[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:41

Hier gaat onze lijn even niet de goede kant op -O- Ze eet sinds enkele weken het supplement over haar voer niet meer. Dus nu zonder dat supplement, maar het probleem is wel dat het merrie support is. Zonder dit supplement wordt ze met hengstigheid redelijk onhandelbaar in het voorjaar. Raad eens waar we nu last van hebben? ;( Gelukkig wordt ze best goed terug op dr plek gezet, maar het is ontzettend vervelend. Hierdoor liggen we er met rijden waarschijnlijk nog even wat langer uit.

Nu is het een kwestie van hopen dat het niet zo extreem wordt als vorig jaar. Dan wordt ze letterlijk levensgevaarlijk en mept ze je de stal uit. Dierenarts is er toen zelfs bij geweest omdat ik het niet vertrouwde.

Met rijden waren we echt richting B waardig aan het werken, maar door de enorme terugval met protest onder het zadel en hengstigheid ben ik bang dat we weer van voor af aan kunnen beginnen. Zit er op zo'n moment best wel doorheen, want ik doe ontzettend mijn best met deze pony en nu een jaar later kunnen we eigenlijk nog niks. Het blijft altijd een soort Russisch roulette en dat is zo jammer. Als we niet snel weer de positieve vibe te pakken krijgen, dan ga ik het plezier in het rijden kwijt raken ben ik bang.

Brego93

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:05

Wat balen zeg :(, is er geen mogelijkheid om haar het supplement op een andere manier toe te dienen? Ik kan me voorstellen dat je er echt even doorheen zit. Zoiu het helpen om eens een ander paard te rijden gewoon voor je eigen plezier?

Ik baal ook, nog steeds die stomme vorst.. Over zeven weken is ons klasse 1 debuut endurance,nou is zijn conditie helemaal goed maar het inrijden is nog niet echt klaar. Dus ik hoop dat het snel voorbij is en we aan de slag kunnen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:32

Jeetje Britt, dat is wel heel heftig zeg. Wat Brego zegt, misschien een idee om het op een andere manier toe te dienen? Met een spuit, door slobber heen, of bijvoorbeeld met een appel of wortel?

Brego, als het goed is wordt het vanaf zaterdag weer wat warmer :D Iig hier in Zuid-Holland.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:41

Ja ik zat inderdaad ook te denken aan een spuit of slobber. Mijn tactiek tot nu toe was een schepje extra Vit E eroverheen, want dat ruikt naar banaan. Maar ze is ontzettend slim en weet het voor elkaar te krijgen om het voer op te eten maar het gekauwde met supplement weer uit te spugen? :? Ik vind elke keer een soort papje met half gekauwde brokjes met nat poeder. Uit de hand eet ze het ook niet, tanden stijf op elkaar := Ik moet binnenkort toch weer een zak voer bestellen, dus dan ga ik gelijk slobber mee bestellen. Anders weet ik het ook niet meer.

Helaas geen mogelijkheid om een ander paard te rijden. Ik vind mijn eigen paard hartstikke leuk om te rijden en dat het niet altijd perfect gaat is logisch. Maar als je niet eens normaal een rondje kan stappen zonder dat ze zich als een stuk stront gedraagt.. Tja -O-

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:49

Ja dat is echt rot :(, hopen dat het met slobber wel gaat lukken!

Charlotte, ik hoop dat het hier (zuid limburg) dan ook warmer wordt haha. Eerst zou het namelijk na vandaag warmer worden maar dit is alweer bijgesteld naar zaterdag. Het blijft alleen s'nachts rond het vriespunt, dus of we echt aan de slag kunnen??? Ik hoop het, heb sinds tweede kerstdag niet meer gereden :')..

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:56

Super balen Ghostattack :-(
Ander supplement? Nerv control? Anders door de appelmoes! Tipje van de dierenarts. En als dat niet helpt toch inderdaad met slobber. Balen dat sommige merries er zoveel last van hebben. Het zou zonde zijn als dit je lol met paardrijden verpest...
succes :-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:52

Onze wedstrijd zaterdag ging gepaard met erg veel spanning helaas. Pony was veel tdh. Lage punten.

Balen Britt, ik wist niet dat je je zo slecht voelde over het gedrag van Zara. Ik hoop dat ze zich snel gedraagd want dit is niet echt het toekomstplaatje wat je (we) voor ogen hadden. Je mag altijd langs komen om Bjuut te rijden (springen kan hopelijk binnenkort) *\o/*

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:53

Ghostattack schreef:
Ja ik zat inderdaad ook te denken aan een spuit of slobber. Mijn tactiek tot nu toe was een schepje extra Vit E eroverheen, want dat ruikt naar banaan. Maar ze is ontzettend slim en weet het voor elkaar te krijgen om het voer op te eten maar het gekauwde met supplement weer uit te spugen? :? Ik vind elke keer een soort papje met half gekauwde brokjes met nat poeder. Uit de hand eet ze het ook niet, tanden stijf op elkaar := Ik moet binnenkort toch weer een zak voer bestellen, dus dan ga ik gelijk slobber mee bestellen. Anders weet ik het ook niet meer.

