[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:25

wow April, dat is heftig!
Gelukkig had je beenbeschermers om!

Beter die beschadigd dan de benen zelf!

Mijnes ging wat minder met les..... Nouja het kan niet altijd feest zijn.
Nu een stap acheruit, flink trainen/oefenen etc, dan gaan we vast weer 2 sprongen vooruit... oftewel, dat hoop ik :)

KB_Horse

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:23

Jeetje niet te geloven.... geen respect voor dieren en mens tegenwoordig. Bah..

Gelukkig ging je les goed!

Ik ben weer langzaam aan t opbouwen onder t zadel! Zo blij dat ik er weer opzit!:)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:56

ja, echt een halve m..... 8)7 -:(-
Maar goed alles gelukkig goed afgelopen!

@oneiros: hoe is het met je rug? ben je alweer wat aan het rijden?

@tinkels: dat houd het spannend, paardrijden is geen dag hetzelfde en ook een paard heeft zijn ups en downs :) Komt wel weer goed!

@kb horse; goed bezig ook weer dus! :)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:23

Zou ik me hier misschien ook mogen melden?

Ik heb gister mijn laatste puntjes in het M1 gereden, de eerste proef 1e met 194 en de tweede proef 2e met 199! Ik wil nog niet meteen over naar het M2 maar ik denk van de winter! Wil hem thuis nog even rustig verder trainen! Maar dat M2 debuut staat dus wel op de planning! :)

Ik ben Hanneke, 19, studeer rechten op de Erasmus universiteit. Start nu dus M1 met mijn eigen paard Mikey. Oorspronkelijk een springpaard maar hij draait heerlijk mee nu in de dressuur. Rond de 1.70, en ik les bij P.auline van N.ispen, waar ik ook op stal sta. Ik start in de kring westbrabant!

Hier een recent topic van hem voor een paar fototjes:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1797674

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:46

Welkom :D
leuk paard heb je!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:15

Ik had er weer 2 puntjes bij :)
192 en 182 punten en de 2x de 1e prijs!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:00

Welkom

En jeetje wat schrikken!

Gefeliciteerd Tinkels

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:55

@gipsylover; welkom hier!

@tinkels: gefeliciteerd met je wp en prijzen; super goed! :)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:46

Gefeliciteerd met je punten tinkels!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:12

Ik gister bestgaande rijpony mee gereden op het NRPS..
Bij het opstappen ging t maar raar. Ik stapte op op de steentjes , achter de trailer gewoon. Lady recht overeind en klettert zo achterover. Ze steigert eigenlijk niet eens maar laat zich zo naar achteren vallen. Ik haar beetje opzij trekken maar ze valt boven op me. Voelde mijn rug als eerste en dacht ´dit is goed mis` maar het zakte snel af.. maar mijn heup... vreselijk , nu nog. Lopen is zeer pijnlijk. Mijn zadel naar de klote en pony paar plekjes.. Toch opgestapt en gereden , kon bijna niks met mijn rechterhand maar Lady weet wel wat ze doen moet gelukkig.. Toch maar ff aan de jury uitgelegd. T resultaat leidde er niet om. Kampioen bestgaande rijpony 2014! Nu door naar het NK in Ermelo :D

pepperlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:08

kabayo heb je gezien. wat heb jij een top pony!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:14

pepperlove1 schreef:
kabayo heb je gezien. wat heb jij een top pony!

Aawwhh dankjewel!! Ze liep wel veel minder als normaal omdat ze wat stijf was van de val..

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:55

Kabayo; goed gedaan! En dat is zeker niet mis..

Vandaag kring gehad. Ging lekker, eerste proef vielen de punten heel erg tegen (was is het M1 ook zo). Had daar 179, wel jammer meerdere mensen die mijn proef hadden gezien vonden dat ook tegenvallen. Tweede proef 2e prijs met 198!! :D. Maar door de eerste proef helaas net niet door naar de regio.

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:26

Welkom Gipsylover !
Oef schrikken Kabayo, maar uiteindelijk super gedaan zeg :D !
Hele nette punten Tsplendid ! Jammer dat je nu niet door bent :(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:09

@kabayo: jeetje.. wat ontzettend heftig!!
Gelukkig al met al redelijk goed afgelopen en wat super knap dat je dan toch kampioen bestgaande rijpony wint! Gefeliciteerd :)

@tsplendid: jammer van de 1e proef maar wat super knap van je 2e proef: gefeliciteerd :)

Ik heb gisteren weer wedstrijd gehad en redelijk fijn gereden.
Deze wedstrijd is normaal erg druk maar nu niet zo. Dat kwam denk ik door de beschikbare prijzen: alleen beker en lintje in de 2e proef :o maar goed...

