[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Essxan

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:25

Vanmorgen les gehad. Zijn redelijk bezig geweest vandaag met de basis. En wij hebben onze allereerste galopswissel gereden vandaag.

Volgende week zaterdag weer wedstrijd.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:26

Snap dat je er moe van wordt Anthea, op een gegeven moment lijkt het gewoon dat ze het doen om te pesten ofzo.. Wel fijn dat het trainen verder goed gaat. 2016 wordt gewoon helemaal jullie jaar :D

Zeg maar Mara Willemijn, die 9 typt altijd zo verschrikkelijk ertussen :') Precies, komt dus wel goed. Handig zon man die dag kan regelen haha! Ik heb een handige papa die dat soort dingen doet, ook erg handig! Start jij al snel weer om routine op te doen?

Welkom Snollygoster! Ik begrijp de niveau's in Belgie ook niet zo goed haha, dus die zou je ook voor mij nog wat toe moeten lichten. Vind het juist superleuk als iemand met een paard start die er net wat anders uitziet dan de rest :D Ben nu ook stiekem wel benieuwd naar je paardje. zal als ik tijd heb eens de moeite nemen ook wat topics van je te zoeken!

Papa heeft vandaag de band gemaakt Fleur! Net op het nippertje dus.. Ik start morgen B, omdat ze het de vorige keer op wedstrijd nog erg spannend vond. Wil dat eerst iets meer onder controle hebben.
Superfijn dat je les goed ging en je weer frisse moed hebt, en waarschijnlijk dus ook gaat starten :D Top dat ze weer zo fijn ging lopen, daar doe je het uiteindelijk toch voor! Hopelijk kan je het zo op deze lijn weer volhouden in de training nu de hengstigheid voorbij is. en voor als je gaat zondag: Veel succes! *\o/*

Goed van je les Esther, hopelijk pakt je wedstrijd goed uit!

Hier gelukkig donderdag nog een lesje gehad. Ze was nog erg sterk, maar op het einde (net als Fleur) weer enorm fijne stukjes. Waar ze lekker gedragen liep, enorm ging veren en makkelijk te schakelen was waarbij ze super op het achterbeen bleef. Toen daarna dus gelijk gestopt als beloning!
Vandaag net iets fijner kunnen rijden, ze was wat minder stug dus ik denk dat we klaar zijn voor de wedstrijd morgen. Kan daar op het terrein longeren dus mocht ze weer zo wild zijn kan die spanning er eerst vanaf. Dat vind ik voor mezelf wel een geruststelling :o

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:33

Fijn dat bij iedereen het lessen zo goed gaat! Ik had deze week geen les. Juf en ik hadden niet op dezelfde dagen tijd. Die Belgische niveaus behoeven voor mij ook wel wat uitleg haha! Nee Mara, ik start denk ik eind december weer, als mn zadel weer goed ligt :-) dinsdag zadelmaker. En dan nog wat verder trainen en weer starten :-). Fijn dat je weer zin hebt in je wedstrijd fleur! Heel veel succes! Hoor wel hoe het gegaan is :-) ik mag morgen mee schrijven met mn stalbaas. Jureert morgen B, L2 en M. Erg leerzaam altijd :-)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:16

Welkom Snollygoster! :D Ik vind je paard echt super knap, altijd al gevonden! <3
Top Fleur, die wedstrijd komt helemaal goed!
Esther, niet om onbeleefd te zijn, maar zou je (soms) ook eens kunnen reageren op de andere? Iedereen reageert ook altijd netjes op jou dus dan zou het wel fijn zijn dat je ook in de andere wat interesse toont. :D Fijn dat je les goed ging :j
Fijn dat je kan longeren, Mara! Is idd een geruststelling. Wat goed ook dat er fijne stukjes tussen zaten!
Leuk, dat schrijven Willemijn! Lijkt me idd leerzaam :j

Volgens mij is B1 en B2 hetzelfde (= een B proefje in Nederland). Ik weet dat B1 vroeger zonder galop was, maar dat hebben ze er terug ingedaan dacht ik. Ik kan me iig zoiets herinneren. Het verschil is dan alleen de concurrentie? Correct me if I'm wrong, Snollygoster, LRV is al een tijdje geleden bij mij en ik heb nooit klasse B1 meegereden.

