[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:00

Ze kwam in contra- of overkruiste galop door de wending en het was al niet zo'n makkelijke draai naar die havens-hindernis. Voor een drie-jarige vind ik haar eigenlijk al wel heel fijn in de rijderij.

Iedereen veel plezier op concours dit weekend, ik ga zo richting stal.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:11

Ik heb zo onwijs fijn gereden vandaag!! *\o/* Was oefenspringen hier in de buurt.
100% bevestiging dat ik goed heb gedaan aan m'n paardenwissel, ben zo onwijs blij met Haddy :D

Er stond een vrij pittig parcours, ze staan daar al bekend dat ze altijd wel flink bouwen. Zo ook nu echt wel hoog gebouwd. Een lastige lijn naar hindernis 1, een triplebar, 3 sprong erin en een oxer zonder grondbalk. Ik moest echt even slikken met parcours lopen, want mijn vertrouwen is nog wel beurs. Eerste rondje hindernis 1 en 2 zelf net niet genoeg aangereden dus een balkje. Daarna herpakte ik me en reden we een goed rondje! 2e rondje gewoon foutloos en zo'n heerlijk gevoel tijdens het parcours <3

Als ík eraan rijd en overtuigend ben, springt hij zó goed! Hij overviel me door hoog en krachtig te springen, heb hem nog nooit zo fijn voelen springen. Als jullie me zoeken; op m'n roze wolk :evaw:

Hopelijk zijn jullie ook allemaal goed rond gegaan, lees de verhalen graag! :D

Slechte kwaliteit, maar om een idee te geven;

Afbeelding

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:39

Ja springt ook zeker mooi rond!! Kan die 7 jarige die nu net bij ons op stal staat haha..

Fijn dat je zo fijn gesprongen hebt capriooltje!

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:25

Dat klinkt heeel goed Capriootje! Heel fijn om met zo'n gevoel af te stappen. Hoelang heb je hem nu? Straks startpas aanvragen? :D

Bij mij ging het slecht. Voor de eerste keer ooit uitgebeld met 3 weigeringen. Inrijden ging al niet zo lekker, (ze is een jaartje terug op ander terrein een keer getrapt tijdens inrijden door een ander paard en is dat helaas nog steeds niet vergeten), soms was het best druk dus ze sprong voor alles opzij en dan kan ik niet even lekker doorrijden.

Heb dus voor de eerste x L gestart zonder er B voor aan te doen. Vond t al best hoog staan voor mn gevoel maar toen ik erop zat had ik daar geen last meer van. Degene voor mij was al klaar met t parcour voordat ik eens geroepen werd dus toen ik de bak in kwam ging de bel ook al en dan raak ik zelf al wat in de stress. 5ab was een dubbel op 1 galopsprong. Dona springt aaaltijd, dus ik zit er nooit zoveel aan als ik er netjes in kom omdat ze al niet zo'n grote galop heeft. Springt dus aaaltijd, behalve vandaag. Ze rende er rechts aan langs. Ik merk dat ze weer heel erg in ontwikkeling is de laatste tijd waardoor ze nu bijvoorbeeld links wat vasthoudt, erg logisch dus om er rechts aan langs te peren. En omdat ze dus altijd springt in combinatie met dat ze wat vast zit op links kon ik het in 1 galopsprong niet oplossen en was ik er helemaal niet op verdacht.

Ik baal dus en zit ipv op een roze wolk, onder een zwarte steen. Ook niet al te fit vandaag dus nee, niet mijn dag. Eerste 2 verliespunten zijn dus ook direct binnen :+ baaldag.

Gomir en ik hebben elkaar nog wel gespot :j sorry, ik wist niet of jij het nou was of niet, haha. Heb de eerste van je paarden gezien! Hoe ging het verder?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:49

Ik groet ook altijd af na twee stops haha op die manier heb ik nog wel m'n 13 puntjes in de L :P
Wel balen hoor!
Wat fijn kayleigh! Gaaf screenshot ook!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:09

Mooi rondje gomir!
Fijn dat het zo goed ging Capriootje!
Jammer Kimmess!

Voor een fout parcour krijg je toch geen verliespunten? Dan zou ik bij twee weigeringen gewoon over een hindernis springen die die zeer waarschijnlijk wel springt, dan wordt je gewoon uitgebeld maar heb je geen verliespunten en heb je het als het ware toch nog 'goed' afgesloten.

Mijn paard heeft van de week weer een echo gehad van der pees, ze mag maandag over een (dikke) week eindelijk beginnen met revalideren *\o/*

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:11

Volgens mij werkt dat niet zo ..

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:16

Bij een fout parcours krijg je inderdaad geen verliespunten.

Ik heb ook wel eens expres een fout pc gesprongen omdat ik het niet lekker vond gaan, nog nooit verliespunten voor gekregen.

Wat springt die 3 jarige al knap rond!
En wat fijn dat je paard is opgeknapt ponycrosser!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:22

Kimmess schreef:
Gomir en ik hebben elkaar nog wel gespot :j sorry, ik wist niet of jij het nou was of niet, haha. Heb de eerste van je paarden gezien! Hoe ging het verder?

