[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:25

203 punten, hoeveel is dat in procenten? (ik snap jullie puntentelling niet :o)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:26

Ayasha schreef:

204 is een wp

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:27

59,7%

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:30

hmm dat is toch ook weer niet zo laag toch? :o Stom natuurlijk dat je een winst hebt maar joh.. volgende wedstrijd beter! :(:)
Gezien je eerste was, vermoed ik dat de jury "gewoon" ook laag punte?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:31

Ayasha schreef:
hmm dat is toch ook weer niet zo laag toch? :o Stom natuurlijk dat je een winst hebt maar joh.. volgende wedstrijd beter! :(:)

Niet overdreven laag nee, maar het scheelt maar 1 puntje of ze had een winstpunt. Is toch een beetje l u l l i g altijd of niet dan?

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:35

Dorine92 schreef:
Ayasha schreef:

Niet overdreven laag nee, maar het scheelt maar 1 puntje of ze had een winstpunt. Is toch een beetje l u l l i g altijd of niet dan?

En vooral omdat er aan dat winstpunt een predikaat aan vast hangt en we dan klaar zijn :( Dan mag ze lekker met haar nieuwe amazone ponywedstrijden starten. Het is nu gewoon teveel, dan ik wedstrijd, dan Maud wedstrijd. Vandaar dat we dit doel hadden gesteld om voor januari dat puntje te scoren. Het was onze tweede wedstrijd en we hopen maar dat al het goede in 3x komt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:46

mja balen is het wel, maar oliebol happens! Even vloeken en dan met frisse moed er weer tegen aan! :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:24

Ayasha schreef:

In de B t/m M2 is 180 punten 60%, bij het Z is 204 60%.
60% 1 winst, 65% 2 winst, 70% en hoger 3 winst. Onder de 50% 1 verlies, onder de 45% 2 verlies en onder de 40% 3 verlies.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:25

... onder de 40% moet je een andere hobby zoeken, denk ik....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:28

Nounou das ook kort door de bocht. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:29

Ayasha schreef:
Nounou das ook kort door de bocht. :)

Ja...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:33

Misschien is het wel een lange bocht geweest haha :)).
Dan mag je 120 punten rijden voor 3 verlies, dat is eel heel slecht dan! Ik denk dat je dan geen onderdeel goed hebt kunnen rijden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:37

Bij mijn allereerste proef ooit met Wrangler in de B liep hij gewoon braaf zijn rondjes, goed nageeflijk, alleen keek hij vanuit zijn ooghoeken wat opzij, maar dus echt maar heel minimaal. Hij was wel gespannen, maar ja, eerste wedstrijd met een net zadelmak paard, zoals er wel meer lopen in de B lijkt me? Kwam ik thuis met 153 punten zeg! De week erop liep hij er 178, toen een week niet mee geweest en de week erop won hij de B met 203. Ik bedoel maar, zo snel kan het gaan.
En eerlijk gezegd liep hij echt niet zo beroerd die eerste proef, want ik had het idee dat je voor een dergelijke score bijna achterstevoren moest gaan zitten of met je paard rodeo wegzetten en daar ben ik in de afgelopen jaren heel hard van teruggekomen. Ik heb ondertussen wel gemerkt dat je bij de ene jury een verliespunt of net niet krijgt als je proef nog best betamelijk was maar bijv. gewoon slordig, of je paard erg gespannen en de keer erop groet je voor de zekerheid maar af en dan zat je net onder het winstpunt. Vraag het niet aan mij soms hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:45

Ex liep 40% in zijn eerste proef. Twee maanden later heeft hij op 2,5 jaar wekelijks wedstrijd rijden 2 proeven niet gewonnen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:00

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:06

Urielle schreef:
Bij mijn allereerste proef ooit met Wrangler in de B liep hij gewoon braaf zijn rondjes, goed nageeflijk, alleen keek hij vanuit zijn ooghoeken wat opzij, maar dus echt maar heel minimaal. Hij was wel gespannen, maar ja, eerste wedstrijd met een net zadelmak paard, zoals er wel meer lopen in de B lijkt me? Kwam ik thuis met 153 punten zeg! De week erop liep hij er 178, toen een week niet mee geweest en de week erop won hij de B met 203. Ik bedoel maar, zo snel kan het gaan.
En eerlijk gezegd liep hij echt niet zo beroerd die eerste proef, want ik had het idee dat je voor een dergelijke score bijna achterstevoren moest gaan zitten of met je paard rodeo wegzetten en daar ben ik in de afgelopen jaren heel hard van teruggekomen. Ik heb ondertussen wel gemerkt dat je bij de ene jury een verliespunt of net niet krijgt als je proef nog best betamelijk was maar bijv. gewoon slordig, of je paard erg gespannen en de keer erop groet je voor de zekerheid maar af en dan zat je net onder het winstpunt. Vraag het niet aan mij soms hoor!