Helaas geen mogelijkheid om een ander paard te rijden. Ik vind mijn eigen paard hartstikke leuk om te rijden en dat het niet altijd perfect gaat is logisch. Maar als je niet eens normaal een rondje kan stappen zonder dat ze zich als een stuk stront gedraagt.. Tja -O-

:(:)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:23

Jammer Samantha dat je wedstrijd niet helemaa lekker ging. Zal naarmate je ervaring opdoet steeds beter gaan met de spanning :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:25

Ghostattack wat een rotprobleem! Ik hoop dat je een oplossing vind zodat je weer lekker aan de slag kan.

Jammer van de spanning Samantha. Maar toch een ervaring rijker.

Nog wat foto's van zondag! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:51

Mooie fotos vera!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:35

Gave fotos Vera!!

Jammer van je punten Samantha, het is in ieder geval weer een goede leer voor de volgende keer, en een ervaring rijker! :j

Klinkt rot ghostattack, ik hoop dat je de oplossing snel gevonden hebt

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:12

Mooie foto's Vera! Ziet er netjes uit.

Pride gisteren gereden en net gelongeerd, hij liep zo lekker :D

Ben ook echt een vreselijke muts nu we wedstrijden gaan rijden....Als hij goed loopt heb ik helemaal zin in een wedstrijd, maar toen hij vorige week niet helemaal zuiver liep of als hij soms niet helemaal meewerkt heb ik er gelijk niet meer zoveel zin in :+ Aan de ene kant wel gek, want ik verwacht helemaal niks van zaterdag, geen druk oid. 8)7

Kennen jullie dit gevoel?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:15

Charlotte446 schreef:
Mooie foto's Vera! Ziet er netjes uit.

Pride gisteren gereden en net gelongeerd, hij liep zo lekker :D

Ben ook echt een vreselijke muts nu we wedstrijden gaan rijden....Als hij goed loopt heb ik helemaal zin in een wedstrijd, maar toen hij vorige week niet helemaal zuiver liep of als hij soms niet helemaal meewerkt heb ik er gelijk niet meer zoveel zin in :+ Aan de ene kant wel gek, want ik verwacht helemaal niks van zaterdag, geen druk oid. 8)7

Kennen jullie dit gevoel?

Ja heel erg! Als hij niet helemaal lekker loopt denk ik gelijk ik ga me afmelden dit gaat toch niks worden. Maar ik verwacht natuurlijk wel wat van hem. Mag inmiddels ook wel.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:19

Ik ken dat ook wel ja... Sym is ook afentoe niet helemaal 100% over de benen en als ik dan dat weekend wedstrijd heb wil ik me eigenlijk al meteen afmelden.. Terwijl het de dag erna gewoon weer goed kan zijn.

Bedankt Charlotte, mcjv en veni! Ik ben er heel blij mee haha.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:21

xVerax schreef:
Ghostattack wat een rotprobleem! Ik hoop dat je een oplossing vind zodat je weer lekker aan de slag kan.

Jammer van de spanning Samantha. Maar toch een ervaring rijker.

Nog wat foto's van zondag! <3
[ [url=m/v0IuLF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7PgJHg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RtZghn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moooi! Ik heb ook aantal foto's van die fotograaf haha, staat hier in de buurt wel eens op evenementen. In markelo heeft hij ons er toen op gezet.

Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:32

Dankje! Ja zie hem vaak voorbij komen. Ik was in Heeten :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:42

Het doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben, Vera en Shelly :)

Hoe gaat het met jullie buitenbakken? Alweer ontdooid?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:30

Spuit11 komt ook weer even binnen vallen... gaat er hier nog iemand naar Bunschoten 4 februari?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:13

Onze buitenbakken zijn super te doen! Afgelopen week waren ze iets wat hard, maar wel nog te rijden. Dus ik ben blij :D

Het mag van mij nu wel weer wat warmer worden hoor, ik ben die lage temperaturen nu wel zat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:06

Ik moet en zal dit jaar minstens een wedstrijd starten met die rotknol van mij :D Mijn wedstrijdset is namelijk bijna compleet en het zou zonde zijn om hem niet te gebruiken. Verplicht op wedstrijd dus :))

Afbeelding

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:22

Dat dekje is heel mooi! Heeft het een blauw randje?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:48

Nessie, ja klopt. BR Event dekje met navy biesje.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:49

Mooi setje Britt!

Definitieve startlijst voor zaterdag is bekend :):)
Is alleen nog wel even afwachten hoe de berichtgeving betreft de Rhinopneumonie hier in de omgeving zich ontwikkeld... :(

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:50

Jullie zijn lekker aan het doorkletsen meiden! :)
Er was even wat stilte vanaf mijn kant maar ik ben er weer :o :+
En ik ga eens even bijlezen en reageren _/-\o_ :')