[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:01

Je set is gaaf Britt.
Dat dekje van BR is echt heel fijn en chique :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:09

Ladygiroc schreef:
Officieel moet je om HC te mogen starten ook een startpas hebben. Sommige verenigingen zien het door de vingers en mag je gewoon meerijden. Waar vinden jullie die barokke wedstrijden? Ik zie ze bijna nooit op de kalender.

Wat houdt HC in? :o

morris01 schreef:
Zelf even niet actief geweest op bokt, beetje druk met van alles maar heb goed nieuws want volgende week komt mijn merrie naar huis *\o/* het rijden gaat super goed, ze staakt nog af en toe maar niet zo heftig meer en ik rij haar er makkelijk doorheen, het steigeren is in ieder geval over en ze zit goed in haar vel.
hopenlijk kunnen we dan over een tijdje eindelijk gaan starten :j

Wat leuk! *\o/* Is ze al thuis of bedoelde je volgende week? :o

FleurSandro schreef:
Goed nieuws! Sandro knapt veel sneller op dan ik dacht! Hij is weer z'n eigenwijze, irritante zelf haha ben van plan hem ergens eind deze week weer even rustig te beginnen met wandelen en volgende week even kijken met longeren en dan 1 week alleen stap en draf en dan de week erna met een rondje galop, is belangrijk het heel rustig aan op te pakken dus we gaan heel rustig aan doen dus over ongeveer 4 weken er weer rustig op wat bosritjes en hier en daar wat dressuur dus hopen dat het herstel goed gaat en dat we over 2/3 maandjes misschien een wedstrijdje weer kunnen mee pikken!
Ik heb mij ook opgegeven voor de VD challenge op equiday maar dat dus maar even kijken of we nog een filmpje in gaan sturen, misschien dan maar oude beelden opsturen[ [url=m/Rn3ts8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat het de goede kant op gaat met Sandro!
Beter te rustig doen dan dat je over 4 weken weer stil staat met hem! :)
Wat is dat VD Challange? Klinkt heel leuk! ;)

xVerax schreef:
Ik heb vandaag dus 2 rondjes BB gesprongen, 80 en 90. :D

Inrijterrein ging allemaal super. Geen spanning en ze deed alsof ze er al 300x geweest was. Ze was er echter nog nooit geweest dus dat was al een super overwinning opzich. Lekker losgesprongen en toen de ring in....
Toen ik de ring in stapte gooide mijn voorganger net vlak voor mijn neus met een weigering alle balken van de hindernis omver... Kan zij niks aan doen, maar Symphony was er wel compleet van over de zeik. Ze vond toen opeens alles in de bak eng en was helemaal gestresst. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de stress er uit te rijden en toen zijn we maar aan het parcours begonnen. Hindernis 1 t/m 4 gingen eigenlijk heel soepeltjes, we zaten lekker in de flow. Tot ze bij hindernis 5 bedacht dat de hoek waar ze naartoe moest springen toch wel heel eng was. Een stop op 5 waarbij ik heel charmant aan de rechterkant eraf gleed :'). Viel niet hard dus stond zo weer op. Terug naar de inrijring gelopen en daar weer opgestapt. Besloten om de 90 gewoon te starten omdat ik niet op deze manier wilde stoppen. Lekker wat hindernisjes gesprongen en daarna weer de ring in. Ditmaal kwamen we tot 8 :=. Op 8 twee stops (bleef wel zitten :+) waarna de parcoursbouwer de bovenste balk eraf heeft gehaald. Toen sprong ze hem wel. Daarna uitgebeld op 9A. Kreeg nog een minuut om het parcours af te maken en dat is gelukkig binnen de tijd gelukt.

Een super slecht resultaat dus maar ik was eigenlijk super trots op haar en heb het echt met een goed gevoel afgesloten. Lekker verder oefenen, meer ritme maken en dan komt het vanzelf goed denk ik. Dit was voor ons allebei onze eerste 'echte' springwedstrijd :j.

Hieronder wat stills uit filmpjes. Ik ben benieuwd of de fotograaf nog wat gelukte foto's heeft...