Maar dan praat je over 1 verliespunt met een pony die net zadelmak is... Niet over 3 (!!!) verliespunten!!! Dan moet het wel heel raar lopen. Los van het feit dat jij als ruiter dan op een gegeven moment ook gewoon moet afgroeten, in het belang van het paard. Het voegt werkelijk waar helemaal niets door om met zoveel verzet (want daar spreek je dan over) door te rijden. Als je ieder onderdeel zo slecht rijdt (kortom, geen ontspanning, geen takt, geen aanleuning en volg de rest van het scala in de hogere klassen) dan heb je een probleem wat je elders moet oplossen. Dat is niet gewoon 'normaal' met de kont in de krib gaan... Uitzonderingen van juryleden die dezelfde ochtend door hun partner met koffers en al op straat zijn gezet daar gelaten...

Maar 3 verliespunten is wel echt heel slecht gereden hoor... 1 verliespunt hoor je al niet vaak, 2 heb ik in alle jaren dat ik paardrij nog niet voorbij zien komen om mij heen (heb gelukkig zelf ook nog nooit verlies gereden) en 3 vind ik al helemaal uniek...

Ja in het springen, dan kan het je gebeuren, als je van je paard afstuiterd bijvoorbeeld...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:10

Tsja, zowel Pret als Ex liepen 3 verliespunten de eerste wedstrijd. :+ Ex wilde niet eens van de X af en Pret klom aan de muren op. heb toen de eerste proef na uitsluiting toestemming gekregen om haar er door te rijden en proef twee liep ze haar proef maar wel maar voor 41% want ze bleef in protest komen. De week erop liep ze 55% en de week daarop een winstpunt. :+
Thuis deden ze het allebei maar op wedstrijd even niet... Ik denk er nog niet aan om dan af te groeten. Erdoor moeten ze. Had ik met Pret af gegroet had ik haar de ring niet eens meer hoeven in sturen de keer er op.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:11

Ayasha schreef:
Tsja, zowel Pret als Ex liepen 3 verliespunten de eerste wedstrijd. :+ Ex wilde niet eens van de X af en Pret klom aan de muren op. heb toen de eerste proef na uitsluiting toestemming gekregen om haar er door te rijden en proef twee liep ze haar proef maar wel maar voor 41% want ze bleef in protest komen. De week erop liep ze 55% en de week daarop een winstpunt. :+

Dat is mij gelukkig nog nooit overkomen zeg. Hier lopen ze over het algemeen allemaal winst de eerste wedstrijd...

Maar goed dat je hebt doorgezet en dat je het wel hebt kunnen oplossen zo snel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:13

Pret heeft altijd een steekje los gehad. :) Die heeft ooit op dezelfde wedstrijd in proef 1 maar 51% gelopen (en dan vond ik de jury nog mild) en de tweede proef die ik een uur later reed won ze met 66% :+

Ex was gewoon doods en doodsbang voor de hekjes en die heeft zijn hele proef in een volte van ongeveer 25 op 15 ofzo gelopen. :+ (overal zo ver van de kant af als ie maar kon)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:15

Ik heb ook nog nooit 3 verliespunten gereden of gezien, met mijn merrie wel 2 verliespunten (qua score, het was B, 137 punten, dat zijn er toch 2 denk ik?). Die stopte letterlijk elke 5 meter, met haar voeten in de grond en niet meer vooruit te krijgen. Eerste wedstrijd. No way dat ik ging afgroeten, die proef moest ze gewoon door, anders weet je zeker dat je voortaan klaargereden bent zodra ze ook maar een eng bloempje zien.
De volgende dag thuis gereden, de dag erna weer meegenomen. Nog steeds staken maar wel 178 gereden. Want WAT ze liep, liep ze dan wel weer mooi :+ De jury riep mij ook naar het hokje en vroeg watskeburt. Dus ik uitgelegd dat het de eerste wedstrijd was. O, zei ze, zo heb ik er ook een thuis, neem ze maar flink veel mee op wedstrijd!
Met die jonge bokken die bang worden is toch de enige manier om op te lossen kilometers kilometers kilometers. En rij je maar 3 wedstrijden voor schut, of voor mijn part 10 wedstrijden. Als ze het erna maar begrepen hebben.