Fleur, ivm dat trailerladen, dat hebben we ook al gedaan. Thuis gaat het echt goed, hij gaat er zelfs alleen op en blijft staan tot ik rukjes aan het touw geef zeg maar (of dat deed hij iig, morgen ga ik weer eens oefenen, is alweer enkele maanden geleden :') ). Het is echt op een vreemde locatie dat hij het vaak niet wil doen.
Want wat jij zegt, zo heb ik het ook opgebouwd. Eerst voeten op de klep, dan net in de trailer, dan tot in de helft, dan tot helemaal vanvoor en altijd terug als ik het zeg. Dat ging goed en dan gingen we prikkels toevoegen. Mama die achter de trailer loopt, mama die op de klep loopt, mama die lawaai maakt met het stangetje, een beetje schriktraining in de trailer. Uiteindelijk vond hij ook die prikkels prima. Dus dan denk je 'JA eindelijk!!', kom je op vreemd terrein, is alles weer weg :+ Zoals Mara zegt, daar word je na een tijd echt moe van _O- En geduld verliezen is bij Hyrano geen pretje want dan gaat hij in de staak. Heerlijk paard is het ook xD
Soms kan ik hem afleiden waardoor mama net genoeg tijd heeft om de stang toe te doen, maar ik werk liever niet zo. Maar goed, liever dat dan dat we niet meer naar huis kunnen :') Ik heb echt al vaak gedacht dat we ergens moesten overnachten of zo, omdat het echt uren duurde _O-

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:53

Sorry anthea. Ik ben erg slecht in bijles post maken.

Wat betreft het trailerladen. Hoe is hij met een ander paard erbij op de trailer? Heb je dat wel eens geprobeerd?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:57

Oke maakt niet uit. Ik zei het gewoon even haha. Ik lees altijd wel bij maar als ik een tijdje niet geweest ben, reageer ik ook alleen maar op de laatste paar posten hoor :j Het hoeft trouwens ook niet altijd natuurlijk, maar zo af en toe iemand aanhalen is altijd fijn :)

Ja dat heb ik ook al geprobeerd en hij is dan rustiger. Zeker met mijn pony gaat het erg goed. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn pony elke keer meegaat als we ergens met Hyrano naartoe moeten :P
Maar het heeft verder geen extra effect zeg maar op het verder verloop. Als hij dan terug alleen erin moet, dan vindt hij het gewoon weer lastig.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:15

Pff zenuwen hier, niet om mn proef maar over of ze wel of niet braaf gaat zijn. Het waait ook zo..
Reageer straks uitgebreid, moet nu weg :evaw:

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:20

Succes mara.

Ik heb me les afgezegd voor vanmiddag ivm de wind.
Ik ben trouwens ook slecht met bijleesposten hoor

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:48

Het puntensysteem bij de LRV is inderdaad wat anders dan jullie gewend zijn in Nederland :). Tussen B1 en B2 zit eigenlijk vrijwel geen verschil, behalve dat er in B2 iets meer doorzitten in de proef is. Jullie hebben zeker een winstpunt vanaf de 180 punten he? Wij krijgen hier winstpunten afhankelijk van je plaatsing. De 1ste plaats = 10 punten, de 2e = 7 punten, de 3e = 6 punten en zo verder. Het is mij dus al vaker overkomen dat ik bijvoorbeeld dan in de 190 punten had en maar een 12e plaats had of zo, dan heb je gewoon geen winst. Langs de andere kant kan ook, heb vaak genoeg vooraan gestaan met maar in de 170 punten of zo.
Vanaf dat je in de B1 15punten hebt mag je over naar B2, maar vanaf 25 punten MOET je over. Voor van B2 naar L1 te gaan moet je minstens 35 punten hebben om over te mogen gaan. Ik had er dit seizoen 43 gereden, ik mocht dus vrijblijvend overgaan. Nu heb ik er toch voor gekozen om over te gaan, tegen iedereens advies in, maar ik zit dan ook al 5 jaar in de B, ben het nu echt kotsbeu :+.
Hiervoor nog 2 jaar met andere paarden meegereden, maar door omstandigheden nooit een seizoen kunnen uitrijden, dus ook nooit de kans gehad om over te gaan. Nu zijn we op de goede weg dus we gaan potverdorie ook over :')

Vandaag trouwens heerlijk gereden, het wijken gaat steeds beter en beter! :)

Veel succes Mara!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:24

Dank Jullie voor de succeswensen!

