Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:19

MyWishMax schreef:
Vergissing kan, er niks over melden vind ik heel kwalijk. Je hebt het vrijdagavond aangepast, dan had je nog opmerking erbij kunnen schrijven en het kunnen melden bij aanmelden.

Mag dat uberhaupt wel vraag ik me af? Iedereen houdt toch rekening met het schema dat bij het KNHS is vermeld? Dan lijkt het me niet zo moeilijk om te zeggen dat het een vergissing is en het reguliere schema aan te houden (waar iedereen al rekening mee houdt).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:26

melis_93 schreef:
Ik heb fijn kunnen rijden vanochtend :) We missen echt nog wel wat routine in de Z1, maar krijgen steeds meer fijne stukken erin. Ook nog wel teveel foutjes en rommeltjes. 1e proef 215 en een 3e prijs :) 2e proef slopen er meer foutjes in daar 209.5. Wissels komen daar best heel snel achter elkaar en dat krijg ik nog net niet fijn voor elkaar zo kort op elkaar in de proef. Maar blij met de fijne stukken die we hadden en die ook beloond werden. Beide proeven op een leuke manier gepunt en leuk commentaar erbij.
We blijven gewoon lekker kilometers maken :)

Gefeliciteerd ook met je WP. Ja die 2e proef (41 volgens mij) is best grappig met die 2 eenvoudige wissels na elkaar. Mijn dochter vond die proef ook wat lastiger dan de eerste, maar daar had ze dus wel hogere punten voor.

Jammer Cambion, maar nieuw ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Gewoon volhouden.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:56

PsvanLot dankje! Ik zag die idd voorbij komen, twijfel alleen of ik de neusriem niet te vind :+

MwM hmm idd gek dat ze ineens andere proeven uitschrijven.. Jammer dat je niet helemaal de proeven hebt kunnen rijden zoals gehoopt, desondanks toch nette punten en een mooie plaatsing, als snap ik dat je gehoopt had hoger te kunnen rijden en eindigen.

Wisselende ervaringen dus met HB haha. Ik ga nog maar eens even kijken wat ik doe, misschien van de week even langs de Epplejeck kijken hoe het leer voelt

Babootje jammer dat de punten niet helemaal te plaatsen waren, maar inderdaad wel mooi 2 winstpunten en prijs :)

Oh Moniek dat is zeker waardeloos.. Was er wat gebeurd dat het zo enorm uitliep? Mag toch normaal niet nodig zijn zou je denken..
Toch een hele mooie score in de 1e proef! :)

Cambion jammer dat het niet helemaal lekker ging, volgende keer weer beter!

Noisy komende week even langs de fysio, mn rug voelt nog niet helemaal top. Maar verder wel :)
Fijn dat je weer lekker aan het trainen bent! Succes alvast met je L2 debuut :D

Getup oef, pubers haha. Hopelijk volgende keer een vrolijke dochter op concours!

Babootje inderdaad proef 41, heb m nu 2 keer gereden. Ga er vanuit na een paar keer dat we ook daar wel wat meer routine in krijgen.
even offtopic, heb je je Ferguson altijd nog? :)

daffodil

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:39

Zo ik heb even snel gelezen maar MWM dit kan echt niet he.....het is al niet toegestaan om zo kort van te voren een definitieve lijst te plaatsen, laat staan dat je doodleuk de proeven verandert. Ik zou daar echt nog wel even een mailtje aan wagen richting de kNHS. Het lijkt verdorie wel of ze daar steeds gekker worden....Ze stonden bij mij al op de zwarte lijst nadat ik de laatste keer jureren volledig verkleumd raakte tijdens de kampioenschappen maar dit slaat echt alles. Zo ga je niet met je deelnemers om.

Cambion, jammer maar toch knap als je nog zo kort rijdt.
Moniek, jemig 40 minuten, knap dat je er nog 1 goeie proef uit wist te krijgen. Gefeliciteerd!

HB hoofdstellen, geen idee, ik koop nooit dure want die ene keer dat ik dat deed stond ik niet op te letten en schuurde de hufter mijn neusriem stuk. DUs ik koop reasonably priced hoofdstellen en als ze er niet mooi meer uitzien, gooi ik ze gewoon weg. Ik maak ook nooit iets schoon dus ik ben het ook niet waard.

