[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tsplendid

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:34

Staat heel mooi!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:52

Ja he! Ben er ook super blij mee :D eindelijk een hoofdstel helemaal 100% naar mn zin!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:00

Wauw gave brede neusriem zeg!
Welke had jij ook alweer?

Pakt ie het goed op met S&T?

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:04

Tinkels schreef:
Wauw gave brede neusriem zeg!
Welke had jij ook alweer?

Pakt ie het goed op met S&T?

Een premiera rome :) jaa super goed! Beter dan trens hoofdstel

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:14

@ tamarant: ja gaat met beide super! T is een makkelijk en tevreden manneke dus genieten... Ben nu ook al weer 1,5 week aan het rijden en gaat lekker. Gelukkig helemaal geen spierpijn of zo gehad dus nu lekker weer spiertjes er op rijden bij Anya

Mooie foto's tsplendit! En gave laarzen heb je

Gaaf hoofdstel Cindy fijn dat ie het ook lekker oppakt. Hopelijk heb je snel geen last meer van je voet

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:18

Thanks!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:31

gaaf hoofdstel cindy heb je ook een foto van de zijkanten van hoe de bitten en 1 van de voorkant Hoe ze zitte zit zelf erg te twijfelen of die van mij wel goed passen vandaar

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:35

Heb je hier wat aan ? : Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:02

@tsplendid: ja, het lijkt onderhand wel op geopserdeerd gedrag he...spoort gewoon niet. :P
Hele leuke fotos en wat heb jij een super mooie zit en houding!! :)

@cindy1000: wow!! Heel gaaf hoofdstel, vind de neusriem en frontriem echt geweldig :D

@pitbullgup: ah fijn dat alles zo goed gaat en dat je weer begonnen bent met rijden!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:07

@Tsplendid: Mooie foto's zeg! Ziet er goed uit! Wat zit jij netjes!!

@cindy: chique hoofdstel! Bling all over! *D

@tamaramt: Mijn manueel therapeut is nu op vakantie, dus ik ben nu twee weken geleden voor het laatst gekraakt. Maar ik heb nu ook niet meer het gevoel dat er iets scheef staat of vastzit, dus dat is wel en goed teken. Ik denk dat ik nu pas terugga als het echt weer nodig is, maar dat ga ik met hem overleggen als hij terug is van vakantie.
Daarnaast ga ik één keer in de twee weken naar flexchair therapie. Daar ben ik vorige week nog geweest. Dat gaat steeds beter, maar ik houd nog teveel vast in mijn lies. Ik moet de beweeglijkheid en ontspanning van mijn onderrug ook oefenen op het paard. Vandaar dat ik nu dus ook weer op het paard zit.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:21

Ik zie nu pas je foto's Tsplendid! Heb bokt meestal op office staan, en dan zie je wat minder ;)

Je hebt inderdaad een mooie houding.

Ik heb wel een kort filmpje van m'n M2 proef afgelopen zaterdag.
https://www.youtube.com/watch?v=TCy4QqwIoag

let niet op m'n galop aanspringen.. m'n moeder vergat het te zeggen en zou ff snel :+ mislukte dus gigantisch haha.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:08

kan iemand mij ook uitleggen wat verschil is van lange en korte scharen ?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:22

Oh wat een mooi hoofdstel cindy1000! Die wil ik ook graag straks :)) Heb nu ook een Premiera.

Filmpje ziet er netjes uit Tinkels! Hij liep vast bij mij halverwege maar tot aan daar zag het er goed uit, haha.

