[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:25

Ik ga volgend weekend weer een keer proberen..!
Benieuwd hoe dat zal gaan.. <<)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:23

Zo en weer thuis losrijden ging erg fijn 1e proef was niet helemaal naar mijn zin. 2e voelde beter alleen sprong hij in contra galop en had ik niet door waardoor ik op 3 onderdelen een 3 kreeg. Resultaat 1e proef 184 punten en 2e plaats en 2e proef 171 punten en geen plaats. Heel tevreden kan merken dat we vooruit gegaan zijn 1e proef op 1 4 na alleen maar 6 en en 7ens.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:08

Goed gedaan Laura1982! Fijn dat je de vooruitgang goed kunt merken!

Wij zijn vandaag voor de laatste keer L2 gestart. Een 2e en een 4e plaats met 197.5 en 199. Zeer tevreden met hoe ze liep en nu op naar het M1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:11

Gefeliciteerd!

Ook wij hebben vandaag dan ook eindelijk ons M1 debuut gereden, na vier keer moeten annuleren door omstandigheden... En ben heel heel erg trots want weet dat er écht nog enorm gesleuteld moet worden aan 't een en ander. Maar we hadden toch 2 x winst 190 en 183.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:15

Euforie schreef:
Gefeliciteerd!

Ook wij hebben vandaag dan ook eindelijk ons M1 debuut gereden, na vier keer moeten annuleren door omstandigheden... En ben heel heel erg trots want weet dat er écht nog enorm gesleuteld moet worden aan 't een en ander. Maar we hadden toch 2 x winst 190 en 183.

Goedzo, gefeliciteerd met je winstpunten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:23

Euforie gefeliciteerd met je punten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:41

Dank jullie wel :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:26

Mooie winstpunten dames! Euforie mooi debuut!

Dian heeft ook twee nette proeven gelopen. Eerste proef hadden we nog wat spanning en hield ik haar te strak. (183 punten maar volgens m'n vriendinnen te laag gepunt. ) tweede proef meer ontspanning en beter gereden. Einde sprong ze om in de gebrokenlijn en ik was op dus reed ik gewoon door. Hiervoor 190 punten en 4e plaatst. Laatste drie onderdelen dus wel punten laten liggen maar wel heel hard om gelachen hahaha. Trots op m'n toppertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:45

Haha zelfde punten als ik hihi! Van harte proficiat met de behaalde punten! +:)+

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:48

Ja dat zag ik ook al hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:55

Gefeliciteerd!

Ik ben ook heel tevreden :D , met mijn eigen paard heb ik even in een dipje gezeten kreeg hem niet meer fijn door de ring heen. Hij vindt indoor sowieso spannender en dat ik thuis alleen in de buitenbak rij helpt dan ook niet. Ik was op hetzelfde concours als Alice 13 alleen deden wij in de M2 mee :) . Moest de eerste proef heel snel beginnen dus had niet kunnen baanverkennen dat is bij mijn paard wel een must. Dus daar eerst spanning en kijkerig wat gelukkig steeds beter werd. Hadden daar 182 punten , 2e proef ging veel ontspannender! Daar 188 punten dus super tevreden!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:57

Heb jullie heel even mogen zien losrijden en dat zag er wel fijn uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:04

Goede resultaten voor iedereen, zowel qua punten als persoonlijke overwinningen, gefeliciteerd!!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 01:01

Haike jij had je m2 debuut ook al gepland/ gereden toch?
Ik hoop dat we dit jaar eens zonder problemen kunnen blijven rijden. Als dat zo is hoop ik mei/juni M2 te starten. In de zomer start ik niet zo veel ivm andere hobby O:) dus als voor juni niet lukt wordt het pas september/oktober.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:04

Gefeliciteerd met de winstpunten en behaalde doelen iedereen! Lees bij meerdere dat de proef nog niet geheel vlekkeloos ging maar er wel punten zijn gescoord, dat beloofd dus nog wat!!

Hier gisteren ook wedstrijd gehad en weer hetzelfde probleem. Van de spanning (?) klapt mn paard helemaal dicht en ik kom dus niet meer door met mn been. Resultaat is impulsverlies overal waardoor alle oefeningen slordig zijn en een heel onrustig beeld. Iemand de gouden tip hoe ik hem eraan kan zetten? Een paar keer voor de proef in de ring dmv overgangen scherp proberen te maken werkt niet.