Slim Jennifer, als het kan is jezelf aanpassen aan de wind alleen maar fijn. met de trailer vind ik het altijd erg eng. en met rijden is het gewoon minder fijn. Doe mourie altijd zo'n oormutsje op als het waait.

Ahaa, dan snap ik het iets beter snollygoster. In mijn ogen best een apart systeem maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het niet gewend ben haha. fijn dat je nou een keer lekker door kan op wedstrijd en het trainen ook steeds beter gaat!

Nou ik was helemaal happy toen ik afstapte :D Ze was superbraaf geweest in tegenstelling tot de vorige keer en de 1e proef was ook echt super netjes! Geen enkele grote fout en ook niet slordig of iets dergelijks. kleine puntjes die beter konden maar dat blijf je houden. 2e proef was ze erg moe, zat ook echt superveel tijd tussen dus die was wat rommeliger, maar ook zonder grote fouten! Dus ik was apetrots.
Toen de punten... toen was ik even woest op de jury := 175 en 181... het was dezelfde jury dus t was al super vreemd dat ze de 2e beter beoordeelde dan de eerste. en dan ook nog zo laag voor zowel mijn gevoel als die van mama.. ook echt met commentaar zoals: 'hij loopt bijna te diep'. Dan denk ik, bijna is toch niet helemaal |o vooral omdat het B is vond ik het dus erg streng.
Maargoed, al met al ben ik tevreden want ze liep echt super. Het proefje deed echt niet onder voor hoe ze thuis liep en dat is wat ik graag wou! Het is en blijft een jurysport dus die punten moet ik maar snel vergeten en snel weer een andere wedstrijd inschrijven :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:22

Snap ik van je les. Hier viel de wind al bij al nog goed mee :j
Fijn dat het wijken beter gaat Snollygoster! Ik rijd nu in Nederland en ik vind het systeem daar zoveel beter. Wat was ik soms woedend dat ik 10e was met 200 punten of zo _O- In NL 2 WP's, in Belgie niks xD

Wat goed Mara! Wel heel erg balen van die lage punten, maar als het voor je gevoel goed zat, dan mag je meer dan trots zijn! Het is en blijft (helaas) een jurysport inderdaad en soms heb je echt van die commentaren...
Blijven oefenen en dat komt helemaal goed met jullie +:)+

Het rijden ging hier vandaag zo zo... In het begin wat strak, maar na de galop kreeg hij opeens die power en liep hij best goed. Hij is maar 1x geschrokken, dus dat is heel wel :')
Daarna nog een kwartiertje met trailerladen geoefend, want dinsdag moeten er nieuwe ijzers onder. Hij deed het bijzonder goed eigenlijk xD Alleen één keertje een beetje lastig toen dat mama de stang toe deed, dan ging hij weer even over de zeik maar daarna weer flink erop, stang toe, wachten en dan eraf en op het land als beloning :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:56

hoi hoi, mag ik me hier ook melden? Afgelopen woensdag heb ik mijn laatste wedstrijd in de B gereden en de teller staat nu op 30 winstpunten, dus ik moet over. Mijn eerste L1 wedstrijd heb ik gepland op 9 januari.

Mijn paard is een 4,5 jarige merrie, Power and Paint x Jazz. Ik heb haar zelf gefokt en ben superblij met haar.
Ik haalde in de B best hoge punten en iedereen vroeg zich af waarom ik niet over ging naar de L1. Maar ze is nog jong en moet nog veel leren. Wijken is nog niet super (wordt al wel steeds beter) en sluiten in de galop vindt ze nog heel moeilijk. Maar we hebben nog even om te trainen. En ik hoef niet gelijk hoog in de punten, we hebben de tijd wel!