Maar een verliespunt rij je tegenwoordig vrij gemakkelijk, hoeven ze echt niet per se grof verzet voor te geven helaas.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:16

Ayasha schreef:
Pret heeft altijd een steekje los gehad. :) Die heeft ooit op dezelfde wedstrijd in proef 1 maar 51% gelopen (en dan vond ik de jury nog mild) en de tweede proef die ik een uur later reed won ze met 66% :+

Ex was gewoon doods en doodsbang voor de hekjes en die heeft zijn hele proef in een volte van ongeveer 25 op 15 ofzo gelopen. :+ (overal zo ver van de kant af als ie maar kon)

Mja, wij hebben ze hier ook met steekjes los, geloof mij... Maar ik zou 3 verliespunten wel echt heel erg vinden... En dan ben ik echt niet heel prestatie gericht, maar heb wel een naam op te houden...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:17

Urielle schreef:
Maar een verliespunt rij je tegenwoordig vrij gemakkelijk, hoeven ze echt niet per se grof verzet voor te geven helaas.

Ja.. 1... Maar we hebben het over 3! Dat is ronduit demotiverend voor een ruiter...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:20

tsja ik rijd nu een onderlinge "manche" mee (4 wedsstrijden en een finale) maar zelfs daar geven de jury's regelmatig verliespunten mee... :) Terwijl de wintercompetitie en dan zeker nog de onderlinge wintercompetitie hier in belgie toch vaak een "instapperiode" is voor veel jonge paarden/wedstrijdruiters.. Aan een kant, ja als ze officieel gaan krijgen ze het ook maar aan de andere kant... Die eerste wedstrijden zijn vaak al niet makkelijk en dan werkt dat ook niet echt motiverend...

Suelza: tsja, ik spring ook geen gat in de lucht als ze 51% lopen maar als het zo is dan is het zo. Ik ben maar een mens en mijn paarden, zijn gewoon paarden. Dat is gewoon realistisch zijn. Pret is nog steeds berucht op wedstrijd ondanks dat ze al ruim 3 jaar niet meer mee gaat. Als iemand het beter kon mochten ze dat ten alle tijden komen proberen. :+ En toen ging er eens een ruiter op met een eigen stal, hij zat nog geen 5 minuten en had nog niet eens een drafje geprobeerd en ze stond al stijl overeind... Die kwam er heel beduusd af met "sjeu mens dat je dat beest rond gestuurd krijgt" terwijl ze rond die tijd eigenlijk wel bijna altijd in de prijzen liep en nooit meer zonder WP terug kwam... Dus het lag iig niet helemaal aan mijn gebrek aan rijkunsten. :') Die man kon nl. echt een knap staaltje rijden...

Ik nam het voor lief, ik kende Pret... Op haar slechtst lijkt ze haast door de duvel bezeten (haar blink veranderd dan ook overigens)... Op haar best is het het meest geweldige paard om onder je kont te hebben... En iets er tussen in kent ze niet.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:22

Ik ga in januari starten denk ik. Ik heb een e-pony van 1.55 van 4 jaar.
We worden nu al vaak geloofd omdat we een mooie combinatie zijn.
Krijg op de manege ook vaak de reactie waarom ik geen paard heb gekocht... onzin! Als ze haar zien lopen veranderen ze wel van mening :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:41

Ik heb geen pony meer om te rijden, ik heb hem afgelopen weekend verkocht. Hij staat nou bij een meisje van 8 die hem straks lekker bij de pony's uit kan brengen. Nu even helemaal niks te rijden, maar mijn 2,5 jarige komt van de week weer op stal en daar kan ik volgend jaar mee aan de gang. En dat blijft waarschijnlijk ook een pony, dus dan kom ik weer lekker terug in dit topic!