[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:43

Fijn haike dat je direct mooie punten had :D

Mooi debuut zo Sofie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:48

Gefeliciteerd Sofie, mooi begin!

Ik ook nog steeds blij met vanmiddag, hoop nu heel lang blessurevrij blijven!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:49

Hallo!

Ik lees al een tijdje mee, maar wil me nu toch melden als het mag, want 12 december is mijn L2 debuut geplanned! Moeten nog flink oefenen, maar van het gewoon proberen leer je ook, en krijg je ook meteen je verbeterpunten mee; dus we gaan gewoon maar!

Even iets over ons:
Ik ben Elise, 22 jaar, student in Eindhoven
en ik mag een heel gaaf paard rijden/uitbrengen, Fabrio RW (Stalnaam Gekke Gerrit), afstamming Krack C x Gribaldi, 5 jaar.
Ik rij hem nu een jaar, en we zijn (vind ik) vrij snel door de L1 heengegaan, in mei de eerste en in oktober alweer de laaste. Ik ga ongeveer 1x per maand op concours, omdat ik als student zelf geen auto heb, en dus altijd afhankelijk ben :Y) Onlangs wel zelf een trailer gekocht, dus dat scheelt weer :D

Een fototje van ons:
Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:07

Mooi paardje! Succes met jullie debuut 12 dec!

Ik ben alweer aan het kijken naar nieuwe wedstrijden! Liefst dit jaar nog 1 maar dec is altijd een drukke mnd dus ik ben in twijfel of ik dat ga doen.
Hoever plannen jullie vooruit? Ik heb m'n cc'sen tot en met nov. al begin september gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:10

Welkom mooi paard!

Alleen grote wedstrijd plan ik vooruit Alice :) de rest geef ik week van te voren ofzo op.

Heb deze maand nog één wedstrijd staan en volgende maand 3. Vandaag proefgerichte clinic gehad ging erg fijn. Proef was netjes puur de afwerking nog beter. Dus dat geeft weer goede moed voor onze volgende M1 wedstrijd :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:13

Leuk Yvank zo'n clinic! Ik hoor altijd achteraf als er zoiets in onze omgeving is :'). Waar vinden jullie die clinics?

3 wedstrijden in dec vind ik wel pittig hoor haha.
Mijn vriend en ik maken voor de trailer gebruik Vd zelfde auto. (Zijn werk auto!) ik moet ook rekening houden met zijn planning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:19

Ik vind ze meestal via facebook!

Mijn vriend en ik gebruiken ook dezelfde auto, maar in het weekend hoeft hij zelden weg en ik heb het geluk dat ik anders de auto van schoonpapa wel mee kan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:28

Ik start normaal gesproken de selecties, dus dat al 5 wedstrijden die ik begin seizoen opgeef. Wat evt bijschrijf doe ik heel wisselend, soms ook al begin seizoen (mooie wedstrijden) en soms week ofzo vooraf (als extra oefening)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:34

Hier zijn zoveel wedstrijden dat optijd opgeven niet nodig is :P vaak kan je tot een dag van te voren nog wel erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:38

Yvank_ schreef:
Hier zijn zoveel wedstrijden dat optijd opgeven niet nodig is :P vaak kan je tot een dag van te voren nog wel erbij.

Dat hier echt afhankelijk van de locatie, wedstrijden genoeg maar zijn er altijd paar snel vol en dan ook wedstrijden datzelfde weekend afgelast wegens te weinig deelname. Maar normaal plan wel vooruit, als selecties heb, kijk ik welke weekenden dan mooi in planning passen.
Ni nog maar 1 wedstrijd vooruit gepland, en dan tot januari evrn niks denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:40

Hier 4 wedstrijden per week in straal van 30 km := dus echt vol zitten er maar een aantal en die geef ik dan vaak wat eerder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:50

Yvank_ schreef:
Hier 4 wedstrijden per week in straal van 30 km := dus echt vol zitten er maar een aantal en die geef ik dan vaak wat eerder op.

Weet niet welke regio jij zit?
Maar 4 per week is hier weinig, net even geteld snel op startlijsten en kom gemiddeld op 8 wedstrijden per week uit binnen 30 km, alleen paarden dressuur. Grote wedstrijden of met extra prijzen ed vaak redelijk vol, verder heel wisselend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:52

Ja maar jij zit ook in het zuiden he :) , daar zijn ook veeeel meer wedstrijdruiters.