Deze foto is van april, onze eerste wedstrijd
Afbeelding

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:56

Welkom! Knap van jullie! Komt zeker goed in de L1.
Als ik me niet vergis, ben jij ook de eigenaar van het veulen van Don Cremello, kan dat? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:49

Anthea: wat een gave pup zeg, echt lief :) succes met de opvoeding, is altijd lastig :') wij hebben nu een 3 kwart jaar oude pup die alleen luistert als ze het zelf nog leuk vind! en wat interessant, longeerles. Heb je zeker veel aan gehad? Wat goed dat hyrano zo vooruit gaat :)

Karin: ik heb deze les gekregen bij gepaard met een lach, zit in het zuiden van het land maar is wel echt goed. Leuk joh zo'n paardenruil, word je alleen maar wijzer van :) wat een net L2 debuut joh. Gefeliciteerd!

Mara: herkenbaar van die buren, bij ons willen ze de rolluiken wel eens dichtdoen of hun hond loslaten die vervolgens bij ons de wei/bak in komt gerend en ons "aanvalt" (het is maar een jackrussel :') ). Was er ook ooit dankzij dat hondje vanaf gevallen en nu is Fredje ook bang van kleine witte honden :') fijne foto's joh, ziet er ontspannen uit :) wat een lieve shet! Balen van je punten joh afgelopen wedstrijd...

Fleur: fijn van je gevoel op wedstrijd, maar altijd balen als je dat niet in de punten ziet he.. Snel vergeten en volgende wedstrijd beter!

Esther: balen van de punten maar netjes dat hij de trailer op liep.

Kirsten: welkom terug! :) wat een top punten joh in het L2, kan ik alleen maar van dromen!

Jennifer: welkom. Ik vond de overstap niet super groot. Kwa oprichting hoeft niet veel meer en er is alleen wijken en middengalop bij gekomen verder

Lucifertje: welkom

Olilau: welkom

Willemijn: welkom, gefeliciteerd met je winstpunten! Balen het dat die punten er op wedstrijd dan niet uit komen.

Snollyghost: welkom. Van het systeem in belgie snap ik nooit zoveel haha!

Setteli: welkom, aparte kruising ook, pony x paard toch? Leuk paard, dat wel! Hoe groot is ze? De L1 moet vast en zeker goedkomen.

Vervelend al die hengstige merries, heb ik geen last van! Ik heb alleen een ruin die meestal denkt dat ie nog hengst is :') hij heeft laatst nog een deken in 100 stukjes getrokken bij een hengstige merrie die weg liep...

Zo ik ben weer bij! Dan gaan we weer vaker reageren nu ik mijn leven weer een beetje in orde lijk te hebben :') ben Fredje weer meer aan het oppakken en die doet het goed, van de week ook geschoren. Zonder verdoving en Praam, enorm trots dus! Braaf paard :) gisteren die proefles gehad ook. Was enorm interessant en leerzaam! Ik wil enorm graag een houding, balans en inwerking cursus doen bij haar omdat ik denk dat ik daarin nog veel te verbeteren heb. Wil alleen wel iemand zoeken om het mee samen te doen, anders word het te duur (dus Anthea en Mara, gezien jullie in de buurt wonen. Lijkt jullie het leuk?). Wel enorme leuke complimenten gehad dat ze vonden dat ik Fredje kwa basis al zo goed voor elkaar had. Meestal zien hun juist iemand waarbij er iets mis gaat in de basis en ze dan pas verder gaan kijken om het op te lossen dus dat vonden ze ook leuk om te zien. Zelf enorm veel werkpunten en nu ook veel spierpijn maar heb dus ook oefeningen meegekregen om dat vanaf de grond te verbeteren. Leuk dus :)
Omdat het zo goed gaat ook weer een wedstrijd opgegeven. Volgende week mogen we weer! Ik ben benieuwd :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:03

Hoi

Mag ik me hier ook melden, heb gisteren mijn L1 debuut gehad met 185 punten.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:41

Welkom seven en gefeliciteerd met je winstpunt.

Stel jezelf en je paard even voor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:49

:D

Ik ben marjolein
Mijn paard heet extra large roepnaam ed v. Spielberg
Heb hem nu een jaar hij is een grote ruin van nu dik 1.80
Is nu goed een jaar zadelmak Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:29

Goed bezig Anthea, is hij het trailerladen toch niet verleerd na die maanden! Hopelijk wil hij het zo op blijven pakken.