De 1e proef was foutloos op wat slordigheden na en de 2e proef had ik enkele spanningsfoutjes achter elkaar door passerende vrachtwagen langs de ring..
Ik was al met al zeer tevreden want ze stond er heel goed aan.
In de 1e proef had ik een jury die bekend staat dat ze heel streng jureert(ik heb haar al eerder gehad en bij een redelijke proef gewoon bijna een verliespunt gereden) dus had nu verwacht heel laag weer te zitten.
Maar het viel me 100 % mee :)
Ik had 174 en was net buiten de prijzen en was ik 4e van de 8.

In de 2e proef door enkele spanningsfoutjes achter elkaar en dus 4 onvoldoendes achter elkaar net geen wp met 178 en daar was ik 3e van de 8.
Dus ondanks geen wp toch tevreden want had fijn gereden en ze was redelijk ontspannen(na de spanning vd vrachtwagen en enkele wegschietmomenten)

Dan nu ff iets heel anders, benieuwd naar jullie ervaringen.
De meeste rijden hier wedstrijd dus ben wel benieuwd naar jullie ervaringen in het paardenwereldje.
Pas geleden en gisteren met diverse mensen nog over gehad en de meeste komen tot de dezelfde conclusie.
Dat een paardenwereld soms een grote jaloezie is onder sommige mensen.
Dat mensen/concurrenten die in je gezicht poeslief zijn en achter je rug om je niks gunnen.
Of mensen die heel je hebben en houden en berichten en wedstrijdresultaten nasporen en bijhouden.

Dat laatste is bij mij dus het geval.
Oude bekende die zelf heel onzeker en jaloers is... Was vaak van slag af en jaloers(ooit zelfs huilen en let op dan hebben we het over een "volwassen vrouw van 32")omdat ik altijd boven haar reed en vaak zelfs prijs had.
In het begin vond ik het erg sneu voor haar aangezien ik het een ander net zo gunde.
Prijzen/winstpunten boeien mij namelijk niet zo veel. Ik vind dat niet belangrijk. Ik vind plezier hebben veel belangrijker en gezellig met vrienden en familie op concours.
Op elke wedstrijd zijn er dan altijd ook veel vrienden, stalgenoten en familie(zus, nichtje en achternichtje etc) mee
Er zijn andere dingen in het leven die ik belangrijk vind om me druk over te maken ipv mijn wedstrijdresultaten of de wedstrijdresultaten van een ander.

Nu begonnen diverse mensen gisteren op wedstrijd er over tegen mij.
Dat ik een fijn en goed paard had met veel beweging en dat ze vinden dat ik er goed mee rijd ondanks dat ze niet makkelijk is met rijden.
En dat die ene bekende dus zo jaloers en onzeker is op mij.
Ik hoorde gisteren dus zelfs van andere concurrentie waar ik vaker tegen rijd dat deze bekende zelfs naar een andere kring is gegaan omdat ze er niet meer tegen kon dat ik altijd boven haar stond qua resultaten en punten.
En dat ze heel mijn hebben en houden(mijn berichten, mijn wedstrijdresultaten in mijn profiel etc.) op bokt checkt en ze daarin zelfs mij probeert na te doen...
Diverse mensen rijden met haar regelmatig wedstrijd en weten dus ook wat haar resultaten zijn.
Volgens hun rijd ze standaard geen winstpunt of maar net een wp maar wil ze niet onder doen voor mij dus liegt ze over haar wedstrijdresultaten.
Ze heeft schijnbaar in haar profiel zelfs een soortgelijk wedstrijdschema ineens bijgehouden met resultaten die dus niet kloppen ( geen wp behaald en noteerd wel wp behaald)en hele slechte wedstrijdenresultaten niet genoteerd.
En schijnbaar rijd ze vaak kleine wedstrijden met maar enkele deelnemers en word ze dan evengoed vaak (bijna)laatste maar noteert ze dat ze 4e is geworden maar er deden er dan ook maar 4 mee blijkbaar. :')
Die mensen lieten het mij gisteren in de kantine van de wedstrijdlocatie zien op hun gsm en we hebben met zijn allen echt heel erg moeten lachen :D

Maar eigenlijk is het dus heel erg triest.. Dat iemand zo onzeker en jaloers is 8)7
Nou dan spoor je toch niet en lijkt me dat je hulp nodig hebt. %)
Aangezien ik dat al vaker had gehoord van mensen op wedstrijd ben ik het toch eens in de gaten gaan houden met hun hulp.
Ik heb dat nooit eerder gedaan omdat deze persoon mij dus helemaal niks interesseert en voor mij dus niet bestaat maar omdat ik het nu dus steeds vaker terug hoor komen dus toch maar eens in de gaten gaan houden.

