Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:32

Volgens mij staat dat wel op de KNHS site dat ze retour gestuurd kunnen worden maar dat weet ik niet zeker ... Heb ook veel contact gehad via mail met de KNHS, misschien dat het daarin ook wel verteld is.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:41

Fenny schreef:
Motje11 schreef:
Goed idee Fenny! Start jij 'm? Even een goed pakkende titel bedenken... :-)

Waar kan ik hem het beste openen?

Zal even kijken of het zo lukt hoor, wil even wat quotes uit dit topic in de begin post zetten en ben nu eigenlijk aan het werk ;)

[WD-V] Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:34

Nou wij waren gistereavond bij de bijeenkomst.
In het begin werd er dus al vermeld dat er inhoudelijk niet op de startpas werd ingegaan. Waarom we er dus heen zijn gegaan is mij een raadsel. De inhoudelijke kant zou in andere avonden worden behandeld in de kringen. Maar daar wist het kring bestuur dan weer niets vanaf. En iedereen wilde toch wel graag zo spoedig mogelijk weten hoe het nou allemaal gaat lopen.
Vervolgens waren er binnen 5 minuten al zoveel vragen dat het hele verhaaltje van de KNHS niet meer liep.
Uiteindelijk heeft een bestuurslid van de regio gezegd dat alle vragen achteraf moesten.
Leuk hoor. Maar als je dan niet de kans krijgt om je vraag te stellen is dat wel heel vervelend.

Alles bij elkaar zijn wij niets wijzer geworden. We zijn overigens wel tot het eind blijven zitten. Maar ook dat heeft niets uitgemaakt. Halverwege de avond gingen er al mensen weg. Dat tekent dan wel weer hoe de bijeenkomst werd gevonden.

De mensen van de KNHS werd wel het vuur aan de schenen gelegd maar ze wisten op veel vragen geen antwoord te geven of alleen maar te zeggen dat dat in de toekomst moet kunnen maar nu nog niet zo is.

Wat voor mij als wedstrijd secretariaat (van een dressuur en spring vereniging) is is dat we dus per klasse moeten aangeven hoeveel starts er op de lijst kunnen. En dat ik dus niet over de totale wedstrijd kan zeggen dat ik 30 combinatie's wil. Maar dat ik moet zeggen ik kan 5 B starts hebben 2 L1 start en zo verder. Ik weet van te voren toch niet of ik veel M1 ruiters krijg of juist veel B ruiters.

Sorry voor het lange verhaal

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:48

ponyparadijs schreef:
Wat voor mij als wedstrijd secretariaat (van een dressuur en spring vereniging) is is dat we dus per klasse moeten aangeven hoeveel starts er op de lijst kunnen. En dat ik dus niet over de totale wedstrijd kan zeggen dat ik 30 combinatie's wil. Maar dat ik moet zeggen ik kan 5 B starts hebben 2 L1 start en zo verder. Ik weet van te voren toch niet of ik veel M1 ruiters krijg of juist veel B ruiters.

Meen je dat serieus? Dat is dan zeker voor het aanmelden, dat de aanmelding via MijnKNHS straks automatisch sluit als de ring vol is? Maar wat jij zegt inderdaad, ik heb nu bijv. ook al meer dan 40 B starts, en weinig M2, dan maken we er gewoon vlak voor de wedstrijd een gecombineerde B/L1 ring bij.. Maar je moet het dus echt van te voren precies aangeven? Maar is dit ook al voor na 1-1 of alleen voor de situatie waarin het opgeven via MijnKNHS gaat?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:00

Het lijkt mij ook niet echt praktisch, zeker niet voor het springen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:14

Bij inschrijfsyteem kon je dan nog gewoon 1 ring aan laten maken met bijv 30 starts. En daarin kon dan iedereen inschrijven, ongeacht welke rubriek.
Misschien, als genoeg mensen het vragen dat de KNHS dit toch gaat voorzien?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:16

MargrietJonk schreef:
Nou Berdien,

T was dat iemand op dit topic verwees naar horses.nl en ik t daar terug kon lezen, dat de KNHS de startcoupons retour nam en crediteerde. Verder heb ik t NERGENS terug kunnen lezen. Niet in de paard en sport, niet op de KNHS site of gerelateerde sites. Behalve dus op horses.nl.

