Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Precies, komt dus wel goed. Handig zon man die dag kan regelen haha! Ik heb een handige papa die dat soort dingen doet, ook erg handig! Start jij al snel weer om routine op te doen?
Ben nu ook stiekem wel benieuwd naar je paardje. zal als ik tijd heb eens de moeite nemen ook wat topics van je te zoeken!
Top dat ze weer zo fijn ging lopen, daar doe je het uiteindelijk toch voor! Hopelijk kan je het zo op deze lijn weer volhouden in de training nu de hengstigheid voorbij is. en voor als je gaat zondag: Veel succes!
dinsdag zadelmaker. En dan nog wat verder trainen en weer starten
. Fijn dat je weer zin hebt in je wedstrijd fleur! Heel veel succes! Hoor wel hoe het gegaan is
ik mag morgen mee schrijven met mn stalbaas. Jureert morgen B, L2 en M. Erg leerzaam altijd
Ik vind je paard echt super knap, altijd al gevonden! 
Fijn dat je les goed ging 

). Het is echt op een vreemde locatie dat hij het vaak niet wil doen.
Zoals Mara zegt, daar word je na een tijd echt moe van
En geduld verliezen is bij Hyrano geen pretje want dan gaat hij in de staak. Heerlijk paard is het ook xD
Ik heb echt al vaak gedacht dat we ergens moesten overnachten of zo, omdat het echt uren duurde
Het hoeft trouwens ook niet altijd natuurlijk, maar zo af en toe iemand aanhalen is altijd fijn 

. Tussen B1 en B2 zit eigenlijk vrijwel geen verschil, behalve dat er in B2 iets meer doorzitten in de proef is. Jullie hebben zeker een winstpunt vanaf de 180 punten he? Wij krijgen hier winstpunten afhankelijk van je plaatsing. De 1ste plaats = 10 punten, de 2e = 7 punten, de 3e = 6 punten en zo verder. Het is mij dus al vaker overkomen dat ik bijvoorbeeld dan in de 190 punten had en maar een 12e plaats had of zo, dan heb je gewoon geen winst. Langs de andere kant kan ook, heb vaak genoeg vooraan gestaan met maar in de 170 punten of zo.
.

Ze was superbraaf geweest in tegenstelling tot de vorige keer en de 1e proef was ook echt super netjes! Geen enkele grote fout en ook niet slordig of iets dergelijks. kleine puntjes die beter konden maar dat blijf je houden. 2e proef was ze erg moe, zat ook echt superveel tijd tussen dus die was wat rommeliger, maar ook zonder grote fouten! Dus ik was apetrots.
175 en 181... het was dezelfde jury dus t was al super vreemd dat ze de 2e beter beoordeelde dan de eerste. en dan ook nog zo laag voor zowel mijn gevoel als die van mama.. ook echt met commentaar zoals: 'hij loopt bijna te diep'. Dan denk ik, bijna is toch niet helemaal
vooral omdat het B is vond ik het dus erg streng.

In NL 2 WP's, in Belgie niks xD
succes met de opvoeding, is altijd lastig
wij hebben nu een 3 kwart jaar oude pup die alleen luistert als ze het zelf nog leuk vind! en wat interessant, longeerles. Heb je zeker veel aan gehad? Wat goed dat hyrano zo vooruit gaat
wat een net L2 debuut joh. Gefeliciteerd!
). Was er ook ooit dankzij dat hondje vanaf gevallen en nu is Fredje ook bang van kleine witte honden
fijne foto's joh, ziet er ontspannen uit
wat een lieve shet! Balen van je punten joh afgelopen wedstrijd...
wat een top punten joh in het L2, kan ik alleen maar van dromen!
hij heeft laatst nog een deken in 100 stukjes getrokken bij een hengstige merrie die weg liep...
ben Fredje weer meer aan het oppakken en die doet het goed, van de week ook geschoren. Zonder verdoving en Praam, enorm trots dus! Braaf paard
gisteren die proefles gehad ook. Was enorm interessant en leerzaam! Ik wil enorm graag een houding, balans en inwerking cursus doen bij haar omdat ik denk dat ik daarin nog veel te verbeteren heb. Wil alleen wel iemand zoeken om het mee samen te doen, anders word het te duur (dus Anthea en Mara, gezien jullie in de buurt wonen. Lijkt jullie het leuk?). Wel enorme leuke complimenten gehad dat ze vonden dat ik Fredje kwa basis al zo goed voor elkaar had. Meestal zien hun juist iemand waarbij er iets mis gaat in de basis en ze dan pas verder gaan kijken om het op te lossen dus dat vonden ze ook leuk om te zien. Zelf enorm veel werkpunten en nu ook veel spierpijn maar heb dus ook oefeningen meegekregen om dat vanaf de grond te verbeteren. Leuk dus 

sommige dingen moeten ze tegen kunnen, maar net als zo'n hondje kunnen ze niet anders dan schrikken. Top dat Fredje zo goed gaat! Ik denk dat er aan mijn houding etc. ook nog een hele hoop te verbeteren valt. Heb dus wel interesse, maar ben bang dat het voor mij niet haalbaar gaat zijn ivm vervoer. Ik heb zelf geen aanhanger rijbewijs. Leuk dat je een wedstrijd hebt gepland, laat ons maar weten hoe het is gegaan

Citaat:Ook welkom lucifertje! Leuk dat je zelf zo ook plezier van het paard van je zus kan hebben. Kan toch wennen zijn als combinatie, ook al kent het paard al een heleboel. Maar het is wel superfijn dat je zo van het paard kan leren! Wanneer ga je precies starten, of bedoel je volgend jaar september? in ieder geval veel succes alvast
xAnthea schreef:Welkom! Knap van jullie! Komt zeker goed in de L1.
Als ik me niet vergis, ben jij ook de eigenaar van het veulen van Don Cremello, kan dat?
Ik heb hem verkocht. Kon hem helaas niet zelf houden. Maar hij heeft een super adresje!

Wat balen van je punten, maar super van je goede gevoel, veel beter dan de vorige keer dus! Apart commentaar, bijna te diep..
Rot dat er zo'n verschil in zit op vreemd terrein. Haha knappe Hyrano, maar 1x schrikken
Fijn dat het oefenen goed ging.
Fijn dat het rijden lekker ging!
Wat een goed compliment dat hij in de basis goed voor elkaar is! En leuk weer, plannen om te starten!
. Natuurlijk was het oordeel van het officiele jurylid geldend als zij vond dat het anders was, maar we zaten veelal op 1 lijn. Het valt eigenlijk best nog tegen! Voordat ik het cijfer van een onderdeel had beredeneerd, zat de deelnemer alweer in het volgende onderdeel haha! Maar een aantal erg goede combinaties gehad! We hebben er 3 met 5+ WP naar huis gestuurd, waarvan 1 meisje van 15 in het M1 met een paard dat ze net 4 maanden ohz had en die ook net 4 maanden ohz was. Erg gaaf!