Nog wel 2 krappe winstpuntjes maar dus geen fijn gevoel.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:14

Mijn paard heeft dit ook en soms is dat gewoon geen beginnen aan. Laatste tijd gaat bij ons heel goed. Moet wel toegeven dat ik er ook supplementen voor voer.
Daarnaast merk ik vooral dat ik zelf moet ontspannen. Rondje door de baan is altijd even schakelen en hals strekken zodat ik weet dat ze er is. Vooral zelf heel rustig blijven en keer goed lachen haalt de druk van de ketel. Echt een gouden tip kan ik je niet geven en is er denk ik ook niet. Wat bij mij hielp was dat ik een keer gefilmd werd. Ik dacht dat ik heel veel deed maar dat viel zwaar tegen ik liet het veel meer gebeuren dan ik dacht dat ik deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:33

Impulsverlies is heel vaak dat je ze toch nog niet scherp genoeg hebt. Ik probeer mijn paard thuis en met losrijden zo scherp te hebben dat je als er in de proef door spanning wat storingen optreden je alsnog genoeg over hebt. Maar het kan soms best lastig zijn ja. Maar probeer wel 1x been en dan been eraf. Je ziet toch best veel dat mensen elke pas been blijven geven dan worden ze er vanzelf dood voor in de proef.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:23

Wat geef jij voor supplementen alice? Ik zat zelf te denken aan magnesium, om gewoon die spanning wat meer uit dr lijf te krijgen.

Klopt wat je zegt hoor Yvank. Thuis is ze echter super aan het been, dan hoef ik bij wijze van alleen maar te denken aan vooruit. Maar op het losrijterrein is haar reactie ook al niet goed dus heb ik idd niets over in de ring, gevolg is idd blijven been geven met te weinig reactie en aan het einde van de proef reageert ze al helemaal niet meer.. soort cirkel die we moeten doorbreken eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:32

Dan zou ik de volgende keer als doel stellen dat je het losrijden scheper wil hebben en nog helemaal gene doel voor in de ring :) desnoods stap je er 10 min eerder op dan normaal om even wat meer tijd te hebben. En dan vanaf stap 1 al reactie willen. Je kan met 10 min losstappen wel al heel veel tempowisselingen en overgangen naar halt vragen. En zo werk je je hele tijd los. Denk dat je dan in de ring al veel meer over hebt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:46

Ik voer een olie van Equiform Nutrition Stay Calm en dat werkt ontzettend goed voor ons. Dian is een zenuwpees maar ook een ontzettende merrie, hiermee blijft ze beter bij de les en heeft ze tijdens de hengstigheid minder last van zichzelf.

Er reed van een weekend een meisje mee, ik had echt plaatsvervangende schaamte! Die bleef maar drijven en dat arme dier rende de baan door in blinde paniek, dacht in eerste instantie dat ze met haar eigen paard voor het eerst op cc was. (Beetje zoals ik aldoende leert men en met eerste paard maak je fouten) Maar volgende dag was ze er weer met een ander paard, dat zag er niet beter uit jammer genoeg!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:47

Yvank_ schreef:
Dan zou ik de volgende keer als doel stellen dat je het losrijden scheper wil hebben en nog helemaal gene doel voor in de ring :) desnoods stap je er 10 min eerder op dan normaal om even wat meer tijd te hebben. En dan vanaf stap 1 al reactie willen. Je kan met 10 min losstappen wel al heel veel tempowisselingen en overgangen naar halt vragen. En zo werk je je hele tijd los. Denk dat je dan in de ring al veel meer over hebt.

Ja dat is waar ik al primair mee bezig ben tijdens het losrijden. Ben misschien ook nog te lief en moet dr een keer echt doorpakken. Misschien een keer maar 1 proef rijden en langer losrijden oid. Op wedstrijd gaan is helaas de enige manier om het te oefenen.

Blij als het buitenseizoen begint, dan hebben we daar geen last van :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:57

Oh ik zit echt op de zomer te wachten! Naast paardrijden ben ik gek op Wakeboarden, en ik wil zo graag de boot uit de stalling!!!!!
Maar ook lekker buiten starten, heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:12

Alice13 schreef:
Ik voer een olie van Equiform Nutrition Stay Calm en dat werkt ontzettend goed voor ons. Dian is een zenuwpees maar ook een ontzettende merrie, hiermee blijft ze beter bij de les en heeft ze tijdens de hengstigheid minder last van zichzelf.

Er reed van een weekend een meisje mee, ik had echt plaatsvervangende schaamte! Die bleef maar drijven en dat arme dier rende de baan door in blinde paniek, dacht in eerste instantie dat ze met haar eigen paard voor het eerst op cc was. (Beetje zoals ik aldoende leert men en met eerste paard maak je fouten) Maar volgende dag was ze er weer met een ander paard, dat zag er niet beter uit jammer genoeg!

Maar zij was best goed geëindigd toch dacht ik?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:34

Nee toch?? Kan niet dan was de jury echt blind!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:29

Bij ons in de buurt is er een wedstrijd voor 5 maart afgelast en kreeg ook een beticht van me staleigenaar dat rhino bij ons in de buurt is voor 99%. Had dat weekend ook een trailersessie die ook afgezegd voor alle veiligheid