[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:07

Compri schreef:
Ik rijd haar denk ik nu ongeveer een jaartje. Officieel is het mijn aller aller eerste keer, ik heb wel onderling gestart :) dus is toch wel spannend, maar dat zal jij zeker ook wel hebben?

Ik heb 'm nog maar een maand dus het is echt nog aan elkaar wennen! Maar ik kan maar vast wat ervaring opdoen :) Ik heb vroeger met mijn pony M2 gestart en mijn paard heeft ook al wedstrijdervaring. Dat scheelt een boel maar inderdaad wat je zegt, toch ontzettend spannend!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:11

Compri schreef:
Vandaag voor de 2e keer proefje geoefend. Vorige keer was echt om te huilen |( Maar vandaag was ik wel tevreden, helpt toch als je instructrice aan het roepen is wat je allemaal fout doet :D

Fijn is dat he :D

Ik heb er ook zin in, volgende week al! :):)

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:30

jessicadewit schreef:
Compri schreef:
Ik rijd haar denk ik nu ongeveer een jaartje. Officieel is het mijn aller aller eerste keer, ik heb wel onderling gestart :) dus is toch wel spannend, maar dat zal jij zeker ook wel hebben?

Ik heb 'm nog maar een maand dus het is echt nog aan elkaar wennen! Maar ik kan maar vast wat ervaring opdoen :) Ik heb vroeger met mijn pony M2 gestart en mijn paard heeft ook al wedstrijdervaring. Dat scheelt een boel maar inderdaad wat je zegt, toch ontzettend spannend!

Oja dan weet je in ieder geval wel een beetje hoe het allemaal gaat :)

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:31

_Lois_ schreef:
Compri schreef:
Vandaag voor de 2e keer proefje geoefend. Vorige keer was echt om te huilen |( Maar vandaag was ik wel tevreden, helpt toch als je instructrice aan het roepen is wat je allemaal fout doet :D

Fijn is dat he :D

Ik heb er ook zin in, volgende week al! :):)

Jaa het gaat zo gauw! Morgen ga ik nog even de epplejeck plunderen :D passende broek is toch wel handig

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:14

Haha misschien wel handig ja :Y)
Ik dacht erover ook morgen even langs te fietsen, moet nog een zo'n haar wokkel/elastiek ding hebben en wilde kijken voor een lakneusriem O:)

Voor de beeldvorming, dit zijn Fiënna en ik :) (lekker donkere foto maar ach :P )
Afbeelding

Compri

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:58

Ik denk dat zo'n lakneusriem ook wel heel mooi staat bij Fiënna :) dan krijg je voor verzorging in ieder geval wel een 8 :D

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:46

Ik ga zaterdag voor de tweede keer starten. Het gaat thuis al wel veel beter, dus hopen dat we dat op wedstrijd vast kunnen houden!

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:33

rebecc1994 schreef:
Ik ga zaterdag voor de tweede keer starten. Het gaat thuis al wel veel beter, dus hopen dat we dat op wedstrijd vast kunnen houden!

Wat leuk! Veel succes

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:34

Mooi paard heb je _Lois_ !

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:38

Hoi allemaal,

Zie mooie foto's voorbij komen, leuk dat iedereen lekker veel wedstrijden aan 't rijden is. Ik ga in April pas starten, outdoor seizoen. Het liefst zou ik in zevenaar gaan starten, hoorde dat je daar op zand kan rijden en dat lijkt me wel fijn, fijner dan bordjes. :) Binnenkort maar eens gaan inschrijven, weet niet eens hoe snel dat gaat..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:41

Vandaag helemaal niemand gestart verder? Wij hebben er weer 2 punten bij, maar wel onverdiend. Ze was zeer kijkerig in de losrijdbaan, waardoor ik niet kon losrijden een dus koud de proeven in ging.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:25

Toch gefeliciteerd! Wel vervelend dat je niet fijn kon losrijden...dan heb je eigenlijk je eerste proef al nodig om warm te worden.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:24

Mijne liep er ook weer een puntje bij. Zat op het randje van bokken dus een beetje voorzichtig gereden.

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:15

Gefeliciteerd met de punten Utixo en glenstorm! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:52

glenstorm: jij springt toch ook? Wat vindt jij van de stijlpuntenregeling zoals die nu is? Gefeliciteerd met je punt!

Utixo: ook weer 2 punten erbij.