Maar ze hebben gelijk. Desbetreffende persoon plaatst amper berichten op bokt maar elke dag dat ze online is checkt ze minimaal 2 x per dag mijn geplaatste berichten en mijn profiel.

Ik vind het echt :r maar ook wel erg hilarisch en heb er ook erg om moeten lachen!
Maar dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken.. Iedereen heeft zijn eigen drama en problemen in hun leven en in de wereld gebeuren verschrikkelijk erge dingen...
En dan heb je zo iemand er tussen..

Paardrijden hoort leuk en gezellig te zijn! En natuurlijk wil je het altijd zo goed mogelijk doen en fijne resultaten neerzetten maar je eigen gevoel is belangrijker. Het is het niet waard om je zo onzeker en jaloers op te stellen voor slechts een simpele wedstrijd in de basissport..
Maar goed dat is mijn mening :D ;)

Benieuwd naar jullie ervaringen want zulke dingen(misschien niet zo extreem als dit geval :D :D ) zullen meer mensen meemaken lijkt me :P

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:03

Och ja vreselijk... bij ons op stal speelt dat ook geregeld. Erg vervelend maar dat hou je toch denk ik met allemaal meiden en vrouwen haha

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:34

sneu wijf zeg... haha

FIjn dat je goed gereden hebt!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:09

Hihi als ze je checkt hier ben ik benieuwd of je nog reactie krijgt na dit bericht hihi

Maar ik zou er vooral medelijden mee hebben en verder zo lekker laten. Ze heeft zichzelf toch het meeste er mee

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:21

cindy1000 schreef:
Och ja vreselijk... bij ons op stal speelt dat ook geregeld. Erg vervelend maar dat hou je toch denk ik met allemaal meiden en vrouwen haha

toch wel erg fijn om de paardjes lekker thuis te hebben :+

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:50

@ Tamaramt wat was dat schrikken. Gelukkig niets ernstigs gebeurd.

@ Tinkels: gefeliciteerd met je winstpunten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:52

Ik had me voor afgelopen weekend opgegeven voor beide dagen een proef, bij de manege hier vlakbij. Helaas heeft het hier erg geregend donderdag en vrijdag, dus de wedstrijden zijn afgelast. Ze rijden daar op zandbodems. Beide bakken stonden helaas te lang nat.

Volgend weekend weer proberen. Hopen dat het nu droog blijft.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:53

Gipsylover, welkom!

@Tinkels: gefeliciteerd met je punten! Mooi!!!

@Kabayo: Dat was even spannend zeg! Wat goed dat je dan toch kampioen bent geworden!

@Tsplendid: Jammer dat de eerste proef qua punten tegenviel en je daardoor net niet door mag naar de regio. Zuur!!!

@tamaramt: rug is nog steeds niet wat het zijn moet. Ik heb wel al een aantal keer op mijn paard gezeten en gestapt en een enkel rondje gedraafd, maar echt opschieten doet het helaas niet. Gelukkig wordt mijn paard al die tijd al twee keer in de week door mijn instructrice gereden, dus die is er niet slechter van geworden. Lief dat je er aan denkt het te vragen.

Ik vind het heel jammer dat niemand zo iemand ooit vertelt dat wanneer ze met dat doel op wedstrijd blijft gaan (hoger eindigen dan jou), ze nooit verder gaat komen. Iedereen heeft een ander doel; voor de een zijn het de resultaten en voor de ander is het het gevoel tijdens de proef (ontspanning bijvoorbeeld), maar je meten met anderen gaat nooit werken. Je kunt je alleen meten met jezelf en ook dat is heel moeilijk omdat je samenwerkt met een levend wezen die elke dag anders is/reageert. Zolang je je af laat leiden door anderen kun je je ook nooit focussen op je eigen prestaties.

En daarnaast heb je al heel gauw stemmingmakerij wanneer je met iemand staat te praten over iemands proef. De een laat zich daar ook makkelijker door beinvloeden dan anderen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:14

@cindy1000: gepraat word er idd toch altijd op een stal met alleen maar vrouwen. Dat is ook het probleem niet.. maar wel dat iemand zo onzeker en jaloers is dat ze zulke rare dingen doet.
En gaat huilen.