Ik heb donderdag nog op de club gestart. Ik heb best fijn los kunnen rijden maar ging in de eerste proef zelf de fout in door teveel in mijn hoofd te gaan zitten en daardoor ging ik de fout in met de galop. Vervolgens in de tweede galop ook en toen heb ik in een vlaag van paniek maar afgegroet. Een volstrekt verbaasde jury die gelijk zei ehhh waarom want zo beroerd was het niet hoor. Maar goed in mijn hoofd dus wel. Maar ik heb even uitgelegd wat de voorgeschiedenis was en ze snapte het wel.

Ik ben daarna buiten eerst even lekker chill gaan stappen en kletsen en heb haar toen degene voor mij naar binnen ging nog even opgepakt. Vervolgens tegen haar gezegd joh prima als je uit die galop klettert maar we gaan gewoon verder dus je springt gewoon weer aan. En dat dus ook tegen mezelf. En ik ging ervoor! Dus had ik 3x een onwijs mooie 8 op mijn protocol staan want ik ging echt lekker in de draf maar ging wel de fout in met de galop. Wél doorgereden (trots op mezelf) en met die 3en leverde het toch nog 174,5 punt op dus dat viel niets tegen. Het was weer een mooi leermoment.

Overigens heb ik vanmiddag gereden en dacht zal nog een keer die proef rijden en ik heb én de eerste contra halve volte kunnen rijden én ben gewoon doorgegaloppeerd toen mevrouw dacht er bij de tweede galop een feestje van te kunnen maken. De halve volte contra niet gereden maar uiteindelijk wel een rondje of 12 gewoon doorgegaloppeerd....niets aan de hand!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:12

Oh wat jammer als je jezelf dan in de weg zit. En wow 3x een 8 !!! Komt goed, echt waar.

Zat net met m'n dochter de video van haar proef te kijken en t was echt netjes verder.
Hopelijk volgende keer beter
Ze had nog een 7.1, is echt niet goed . Als ik 71% rijd ben ik tevreden haha

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:13

Daf, klinkt toch als een mooie overwinning op jezelf! Deze iig weer gehad en volgende keer weer verder met deze informatie! Die achten heb je maar vast :)

Babootje gefeliciteerd met de punten van dochterlief en Melis ook gefeliciteerd.

Getup wat een verhaal joh! Gelukkig is dat goed afgelopen zeg. Zo extreem heb ik gelukkig nooit gehad, maar bij garages maak je soms dingen mee.. Keer een klemmetje ofzo wat ergens tussen gevallen was waardoor mn auto niet meer naar 5 en 6 schakelde, keer een onderdeel onder mn bumper vergeten terug te zetten + de stekker van mn verlichting onder de motorkap vergeten terug te steken... Het blijft mensenwerk natuurlijk, maar soms...

Merel, bizar... echt.. Het werd al steeds gekker, maar wauw. Zou er idd ook een mailtje aan wagen naar de KNHS. Die mogen iig weten dat dit gebeurt daar.
Moniek ook lekker met die 40 minuten uitloop, snap dat je de tweede proef niet meer gestart bent. Maar wel top score de eerste, gefeliciteerd en op naar t ZZZ, super leuk!

MARenAMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:33

Hoi, ik heb even een vraagje,
Ik heb al best lang een voorlezer, ze leest van best wel veel mensen proefjes voor, zo ook van mij en een paar vriendinnen. Omdat we vaak met zijn allen naar de wedstrijd gaan.

Een tijdje terug, begon ze zich erg te bemoeien met de proef van een vriendin, denk aan; een soort lesgeven ipv gewoon voorlezen wat er in dat boekje staat! Die vriendin raakte daardoor in de war en reed daardoor veel fouten.

Dit vonden we allemaal erg vervelend en sneu voor die vriendin, maar goed, iedereen maakt wel eens een fout, zo ook voorlezers.

Maar toen ik een tijdje terug ook een proef moest rijden deed ze dit weer nu ook bij mij. Ze las de proef erg slecht voor en weer dat lesgeven terwijl het toch echt gewoon een proef was. En halverwege mijn proef zei ineens dat ze er mee kapte1 :evaw:
Wat natuurlijk echt niet zomaar kan!