Ik woon in drenthe vlakbij de Duitse grens, daar waar we nu sinds enkele jaren ook in de winter 2 proeven kunnen starten zonder naar verweggistan te moeten.

En waar de selectie voor de kampioenschappen niet per kring is maar voor de hele provincie in één keer :Y) :Y)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:18

Hier (Twente/poort van twente) is aanbod denk ik redelijk gelijk als dat van Yvank. Idd dit jr ook meer binnen concoursen waar twee proeven gereden kunnen worden.

Op fb zie ik nooit clinics hier in de omgeving voorbij komen maar dat kan ik natuurlijk ook zelf over het hoofd zien. Ik zou ze wel graag rijden. Ben echt opzoek naar afwisseling. Vandaag voor het eerst in 4 jr alleen op buitenrit geweest. Vriendlief en hond mee. En ik heb eigenlijk alleen gestapt maar twas een grote overwinning erg trots op m'n paardje dat we nu eindelijk dat vertrouwen hebben.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:41

@Alice: Fijn dat je eerste buitenritje dan weer goed ging. Ookal is het alleen stappen, het is een begin!

@Yvank, zo lekker fanatiek! Proefgerichte clinics lijken me inderdaad heel fijn. Helaas nog niet kunnen vinden (dichtbij & betaalbaar)

Ik plan mijn wedstrijden 1á2 weken vooruit. Vriend (chauffeur) met eigen bedrijf en ikzelf chaotisch studentenleven, dus ver vooruit weten we vaak niet hoe de toekomst er uit ziet :z
Ik start alleen maar op locaties waar je 2 proeven mag starten, maar verder ben ik absoluut niet kieskeurig qua bodem/prijzengeld/locatie. Hier in Eindhoven heb ik tot nu toe altijd wel binnen 20 km terecht gekund, soms 30 km.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:04

Oh ik ben best wel kieskeurig hahaha. Ik weet een paar concoursen waar ik liever niet start haha. En ook waar ik graag wel start. Dit jr doen we voor het eerst mee aan selectie en komen we voor de verandering in hele andere banen. As zaterdag gaan we naar Bathmen. Dat moet een mooie ring zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:12

Opzich ben ik ook niet vreselijk kieskeurig, hij moet overal gewoon kunnen lopen ook als de bodem eens wat zwaarder is, de bak wat kijkeriger of je niet zoveel losrij ruimte hebt.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:38

Pffff m'n grote lomperik heeft alweeeeer z'n ijzer er af getrapt in het land... Dit is de 5de keer al in 3 maanden ongeveer. We laten ze er nu maar gewoon helemaal afhalen voorlopig denk ik, want z'n hoeven worden er ook niet beter op.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:08

Tijdje niet gereageerd maar afgelopen zondag weer een L2 proef gereden. Paar weken niet veel kunnen trainen ivm zadel vandaar 1 proefje! (en ik mag hem niet scheren v/d eigenaresse). 182 punten en fijn commentaar.
Alleen word ik het een beetje zat dat elke jury zijn middenstap en middendraf niet goed genoeg vinden. Ja sorry maar langere beentjes heeft hij niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:10

Maar meer verruimen kan elk paard at heeft niks met de lengte van de benen te maken , maar met de kracht van de achterhand om ruimte te kunnen pakken.

Ga eens oefenen met balkjes :) !

Wel nette punten!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:39

Met Yvank eens heeft niks te maken met de been lengte! Zou lastig worden bij de pony's :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:42

Hihi inderdaad :))

Ik heb 3 hafjes in de sport gereden dat kost meer moeite maar elk paard kan een middengang voor een 6!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:37

En als je paard gewoon niet beter kan? Ik heb jaren met hem gesprongen dus ook heel veel balkjes gelopen. Het ziet er gewoon niet zo spectaculair uit. Maar verruimen vanuit de achterhand doet hij zeker :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:50

Was het topic kwijt.
Galeo, zou me daar niet te druk over gaan maken. Is soms ook maar net wat de juryleden willen zien. Bij sommigen moet je voor een middendraf al uitgestrekte laten zien om een hoog cijfer daarvoor te krijgen. Zijn maar 2 onderdelen. En als je de rest goed doet, heb je die alweer opgehaald.

Alle winstpunten en prijswinnaars gefeliciteerd.

Hier weer rustig aan het rijden, ondanks de natte bak. Komend weekend weer les. En volgende week gaan de ijzers er weer af bij het paard.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:52

Wat voorn cijfers heb je er vaak voor dan?

Wij versnellen nog wel eens ipv verruimen O:)