[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:11

Jeetje normaal lees ik alles altijd bij maar nu gaan jullie wel mega hard!

Kayleigh, had het al op Facebook gelezen maar jullie zijn lekker bezig! Mooi ook om te zien dat jullie steeds meer een team worden en dat je het vertrouwen weer terug krijgt! Nog een wedstrijd in de planning staan? En je roze wolk, heerlijk! Lekker op blijven zitten. :D

Kimmes, wat balen zeg.. Snap dat je daarvan baalt.. Maar niet de moed opgeven, volgende keer gewoon weer proberen. Komt vast goed! Wel balen dat het bij het inrijden al niet fijn ging, lijkt mij lastig hoor als je paard daar bang voor is.. Hier in de buurt heb je iig niet hele grote inrijbakken.. :=

Laura, zeg je je startpas met Mick op? Ik dacht trouwens dat je een nieuw dressuur zadel had.. :') Maar een mooi zadel hoor! Van welk merk is het? Wat heeft Gismo met zijn mest? Dat heb ik even gemist..

Gomir, knap rondje hoor! Vind hem juist al heel netjes springen voor een 3 jarige! Is dit bij jou op stal/in de buurt?

Ponycrosser, wat fijn dat jullie kunnen beginnen met revalideren! Hoe lang heeft ze stil gestaan?

Marijke, wat heerlijk dat je zo'n fijn jonkie hebt! Puur genieten op zulke paarden. :D En mooi debuut met je 5 jarige! Gefeliciteerd! Hoe ging het in Sneek?

Carola, dressuurmiep! :D :D Met je knappe vosjes. Fijn dat het zo goed gaat! Ben ook erg benieuwd hoe Hidalgo het gaat doen.

Vibabu, misschien nu een lastiger/krapper parcours? Komt vast goed! En gefeliciteerd met je 1e prijs!

Froos, wat een leuk paard heb je!

Mijne gaat vanaf deze week weer aan t werk. Vandaag mocht hij even los springen in de bak maar hij was zo blij en in zn doen dat ik meerdere keren dacht dat ik beter het kruisje weg kon halen van ca 50cm :') Hij bleef maar rennen, gek doen en springen. Ik stond in het midden van de bak een beetje te staan want hij deed t allemaal zelf wel haha. Er stond ook nog op zeg maar de derde hoefslag een sprong, kon hij makkelijk langs rennen en soms dacht hij pak die ook even mee. Gek beest!

Mensen die hun paarden geschoren hebben, onder hoeveel gram staan die van jullie? Vind het mega lastig nu met die koude nachten/ochtenden..

SannevdM

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:57

Nann_ Dior staat onder een 200grams met daarover een 0grams regendeken. Hij voelt daar prima onder. :) Warmer moet ik hem niet zetten want dan gaat ie gewoon staan zweten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:04

Oh Ot staat nu al onder 250 gram, ongeschoren.. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:21

Hier ongeschoren ook 200 gram

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:39

Mijn dekens doen niet meer aan grammen na tig keer wassen, maar bij ons op stal is het 's nachts echt warm. Als ik 's ochtends de eerste ben komt de warmte me tegemoet als ik de deur open doe :o

Bedankt voor de leuke reacties op Imagine, ben zo trots op haar!
@Nann: dit is op de pensionstal waar ik de paarden heb staan. Op maandag altijd oefenparcours en dat blijft tot dinsdagmiddag staan, donderdag altijd concours en dat blijft ook tot iig vrijdag halverwege de dag staan. Voldoende mogelijkheid om eens wat te oefenen dus ;)

Hoe ging het in Sneek vandaag Marijke?
Fijn dat de 3-jarige zo braaf is! En ook een geslaagd dressuurdebuut dus :D

Mooi zadel Laura!

Kan gebeuren vibabu, soms zien ze iets en heb je geen idee wat.
Ik vond dat altijd een lastige binnenbak om te rijden trouwens met die stallen langs de kant.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 08:55

Wauw mooi zadel zag ik voorbij komen , welk merk ?
Kwamen ook weer hele goede resultaten voorbij , super !
En iemand had een eerste plaats , gefeliciteerd !!
Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar is zoveel .. en via telefoon echt moeilijk om op iedereen te reageren

Gisteren heb ik in lichtevoort gereden . Met diabell nog nooit zo fijn gereden . Ging echt super . Helaas een balkje op hindernis 5 . Was van 4 naar 5 een gebroken lijntje die ik verkeerd reed helaas ..
Edelweis heeft deze week paar dagen kreupel gestaan . Vanaf woensdag liep ze weer goed en hebben we gelongeerd . Vrijdag en zaterdag nog gereden en gisteren mocht ze mee naar wedstrijd. Losspringen was ze erg fanatiek . Sprong echt geweldig . Was alleen wat vlug . In de ring nam ze een loopje en was een de controle iets wat kwijt . We hebben daarom ook 3 balkjes ..
Donderdag met de numero uno in asten oefen springen en het weekend een keer niks .. week erop indoor de bergen in wanroij