Welkom Setteli, jij komt me bekent voor van bokt haha! vind het zo gaaf dat je paarden en pony's kruist. Vind deze merrie ook echt heel goed gelukt! Vind het goed van je dat je er de tijd voor neemt en niet snel snel over gaat. Ze is nog jong genoeg inderdaad. lekker door oefenen. :D

ja Marloes, vreselijk zulke buren :o sommige dingen moeten ze tegen kunnen, maar net als zo'n hondje kunnen ze niet anders dan schrikken. Top dat Fredje zo goed gaat! Ik denk dat er aan mijn houding etc. ook nog een hele hoop te verbeteren valt. Heb dus wel interesse, maar ben bang dat het voor mij niet haalbaar gaat zijn ivm vervoer. Ik heb zelf geen aanhanger rijbewijs. Leuk dat je een wedstrijd hebt gepland, laat ons maar weten hoe het is gegaan :D

Welkom Marjolein! Jou paard doet zijn naam eer aan haha! Zag toevallig net een topic van jullie voorbij komen, leuk paard hoor! En jullie gaan zo te lezen ook echt goed. gefeliciteerd met je eerste winstpunt in het L *\o/*

Hier vandaag een verdiend dagje vrij voor Mourie. Maar jeetje wat een storm.. als ik wel zou willen rijden was ik eraf gewaaid denk ik :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:16

Bedankt, hij doet zijn naam zeker eer aan :D
Ben ook trots op onze punten was derde keer dat ik dr weer op zat naar weken mindere training

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:24

Citaat:
Ook welkom lucifertje! Leuk dat je zelf zo ook plezier van het paard van je zus kan hebben. Kan toch wennen zijn als combinatie, ook al kent het paard al een heleboel. Maar het is wel superfijn dat je zo van het paard kan leren! Wanneer ga je precies starten, of bedoel je volgend jaar september? in ieder geval veel succes alvast :D

Ik zie je berichtje nu las Ik ben en beetje een apart geval met paardrijden, lang verhaal. Zo nu en dan rijd ik het paard al maar voordat ik ga starten ga ik er vaker op. Rijd nu een paard van iemand anders maar daar rijd ik geen wedstrijden mee. Ik bedoel idd volgend jaar september tijdens de Zilveren Ster in Haaksbergen.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:45

Mooi paard heb je Marjolein. Wat een joekel maar volgens mij ben jijzelf ook niet heel klein te zien aan de rijfoto.

Hier vandaag ook niet gereden. Was mij te onstuimig weer en de bak was ook wel erg nat door alle regen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:57

xAnthea schreef:
Welkom! Knap van jullie! Komt zeker goed in de L1.
Als ik me niet vergis, ben jij ook de eigenaar van het veulen van Don Cremello, kan dat? :))

was de eigenaar van Dotan |( Ik heb hem verkocht. Kon hem helaas niet zelf houden. Maar hij heeft een super adresje!

Dank je m9ara! Ja ze hebben me voor gek verklaard dat ik een Jazz merrie door een pony liet dekken, maar ik ben zo blij met haar. En de Don Cremello vind ik nog beter zelfs. Helaas moest ik hem verkopen, moest een keus maken.
Phoebe is afgelopen zomer op de keuring ster geworden en ze is gemeten op 1.59 maar ze groeit denk ik nog wel iets door. Mooi maatje voor mij, ik ben zelf ook maar 1.54 :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:11

Ben zelf ook 1.77 dus niet de kleinste en daarbij lange benen :j

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:54

Wat stoer, je galopswissel Esther! :D

Mara klinkt als een super stukje aan het eind van je les *\o/* Wat balen van je punten, maar super van je goede gevoel, veel beter dan de vorige keer dus! Apart commentaar, bijna te diep..

Hoe was het schrijven Willemijn, lijkt me ook erg leerzaam inderdaad :j

Anthea, ik had al wel verwacht dat je zoiets al had gedaan :P Rot dat er zo'n verschil in zit op vreemd terrein. Haha knappe Hyrano, maar 1x schrikken _O- Fijn dat het oefenen goed ging.

Wat een wind inderdaad he!