Vandaag heb ik weer ff gereden na 2 weken vakantie. Viel me niet tegen hoe hij liep, heb vooral laag ingesteld, van de week maar een beetje gaan opbouwen :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:37

@oneiros; waar doe jij de flexchair training? Lijkt mij voor mij ook erg leerzaam :)

@tinkels: ziet er netjes uit, leuk dier :)! Je linksomkeert kom je na de letter b pas weer op de hoefslag en je moet net voor de B. Je rechtsomkeert was wel goed.
Jammer idd van het aanspringen in galop. Wat had je daar voor punten aangezien je ook nog een volte rijd?
Bij ons zou je dan meestal een 3 krijgen en dan nog -2 voor de volte.
En wat een kijkerig/apart juryhokje, wat een braaf paard heb je dat hij daar niet eens naar kijkt.
Ik weet zeker dat ik mijn paard daar niet langs zou krijgen....

@priscilla: Dit is wat ik ervan weet/geleerd heb: korte scharen is de zogenaamde babystang en werkt volgens mij directer in en heb je dus minder druk/hulp voor nodig. Daarom belangrijk dat de ruiter een vriendelijke rustige hand heeft.

@aranel: fijne vakantie gehad? :)
Ik heb nu vakantie dus April ook een beetje en wat extra rustdagen.
Vanochtend was mijn schoonzus en haar kinderen van 4 en 1 jaar en schoonmoeder komen kijken. Ze hebben beide ook op April rondgestapt zonder zadel en April heeft ook nog het kindje van 1 jaar heel lief geknuffeld in de kinderwagen.
Dat was echt superschattig!
Zodra ik de fotos heb ontvangen zal ik er hier ook een paar plaatsen.

Mijn instructrice heeft vanochtend ook mijn stang en trens hoofdstel passend gemaakt dus van de week maar eens weer gaan passen en proberen :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:45

ik dacht ik doe maar een volte, zodat ik de middengalop nog wel even kan doen. Anders had ik gelijk 2 onderdelen gemist.
Volgens mij kwam het op een 2 uit. Had erger gekund haha.

links/rechtsomkeert weet ik.. was wat in dromeland haha. Dacht ik onderweg nog.. oops.
Mijn paard is een echt wedstrijdpaard! haha. Hij is gewoon net als thuis!
(vroeger niet hoor... hij is zo geworden..) euh hij.. = zij.. eigenlijk.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:48

Ja, daar heb je gelijk in en ook netjes opgelost zo en weer netjes verder kunnen rijden!
Fijn zeg dat je paard op wedstrijd net zo relaxed is als thuis.
Dat is bij mij helaas echt niet... Mijn paard kan op wedstrijd erg gespannen zijn en dan ook heel heet en rillerig. Dat is dan ook altijd de reden als we geen wp halen. Alles hangt samen met de spanning.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:11

Vervelend zeg...

Ik heb wel eens gehad... mijn moeder dacht ik zeg maar niets hoe de wedstrijdring erbij ligt (indoor) ik kom daar.. allemaal plastic kleden, tribunes etc.. enorm kijkerig... Ik voel dan wel dat ze in twijfel is.. maar heb zelf het idee dat ze het dan voor mij doet haha.
Ik ga ook iedere week op buitenrit etc, daar worden ze ook cool van ;)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:01

@tamaramt: ik doe mijn flexchairtherapie in Oisterwijk. Dat is het dichst bij...

@Tinkels: ik kan jammer genoeg hier op het werk geen you tube kijken. Ben wel heel benieuwd...Fijn dat je paard op wedstrijd hetzelfde is als thuis. De mijne helaas niet...maar ik heb ook het idee dat dat grotendeels door mij komt. :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:13

@tinkels, onze stal ligt tegen bos aan dus ik maak minimaal 1 x p. week een buitenrit maar meestal nog vaker.
Dat doe ik al 4,5 jr maar ze word er niet cooler van op wedstrijd hoor. helaas...

@oneiros: bedankt,zal ik ook eens naar kijken!
ik was vroeger wel eens zenuwachtig op wedstrijd maar nu niet meer. Ik rijd op wedstrijd hetzelfde als thuis.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:40

Tamaramt: ik geloof dat er meer jaloezie is dan je denkt in de paardenwereld! Wat erg dat ze je zo in de gaten houdt...