Mijn man heeft gister op zich 2 hele nette rondjes gereden (springen) maar bij beiden 1 balk. Met 71 stijlpunten dus geen winst. Vind het wel suf dat hij nu sinds april vorig jaar (ingang nieuwe regeling) geen winst meer heeft kunnen rijden in de B. Terwijl het paard duidelijk beter is gaan springen en mijn man echt netter rijdt. Hij moet nog 2 puntjes maar die laatste 2 puntjes willen niet echt lukken zo. Hij wil zo graag van die stijlpunten af zijn.

Ik ga 20 februari weer starten. Zit er toch over te denken om wellicht het springen ook weer op te pakken en van de zomer wat BB wedstrijdjes mee te pakken. B vind ik nog te hoog.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:37

Gefeliciteerd met de winst voor degene die gestart zijn!!! *\o/*

Susanh: Jammer dat die laatste 2 punten niet lukken, dat is altijd zo balen! ik snap zelf ook niks van die stijlpunten, ben ook nog niet officieel aan het springen.

Ik mag aanstaande zaterdag als het goed is weer, om 9uur starten (leuk met een schimmel :') )

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:31

Succes met je schimmel _O-
Ik mag zondag om 12 uur starten :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:49

_Lois_ schreef:
Succes met je schimmel _O-
Ik mag zondag om 12 uur starten :D

Spannend!!

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:03

Waaaa! tijdje geleden dat ik gepost heb, even bijlezen en zoveel mogelijk reageren..

Wennie19 mooi dier heb jij zeg! Als die lekker loopt stromen de punten op wedstrijd wel binnen denk ik zo hihi. :)

Over hoe de training er uit ziet.. Bij mij vooral rechtrichten, buigen en lekker door het lijf krijgen. Wanneer ze lekker op eigen benen lopen wat schakel momentjes. Bij mijn eigen vooral niet teveel lang en laag in het begin omdat ie erg de neiging heeft om lekker diep en laag te duiken, en juist met de ander ook lekker lang en laag beginnen.

Euforie hele mooie fotos van je training, leuk paard!

Welkom Nann__ ook al zon knap paard heb jij!

& welkom Detroit ( ik zag jou foto's voorbij komen op fb, bij confidence )

Oneandonly doorzetter! onzettend vervelend van je val, beterschap iig te komende tijd! Fijn dat je vrienden je paardje kunnen opvangen voor je.

Mariskaa3 ik las de naam van je paard, en ik heb jou gezien bij kringkampioenschappen in Middenmeer! ik ben maar net in dit topic anders had ik wel even HOI kunnen zeggen haha

Aniquegraaf gaaf je schimmel! ik ken jou vanuit het lelijke schimmel topic denk ik? Vanaf wanneer ga je starten? of heb ik daar overheen gelezen?

Misskitty gave foto, nog zon mooie schimmel!

Anoniempje en Michelletjuh leuk dat jullie je ook aanmeld in dit topic!

Jessicadewit, mijn paard loopt ook snel te diep of kruipt te ver achter de loodlijn.. Wat hier al gezegd word is toch inderdaad zo min mogelijk doen met je hand. Ook al is dat juist de eerste "natuurlijke" reactie die je misschien geeft om dingen op te lossen. Van acher naar voren rijden, handen meegeven, paard op eigen benen leren lopen, kleine schakelmomentjes meenemen. Hoop dat t een beetje duidelijk is.. Maar mijn paard is hier onwijs van verbeterd al in een paar weken *\%/* maar hij blijft het nog wel moeilijk vinden hoor haha

Ghostattack, leuk dat je B debuut geplant staat! Misschien groom regelen, dan kan je ze alle 2 mee?

En prima punten lees ik ook nog, gefeliciteerd dames *\o/*

Sorry als ik iemand nog vergeten ben, ik heb zo veel mogelijk gereageerd op iedereen hihi!

Tussendoor heb ik zelf nog mail gehad met uitslagen van kringkampioenschappen.. Mochten 6 combinaties door naar de regio. Ben ik met mijn eigen toppert net 7e geworden met ex aquo met nummer 6.. precies dezelfde punten! Alleen zij had de eerste proef 195 en de tweede 189, en ik andersom vandaar dat ik niet door mag. Maar ik ben zo trots, ons debuut en dan gelijk reserve! knap kind <3 .

