[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:31

Ging vorig jaar samen met een vriendin naar de binnenbak van haar club. Maar zei heeft niet zoveel tijd meer en niet de 'drang' om veel te trainen. En ik ben niet lid van die club dus vind het niet echt kunnen om daar dan heen te gaan.

Alice13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:23

misschien dan toch lid worden? als je hier tenminste vaak tegenaan loopt
Ik zou niet meer zonder mn binnenbak kunnen, ja als ik dr aan huis zou hebben dan had ik het er voorover anders niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:35

Nou ik heb het er zelfs aan huis niet voor over :') , 2,5 jaar aan huis staat hij weer heerlijk op pensionstal met 2 binnenbakken! Ook thuis was alles te nat om wat te kunnen bah nee hoor.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:41

hahaha kan ik wel begrijpen maar als ik het aan huis goed voor elkaar zou kunnen hebben is het me in de winter wel waard om dan heen en weer te rijden naar een vereniging.
Waar ik sta is het rustig en hebben we goede / simpele voorzienigen. Maar moet zelf binnen en buiten zetten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:59

Die van mij staat ook min of meer weer stil. Bak is bijna een zwembad en heb geen zin om elke dag richting de manege te gaan. Plus deze week ook druk met andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:31

Alice13 schreef:
Ik had nog een vraagje, ik heb sinds donderdag een eigen trailer met zadelkamer. Voorheen nam ik nooit veel mee op cc omdat alles er weer uit moet (ivm huren en terug brengen) maar lijkt me handig om wat standaard dingen er in te hebben. Jullie nog tips?? ( wat nemen jullie mee naast je wedstrijd spullen?)

Wij zitten met vergelijkbare situatie, gaan van paarden wagentje waar alles in lag omdat toch heel veel ruimte hadden naar trailer. Al hoop ingepakt dachten we maar vorige week stonden we toch zonder hoevenkrabber.

Hier nat maar gelukkig bak verder prima te doen. Binnenbak kom eigenlijk nooit

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:32

Onze bak is eigenlijk nog wel goed! Maar als het zulk sh*t weer is als gister gaan we lekker naar de binnenbak :o

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:45

Alice: fijn, een eigen trailer! Heb zelf geen zadelkamer in de trailer, dus alles gaat in de auto. Zou als ik jou was, naast de dingen die al genoemd zijn, misschien nog een reservehalster en touw in de zadelkamer doen, komt altijd van pas :P
Natasja: vervelend dat je niet kan trainen door de natte bak... Maar soms kunnen ze ook enorm opknappen van een paar daagjes vrij!
Pauline: gefeliciteerd met je nette punten :j
Yvank: wauw, nette punten op je M1 debuut!

Hoi :wave:
Wat een weer de laatste dagen :oo
Zondag m'n L2 debuut. Heb er heel erg zin in, maar toch ook wel een beetje spannend. Nou ja, ga gewoon maar lekker rijden en dan zien we het wel :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:45

nou onze buitenbak is ook goed, sinds kort eb en vloed bodem maar als het met bakken uit de lucht kom ga ik toch echt binnen rijden :')

hmm zaterdag starten we weer! Ik rij nog niet lang L2 maar ben het eigenlijk wel zat. Niet veel uitdaging voor ons. Mijn paard kent de proeven al uit haar hoofd heel irritant! Als we er klaar voor zijn gaan we direct over. :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:51

Succes alvast zaterdag!

Da's zo irritant als je paard de proeven kent :')
Start mijn paard samen met de mede-eigenaar en in het begin in de B hadden we heel vaak dat ie als ie de proef met de tweede persoon liep bijvoorbeeld al gin aanspringen bij het doorzitten op de volte en zo. Was ook een kwestie dat ie nog niet helemaal gehoorzaam was, maar 't kwam ook doordat ie de proeven dan een beetje kende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:48

Santor kende zijn proeven ook in de L2.. daarom maar lekker M gegaan en pakte prima uit!

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:04

Hihi fijn hè dat ze zo meedenken. Ik moet bijvoorbeeld het achterwaarts ook niet te veel doen, anders loopt hij zelf al een paar passen achteruit als ik wil halthouden. Middendraf rijd ik ook vooral op de lange zijdes ipv de diagonaal, anders hoor ik hem denken op de diagonaal haha; Hoppakee daar gaan we!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:05

Snap ik Yvank maar jullie zijn er ook klaar voor toch?!
Ik vind dat wij nog niet goed genoeg zijn! Ik heb zelf nog moeite met netjes zitten en doorzitten en ik heb ook nog niet altijd alle controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:13

Ja had hem wel M klaar ja :) thuis zit op keertwending na alles voor M2 er ook.in. Dat maakt het wat makkelijker.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:51

keertwending moet ik helemaal nog niet aan denken haha, ik ben nog bezig met schouderbinnen en traver perfectioneren. mijn paard is heel fijn in de zijgangen gelukkig dus ik denk dat wel goed komt.
Onze galop wordt steeds beter vind ik zo gaaf. Ze heeft echt een super goeie galop maar ik kon hem niet terug rijden en dat lukt steeds beter, af en toe is ze nog wat ontdeugend en dan krijg ik hem in de proef niet terug.