Wat vinden jullie, nog een keer proberen of gewoon een nieuwe voorlezer vragen?
(Ze leest verder niet professioneel voor, hoor. Ze vind het leuk om te doen zei ze. Het is dus geen ingehuurde of betaalde voorlezer)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:36

Gewoon uit je hoofd leren :o

T is toch fijn , dat iemand dat zo wil doen, maar als het niet werkt , dan heb je er niets aan.

En een voorlezer mag ook geen commentaar of wat dan ook geven hé, hierom kun je gediskwalificeerd worden
Laatst bijgewerkt door Getup op 10-03-24 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:37

Iets anders dan de proef lezen mag sowieso niet, dat is hulp van derden en volgens mij is dat uitsluiting.

Ik zou een dringend woordje met haar spreken dat jij daardoor risico loopt, en anders gauw iemand anders zoeken. Dat kan echt niet. :o

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:00

Ehhh als dat gebeurt terwijl ik zit te jureren, leg ik je proef stil hoor. Dan leg ik even uit dat er niets maar dan ook niets anders gelezen mag worden wat er in het boekje staat want anders kun je gelijk vertrekken.

Maar zo iemand zou ik dus never nooit meer laten lezen, daar zit je toch helemaal niet op te wachten? Ik rij zo vaak mogelijk uit mijn hoofd, ik vind dat prettig.

Oh en GEtup, ik had jouw verhaal nog gelezen, men wat een schrik! Ik herken het ook maar dan van mijn eigen auto. Ik had een lekke band omdat ik snoeihard een stoep geramd had. Vervolgens kwam de jongen van de garage ff helpen en ik zei joh ik heb nog winterbanden dus die gepakt. Hij alvast de bouten losgedraaid. Lang verhaal heel kort, hij was weg en ik ging op pad en ik dacht ohhhhh neee ik heb onwijs klere herrie. Ik mijn vader gebeld dus die zei das vast je ophanging dus dat wordt een andere auto.

Hij was ook vergeten de bouten van het andere wiel wat ie niet meer gewisseld had omdat niet nodig was, ook weer aan te draaien....liep gelukkig met een sisser af! En bij jou dus ook, oef!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:03

Melzazu schreef:
Ach Cambionn wat jammer zeg. Lekker verder trainen! Komt vast helemaal goed. :j
(ook meteen als reactie op de rest die naar mij reageerde).

Is ook zeker de bedoeling! Hier lachen we er gewoon om hoor. Vooral m'n man liet me lachen (die weet niks van paardrijden). Kom ik de ring uit, zegt ie blij "ging goed he!". Zat er echt van heb jij naar een andere proef zitten kijken ofzo? Komt hij met "maar het paard ging vooruit, dat is toch goed?" _O- .

Nee, ik kan beter maar had echt m'n dag niet. Het zei zo. Volgende keer beter en in de tussentijd idd lekker doortrainen. Komt helemaal goed hoor!

Vind het ook wel shockend van dat losgeraakte wiel trouwens. Zal je maar gebeuren. En dat veranderen van de proeven zo last-minute is ook raar idd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:55

melis_93 schreef:
MwM heel veel succes vandaag! :D
Hmm dan toch wellicht wat eerder promoveren?

Voordeel dat de wedstrijd niet ging zoals ik dacht is dat we niet meer in de knoop komen. :') En de wedstrijden die ik extra mee wilde doen zijn helaas avondwedstrijden dus dat ga ik absoluut niet meer doen.
Gefeliciteerd met je wedstrijd!

Moniek21, wat irritant dat het zo enorm uitliep! Gefeliciteerd met de punten, heel goed gedaan! Maar toch jammer dat je de 2e proef dan af moet melden, zo veel uitlopen hadden ze toch moeten weten.

Cambionn, alsnog goed gedaan joh! Niet te streng voor jezelf zijn, je gaat toch wennen aan een paard en dan moet je wel heel snel omschakelen. Dat is makkelijker als je vaker wisselt, maar niet als je lange tijd op hetzelfde paard rijdt.

Noisy, het is helaas nog niet het beste weer voor mijn lijf haha. Daarvoor moet het nog warmer zijn helaas.
Succes met debuut alvast!

