Dat dekje van BR is echt heel fijn en chique

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ladygiroc schreef:Officieel moet je om HC te mogen starten ook een startpas hebben. Sommige verenigingen zien het door de vingers en mag je gewoon meerijden. Waar vinden jullie die barokke wedstrijden? Ik zie ze bijna nooit op de kalender.
morris01 schreef:Zelf even niet actief geweest op bokt, beetje druk met van alles maar heb goed nieuws want volgende week komt mijn merrie naar huishet rijden gaat super goed, ze staakt nog af en toe maar niet zo heftig meer en ik rij haar er makkelijk doorheen, het steigeren is in ieder geval over en ze zit goed in haar vel.
hopenlijk kunnen we dan over een tijdje eindelijk gaan starten
FleurSandro schreef:Goed nieuws! Sandro knapt veel sneller op dan ik dacht! Hij is weer z'n eigenwijze, irritante zelf haha ben van plan hem ergens eind deze week weer even rustig te beginnen met wandelen en volgende week even kijken met longeren en dan 1 week alleen stap en draf en dan de week erna met een rondje galop, is belangrijk het heel rustig aan op te pakken dus we gaan heel rustig aan doen dus over ongeveer 4 weken er weer rustig op wat bosritjes en hier en daar wat dressuur dus hopen dat het herstel goed gaat en dat we over 2/3 maandjes misschien een wedstrijdje weer kunnen mee pikken!
Ik heb mij ook opgegeven voor de VD challenge op equiday maar dat dus maar even kijken of we nog een filmpje in gaan sturen, misschien dan maar oude beelden opsturen[ [url=m/Rn3ts8.jpg]Afbeelding[/url] ]
xVerax schreef:Ik heb vandaag dus 2 rondjes BB gesprongen, 80 en 90.
Inrijterrein ging allemaal super. Geen spanning en ze deed alsof ze er al 300x geweest was. Ze was er echter nog nooit geweest dus dat was al een super overwinning opzich. Lekker losgesprongen en toen de ring in....
Toen ik de ring in stapte gooide mijn voorganger net vlak voor mijn neus met een weigering alle balken van de hindernis omver... Kan zij niks aan doen, maar Symphony was er wel compleet van over de zeik. Ze vond toen opeens alles in de bak eng en was helemaal gestresst. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de stress er uit te rijden en toen zijn we maar aan het parcours begonnen. Hindernis 1 t/m 4 gingen eigenlijk heel soepeltjes, we zaten lekker in de flow. Tot ze bij hindernis 5 bedacht dat de hoek waar ze naartoe moest springen toch wel heel eng was. Een stop op 5 waarbij ik heel charmant aan de rechterkant eraf gleed. Viel niet hard dus stond zo weer op. Terug naar de inrijring gelopen en daar weer opgestapt. Besloten om de 90 gewoon te starten omdat ik niet op deze manier wilde stoppen. Lekker wat hindernisjes gesprongen en daarna weer de ring in. Ditmaal kwamen we tot 8
. Op 8 twee stops (bleef wel zitten
) waarna de parcoursbouwer de bovenste balk eraf heeft gehaald. Toen sprong ze hem wel. Daarna uitgebeld op 9A. Kreeg nog een minuut om het parcours af te maken en dat is gelukkig binnen de tijd gelukt.
Een super slecht resultaat dus maar ik was eigenlijk super trots op haar en heb het echt met een goed gevoel afgesloten. Lekker verder oefenen, meer ritme maken en dan komt het vanzelf goed denk ik. Dit was voor ons allebei onze eerste 'echte' springwedstrijd.
Hieronder wat stills uit filmpjes. Ik ben benieuwd of de fotograaf nog wat gelukte foto's heeft...
[ [url=m/FAmoeu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WkHdU0.jpg]Afbeelding[/url] ]
(dit was een kamikazesprong)
[ [url=m/Ef4ql6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Cpyc96.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CxICRc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ladygiroc schreef:Super leuk om die variatie hier in dit topic te zien in paarden.
Hier is de training ook wisselend door een bevroren rijbak. Al mogen wij niet klagen met een eb en vloed baan. Maar met opgevroren mist op de bovenlaag en smorgens vroeg op stal zijn is het soms toch nog niet te doen.
Maargoed verder is er geen stal in de buurt die aan mijn eisen voldoet dus dan nemen we die paar weken niet rijden maar voor lief.
