B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:36

nee via pb is namelijk een trainings filmpje hoeft niet iedereen te zien :P

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:38

hahah dan zie ik hem wel verschijnen in mn inbox ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:39

ja is goed, kun je het verschil zien met mijn wedstrijd, want ik rijd daat mijn proef ook :P

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:49

Jaa Nicky, ik wil hem ook zien :D Altijd handig.
Het viel me wel op dat Kane veeeeeel beter zijn best deed op wedstrijd dan thuis, vooral op het inrij terrein. Beter dan omgekeerd natuurlijk, maar hebben meer paarden dat?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:52

mijn pony deed dat altijd heel erg, al ik thuis reed had ik altijd zo iets van ja hoe moet ik hier nou mijn z proef mee door komen, was ze sterk, reageerde niet vlug, niet remmen, gewoon een echte slechte middendraf. op wedstrijd was ze er altijd, ik heb maar weinig echte slechte proeven gereden.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:12

haha grappig, die van mij is op wedstrijd hetzelfde als thuis alleen op wedstrijd is hij veel drukker, maar niet dat hij beter zn best doet thuis of op wedstrijd
want als je eenmaal een tijdje ingereden heb is hij niet meer druk en gewoon hetzelfde als thuis haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:54

Ik merk wel verschil met thuis, komt ook door de spanning... De ene keer wordt ie er traag van (met eerste wedstrijd), tweede keer heeel voorwaarts (dat was mn tweede wedstrijd) en nu was ie ook weer heel voorwaarts, wat ik niet erg vind want dan kan je dr tenminste wat mee :). Vond m met mn eerste wedstrijd lastiger te rijden :P.

Maar pony begint al te wennen aan onbekende locaties! Zondag had ik wedstrijd bij Boekhorst gehad, en maandag mijn verzorgster onderling springen bij manege Bakker en daar stond ie dr gewoon heel rustig en relaxed bij. Is wel goed voor m vaak op pad!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:02

ik merk niet heel veel verschil, ze pompt zich de eerste 10 minuten wel wat op en gaat heel zachtjes en heel hoog hinniken en verder komt ze niet echt in de buurt van auto's.
loopt ze er toevallig wel langs dan is dat super krom en krijg dan echt geen stelling meer naar binnen, dit is vooral op de rechterhand. ze negeerd mijn binnenbeen dan(rechts) en duwt de hals tegen de rechterteugel en krijg bijna geen druk op de buitenteugel(links) als ik langzamer draaf heb ik wel meer te zeggen..
iemand nuttige tips om dit te verhelpen?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:11

die van mij gaat volledig op de rem als hij iets spannend vind... dus toen we de ring inkwamen met allemaal vlaggen en een hele enge hoek was hij ook absoluut niet meer voorwaarts.
Ik heb zo ooit een oefencross gereden, ik moest echt mijn best doen dat hij in galop bleef, terwijl hij normaal een beetje rondcrossen op bekend terrein echt leuk vind.
Achja, beter dan een paard dat de ring helemaal niet meer inwilt :P

en voor de rest is het een beetje een showbink. Als ik thuis aan het rijden ben en er komt iemand de bak in doet hij het ineens ook veel beter :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:14

Ik heb dit probleem ook nog wel is inderdaad... Met losrijden deed ie dat nu ook bij mij... (stond een stapel dakpannen naast de bak, dood eng). Maar ik was weer is te lief voor m... Tot vriendin van me aan de kant stond te gillen aanpakken hij moet alleen op jou letten, been dr bij en even streng... Dat hielp toen wel :D. Als ie thuis niet naar been luistert, geef ik eerst duidelijker been bij, dan nog geen reactie dan is het tikje met zweep. Dus ja moet ik ook gewoon op wedstrijd doen :D.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:17

ja dat heb ik ook :+
als hij thuis staat te lummelen en niet per direct reageert krijgt hij ook gewoon een tik... maarja, dat ziet er weer zo uit in een proef.
Al kan je beter een keer een tik uitdelen dat hij wel loopt, dan een beetje te blijven kwakkelen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:30

Ja idd, en ze moeten vooral niet gaan denken dat ze in de proef niet aangepakt zullen worden... Heb een keer iemand door de bak zien vliegen met dr paard, maar dat was 1 onderdeel de rest ging super en dus toch winst... Dus ja dat probeer ik altijd maar in mn achterhoofd te houden. 1x goed aanpakken en de rest super rijden is niet verkeerd ;).

WellantAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:55

10 juni in Rockanje mijn B-Debuut

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:33

Spannend, succes alvast en geniet ervan :)!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:37

Ik heb vanavond m'n b debuut! Ben best wel zenuwachtig maar ik weet al wel hoe ze is op ander terrein we hebben pas een onderling wedstrijdje gedaan. Ik heb een filmpje van m'n proef, als er mensen zijn die nog wat laatste tips hebben, graag! :D
http://www.youtube.com/watch?v=wdgzptZUYsI

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:46

ziet goed uit annet ! :D

ik heb niet echt tips, maar alleen dat je de overgangen misschien wat vloeiender kunt rijden.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:47

ik vind dat je een leuk paardje hebt.
maar netals bij het aandraven en aan galoppeeren mag hij wel iets sneller weg, nu is het zo van ja ik zou wel eens gaan. verders vind ik hem ook iets te lang, maar kan wel voor de B. iets korter wordt ie waarschijnlijk net iets mooier van, en jij zelf kijkt soms naar beneden.
denk wel aan je peesbeschermers op je wedstrijd want dat mag officeel niet. heel veel succes gaat vast goed komen

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:50

Ziet er goed uit!

Maar kan het dat je bij M-X-K van hand veranderen was je niet echt op de letter..

Kan ook aan mij liggen hoor!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:54

Haha inderdaad de peesbeschermers! Ik had er zelf niet meer aan gedacht maar dat mocht daar gelukkig gewoon. Overgangen zijn inderdaad nog het moeilijkst, vooral terug. Vooruit doe ik expres zo voorzichtig omdat ze anders te snel weg spurt. Het is nogal een pittig dametje Maargoed ik heb haar pas vanaf 2de paasdag dus mag niet klagen! Ik moet nu nog m'n zadel en hoofdstel gaan schoonmaken, zo veel werk allemaal! Doen jullie dat echt voor elke wedstrijd?

@sienenivo: kan heel goed hoor! Stond niet op m'n protocol maar het was ook wel een heel lieve jury, ik verwacht vandaag echt geen 199 punten haha

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:56

Ik vind het er erg netjes uit zien! Ziet er heel rustig uit en wat een heerlijke draf heeft jou paardje zeg! Het enige wat ik denk te zien (is altijd lastig op een video) is dat je voltes bij de a en de c te ver over de hoefslag doorgereden worden. Maar dat kan ook aan het standpunt liggen ;). Owwww ennuh de cameraman/vrouw volgende keer instrueren dat ze niet zo vaak moeten in en uitzoomen, is zo vermoeiend kijken :D.

Wat was trouwens het commentaar van de jury bij de onderlinge wedstrijd?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:56

ik heb zelf 2 hoodstelleen 1 voor wedstrijd en 1 voor thuis. iedere keer als ik gereden heb poets ik mijn hoofdstel. voor mijn wedstrijd poets ik mijn zadel met zadelzeep en vet, en mijn goeie hoofstel ook met zadelzeep en vet. vaak poets ik dat ook mijn thuis hoofdstel, en ook mijn leren peesbeschermes.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:57

Je weet maar nooit!

Het is wel een knappe pony/paard.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:58

Ik poets ook altijd alles als ik op wedstrijd ga :). Maar vind het ook nog erg en is altijd zo gebeurd!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:00

Ik ga gewoon met een doekje met wat vet erover en mijn Wintec zadel doe ik nooit...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:01

mijn moeder poets vaak mijn laarzen dat scheel wel, maar ik ben niet zo klaar poets al 15 min op mijn wedstrijd hoodstel :o