Getup, wat jammer dat dochter niet zo gezellig is als zij denkt dat het niet goed was. Foutje kan altijd gebeuren, zie je toch zelfs op GP niveau nog. Misschien kan je dat nog tegen haar zeggen? Een fout is geen ramp, gewoon daarna doorrijden alsof je nooit een fout hebt gemaakt. Wel heel vervelend voor jou ook, ja.

Super gedaan daf! Heel knap van je!

Zo'n lezer als jij hebt, MARenAMY, zou ik nooit meer laten lezen. Lesgeven mag niet en weg lopen is echt niet normaal.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:20

MWM: hoe kan dat nou dat ze last minute de proeven veranderen 8)7 Ik zou dan niet gaan starten. Ik rijd uit het hoofd en krijg niet tijdens het losrijden 2 nieuwe proeven in mijn hoofd gestampt. Ik zou er ook een mailtje naar de KNHS aan wijden.

Getup: zo dat is schrikken! Dan besef je ook dat je een engeltje op je schouder hebt gehad.

Moniek21: wat goed dat je maar 1 proef gestart hebt. Ook niet eerlijk naar je paard toe anders. Er zullen paarden zijn die dat prima kunnen, maar bij de mijne zou dan de koek ook wel op zijn.

Cambionn: balen van je proef! Ook lastig om je last minute aan te passen aan een ander paard waar je lang niet op gereden hebt. De reactie van je man is wel erg grappig.

MARenAMY: wat een gek verhaal >;) Waarom is ze midden in je proef weggelopen dan? Ik zou de proefjes uit je hoofd gaan leren. Dan ben je tenminste van niemand afhankelijk.

Ik had gisteren mijn L1 debuut en we gingen met 2 winstpunten naar huis. Heel tevreden mee :D Vrijdag gaan we het nog eens proberen. Ik vond het wel erg warm in de binnenbak! Had het liefst zonder jasje gereden, maar dat mag nu nog niet geloof ik?

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:39

@MWM dat is echt heel erg frustrerend! klinkt alsof ze vergeten waren dat ze per maart over 'moeten' schakelen naar de andere proeven (tussen aanhalingstekens omdat ze dat zelf mogen beslissen).

@getup wow, ik zou denk ik niet meer de weg op durven daarna

@daffodil, voor jou weer een stapje verder! Wat de jury dan zegt maakt niet zoveel uit, het is voor jou dan allang winst :)

@Moniek21 40 minuten uitloop! pfff, dat zouden ze toch wel door moeten hebben lijkt me

@marenamy, das idd niet echt heel netjes... wat zei de jury dan van het voorlezen en dat ze wegloopt? lijkt mij ook wel apart dat de jury het toestaat...

@miriam91 dat mag idd pas vanaf 1 april! Je zou nog kunnen overwegen zo'n mesh jasje te kopen, dat is niet zo warm als een normale!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:42

Ik dacht dat je pas vanaf een bepaalde temperatuur zonder jasje mocht? Of hebben ze dat recent weer aangepast?

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:43

Nee in het outdoorseizoen, dat is volgens mij al een paar jaar(?)

Mijn zusje had ook een keer wedstrijd op 1/2 oktober, het was nog 25+ maar lekker in een warme binnenbak met jasje aan :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:53

Het was vroeger pas toegestaan om in zomertenue te starten als de jury of federatie vertegenwoordiger het zei. Dat was vaak pas richting de 30 graden als er sowieso al veel mensen af gingen melden. Volgens mij is er nooit een vaste temperatuur geweest.
Nu is het al jaren gewoon toegestaan in het outdoorseizoen. Mag je helemaal zelf weten, al mogen ze wel bepalen dat je bijvoorbeeld met kampioenschappen wel in volledig tenue moet.

Gefeliciteerd Miriam91

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:43

Miriam91 schreef:
MWM: hoe kan dat nou dat ze last minute de proeven veranderen 8)7 Ik zou dan niet gaan starten. Ik rijd uit het hoofd en krijg niet tijdens het losrijden 2 nieuwe proeven in mijn hoofd gestampt. Ik zou er ook een mailtje naar de KNHS aan wijden.

Getup: zo dat is schrikken! Dan besef je ook dat je een engeltje op je schouder hebt gehad.

