jessicadewit schreef:@Michelletjuh Dank je wel voor je tips! Dat zo min mogelijk met m'n handen doen gaf mijn instructrice ook mee. Maar dit vond ik echt heel lastig! Maar ik ga inderdaad veel vanuit achter rijden en dan hopen dat hij de druk weer gaat pakken. Mijn paard is wel wat kijkerig en als hij dan iets ziet dan komt hij meteen met z'n neus eruit. Ik vond het moeilijk wat ik dan moet doen, want ik mag niet veel met m'n handen doen..
Doorzitten is voor mij ook nog heel lastig! Erg herkenbaar..
Wat mij is geleerd als een paard neus eruit doet en je bent het contact kwijt, ookal is het bijvoorbeeld door schrikken.. Naar voren rijden net zolang tot het contact weer hersteld is. Dit wel met een iets weerstand biedende hand natuurlijk. Als het contact er weer is dan kun je op je zit weer langzamer gaan. Voelt wss raar om juist naar voren te rijden als je paard schrikt of neus eruit steekt, maar het werkt vaak wel!
Nann__, Ik start in Deil. We moeten idd vaker op pad. Vooral de trailerreis is voor haar een beste indruk haha en het zadelen op een andere plek en dan ook nog al die paarden
De dag erna was ze ook echt nog heel moe, arm paard
Ik heb alleen met te veel doorzitten de volgende dag last van mijn rug. Ik doe daarom ook nog maar korte stukjes hoor
Ze is heel beweeglijk in haar rug en dan dat opgooien... Dat is blijkbaar niet zo fijn voor mijn ruggetje