Tinkels, netjes hoor!

Cindy, prachtig hoofdstel! Ik heb nu eentje van paardenbijoux maar ben er niet zo heel blij mee. De neusriem gaat de verf af en eronder zit bruin leer... heb ze gemaild. Heb wel een foto van Dara met het hoofdstel. Er komt nu dus een BR lak neusriem op met wit onderlegd.

Afbeelding
Hier een foto van mijn friesje

Afbeelding
Hier met het hoofdstel (waar dus nog een andere neusriem op komt)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:33

pitbullgup schreef:
Hihi als ze je checkt hier ben ik benieuwd of je nog reactie krijgt na dit bericht hihi

Maar ik zou er vooral medelijden mee hebben en verder zo lekker laten. Ze heeft zichzelf toch het meeste er mee

Ze leest dus zeker mijn berichten(wat we al wisten) maar volgens mij begrijpt ze nu zelf ook dat het niet normaal is hoe onzeker en jaloers ze is :D :D :+ :+
Ik kreeg gisteren al de tip via diverse bekenden uit de wedstrijdsport dat ze ineens haar profiel aangepast had op bokt dezelfde dag en vlak nadat ik het bericht in dit topic had gezet.
Ik kreeg er zelfs fotos van toegestuurd door hun..
Eerst fotos hoe het was en daarna fotos wat diegene aangepast had.
Hilarisch :D :D :D
We hebben er met een hoop man om moeten lachen hoor.
Ineens heeft ze al haar gelogen wedstrijdresultaten schijnbaar verwijderd uit haar profiel en haar winstpuntenstand ineens 5 wp teruggezet :P
Ik heb het zelf nog niet gezien op bokt ik weet haar boktnaam niet eens meer en die boeit mij ook niks.

Maar dit bewijst dus wel wat voor triest mens het is.
Heeft echt hulp nodig maar dat was ons allemaal al jaren geleden duidelijk ;) :P
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 30-07-14 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:36

@darabariton: ja dat is zeker mbt jaloezie! Gelukkig is het over het algemeen heel erg gezellig en vind ik het erg leuk om op concours te gaan ongeacht de resultaten :)

Leuke fotos, mooi hoofdstel ook maar wat zonde van je stang en trens hoofdstel.
Dat zou niet moeten kunnen.
Een bekende van mij heeft sinds 2 weken ook een stang en trens hoofdstel van dit merk, hopelijk blijft die bij haar wel goed :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:37

Hihi dankjullie allemaal :D! Zelf vind ik dat mijn houding/zit nog beter kan bijv. schouders meer naar achteren maar dat heeft waarschijnlijk iedereen wel :P.

pitbullgup: fijn dat je weer kunt beginnen :D!

cindy; super dat hij het zo fijn oppakt!

Tinkels; op een 1 of andere manier kan ik op mijn laptop elke keer geen Youtube filmpjes bekijken.. Echt heel stom! Fijn is dat hoor dat ze vrijwel hetzelfde zijn als thuis! Heb ik met mijn eigen ook wel een beetje.

Aranel; Leuke vakantie gehad?

Vind het altijd wel mooi staan een stang en trens! Krijgen ze ook een heel ander hoofd van!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:10

Dan ben ik blij dat ik een hoofdstel van BR heb gedaan ipv PB, vond ze erg mooi én betaalbaar van PB maarja.. aan slechte kwaliteit heb je ook niets.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:21

@darabariton: Rijd je ook wel eens mee met een friezenwedstrijd? Dit weekend, Zondag 3 Augustus is er een friezenwedstrijd in Hilvarenbeek.
Heel weinig inschrijvingen zag ik.
Wij gaan daar met een groep vriendinnen heen om te kijken, een bekende van een van mijn vriendinnen rijd mee.

@tinkels: had je jouw hoofdstel nog geruild? was toch wit onderlegd ipv zwart?