[ [url=m/FAmoeu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WkHdU0.jpg]Afbeelding[/url] ]

(dit was een kamikazesprong :=)
[ [url=m/Ef4ql6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cpyc96.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CxICRc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat balen zeg dat ze in de ring zo gespannen was! Dan denk je toch na fijn los gereden te hebben; dit moet goed komen! En dan uiteindelijk zo rot gereden.
Maar goed voor de ervaring en misschien dat het de volgende keer veel beter gaat ;)

Ladygiroc schreef:
Super leuk om die variatie hier in dit topic te zien in paarden.
Hier is de training ook wisselend door een bevroren rijbak. Al mogen wij niet klagen met een eb en vloed baan. Maar met opgevroren mist op de bovenlaag en smorgens vroeg op stal zijn is het soms toch nog niet te doen.

Maargoed verder is er geen stal in de buurt die aan mijn eisen voldoet dus dan nemen we die paar weken niet rijden maar voor lief.

Hier hebben we ook een eb en vloed bak maar is afgelopen weken niet te rijden geweest. Maarja.. wat wil je als ze hem niet slepen >;)
Was van het weekend en vandaag wel weer goed te doen! :):)

Ghostattack schreef:
Hier gaat onze lijn even niet de goede kant op -O- Ze eet sinds enkele weken het supplement over haar voer niet meer. Dus nu zonder dat supplement, maar het probleem is wel dat het merrie support is. Zonder dit supplement wordt ze met hengstigheid redelijk onhandelbaar in het voorjaar. Raad eens waar we nu last van hebben? ;( Gelukkig wordt ze best goed terug op dr plek gezet, maar het is ontzettend vervelend. Hierdoor liggen we er met rijden waarschijnlijk nog even wat langer uit.

Nu is het een kwestie van hopen dat het niet zo extreem wordt als vorig jaar. Dan wordt ze letterlijk levensgevaarlijk en mept ze je de stal uit. Dierenarts is er toen zelfs bij geweest omdat ik het niet vertrouwde.

Met rijden waren we echt richting B waardig aan het werken, maar door de enorme terugval met protest onder het zadel en hengstigheid ben ik bang dat we weer van voor af aan kunnen beginnen. Zit er op zo'n moment best wel doorheen, want ik doe ontzettend mijn best met deze pony en nu een jaar later kunnen we eigenlijk nog niks. Het blijft altijd een soort Russisch roulette en dat is zo jammer. Als we niet snel weer de positieve vibe te pakken krijgen, dan ga ik het plezier in het rijden kwijt raken ben ik bang.

Wat balen zeg dat ze het supplement niet goed eet! Lees hieronder dat je al iets anders gaat proberen.
Maar als je het door haar voer mengt eet ze het toch tegelijk met het voer? Of denk ik nu te makkelijk :o

Saaams schreef:
Onze wedstrijd zaterdag ging gepaard met erg veel spanning helaas. Pony was veel tdh. Lage punten.

Jammer! :( Volgende keer beter!! +:)+

Charlotte446 schreef:
Pride gisteren gereden en net gelongeerd, hij liep zo lekker :D

Ben ook echt een vreselijke muts nu we wedstrijden gaan rijden....Als hij goed loopt heb ik helemaal zin in een wedstrijd, maar toen hij vorige week niet helemaal zuiver liep of als hij soms niet helemaal meewerkt heb ik er gelijk niet meer zoveel zin in :+ Aan de ene kant wel gek, want ik verwacht helemaal niks van zaterdag, geen druk oid. 8)7

Kennen jullie dit gevoel?

Dat gevoel herken ik ook wel!
Dan loopt Don bij de les de sterretjes van de hemel, en dan de dag erna zwaar poedersuiker! En dan heb ik ook iets: waar ga ik aan beginnen! Maar aan de andere kant: het is voor ons beide nieuw en je leert er alleen van om het te doen! +:)+

Charlotte446 schreef:
Hoe gaat het met jullie buitenbakken? Alweer ontdooid?

Wel heel tof dat je zo met ons meeleeft ondanks dat jij een binnenbak hebt ;) :)
Ik heb vandaag weer kunnen rijden, maar was sinds weekend goed te doen!

Ghostattack schreef:
Ik moet en zal dit jaar minstens een wedstrijd starten met die rotknol van mij :D Mijn wedstrijdset is namelijk bijna compleet en het zou zonde zijn om hem niet te gebruiken. Verplicht op wedstrijd dus :))

[ [url=m/1ijMvn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/whOV0R.png]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie set Britt!
En die wedstrijden gaan vast goed komen! Blijf in jullie geloven! :) :j
Wat grappig dat je ook een witte broek met grijs zitvlak hebt, heb ik ook :=

Charlotte446 schreef:
Mooi setje Britt!