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:05

Zadel is van prestige :)
Wel fijn dat Edelweiss niet meer kreupel was!
Haha maf paard Nann :') Gismo heeft weer beetje last van zijn darmen en er komt dus eerst een plas water uit en dan geen vaste drollen. Heb nu probiotica gekocht dus ik hoop dat dit het iets tot rust brengt.
Enn Gis staat nu ongeschoren onder 200 gram en zit echt nog wel mooi dun in de vacht. Mick staat onder 100 en is geschoren. Maar die heeft het echt snel warm. Zweet namelijk ook ngo steeds als een otter :P
Ze staan in een binnenstal met z'n 4en en de deur kan niet dicht. Maar dus wel redelijk uit de wind.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:06

Die van ons staat geschoren onder 100 grams en voelt evengoed warm aan ..

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:24

Dona staat momenteel geschoren onder een 300gr. Vandaag even bekijken en anders misschien de 400gr erop. Vind het lastig bij dit paard, ze voelt goed aan onder de deken maar ze krijgt duidelijk nu alweer een dikkere vacht..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:08

Gaaf zadel Laura <3 Ik wil uiteindelijk ook iets anders, maar wil ook gaan samenwonen dus even op de centjes letten. :=
Balen van z'n mest zeg, hopelijk helpt het!

Fijn dat Edelweis weer goed loopt! Jammer van de balkjes, volgende keer beter!

Haha gek paard die van jou Nan := Wel super dat hij het zo leuk vind!
Ik wil dit weekend in Lisse starten maar moet nog iets kunnen regelen op m'n werk. Daarna 18 december Hoogenboom in Nieuwe wetering staan. We gaan lekker door :j

Haddy heb ik gisteravond van 200 met 0 hals naar 300 met 150 hals gezet, ben nu aan het werk dus mams zou vanmorgen even voelen of hij niet te warm was. Staat wel buiten met keus om naar binnen te gaan. Dat hebben wij ook Kimmess, hij is al een keer geschoren maar ook al weer aardig aangegroeid. Best frustrerend!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:57

Op zich had ik van de stallen weinig last. Misschien dat ze moeilijk deed omdat hindernis b precies stond daar waar net een doorgang tussen stallen was.

Nou goed, het was leerzaam. En voor de 2e keer prima... volgende keer 2x bb90 denk ik. Ligt er even aan waar het gaat worden. Donderdag eens wat gekke dingen in de bak zetten om te springen.
Die grote gaat de laatste paar keren ook goed... die spring jk eigenlijk thuis niet meer, gaat alleen op wedstrijd en dat gaat dus prima zo :7

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:11

Hallotjes

Heel tevreden over gister :D Wat deed ze super haar best en lijkt totaal niet onder de indruk te zijn en met gemak doet ze het. Eerste parcours foutloos :D had ik niet echt op gerekend, wist de barage wel maar twijfelde of ik wel barage wou doen. Toch gedaan en wat slordig gereden stom.. maar toch nog goed voor een 2de prijs. 2de parcours was de koek iets op toch sprong ze weer echt super. Tikte 2de keer een balk aan en deze vielen. Maar geeft niet, dik tevreden!! op de jonge dame!
https://youtu.be/uyhaih7DLm8

Oh ja dekens.. tsja lastig. Bij ons op stal is het koel. Om ze een beetje mooi in het haar te houden moet ik ze wel aardig in pakken, maar ze hebben nog niet meer op dan 300gr zodra het echt echt echt koud wordt met vorst krijgen ze een staldeken erbij op.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:49

Marijkeeee schreef:
Hallotjes

Heel tevreden over gister :D Wat deed ze super haar best en lijkt totaal niet onder de indruk te zijn en met gemak doet ze het. Eerste parcours foutloos :D had ik niet echt op gerekend, wist de barage wel maar twijfelde of ik wel barage wou doen. Toch gedaan en wat slordig gereden stom.. maar toch nog goed voor een 2de prijs. 2de parcours was de koek iets op toch sprong ze weer echt super. Tikte 2de keer een balk aan en deze vielen. Maar geeft niet, dik tevreden!! op de jonge dame!
https://youtu.be/uyhaih7DLm8

Oh ja dekens.. tsja lastig. Bij ons op stal is het koel. Om ze een beetje mooi in het haar te houden moet ik ze wel aardig in pakken, maar ze hebben nog niet meer op dan 300gr zodra het echt echt echt koud wordt met vorst krijgen ze een staldeken erbij op.

Goed rondje idd! Zou der alleen iets meer laten springen als je snapt wat ik bedoel niet laten gaan maar iets meer eropaf nu zie je dat jij veel tegenhoud daardoor springt ze bij sommige oppervlakkig en op sommige die je dat je der wat meer laat springen en dan komt ze beter eroverheen

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:31

Gomir, wat heerlijk dat je dat op stal hebt! Ik heb toen wel in twijfel gezeten of ik naar een meer spring gerichte stal zou willen maar onze stal is zo fijn en gezellig, ik ga wel met de trailer overal naar toe. Ook een kleine moeite.