Dat is toch helemaal triest en erg hilarisch :) :D
Mijn god, dan heb je gewoon geen leven...

@tinkels: dat is idd de juiste verwoording :D ;)

@pitbullgup: hihihihi, zo triest zal ze idd wel zijn.
Maar die stuurt geen reactie hoor.. Zo zielig is ze dan ook wel. Die ontloopt mij en maar goed ook :') . Ik kom ze van zelf wel weer keer tegen :D ;)
alles wat ik heb geplaatst is waarheid dus misschien als ze het nu eens zelf leest ze eindelijk beseft wat een triest mens ze is.

oh ja, dat is zeker zo. Ik laat het ook al hele lange tijd zo en voor mij bestond ze niet meer en ik dacht er niet eens nog aan.
Het is dat andere mensen er over begonnen, ook mensen die nu bij haar in de kring zitten.
Die lachen haar ook allemaal uit aangezien het gewoon diep diep triest is.

p.s. Hoe gaat het nu met jou na de bevalling en hoe gaat het met je kindje?

@nadita; ah balen dat de wedstrijd afgelast is...
Het heeft vandaag ook op veel plaatsen geregend maar hier is het al de hele dag droog.
Wij hebben vandaag de hele dag geshopt en goed geslaagd :D

@oneiros; Balen zeg van je rug! Duurt wel erg lang zo he?! :o Heb je nog iets van therapie of zo momenteel?
Wel heel fijn dat je instructrice je paard rijd zo lang :)

Oh en dat is haar ook vast en zeker wel eens verteld hoor. Ook wel eens door mij maar die focust zich alleen maar op de punten en wil mij perse verslaan. Wat haar nog nooit gelukt is :P
Komt ook door haarzelf. Ze wil zich zo graag meten aan mij dat ze bijna alle klasses vlug over is gegaan wanneer ze over mocht. En dat terwijl zij en haar paard er nog lang niet klaar voor waren/zijn en als ze wp halen dan ook maar net een wp(180/185) halen.

Ik vind het leuk om prijzen te winnen en leuke resultaten te halen maar het allerbelangrijkste en leukste vind ik om een leuke dag te hebben en zelf tevreden te zijn.
Mij interesseert het ook niks als mensen over mijn proef praten. Als iemand zich daar wel door laat beinvloeden/onzeker van word dan is diegene duidelijk nog niet klaar voor wedstrijden te rijden vind ik :P
Ik weet zelf heel goed wat er goed of niet goed gaat en ga daar dan weer aan werken thuis.
Thuis loopt mijn paard geweldig en loopt ze al diverse oefeningen uit het Z1/Z2 met gemak maar op wedstrijd rijden we wel eens geen wp omdat ze heel erg gespannen kan zijn en daardoor heel heet en rillerig kan worden.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:57

Dankjullie :D

tamaramt; Netjes gedaan hoor zeker na jullie shock moment!! Jammer idd geen wp maar zelf mooi tevreden! Oh wat erg zeg.. sorry maar dit is haast geobserdeerd gedrag := . Jaloezie ken ik maar al te goed in het wereldje en ook zeker jammer hoe sommige personen kunnen doen terwijl jezelf het een ander wel gunt! En wat je zegt eigen gevoel is vele malen belangrijker en dat je een leuke dag hebt gehad! Goede resultaten/prijzen halen zijn bijzaak. Ik heb ook wel eens een mindere dag op concours maar als ik weet wat fout ging, leer je er weer van en dan is het heel simpel: volgende keer weer beter :D

nadita; hopelijk kun je dit weekend wel starten!

Nog even een paar foto's in link van gisteren:

http://i872.photobucket.com/albums/ab28 ... 8fbc73.jpg

http://i872.photobucket.com/albums/ab28 ... b55bc4.jpg

http://i872.photobucket.com/albums/ab28 ... a4bee4.jpg

http://i872.photobucket.com/albums/ab28 ... a5a891.jpg

http://i872.photobucket.com/albums/ab28 ... 209fa9.jpg

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:30

Netjes Tsplendid! Ik heb vandaag weer voor het eerst gereden met mn voet, tijdens het rijden weinig gevoelt maar nu doet het toch best wel zeer. En nog even een foto van mn knappe koppie met dr prachtige hoofdstel ♡♡♡
Afbeelding sorry dat ie scheef is, ik kreeg m niet recht |(