Ik dacht, zeg je maar even gedag, want je herkent mij vast niet :+
Vond het niet eens zo gek staan voor het L, maar er waren maar 8 foutloos van de 60 ofzo :o Balen van die weigeringen, er waren er meer die in de problemen kwamen op dit dubbel :j
Viel me op dat je al heel lang klaar was met inspringen voor je de ring in ging en ook geen sprongetje meer deed toen je naar de ring ging, doe je dat altijd zo?

Met eerste paard had Sofia hetzelfde als jij, een voet in de ring en de bel, maar geen countdown en geen omroep. Dus twijfelde of ze nou moest starten of niet en toen beetje suffe stop op 1. Daarna wel goed, was eerste keer met ander bit dus ze moesten beiden even wennen. Dat was met dat paard ook het doel voor vandaag ;) Andere paarden hadden beide 1 foutje, maar waren goed te rijden. Alletwee binnenkort maar richting het M.

Fout parcours geeft idd geen verliespunten, maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je door rijdt als je het gevoel hebt het op te kunnen lossen. En wat heb je nog aan die winstpunten als je regelmatig af moet groeten :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:36

Nouja als ie z'n pet goed heeft staan hobbelt ie het L wel door dus ik wil dan gewoon m'n punten voor het L wel houden. En als ie eenmaal in z'n kop heeft om te stoppen hoef ik echt niet nog een keer aan te rijden :') maar dat is dus persoonlijk haha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:41

Dat is voor die van jou zo, maar als je het gevoel hebt dat de volgende poging wel succesvol is voor jouw paard dan kun je ook net zo goed doorrijden. Als het dan wel lukt hebben ze iig iets geleerd ;)

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:57

Ik herkende je idd niet gomir, nu weet ik het voor de volgende x, haha. Fijn dat jullie verder tevreden zijn. Heb je andere paard in de inrij bak gezien, leuke beesten heb je!

Nee met inrijden doe ik het nooit zo. 9 combinaties voor mij ben ik gaan inspringen. Toen ik daar klaar mee was, waren ze pas 1 combinatie verder. Paard dwars door hindernis gesprongen en er moest nieuw materiaal komen hoorde ik van een bekende. Toen t weer door liep heb ik nog 2x een kruisje gedaan en wat gedraafd en gegaloppeerd.

Tja, die verliespunten, ik had er ook niet echt over nagedacht omdat dit me nooit is overkomen met dit paard en ik hiervoor niet op wedstrijden heb gesprongen. Het klinkt zo slecht maar verder maak ik me er niet druk over, ben nog niet klaar voor het M en als het eenmaal lekker gaat verwacht ik dat de wp zo binnen zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:59

Zo denk ik er ook over hoor Kimmess! Die winstpunten komen vanzelf wel en je gaat vast niet meteen met 10 over ;)
Klopt idd. Ik was wezen kijken waar ze waren, geholpen met aansingelen, naar de vrachtwagen geweest om boterham te halen, toilet bezocht en toen terug naar de ring, waren diezelfde twee ruiters er nog steeds in :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:13

Moet je ook zeker niet doen hoor dit is idd zoals gomir zegt alleen voor dat ^(&** paard van mij :Y) O:)

Gismo zijn mest is alweer niet goed. Komt eerst een hele plas uit en dan geen vaste drollen.. Wordt er een beetje moedeloos van. Ga morgen probiotica halen om te kijken of dat helpt en anders de DA er maar weer bij halen.

Edit: Dit weet iemand vast wel: als je je startpas wilt opzeggen moest dat toch voor November of niet (dat je niet nog een rekening krijgt)? Of is dat nu veranderd doordat alles digitaal is?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:20

Voor 1 December volgens mij als je nog een startpas hebt die op 1-1 verlengd is. De nieuwere startpassen hebben allemaal een andere datum van verlengen, behalve als je een gastlicentie hebt blijkbaar, want dan worden ze automatisch gestopt eind van het jaar en moet je dus wel iedere keer op 1-1 opnieuw betalen. Had ik dat maar geweten voordat ik eind oktober een startpas aanvroeg, dan had ik mooi tot volgend jaar gewacht :P

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:44

gomir schreef:
Zo denk ik er ook over hoor Kimmess! Die winstpunten komen vanzelf wel en je gaat vast niet meteen met 10 over ;)
Klopt idd. Ik was wezen kijken waar ze waren, geholpen met aansingelen, naar de vrachtwagen geweest om boterham te halen, toilet bezocht en toen terug naar de ring, waren diezelfde twee ruiters er nog steeds in :+

Is niet de bedoeling, heb een heel eerlijk en meedenkend paard maar zulke paarden moet je ook niet te vaak beledigen. Blijf lekker L starten tot ik er klaar voor ben, heb alle tijd en wil voor het paard ook niet te snel.