Op dit moment is mn moeder mn gekochte jasje aan het vermaken, hij was toch iets te ruim dus ze gaat hem innemen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 01:29

Wij hadden vandaag ook een mindere dag op cc. Dachten erg op tijd te zijn dus rustig opzadelen had ik in eens nog maar een kwartier. Dian vond de grote losrijd baan maar wat spannend en dat kreeg ik niet weg. Achteraf had ik niet bang moeten zijn voor het rennen en juist gas moeten geven en moeten remmen. Nu bleef ze op m'n hand hangen en was ze v het achterbeen af.
De proeven waren ook niet wauw kon d'r zelf niet blij van worden iig.
Jury ook niet want die keek voor mijn gevoel niet op van z'n blaadje. Hoe dan ook vond ik het beide nog een winst puntje waardig daar dacht de jury anders over. Wij zijn met een puntje nr huis gegaan 184 pnt. Ik heb de protocollen nog niet weer na gelezen maar denk dat ik me er wel in kon vinden. Volgende keer beter (das volgende week :D)
Oh maar m'n nieuwe trailer is super :D

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:24

Gefeliciteerd met je nieuwe trailer! Wel fijn dat je nog een puntje hebt.

Afgelopen week heeft meneer zn ijzer afgetrapt, dus was heel bang dat hij weer een aantal weken op stal kon blijven, maar dat is gelukkig niet zo.
IJzer zit er weer onder, paar dagen rustig aan gedaan en gisteren heerlijk gereden. Lekker lang en laag gereden, veel bezig geweest met buigen en toch wat wijken meegepakt en dat ging heel fijn. Geeft weer moed. In de galop wat opgepakt.

Hier ook spelenderwijs bezig met traver en schoudervoor / binnen. In tegenstelling tot met het wijken doet hij dit best wel heel makkelijk voor mn been. Maar het moet nu minder scherp en gelijkmatiger. En op één hand gaat het voorwaartse er uit, maar dat komt vast wel goed :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:56

Gelukkig goed gegaan Pauline en geen kreupel paard. fijn dat traver en sb goed gaan.

Wij blijven nog wel ff l2 heb ik besloten. Ik vind ons niet constant genoeg. Thuis loopt ze super en op cc laten we echt nog wel steekjes vallen daar baal ik nog wel van en dat wil ik eerst opgelost hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:00

Jammer dat het wat minder ging Alice!

Dan is L2 blijven idd wel verstandig. In de M1 verwachten ze wel een constante aanleuning en echt op het achterbeen. Dat merk ik wel foutjes daarin vergeven ze niet meer zoals in de L2 :=

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:16

Het is nog niet goed, goed hoor. Maar hij snapt iig de bedoeling en dat is al heel fijn. Wij blijven ook nog lekker thuis, wil dan nog 1 of 2 keer L2 starten en dan over naar het M1. Dus dat zal ergens maart / april worden denk ik.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:05

Oh ja ik start vrij regelmatig dus rond april mei wil ik ook wel M1 starten. Tenzij we het goed doen bij de kring maar verwacht ik niet. Althans niet goed genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:08

Jammer Alice maar toch mooi weer winst!

Hier nog niet bezig met m1 of de oefeningen, voor blessure klein begin gemaakt sb maar verder niet. Vandaag weer gestart voor eerst sinds ruim half jaar, genoeg kleine foutjes maar dik tevreden voor nu! Had er 193 en daarmee 4de, nuttig commentaar en nu weer verder trainen , denk rond maart l2 gaan starten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:52

Nette punten haike! En moet goed voelen om gelijk weer zo te starten. Puntjes op de i en weer door!!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:16

Nette punten, Haike!
Alice: fijn dat je trailer zo goed bevalt :D En mooi weer een puntje er bij.

Hoi :wave:
Hier vandaag m'n L2 debuut gehad. Heb lekker gereden in allebei m'n proeven, was, voordat ik de uitslag had, al heel tevreden! Ik had in m'n eerste proef 192 punten en een eerste prijs en in de tweede proef 186 punten. Was best een grote rubriek, 12 combinaties. Genoeg verbeterpunten, maar ben heel blij :D :):)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:20

Dat mag ook! Mooi debuut hoor, gefeliciteerd met je punten en prijs!