Benthevigox, wat fijn dat je zo goed gereden hebt! En ook belangrijk dat je andere paard niet meer kreupel is. Ook lekker een weekendje niks toch?

Laura, wat balen.. Heeft hij dat vaker/snel?

Kayleigh, leuk! Wat spring je nu? Gelijk B of eerst nog BB?

Marijke, wat mooi om te zien hoe makkelijk je paard het springt! Op het filmpje denk ik oh wie weet durf ik dat ook wel een keer. Maar als ik sommige L parcoursen zie staan denk ik wel eens dat ik lekker in de B blijf haha.

Pfffff wat een kou en regen vandaag hier, echt verschrikkelijk. Heb hem dus toch onder 400 gram gezet. Ik was bevroren toen ik thuis kwam. Ben absoluut nog niet klaar voor de winter. :')
En wat ik nog even wilde delen, ik heb echt het braafste paard van stal. Zonder iets van een pasta oid geschoren en gaf geen kick. Zijn hoofd, geen probleem. Nu is hij weer omgetoverd van knuffelpaard naar sportpaard. :D

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:37

Foto ^^

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:39

Ik heb niet eens een foto gemaakt haha. Zal het morgen doen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:17

Ben ook benieuwd naar een foto! Ik wil ook z'n hoofd scheren maar dat word hem echt niet zonder verdoving hoor :=

Ik start gelijk B. Was in het begin best pittig soms maar we kunnen het beide makkelijk en de hoogte is geen probleem. Nu maken we lekker kilometers samen en gaat gewoon elk parcours een stukje beter :) heb alleen m'n eerste wedstrijd Bb gereden maar toen deed Haddy niet echt z'n best en vond ik het toch ook wel erg laag dus hop niet zeuren en gaan haha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:20

Die van mij vond het vallende haar eng :') hij voelt zich wel een stuk beter met minder vacht :D kaal is hij niet. Iets met meningsverschil met mn zus, die vind het niet nodig dat hij geschoren wordt. En mn moeder is ook bang dat hij wild wordt en dat hij met haar aan de haal gaat.

Bij de KNHS staat nu trouwens heel mooi B+2. Als ik nou mn verliespunten kwijt was haha. Je kan trouwens schriftelijk aanvragen om teruggezet te worden naar een klasse lager als je 2x achter elkaar uitgebeld ben. Maar dat ben ik niet in het L... is er een andere mogelijkheid om terug gezet te worden? Of is het straks zo dat ik alleen nog B hc mag starten bij 40 winstpunten? Of moet ik toch echt over naar de L?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:28

Ik zeg 3x een volte rijden in de L en -10 is daar :))

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:46

Dior heb ik nu toch ook maar iets warmer gezet. Hij is alweer behoorlijk terug gekomen in zijn vacht na het scheren maar hem superwarm inpakken is voor hem echt een kwelling, hij wordt dan echt klam/ zweterig onder zijn deken. Hij overigens ook poepbraaf met scheren, Eva heeft hem dit jaar gedaan. :) Hij is zo'n lekker rolmodel, geen sedatie nodig en hij staat heerlijk op rust (ook als je zijn hoofd doet.)

Marijke, gefeliciteerd! Ziet er uit als een fijn beheerst rondje. :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:19

Heerlijk zeg als ze zo braaf zijn!

Krijg die van mij amper droog na het rijden. Z'n borst buik en benen is echt drama. Twijfel toch om ook z'n benen te scheren maar hij staat 24/7 buiten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:23

Benen hoeven toch niet droog te zijn? Daar hebben ze echt geen last van.
Ik scheer van de concourspaarden wel de benen, maar zelfs onze jonge paarden die op stal staan laat ik de benen mooi inzitten. Scheelt ook heel veel tijd :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:18

Eva kun jij zeggen welke scheermachine echt fijn is?
Ik heb een Aesculap Econom II maar kan er echt niet mee overweg, scheert slecht, stopt ermee etc...
Dacht ergens gelezen te hebben dat Heiniger goed is?
Waar moet je op letten het aantal Watt?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:58

Heiniger Xperience is een hele fijne machine :j

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:53

LinsxDot schreef:
Goed rondje idd! Zou der alleen iets meer laten springen als je snapt wat ik bedoel niet laten gaan maar iets meer eropaf nu zie je dat jij veel tegenhoud daardoor springt ze bij sommige oppervlakkig en op sommige die je dat je der wat meer laat springen en dan komt ze beter eroverheen

Begrijp wat je bedoeld, maar dan gaat ze redelijk snel duiken naar voren en vlak. Maar het is wel iets waar ik naar toe werk om met steeds meer gemak naar de sprong toe. Beetje bij beetje wordt ze sterker en kan ze dat makkelijker aan om met meer kracht van achteren af te zetten.