Belachelijk! En waarom dan wel op horses.nl? De logica ontbreekt in mijn ogen.. Maar dat heb ik bij de KNHS wel vaker :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:24

l0esjj schreef:
ponyparadijs schreef:

Meen je dat serieus? Dat is dan zeker voor het aanmelden, dat de aanmelding via MijnKNHS straks automatisch sluit als de ring vol is? Maar wat jij zegt inderdaad, ik heb nu bijv. ook al meer dan 40 B starts, en weinig M2, dan maken we er gewoon vlak voor de wedstrijd een gecombineerde B/L1 ring bij.. Maar je moet het dus echt van te voren precies aangeven? Maar is dit ook al voor na 1-1 of alleen voor de situatie waarin het opgeven via MijnKNHS gaat?

Wat zij nu vertelde was het dat het per 1-1 zo gaat. Dan moet je dus bij elke klasse aangeven hoeveel combinaties je kan hebben.
Overigens hadden wij al bedacht om dan elke ring op 1 start te zetten. De rest krijgt dan welliswaar de meldiing dat ze op de reservelijst komen. Maar als je die dan zelf mailt. kan je zelf bepalen welke klasses je groter laat worden.
Zolang we nog met het inschrijfformulier werken is het natuurlijk nog niet van belang. Maar hun zeiden van wel.
Overigens werd er ook gezegd dat we niet meer via startlijsten mogen in laten schrijven.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:40

Ben wel benieuwd waar ze dat bij de KNHS dan op baseren dat wij geen inschrijving meer open mogen zetten op startlijsten.nl Er zijn immers ook verenigingen die inschrijvingen laten lopen via inschrijfsysteem of via hun eigen website. Gaan ze dat dan ook verbieden :=

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:42

Zou me niets verbazen.. Volgens mij hebben ze graag de touwtjes in handen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:42

Volgens mij zeggen ze elke bijeenkomst iets anders. Bij ons hebben ze wel gezegd dat je geen andere systemen meer mag gebruiken (zoals inschrijfsysteem of startlijsten).

Er moet toch ook een soort overgansperiode zijn voor verenigingen die in 2011 al met de inschrijvingen starten en in 2012 pas de wedstrijd hebben?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:49

En het zou voor de starters zelf ook wel prettig zijn om te weten waar je wel of niet kan inschrijven. Ik kijk bijvoorbeeld voor m'n vaste wedstrijden alleen op startlijsten. Maar ja, we wisten al dat communicatie niet het sterkste punt van de KNHS is...

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:55

berdien85 schreef:
Zou me niets verbazen.. Volgens mij hebben ze graag de touwtjes in handen.

Gevalletje concurreren met startlijsten.nl. Wel jammer hoor want dat is gewoon een briljant idee geweest, KNHS moet zichzelf achter de oren krabben dat ze daar zelf toen niet op zijn gekomen. Erg jammer dat ze nu op deze manier die website proberen te overrulen.

Trouwens de tip van Scum zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor dat "aangeven van hoeveel starts". Als je dan elke ring op 30 starts zet en één extra ring aanvraagt en die openstelt voor B t/m ZZ-Licht kan daar de rest zich inderdaad inschrijven. Ik ga bij onze bijeenkomst eens vragen of dat mogelijk is.

Trouwens dat aangeven hoeveel starts je kunt hebben wordt echt een ramp bij een wedstrijd waarbij selectieruiters voorrang hebben. Dan kun je dus niet meer handmatig onderscheid maken..
Laatst bijgewerkt door l0esjj op 15-11-11 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:56

Ik kijk ook altijd op startlijsten.nl. Vind t ontzettend prettig om zo mn wedstrijden online te kunnen bekijken en/of er al een (voorlopige) startlijst aanwezig is. T digitale inschrijven vind ik echt een uitvinding! Niet meer hoeven bellen, totdat je eens contact krijgt en vervolgens tóch niet ingeschreven zijn voor desbetreffende wedstrijd. Nee, geef mij maar startlijsten.nl. Ik zeg ik ben fan! Waarom zo'n goed functionerend iets afdoen?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:59

l0esjj: Dat vind ik inderdaad ook jammer..
Het was niet mijn tip trouwens hoor :+

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:00

Ah excuses, het was de tip van Scum!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:01

Ja ik wil niet met iemand anders zijn eer strijken natuurlijk :D

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:08

Heeft een van jullie al eens online het vraagprogramma ingevuld via de nieuwe methode?!
Dat is pas echt een drama, vooral als je ook ponyruiters de kans wil geven te starten en je bij de inschrijfgelden bent beland...