Definitieve startlijst voor zaterdag is bekend :):)
Is alleen nog wel even afwachten hoe de berichtgeving betreft de Rhinopneumonie hier in de omgeving zich ontwikkeld... :(

Spannend! :)
Alvast heel veel succes! Ben benieuwd wat je van Bleiswijk vindt!
En over die Rhino, ik vind het zelf best wel apart... want Manege Hillergersberg laat al 2 weken niemand het terrein op voor de veiligheid (zij hebben zelf gelukkig niks) en dan laat Bleiswijk alles maar door gaan. Al was ik zelf ook wel gegaan hoor als ik kon rijden. Maar vind het ergens wel apart ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:15

Ik heb vandaag EINDELIJK weer buiten kunnen rijden!!
De bak was dus al sinds het weekend beter, maar pas in de middag vanwege de zon.
Zaterdag les gehad, binnen. DRAMA!! Don hield rechts helemaal vast. Mijn instructrice was ook echt niet blij met het plaatje. Omdat de binnenbak klein is zijn er bijna geen momenten dat ik Don recht kan zetten. Voor ik het weet moest ze altijd de bocht om. En nou is dat ook niet altijd het beste voor een paard dat het al moeilijk vind om op 4 benen en tussen 2 handen te lopen :') Dus dat niet echt lekker afgesloten..
Vandaag dus er buiten weer op gegaan na 2 weken niet in de buitenbak te zijn geweest.. jaa vorige week even 10 min. Nou.. de draak wist wel wat ze wilde; kop de lucht in en lekker bokken en sprintjes trekken. Ik was er zo klaar mee, slof om gedaan en hup lopen! Toen had ze niks meer te vertellen :)) Ze werd op een gegeven moment echt zuur omdat ik der flink liet galloperen en daarin veel schakel. Dit vind ze heel lastig maar is heel goed voor der achterhand. Toen dacht ze: Doei! Ik reageer gewoon niet meer op jou been, alleen was ze even vergetend dat ik nog een zweepje had. Toen liep ze ineens weer :') Daarna liep ze de sterren van de hemel, heerlijk los in haar lichaam! <3 Heerlijk laag, rond en laag afgesloten en toen was ik weer verliefd op Don := <3
Hopelijk is de bak morgen ook goed want moet echt kilometers gaan maken...
En ben zoooooo blij dat ik zaterdag niet mee doe met de wedstrijd.. als ik zie hoe ze nu reageerde, laat staan op de manege :')

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:41

HC is HorsConcours of terwijl buiten mededinging meedoen ;).

Ik zou tekenen voor alleen op een volte maar wel binnen kunnen rijden haha.
Buitenbak is hier inmiddels weer goed te doen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:07

@LadyGiroc: Ruilen? Don wordt er niet beter van :')

Is nu wel weer onder 0 dus ben benieuwd morgen >;)

Wil weer zomer!!!!
Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:26

Sterkte met de spierbevangenheid, FleurSandro. Leuk dat hij op commando kan flemen!
Montecarlo, mooi tuig!
Morris01, fijn dat je merrie weer terug komt, pittig karaktertje zo te lezen. :P
xVerax, fijn dat je toch een goed gevoel over hebt gehouden aan je eerste springwedstrijd. :) Mooie foto's!
Sterkte Ghostattack. :(:) Hopelijk is er een ander supplement dat ze wel eet. Hippe wedstrijdset!
Jammer Saams, volgende keer beter!
Charlotte446, herkenbaar hoor! Soms loopt m'n merrie heel fijn, maar soms heeft ze van die buien (vooral met veel andere paarden erbij) dat ik me afvraag waar ik mee bezig ben. :')
Die foto zorgt bij mij ook voor zomerheimwee. :P Mooi paardje, PrimaDonna!

Nog bedankt voor alle welkomstwensen!
Er werd gevraagd naar nadere info, dus daar gaan we. :P
Ik ben Charlotte, 22 jaar, student, docent, moeder en eigenaresse van een lieve bijna-zesjarige merrie van Ustinov, roepnaam Genève.
Ik heb haar sinds ze drie jaar is en we zijn sinds oktober 2016 fanatiek aan het trainen. Vanaf haar derde heb ik haar eerst heel weinig aan het werk gehad zodat ze hopelijk nog wat zou groeien (niet gebeurd :P ), daarna kwam mijn zwangerschap en vervolgens een blessure van haar.
Genève is nuchter en zachtaardig, maar begint de laatste tijd wel steeds meer haar eigen mening te ontwikkelen. }:) In de training zijn we vooral bezig met rechtrichten en goed aan het been krijgen en houden.
Afbeelding
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:28

