Maar los daarvan liep hij wel goed! Wijken gaat nu erg goed, schouder binnen gaat steeds beter en nu pakken we ook travers mee en een beginsel van een appuyement. Allemaal wat spelenderwijs aanleren en hij doet het best goed
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Uiteindelijk 2x 1e met 198 en 212. Teller staat alweer op L2+8 in 2 wedstrijden. Hopelijk dit jaar nog M1 startgerechtigd
Mijn vader heeft momenteel een oud-duitse herder pup, die hier regelmatig is om op te passen, heerlijk die jonge beesten.

En leuk om spelenderwijs al wat oefeningetjes mee te pakken.
Jemig Kirsten, wat een monsterscores weer
Gefeliciteerd zeg, en wat gaaf dat je zulke hoge cijfers hebt gekregen, die kunnen een paar foutjes prima compenseren inderdaad
Gok toch wel dat je die laatste 2 puntjes nog wel binnen moet kunnen sprokkelen voor het eind van het jaar 
Balen van je buikpijn, maargoed je hebt dan wel een oorzaak, waar zowel jij als je paard niks aan konden doen, dus jullie hebben naar omstandigheden allebei jullie best gedaan
Wat een leuke foto zeg, altijd goed voor de afwisseling, tof deken heb je ook!
Ik heb vooral hetzelfde als Kirsten, vind de afwisseling doorzitten-lichttijden niet zo fijn. Maar ik vind het zelf wel leukere proeven om te rijden dan de B proeven.
En normaal heb ik absoluut geen merrie-merrie, maar ongeveer 1, hooguit 2x per jaar zit er eens een hengstigheid tussen dat ze echt last van zichzelf heeft, de andere keren heb ik er met rijden helemaal geen last van, dus ik stoor me er niet zo aan haha, ik heb vrijwel altijd een paard die zich voor 200% inzet voor me, en altijd enorm best doet om zo goed mogelijk mee te werken, dus hooguit die 2 weken in het jaar dat ze even last van zichzelf heeft neem ik maar voor lief. Dan doen we andere dingen dan bakwerk, of stel ik m'n verwachtingen bij, want we hebben er op dat soort momenten allebei geen lol in
voor degene die het graag willen weten: Ik ben Mara, en mijn paard heet En Amour, ook wel bekent als Mourie. Wij mogen gelijk L1 starten en dit staat ook op de planning maar we rijden eerst wat wedstrijdjes B om haar wedstrijdervaring op te laten doen.
Gefeliciteerd! Jullie gaan echt lekker zo. dat M1 startgerechtigd klinkt geen probleem zo! en dat nog met foutjes erin, betekent dat de rest erg goed is.
Super fijn dat Bu zich altijd voor je inzet, dan kan je haar die kleine momenten van hengstigheid inderdaad niet zo kwalijk nemen. Het werkt ook het beste als je dan wat anders gaat doen of je verwachtingen bijstelt anders wordt niemand er blijer van. Heb je eigenlijk binnenkort nog een wedstrijd of heb ik daar overheen gelezen?
Vandaag heeft ze een dagje vrij gehad en morgen spring ik er weer op. Onze wedstrijd komt steeds dichter bij. Hopelijk nu donderdag nog een lesje om mezelf weer even op m'n plek te zetten, want ik merk dat ik slechter rij omdat ik lang geen les heb gehad

Ik vond de overstap ook niet echt groot. Vond het zelfs wat makkelijker 
Thuis gaat het best wel goed maar op een vreemde locatie duurt het soms uren. 

Veel succes in de L1!
Afgelopen zondag de eerste keer L1 gestart. Melya en ik hebben een wedstrijdstop gehad van een paar jaar door omstandigheden. We hadden al 16 wp in de B staan. Voor mijn eigen gevoel toch nog een keer B gestart en 4 winstpunten gereden die dag. Dus ik vond dat we wel over konden naar het L1. Ze was wat taai die dag, haar zadel ligt nog niet helemaal lekker (komt asap de zadelmaker voor), en ik had wat spanning omdat het mijn allereerste keer L1 was. Dus het ging niet zoals ik het graag wilde. Toch nog 185 en 188 gereden, en er was heel reeel gejureerd. Dus ik was toch nog best tevreden
. Thuis kan ze prima wijken/halsstrekken en middengalopjes. Helaas kwam dat er zondag niet zo best uit. Dus we hebben weer genoeg trainingspunten. Gisteren wijkte ze voor 9ens thuis in de bak
.

Lesje is nog fijn als dat zou lukken inderdaad, fijn dat het van de week wel goed ging
Ik heb voor zondag nog een wedstrijd gepland staan, maar die staat nog even op losse schroeven, moet namelijk nog een trailer en auto zien te regelen, en ik ben nou ook niet volledig overtuigd van hoe Bu het deze week doet, maar morgen eerst nog maar een lesje, afzeggen kan altijd nog 
, kan gebeuren. Ik ga je topic even bekijken 
Fijn dat Melya zo lekker gaat, heel tof om te zien hoe jullie in korte tijd zo vooruit zijn gegaan
(Willemijn en ik hebben dezelfde instructrice, en zijn dus ook bekenden van elkaar
)
Jullie klinken als een talentvolle combinatie! en leuk dat je dezelfde instructrice als Fleur hebt zeg! En erg opvallend dat jullie allebei zo sterk wijken, moet ik ook een lesje bij haar plannen als wij daarbij tegen problemen aan gaan lopen
Eerste keer L1 is toch wennen, als je wat meer routine hebt in die L1 proeven komen die sterke punten van de training vanzelf wel naar voren in de proef.
Je kan altijd nog kijken of je gaat dan inderdaad! Bij twijfel hoef je je dan niet verplicht te voelen. Maar wieweet loopt ze tegen die tijd juist weer de sterren van de hemel
Maar goed onze mindere stukken betekenen nu niet meer hoofd in de sterren, dus ik mag niet klagen. Want eigenlijk is het dus een hele vooruitgang. En ook al gaat het een dag wat minder, er zitten dan nog steeds wel een paar wauw stukjes tussen

Die wauw stukjes, daar doe je het voor!

Nu gewoon doortrainen 

En we hebben bij Tristan Tucker af kunnen kijken hoe het scheren moet 
Ik ga er ook vanuit dat onze sterkte punten nog wel eruit kunnen komen als we wat vaker L1 zijn gestart
Het is toch weer nieuw en anders! Lekke band bij trailer is niet fijn :-/. Bij mij doet t lampje in de trailer het weer eens niet, mag manlief eerdaags naar kijken :-D.

hoe zit het qua systeem in Belgie, is het niveau vergelijkbaar met NL? Ik vind je paard gaaf, heb wel eens wat topics voorbij zien komen