Moniek21: wat goed dat je maar 1 proef gestart hebt. Ook niet eerlijk naar je paard toe anders. Er zullen paarden zijn die dat prima kunnen, maar bij de mijne zou dan de koek ook wel op zijn.

Cambionn: balen van je proef! Ook lastig om je last minute aan te passen aan een ander paard waar je lang niet op gereden hebt. De reactie van je man is wel erg grappig.

MARenAMY: wat een gek verhaal >;) Waarom is ze midden in je proef weggelopen dan? Ik zou de proefjes uit je hoofd gaan leren. Dan ben je tenminste van niemand afhankelijk.

Ik had gisteren mijn L1 debuut en we gingen met 2 winstpunten naar huis. Heel tevreden mee :D Vrijdag gaan we het nog eens proberen. Ik vond het wel erg warm in de binnenbak! Had het liefst zonder jasje gereden, maar dat mag nu nog niet geloof ik?

Zomertenue mag van 1 april tot en 1 oktober. Daarna moet je je jasje aan tot 1 april.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:45

Enzo_Ollie schreef:
Nee in het outdoorseizoen, dat is volgens mij al een paar jaar(?)

Mijn zusje had ook een keer wedstrijd op 1/2 oktober, het was nog 25+ maar lekker in een warme binnenbak met jasje aan :')

Ik vind dat een jury daar ook wat van moet vinden en bij deze temperaturen een zomertenue toe moet staan.

Bij geen enkele sport gaan ze bij 20+ in een binnenhal sporten met laarzen, jas en helm.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:52

Miriam91 schreef:

Wat draag je onder je jasje? Wat je ook nog kunt doen is er alleen een dun iets eronder te doen? Ik rijd thuis alleen maar buiten en vind binnenbakken vaak veeeeel te warm. Dan draag ik alleen een dun t shirt onder mijn jasje

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:05

Ik heb een onwijs fijn jasje met mesh inderdaad, die zijn wel echt luchtig. Maar ik zou er als jury ook totaal niet moeilijk over doen hoor en als het echt warm is, dat ook bij het secretariaat neerleggen dat ik het goedvind als ze zonder jasje rijden. Met wel die opmerking dat het shirt wat je aanhebt, wel geschikt moet zijn. Ik ga niet tegen spagettitopjes aan zitten kijken hahaha.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:06

Annash schreef:
Goh, dat klinkt inderdaad wel heel anders. Mijne is ook enorm uitgerekt.

Ik kom even onder de steen uit, maar ik ga met jou mee. Ik heb ook die Elvira gehad maar ik vond zowel de pasvorm en het leer echt mega slecht.

Daarin tegen zijn de frontriemen van HB wel echt top!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:38

melis_93 schreef:
even offtopic, heb je je Ferguson altijd nog? :)

Jazeker. Ik zal in het topic wel weer even een filmpje uploaden.
Ik blijf het wel spannend vinden of het met de sprongen blijft goed gaan, maar tot nu toe gaat t goed.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:53

Flubberboot schreef:
Miriam91 schreef:
Ik vond het wel erg warm in de binnenbak! Had het liefst zonder jasje gereden, maar dat mag nu nog niet geloof ik?

Wat draag je onder je jasje? Wat je ook nog kunt doen is er alleen een dun iets eronder te doen? Ik rijd thuis alleen maar buiten en vind binnenbakken vaak veeeeel te warm. Dan draag ik alleen een dun t shirt onder mijn jasje

Ik had alleen een sportBH en wedstrijdshirt eronder. Al bewust zo weinig mogelijk maar het was alsnog puffen geblazen :Y) Ik kan eens kijken naar een mesh jasje, maar over 3 weken mag het in shirtje dus dat is nog wel even vol te houden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:56

Kom ik aan met thermolegging onder rijbroek, shirt met lange en jasje en in het begin nog vest erover. Met losrijden in binnenbaan en proeven ook haha. Als het nog iets kouder is nog thermoshirt onder wedstrijdshirt

En dan klaar zijn en zo snel mogelijk vest en jas aan vanwege de kou. Die prijsuitreiking was een hel, verplicht in volledig tenue. Maar was in de wedstrijdbaan dus iedereen stond te shaken van de kou de hele tijd haha. Alle toeschouwers met dikke jassen aan.