Wauw wat een prachtig dier Charlotte! <3
En wat een sprekende ogen!
Een druk leven zo te lezen ;) Hoe combineer je dat met een paard joh! :o

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:29

wat een mooi beest!!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:31

Bedankt! :o
Ik vergeet mijn bijrijdster te noemen, zij helpt me voor 2-3 dagen per week omdat het best wel druk is. Zonder haar zou het niet zo makkelijk gaan, haha.
Zij is lekker met Genève aan het springen, parelli aan het doen, beetje dressuur (dat doe ik vooral zelf :)) ) en in de toekomst misschien nog cross. Lekker veelzijdig dus! :P

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:14

Ik lees stilletjes mee, zelf niet zo veel te vertellen. Behalve dat mijn paard verschrikkelijk fris blijft foei!

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:38

even een ego post, ik lees wel bij maar het was zoveel dat ik niet persoonlijk ga reageren!

Deze week zoveel progressie gemaakt, echt onwijs fijn. Door de vrieskou eigenlijk alleen maar binnen kunnen rijden, en dat is nog best pittig in een kleine binnenbak. Vooral het recht richten is me een uitdaging :+ . Op dit moment ben ik heel erg bezig met een weekschema opstellen (en me er aan houden O:) ) , vooraf bedenken wat ik wil trainen en erna reflecteren wat goed ging, en wat beter kan. Zondag als het goed is eindelijk weer les na 3 weken, man wat heb ik daar zin in :o even weer wat ondersteuning en een frisse blik. Hoe staan jullie trainingen ervoor nu het weer wat aan het dooien is?

Tevreden na het rijden <3
Afbeelding

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:00

Zooooo jaloers op jullie bakken!
Ik woon in het oosten en op sommige plekken ligt echt nog steeds sneeuw. Helaas ook in onze buitenbak... :-( ivm verhuizing en klussen kan mijn vriend ons niet naar de manege brengen en een rondje op straat is ze vooral een beetje heet (zeker als ik alleen ga). Mijn vader was dinsdag zo lief om me naar de manege te rijden en daar heb ik een half uur flink gereden. Ze was erg heet maar liep daardoor erg fijn! Nu maar hopen op snelle dooi hier!!!
Succes allemaal!!!
Lees jullie netjes bij maar m'n hoofd zit ook in de verhuisdozen. Zaterdag gaan we over.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:01

Hier ook nog steeds bevroren bakken, hopelijk na het weekend niet meer. Voorspelling is dat de nachtvorst eruit gaat en dat de bak zondag weer begaanbaar is.. Drie keer raden wat er dan voorspeld is? Regen :'), Nederland kikkerland het is nooit goed haha. Zo, zeur modus uit.

Wat fijn dat je weer naar buiten kon met Don! Lekker kan dat zijn zo'n goede training :D

Mooi paard Charlotte!

Blue_Berry gelukkig nog even kunnen rijden :)! Onze training staat dus nog stil

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:16

Wat komen hier toch knappe koppen voorbij <3

Ik ben heel benieuwd, afgelopen dinsdag tanden behandeld, vandaag langs de zadelmaker en een bucas recuptex deken gekocht, dus we kunnen weer gaan opbouwen *\o/* Wat Ciska betreft dan..

Ik vrees van Valentina dat het niet meer goed komt met haar beentje...

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:16

Hier ook weer bal vandaag met de rijbak.. had er echt nog een beetje hoop in dat ik er weer in kon. Maar hij was keihard.. :( Had bedacht om uurtje te wachten omdat de zon erop scheen maar na een uur was hij nog keihard. Dus toen maar weer gelongeerd in de binnenbak.. en Don was zooooo druk. Niet leuk gewoon! Kon haar niet normaal longeren..
Als het goed is gaat de temperatuur dit weekend wel omhoog dus hoop zo volgende week weer normaal te kunnen gaan rijden. Maar je weet het nooit met NL!