Echt belabberd hoe het nu geregeld is...
Ik heb de wedstrijddata 2012 wel op startlijsten.nl gepubliceerd, maar het online inschrijven dichtgezet met de verwijzing naar het inschrijfformulier. Alle inschrijvingen die er inmiddels stonden heb ik maar via startlijsten gemaild dat hun inschrijving per formulier moet. Dat gaat nu goed, maar straks zit ik alles weer over te typen in Concours, terwijl de importfunctie super handig werkte.

Dat van te voren moet worden aangegeven hoeveel starts je per klasse wilt laten verrijden vind ik ook erg vervelend, zo zijn we elke flexibiliteit kwijt. Krijg echt het gevoel dat de werkelijkheid onder de beperkingen van hun (slechte) applicatie ontwikkeling moet zwichten.

Dat verenigingen dan ook nog monddood worden gemaakt op de bijeenkomsten en men blijkbaar niet openstaat voor ideeën en vragen... _-:(

Waar worden we geacht de startlijsten te plaatsen eigenlijk straks?! De KNHS biedt daar zover ik weet nog geen mogelijk voor en als startlijsten dan 'niet meer mag'... Sowieso vraag ik me af wat de KNHS bedoelt met 'de enkele rechtsgeldige inschrijfmethode' (over het formulier); gaan ze me aanklagen als ik - tot het via MijnKNHS kan - wel startlijst inschrijvingen accepteer?!

Ik probeer echt mijn best te doen om alles netjes volgens de regels en fijn voor de ruiters te organiseren, maar het wordt wel ontzettend lastig gemaakt zo!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:11

Misschien kan het digitaal inschrijven nog wel als handigheid voor t secretariaat, dus als extra.
Dan moet de deelnemer alsnog dat formulier mailen/opsturen (net als nu coupons) maar hoef je het niet over te typen

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:16

Startlijsten.nl is prima!! +:)+

Het nieuwe systeem van de KNHS gaat niet alleen voor problemen zorgen met selectiewedstrijden denk ik. Bij mijn vereniging (en zo zijn er wel meer) hebben de eigen leden voorrang! Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan doen straks...

@ Nexus: Volgens mij werd er met het ‘enige officiele’ bedoeld dat je alleen bij inschrijving via het inschrijfformulier gelden kunt verhalen bij deelnemer die niet op komen dagen… Zoiets is bij mijn weten in dit topic gepost. Echter, ik heb wel eens een acceptgiro gekregen van een vereniging (ipv de KNHS) om startgelden te betalen bij een te late afmelding. Dus in zoverre lijkt me niet echt een probleem. Alleen als die rekening niet netjes betaald wordt kun je misschien niet bij de KNHS aankloppen?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:20

@Loetje: Dat zou op zich nog wel een risico zijn dat ik zou willen lopen dan! ;)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:21

Nexus:ik neem aan dat de KNHS ons niet kan verbieden startlijsten te plaatsen op startlijsten.nl Daarnaast verplichten ze het "inschrijfformulier", prima dat kan. Maar het lijkt mij echt onwaarschijnlijk dat ze hard kunnen maken dat wij ook niet meer mogen laten inschrijven via startlijsten.nl Immers laat de deelnemers daar inschrijven onder voorwaarde van definitieve inschrijving middels het mailen van het formulier.

En ach je moet toch zelf achter wanbetalers aan, de KNHS heeft ons daar nog nooit mee geholpen :+

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:25

precies, je hebt dat formulier nodig als bewijs van inschrijving.. ze zeiden gisteren ook nog dat zelfs je leden verplicht via het formulier moeten aanmelden.

Ik vond gisteravond de oudere man van de KNHS erg onbeschoft en kleinerend, ga er mooi een mail over sturen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:44

Loetie84 schreef:
@ Nexus: Volgens mij werd er met het ‘enige officiele’ bedoeld dat je alleen bij inschrijving via het inschrijfformulier gelden kunt verhalen bij deelnemer die niet op komen dagen… Zoiets is bij mijn weten in dit topic gepost. Echter, ik heb wel eens een acceptgiro gekregen van een vereniging (ipv de KNHS) om startgelden te betalen bij een te late afmelding. Dus in zoverre lijkt me niet echt een probleem. Alleen als die rekening niet netjes betaald wordt kun je misschien niet bij de KNHS aankloppen?

Dat wat jij zegt klopt wel ja.
Als mensen dus niet betalen moet je het inschrijf formulier naar de KNHS mailen die gaan er dan achteraan voor jou!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:51

Ow, als dat de enige reden is van het formulier dan zet ik Startlijsten weer open! :D