Ja het liep even mis daar idd en heeel lang zijn dezelfde ruiters in de ring geweest. Als ik dat had geweten natuurlijk nooit zo 'vroeg' gaan inspringen maaroke, later dus nog 2 kruisjes gedaan.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:45

Wat betreft startpassen, opzeggen en verlenging etc staat wel duidelijk op de knhs site! :) is verandert sinds dit jaar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:47

Ja maar met gastlicentie is dat blijkbaar anders en dat kan ik nergens terugvinden. Anders had ik nooit startpas aangevraagd vorige week voor die rondjes L HC met Bella ;) Kan ik over twee maanden weer 83 euro betalen...

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:50

Hallotjes :)

@Kimmes: Wat jammer dat het niet goed ging dit keer, maar inderdaad wat Gomir ook zegt het gaat de volgende keer vast wel beter en het komt vanzelf de winstpunten.
@Gomir: wat doet jou 3 jarige dat mooi! netjes dat ie het als zo goed op pakt!
@Capriootje: geniet van je roze wolk! niets mooier dan dat :D

Vrijdagmiddag de 3 jarige meegenomen en daar eerst nog gereden. Ze was iets frips maar heerlijk gereden en sprongetje gedaan. Eerst sprongetje beetje bol en daarna bok bok hup hup haha grappig dan doet ze mij echt denken aan haar half zus. Zaterdagochtend meteen even gereden ook om uit te testen hoe ze nu reageert nu ze weer thuis is. Ging prima. Heerlijk paard.
Zaterdagmiddag heeft mijn grote 5 jarige haar dressuur debuut in het L1 goed gedaan meteen 3 winstpunten (187 en 195) en 2de prijs. Zal vanmiddag met de andere 5 jarige naar Sneek dit keer meteen M starten. Zin in! ben benieuwd :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:34

Marijke Fijn van je 3 jarige. En knap van je 5 jarige!
Gomir, Wat een fijn dier zeg terwijl die nog zo jong is.
Laura, Wat balen van Gismo, hopelijk is het snel beter!
Kimmes, Wat balen zeg, gewoon lekker door oefenen, dan komt het vast goed!
Mijn vorige stopte ik ook altijd na 2 weigeringen. En in de M ook wel eens na 1 weigering. Maar toen kon ik ook wel heel goed aanvoelen of ze het nog ging doen of niet. Ben in de M wel eens doorgereden na 1 weigering, werd vervolgens een soort houthakker met meer dan 30 strafpunten. Wel rondgekomen, maar dan kun je beter stoppen en op het voorterrein een sprongetje doen.
Capriootje, wat fijn zeg dat het zo goed gaat!

Ik heb zelf niet zo veel boeiend te melden, heb komende week tentamenweek, dus paard heeft even geen prioriteit. Afgelopen dagen heb ik m even rondgeslingerd aan de longes over balkjes, dat vindt hij helemaal fantastisch en kost mij weinig tijd. Ga er vandaag denk ik weer even op. En afgelopen woensdag heeft mijn moeder met hem springles gehad, van die baby hindernisjes want ze is niet zo'n held. Kreeg een heel blij filmpje gestuurd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:15

Hallo.
Dit topic gaat ineens zo hard _O-

Fijn van de fijne rondjs! En balen van de minderen..

Gister was het ook mijn dag. Dressuur welis waar mar mag de pret niet drukken.
De 4 jarige 1e en 2e in de B en Vosje 3e in het L2.

Ga ook maar weer eens spring wedstrijden opgeven. Anders moet ok nog naar het dressuurtopic _O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:00

Lekker Car! Gefeliciteerd!
Leuk dat je moeder ook op 'm rijd SD!
Klinkt goed Marijke!

Ik zou nog even een fotootje plaatsen van mijn nieuwe zadel dus bij deze :D
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:19

Vandaag vosje in de bb80 en bb90 gestart. Vorige keer beginnersgeluk denk ik. 1e rondje 2 langslopers op de 2e in de dubbel en 2e rondje 1 langsloper in de dubbel, 2 balken en een volte gedraaid omdat ik mn evenwicht kwijt was toen ik mn beugel kwjt was :') waarom die langsloper op de dubbel snap ik nog steeds niet, thuis stopt ze nooit.... en loopt er ook niet langs. Alsof er iets was met de hindernis leek wel. Waren veel fouten op trouwens.

Grote foutloos basisparcours, foutlozs barrage en een 1e prijs :D 2e rondje 1 balk. Ohhhhh zo fijn!!! Het vertrouwen komt langzaamaan terug!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:23

Cioccolato, je wordt inmiddels een echte dressuurruiter joh ;)
Laura, mooi zadel! Ik heb het vast gemist, maar welk merk is het?
Vibabu, jammer van je vosje, maar wel echt super van je grote!

En ja het delen met mijn moeder is super leuk, maar ook vooral heel praktisch. Ik woon doordeweeks in Utrecht en mijn paard staat gewoon thuis in Overijssel. Dus hij wordt dan nog steeds gereden!

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:30

Wat gaat iedereen weer hard en goed! Gefeliciteerd!
Mooi zadel ook Laura!

Mijn man gaat ook goed, as week eerste springles en vrijdag een onderlinge dressuurwedstrijd meepakken!

Fototje van vandaag:
Afbeelding