@Charlotte; Aha kijk dan is een bijrijdster wel ideaal! Ik zie dat ook met Donna haar eigenaresse. Eigen zaak en gezin en nog een paard. Als ze dan krap zit spring ik bij :)

@Blue_berry; Hopelijk kan je les na 3 weken weer door gaan! Zou wel fijn zijn :)

@Pien; ik denk dat ik niet zo mag zeuren als ik jou verhaal lees. Sneeuw.. pff moet er niet aan denken! Hopelijk trekt het snel weg en kan je ook je training weer oppakken!
Heel veel succes met de verhuizing! Leuk en spannend! :)

@Brego93; Nou ik heb 10x liever regen dan een bevroren bak. Ik rij gewoon in de regen.. smelt niet haha! Alleen vind Don het nooit leuk, die draait haar kont steeds tegen de regen in :=

@xWouter; Ooo wat balen dat het misschien niet goed komt met Valentina haar been.. ook niet met lange rust?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:27

PrimaDonna_ schreef:
Hier ook weer bal vandaag met de rijbak.. had er echt nog een beetje hoop in dat ik er weer in kon. Maar hij was keihard.. :( Had bedacht om uurtje te wachten omdat de zon erop scheen maar na een uur was hij nog keihard. Dus toen maar weer gelongeerd in de binnenbak.. en Don was zooooo druk. Niet leuk gewoon! Kon haar niet normaal longeren..
Als het goed is gaat de temperatuur dit weekend wel omhoog dus hoop zo volgende week weer normaal te kunnen gaan rijden. Maar je weet het nooit met NL!

@Charlotte; Aha kijk dan is een bijrijdster wel ideaal! Ik zie dat ook met Donna haar eigenaresse. Eigen zaak en gezin en nog een paard. Als ze dan krap zit spring ik bij :)

@Blue_berry; Hopelijk kan je les na 3 weken weer door gaan! Zou wel fijn zijn :)

@Pien; ik denk dat ik niet zo mag zeuren als ik jou verhaal lees. Sneeuw.. pff moet er niet aan denken! Hopelijk trekt het snel weg en kan je ook je training weer oppakken!
Heel veel succes met de verhuizing! Leuk en spannend! :)

@Brego93; Nou ik heb 10x liever regen dan een bevroren bak. Ik rij gewoon in de regen.. smelt niet haha! Alleen vind Don het nooit leuk, die draait haar kont steeds tegen de regen in :=

@xWouter; Ooo wat balen dat het misschien niet goed komt met Valentina haar been.. ook niet met lange rust?

Niet leuk he dat weer zo, heb dr bij Ciska op stal ook last van..

Ja is flink balen. Hoe of wat weten we nog niet, de dierenarts heeft pas na 6 feb tijd en zei dat we dr wel weer konden proberen te rijden. Durf het alleen niet aan gezien dr been telkens nog zo warm is in vergelijking met dr andere beentjes..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:06

Hmmm dat is wel heel makkelijk zeggen van de DA zeg.. :?
Kan je geen andere DA laten komen? Heb je haar op de scan laten zetten of vermoedt de DA dat ze die bepaalde blessure heeft *ben de naam even kwijt :o

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:06

Echt he! Kl*te vorst ... we zijn te verwend met vorige winter die zo zacht was, haha.
Ben de tel kwijt maar denk dat ik er ondertussen 3 weken niet meer op heb gezeten? Ga t zo even terug zoeken. Morgenochtend komt de tandarts, zaterdag ochtend de hoefsmid, en dan kunnen we er hopelijk weer tegenaan!
Hij is ondertussen zo dik dat ik twijfel of zijn zadel nog past :P
Nee das overdreven, heb m uiteraard terug in voer gezet.

Edit; ongeveer twee weken, maar nog lang :Y) }:0
Laatst bijgewerkt door MonteKarlo op 26-01-17 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:28

Fijn dat je weer hebt kunnen rijden en dat het nog lekker ging ook, Evelien :) Lees net je volgende post, misschien een combinatie van kou en even niet zoveel gedaan?

Mooi paard heb je Charlotte! Hoe groot is ze? Ze lijkt niet heel groot.

Nog heel even volhouden Brego!

Jee Pien, hier heb ik geen sneeuw gezien. Fijn dat je vriend je naar de manege kan brengen :)

Jij bent fanatiek bezig geweest Shirley, wel heel erg balen van Valentina... warme plekken zou ik toch wel voorzichtig mee zijn.

Zeker weten MonteKarlo! Jeetje dat is lang, Hopelijk kan je er dit weekend weer op!!

Morgenochtend de proefjes nog een keer oefenen en dan gaat het zaterdag gebeuren :d Ben zo benieuwd hoe we het gaan doen!!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:48

Charlotte; we hebben ook te weinig gedaan. Daarom is ze zo druk. Don moet gewoon elke dag 30 tot 45 min lopen. En dat een week lang, dan kan ze haar energie het beste kwijt.