Met het andere paard was ik kringkampioen dus dat betekende gegarandeerd door naar de regio, het is al aankomende vrijdag en ben stiekem toch een beetje zenuwachtig denk ik want heb er al over gedroomd haha. Wel lekker gelest vandaag dus dat stelt me wel weer een beetje gerust ofzo.

Ik moet vrijdag mijn eerste proef rijden, en mocht ik goed genoeg zijn zondag mijn 2e proef overkampen.. Ik moet dus ook een stukje inleveren over mij en t paard als combinatie.. Ik heb echt geen flauw idee wat je daar nou weer in moet zetten.....

Morgen weer vereningingsles met mijn eigen knapperd, zin in :)

Zo respect voor degene die dit helemaal door leest haha :+

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:22

@TCA oh haha wat leuk, als we dat hadden geweten hadden we wel even HOI kunnen zeggen haha!
die wedstrijd ging niet zo goed haha... ach weer genoeg dingetjes om aan te werken, 21e weer.

succes vrijdag! gaat vast wel goed komen ;) ik zou eerlijk gezegd ook niet zo goed weten wat je daar in moet zetten...

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:28

Mariskaa3 schreef:
@TCA oh haha wat leuk, als we dat hadden geweten hadden we wel even HOI kunnen zeggen haha!
die wedstrijd ging niet zo goed haha... ach weer genoeg dingetjes om aan te werken, 21e weer.

succes vrijdag! gaat vast wel goed komen ;) ik zou eerlijk gezegd ook niet zo goed weten wat je daar in moet zetten...

Volgende x dan maar haha! Niet iedere wedstrijd kan top gaan toch, zijn toch beide levende wezens. En als je een fijn protocol hebt kan je er juist super veel aan hebben!! 21e gewoon weer knallen :)

Dankje! Ik hoop het echt! Komt dan waarschijnlijk wel aan op de details enzo, moet gewoon netjes netjes netjes. Ik heb hem woensdag dus kan dan nog eventjes oefenen en meer kan ik niet doen!

Lastig ja zo'n stukje, hou er ook niet zo van om over mezelf te schijven haha

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:39

Zeker hoor!, de keren daarvoor ging het goed en de punten op het protocol zijn allemaal punten wat ik weet en waar ik wat aan heb. Het wordt bevestigd wat ik zeg maar zelf al denk, dus dat is wel fijn.

21e gaat weer helemaal goed komen hoor bij de Wironruiters is een wedstrijdje dan, ik weet niet of je daar bekend bent?

op de kringkampioenschappen zal het inderdaad wel op details aankomen, maar dat zal vast wel goed gaan!

Voor het stukje, heb je misschien iets heel leuks een keer mee gemaakt met het paard waar je erg trots op bent? of juist iets grappigs met het paard?;)

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:54

@TCA Bedankt voor je tips! Ik begrijp het. Moet hier gewoon aan gaan werken. Opzicht snapt mijn 'hoofd' het wel maar kan ik het nog niet zo goed doen. Maar daar wordt aan gewerkt! Wat knap zeg dat je 7e bent geworden. Daar mag je zeker heel trots op zijn!!! Wel ook heel erg balen natuurlijk, zeker als je ex aquo bent. Veel succes vrijdag!

Ik mag zondag om half 2 en 2 uur, ik rijd 2 proefjes. Vind het wel spannend maar echt zenuwachtig ben ik (nog) niet. Ik heb er verder geen verwachtingen ervan en wil er vooral gewoon erg van gaan genieten! Ik heb er super veel zin in (ook in het vlechten, poetsen en tutten haha)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:00

Ik lees goede berichten!

Mooie tijden om te starten Jessica. Hoef je tenminste niet zo vroeg je bed uit. :')

TCA, wat gaaf zeg! Daar mag je trots op zijn! En over dat stukje, gewoon een 'verhaaltje' over jullie samen, ik denk dat de meeste iets schrijven over hoe ze begonnen en wat ze ervoor gedaan hebben en wat bloopers?

Dit weekend geen dressuur voor ons, heb alleen nog een dressuur wedstrijd gepland staan op de 27ste deze maand. Dit weekend gaan we ons voor de eerste keer wagen aan een BB parcours. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:03

Mijn man moest dat vorig jaar voor het NK eventing ook doen, stukje over zichzelf en paard schrijven. Gebruikelijk is dat je een beetje vertelt wat je resultaten over het seizoen waren, en misschien iets persoonlijk over jullie zelf wat jullie onderscheidt van de rest.