Ghostattack schreef:Hier gaat onze lijn even niet de goede kant opZe eet sinds enkele weken het supplement over haar voer niet meer. Dus nu zonder dat supplement, maar het probleem is wel dat het merrie support is. Zonder dit supplement wordt ze met hengstigheid redelijk onhandelbaar in het voorjaar. Raad eens waar we nu last van hebben?
Gelukkig wordt ze best goed terug op dr plek gezet, maar het is ontzettend vervelend. Hierdoor liggen we er met rijden waarschijnlijk nog even wat langer uit.
Nu is het een kwestie van hopen dat het niet zo extreem wordt als vorig jaar. Dan wordt ze letterlijk levensgevaarlijk en mept ze je de stal uit. Dierenarts is er toen zelfs bij geweest omdat ik het niet vertrouwde.
Met rijden waren we echt richting B waardig aan het werken, maar door de enorme terugval met protest onder het zadel en hengstigheid ben ik bang dat we weer van voor af aan kunnen beginnen. Zit er op zo'n moment best wel doorheen, want ik doe ontzettend mijn best met deze pony en nu een jaar later kunnen we eigenlijk nog niks. Het blijft altijd een soort Russisch roulette en dat is zo jammer. Als we niet snel weer de positieve vibe te pakken krijgen, dan ga ik het plezier in het rijden kwijt raken ben ik bang.
Saaams schreef:Onze wedstrijd zaterdag ging gepaard met erg veel spanning helaas. Pony was veel tdh. Lage punten.
Charlotte446 schreef:Pride gisteren gereden en net gelongeerd, hij liep zo lekker![]()
Ben ook echt een vreselijke muts nu we wedstrijden gaan rijden....Als hij goed loopt heb ik helemaal zin in een wedstrijd, maar toen hij vorige week niet helemaal zuiver liep of als hij soms niet helemaal meewerkt heb ik er gelijk niet meer zoveel zin inAan de ene kant wel gek, want ik verwacht helemaal niks van zaterdag, geen druk oid.
Kennen jullie dit gevoel?
Charlotte446 schreef:Hoe gaat het met jullie buitenbakken? Alweer ontdooid?
Ghostattack schreef:Ik moet en zal dit jaar minstens een wedstrijd starten met die rotknol van mijMijn wedstrijdset is namelijk bijna compleet en het zou zonde zijn om hem niet te gebruiken. Verplicht op wedstrijd dus
[ [url=m/1ijMvn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/whOV0R.png]Afbeelding[/url] ]
Charlotte446 schreef:Mooi setje Britt!
Definitieve startlijst voor zaterdag is bekend![]()
Is alleen nog wel even afwachten hoe de berichtgeving betreft de Rhinopneumonie hier in de omgeving zich ontwikkeld...
PrimaDonna_ schreef:Hier ook weer bal vandaag met de rijbak.. had er echt nog een beetje hoop in dat ik er weer in kon. Maar hij was keihard..Had bedacht om uurtje te wachten omdat de zon erop scheen maar na een uur was hij nog keihard. Dus toen maar weer gelongeerd in de binnenbak.. en Don was zooooo druk. Niet leuk gewoon! Kon haar niet normaal longeren..
Als het goed is gaat de temperatuur dit weekend wel omhoog dus hoop zo volgende week weer normaal te kunnen gaan rijden. Maar je weet het nooit met NL!
@Charlotte; Aha kijk dan is een bijrijdster wel ideaal! Ik zie dat ook met Donna haar eigenaresse. Eigen zaak en gezin en nog een paard. Als ze dan krap zit spring ik bij![]()
@Blue_berry; Hopelijk kan je les na 3 weken weer door gaan! Zou wel fijn zijn![]()
@Pien; ik denk dat ik niet zo mag zeuren als ik jou verhaal lees. Sneeuw.. pff moet er niet aan denken! Hopelijk trekt het snel weg en kan je ook je training weer oppakken!
Heel veel succes met de verhuizing! Leuk en spannend!
@Brego93; Nou ik heb 10x liever regen dan een bevroren bak. Ik rij gewoon in de regen.. smelt niet haha! Alleen vind Don het nooit leuk, die draait haar kont steeds tegen de regen in![]()
@xWouter; Ooo wat balen dat het misschien niet goed komt met Valentina haar been.. ook niet met lange rust?