Snollygoster, wat een apart systeem zeg, dat het op plaatsing gaat. Tof om L te gaan starten, ik was ook altijd eeuwige B ruiter, met m'n pony kwam ik in de dressuur niet verder dan B, springen B+11 werd ze verkocht en met Burana nu heb ik ook een lange tijd B gereden, ik ken het gevoel dus :)) Fijn dat het rijden lekker ging!

Welkom Setteli, wat een knap paard heb je, ik 'ken' je ook inderdaad, vanwege de ponyhengst op je jazz, vind jullie een mooie combinatie om te zien, als je zelf niet zo groot bent hoef je ook niet echt zo'n kasteel onder je te hebben. :)

Marloes, wat fijn dat je weer een beetje je leven op orde hebt, en weer meer kunt rijden. Super dat hij zo braaf was met het scheren :j Wat een goed compliment dat hij in de basis goed voor elkaar is! En leuk weer, plannen om te starten!

Hoi Marjolein, ook welkom! Gefeliciteerd met je goeie debuut, wat een gaaf groot paard heb je zeg!

Ik heb vrijdag gereden in de harde wind, ging eigenlijk erg lekker. Vandaag wedstrijd, Burana was echt onwijs lief, begon vanaf begin af aan al heel fijn in de aanleuning en liet zich superfijn rijden. Proeven gingen ook lekker, beetje braafjes misschien, maar weinig storingen 1x een pasje galop met wijken, en tijdens m'n slangenvolte, net zonde maargoed. Middengalop ging ook niet helemaal zoals het moest, ze wilde heel graag hard, dus om dat wat te controleren hield ik d'r iets teveel bij me waardoor er te weinig verschil was getoond. Wel een 8 voor m'n wijken, 7ens voor middendraf, dus helemaal tevreden over het commentaar, ook leuk om onderaan m'n protocol te lezen dat ze me 'op een zeer vriendelijke manier' vond rijden, had 185 & 184 punten. Alleen jammer dat ik na afloop op stal met een lege accu stond, moest de lamp toch echt even aan hebben om de drol uit de trailer te halen, maar gelukkig was de anwb er vrij snel :+

Oh en voor de nieuwen, ik ben Fleur, Burana is 9 en we rijden nu bijna een jaar L1, wegens wat lichamelijke tegenslagen bij Buraan hebben we er ongeveer een halfjaar uit gelegen met wedstrijden en sinds een paar weken zijn we nu weer gestart. Thuis loopt ze superfijn altijd, op wedstrijd hebben we beide snel last van spanning, dus we zijn nog hard aan het zoeken naar de juiste balans activiteit en ontspanning.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:20

Even snel vanaf mn werkstoel :D

Wat een joekel Seven! Knap als je die netjes 'bij elkaar' kunt rijden.

Iedereen gefeliciteerd met de WP!

Schrijven was erg leuk! En ik mocht zelf een aantal jureren *D. Natuurlijk was het oordeel van het officiele jurylid geldend als zij vond dat het anders was, maar we zaten veelal op 1 lijn. Het valt eigenlijk best nog tegen! Voordat ik het cijfer van een onderdeel had beredeneerd, zat de deelnemer alweer in het volgende onderdeel haha! Maar een aantal erg goede combinaties gehad! We hebben er 3 met 5+ WP naar huis gestuurd, waarvan 1 meisje van 15 in het M1 met een paard dat ze net 4 maanden ohz had en die ook net 4 maanden ohz was. Erg gaaf!

Morgen met Mel naar de zadelmaker, en als het goed is krijg ik vandaag na een maand wachten eindelijk mn prolite singel binnen. Dus dan kunnen we hopelijk vanaf morgen weer fijner rijden. Prolite een paar keer getest en ze reageert er super op! Dus de keuze was snel gemaakt. Kaching!

Setteli, altijd naar om een paard te moeten verkopen, maar fijn dat je een goede plek hebt gevonden!

Dat Belgische systeem is idd wel banketstaaf. Dan ben je ook echt elkaars concurrent. Ik denk dat dan veel combinaties die best leuk gaan, maar waarvan het paard wat minder spectaculair is, niet tot de hogere klasses komen. Zonde!