wat fijner dan die van het Z1 (mits je paard de wissels en galop appuyementen goed beheerst natuurlijk :') mar dat had met Uni geen probleem geweest ).

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:35

Ik rij altijd maar 1 proef, maar vind 25 toch wel wat leuker (ook moeilijker) om te rijden. 23 was op de wissels & appuyementen na meer een M proef. Mooie instap als je net Z start :P.

Ik vind het juist wel jammer dat ze proeven niet meer omdraaien, met maar 1 proef, start ik nu altijd 23 of 25, dat wordt wel saai. Ik start nu nog niet zo lang of vaak, maar anders maar eens de tweede proef in gaan schrijven ipv de eerste, toch een beetje afwisseling :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:44

Je kunt toch ook prima voor enkel de tweede proef inschrijven?

Larissaabc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:30

Woensdag heb ik proef 25 en 26 gereden. Voor mijn paard bestwel een fijn proef, veel lange lijnen. En voor mensen die nog wel eens verkeerd rijden (ik) niet zo moeilijk haha. Niet erg veel variatie tussen te proeven, maarja we moeten het er maar mee doen! Goed bezig allemaal zie ik!

Ik heb mijn puntjes gereden en mag nu Z2 starten. Dat debuut laat nog wel even op zich wachten. Ik heb het idee om indoor Z2 te gaan starten. Eerst nog '" eventjes" oefenen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:06

Kritiek en praktische problemen mogen altijd graag terug gekoppeld worden! Maar ook dingen die wel fijn worden ervaren! Geef dit in je regiobestuur aan zodat we er in het forum iets mee kunnen als de tijd voor de aanpassingen is :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:19

Die lange lijnen vind ik nou net zo slaapverwekkend. Keer linksom rechtsom. Paar keer over de diagonaal en klaar. Ben ik de enige die het binnenkomen en halthouden nog steeds mist?

Is het jullie ook opgevallen dat alle proeven A-C binnenkomen C rechterhand is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:21

nope... ik vond het ook maar vreemd beginnen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:46

Ja is mij ook opgevallen, das het enige niet zo moeilijk te onthouden :')

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:49

Mwah was er snel aan gewend. Vind overigens lange lijnen niet verkeerd. Mooi de tijd om even te spelen, even weer doorverzamelen of even checken of hij nog steeds genoeg vooruit denkt tijdens de proef.

Moet dit weekend weer starten. Hoop dat we er klaar voor zijn want hadden nog best veel werk na zijn twee weken vakantie.
Van de week voor het eerst een x de juli-augustus proeven gereden m2. Vind het stuk met middengalop diagonaal, contragalop de hoek door, 4-6 draf passen dan naar rechter galop en dan direct gebroken lijn echt een pittig stukje. Jullie hier nog tips voor?
Merk dat hij echt veel sneller moet gaan terug schakelen in de galop dus maar hard aan gaan werken.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:10

Vlak na de hoek terug na draf, zodat je net na a weer aan kunt springen en daarna goed de hoek in zodat je ruimte creëert.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:21

Ja dacht ik ook al. Ik ga het morgen even proberen of dat beter werkt voor ons. :) thx

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:37

vonneke schreef:

Dat noemde ik ook al, zodra ik ze beu word, schrijf ik wel de 2e proef in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:15

renee16 schreef:
[naam] schreef:

Dat noemde ik ook al, zodra ik ze beu word, schrijf ik wel de 2e proef in.

Lekker wat afwisselen. Worden jullie beide wijzer van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:15

Mijn debuut zit er ook op!
Eerste proef ging best redelijk, commentaar was dat ik vriendelijk reed. Dus daar word ik al erg blij van. Ik had geen winst verwacht en moest ook 25 en 26, terwijl ik dacht dat het 23 en 24 was. Wat me wel verbaasde.
Commentaar dat ik maandag van de jury in de clinic kreeg was aardig consistent met wat deze jury's opmerkten. Voornamelijk meer gedragenheid en verzameling. Kreeg van een kennis te horen dat de tweede jury erg zuinig was. Ik had 191 en 185, waarbij ik die 185 best aardig vond. Vlak voordat ik mijn tweede proef begon was er iemand in de baan achter de juryauto aan het mennen en die siste een keer, waardoor die van mij uit nieuwsgierigheid op de noodrem ging. Kreeg hem daarna niet meer aan de praat helaas, zo viel hij stil op X voor het eerste appuyement (in de richting van het karretje :') ).
Maar ik was zeer tevreden met 3 (!) 7ens op de wissels, een 6 op het halthouden vanuit galop. Dus ik ga lekker verder trainen!

Wat trouwens wel opviel, dat er geen algemene opmerkingen over de LB kwamen, terwijl dat me nog steeds echt wel parten speelt.