Heeeel veel succes zaterdag!!! *\o/*
Baal echt dat ik niet mee doe.. Maar wil niet in het ziekenhuis belanden :')

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:14

@Charlotte446
Ja precies.. Durf niet zo goed omdat het dus warm is.. Enne, heel veel succes alvast!

@PrimaDonna_
Ze hebben 6 weken terug een scan gemaakt, toen was t advies 6 weken stappen, eigenaresse van Valentina had gisteren de DA gebeld en zei dus dat we weer aan de slag konden, zonder langs te komen, dus ik durf het nog niet aan..

Heb voor Ciska zelf ook een andere dierenarts maar gezien Valentina niet van mij is kan ik daar helaas niet over beslissen.. Eigenaresse is het gelukkig wel met mij eens dat we niet aan de slag gaan.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:07

Heel veel succes zaterdag Charlotte! Waar ga je starten? :D

Nog even een update van hier. We wouden weer gaan opbouwen maar het toch even uitgesteld omdat ik haar toch nog heel erg voorzichtig vond. Over een weekje gaan we weer opnieuw beginnen met opbouwen, dan weet ik zeker dat ze er geen last van heeft. We stappen zon 4/5 x in de week ohz en de rest doen we een beetje wandelen en een beetje grondwerken zodat ze geen 7 dagen een zadel op d'r rug heeft.

Volgende week komt de hoefsmid weer en besloten haar toch op ijzers te zetten voor aangezien haar hoeven meer slijten dan groeien. :n

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:53

pff jullie gaan me steeds weer veel te snel, ik lees alles, ook echt al een paar super leuke foto's voorbij zien komen! Echt jaloers op al jullie wedstrijdsetjes! mijne moeten nog even een tijd in de kast hangen :(
Afgelopen dagen lag ik weer ziek op bed :( straks even naar Sandro toe, de metacam is op dus vandaag even een mini stukje wandelen dus ik ben benieuwd! Om de dag nu een stukje wandelen.

Primadonna_ de VD (vrijheidsdressuur) challenge is eigenlijk een soort "competitie" wie zeg maar de mooiste samenwerking en harmonie heeft met zijn/haar pony/paard. Er worden dan filmpjes ingestuurd waar er dan 3 uitgekozen worden door de jury en de laatste wordt gekozen door middel van stemmen via internet.
Sandro kent nu ruim een jaar eigenlijk al heel VD oefeningen en vorig jaar wilde ik mij al opgegeven maar nooit aan toe gekomen en nu dus wel haha.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:35

Nou zou het dan vandaag ein-de-lijk... ? Dat de dooi doorzet ? *\o/*
Hoop het echt zo!
Vanmorgen de tandarts erbij gehad, wat een aansteller is het toch ook zeg.
Die man laadde zijn spullen uit en ik had alvast paard gevangen en in zn stal gezet. Hij ziet dus dat die man bezig is, maar opeens valt hem op dat er steun aan de deur vast gemaakt wordt (2 stallen verderop) en hij schrikt zo hard dat hij uitglijd in zijn eigen stal 8)7
Met verdoven was hij zo strak gespannen dat ze zijn hals-ader niet aangeprikt kregen.. serieus he. Toen maar even staan aaien en toen hij een seconde ontspande stak hij gelukkig direct raak.
Hij had wel wat scherpe randen op zijn kiezen dus die zijn weggehaald.
Nu staat hij bij te komen in de paddock.
Morgen de hoefsmid nog even, waar hij ook nooit echt vrienden maakt }:0 en dan hopelijk eindelijk weer gaan oppakken. Maar eerst een vrijwilliger vinden die hem vast wilt houden :))

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:13

De bak is hier alweer goed te doen, onderlaag nog wel erg hard maar de vering is weer terug! Vandaag dus gelijk maar weer met zadel gelongeerd. Normaal als ze een tijdje geen zadel op heeft gehad, dan krijgen we een rodeo feest. Dus ik had me al voorbereid op het ergste..

Niks.. 8)7 Ze gedroeg zich ontzettend goed, geen enkele bok gezien. Wel een paar keer bolling van de rug, maar als je dan snel genoeg reageert dan komt er geen bok uit. Af en toe proberen te versnellen in galop, maar ook dat had ik snel onder controle. Met andere woorden, super netjes getraind aan de longe! Lekker veel galoptraining meegepakt.

MonteKarlo, arm paard :') Die van mij is ook geen fan van welke behandelaar dan ook :+