[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:38

Gefeliciteerd Saskia! Heb je s ochtends zien rijden, mocht idd meer bergop maar verder erg nette proef en stoer paard!! En IB gewoon doen, toch gaaf?!

Lien ook gefeliciteerd!

Roosjes, sta jij vlakbij lld? Want dan komen uit zelfde buurt.

Mijn les nu 2 x verzet helaas, gister wel mn nieuwe op de film laten zetten, altijd leerzaam zodat gevoel en beeld kan koppelen. Arein sprong gister 2 erg fijne wissels, dus ze kan het gelukkig wel, nu nog veel oefenen

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:29

Jammer dat je hem niet kon voorstellen zoals thuis Sas. Maar alsnog gefeliciteerd! En IB, tja.. Ik zou ook zeker gaan!! :D

Lien, super! Leuk commentaar van het jurylid.

Haike, cool dat je paard goede wissels gesprongen hebt. FIjn om te weten dat hij het kan, toch!?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:47

hihi ja natuurlijk is dat gaaf, maar misschien ben ik daarin wel wat te fanatiek. Ik vind dat ie nog veel beter moet.

haike, ja echt jammer. hij kan zo lekker sjouwen. maar goed eigenlijk ook wel leuk dat met een voor zijn doen matige proef nog zo mee kan doen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:50

haike schreef:
Roosjes, sta jij vlakbij lld? Want dan komen uit zelfde buurt.

Voor mij is het ongeveer 15 minuten met de trailer. En sinds ik een trailer heb, dan is het voor mij, hup auto ervoor, paard inladen, en gaan! Wel moet ik natuurlijk eerst naar stal toe, maar ik vind de LDD zo leuk dat ik nu zelfs een jaarkaart heb gekocht. Bluemans knapt er zo van op!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:01

De lld is zo heerlijk rijden, alleen ik er Verdwaal altijd :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:32

Ik ga er binnenkort maar weer eens heen, kan te voet maar arein niet braaf genoeg helaas. Sadien staat ook voor de kar dus die gaat al regelmatig met eigenaar, binnenkort eens ohz doen.

Saskia, dan juist revanche nemen op IB! Ken he gevoel heel goed, ik vind ook nooit goed genoeg. Toevallig gister eigenaar paarden over bezig, was veel te onzeker en op wissels na wel z2 klaar, maar vind zelf ook nog zoveel dingen die beter moeten.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:43

Heb ook een rondje gevonden van ongeveer een uurtje rijden. Daar galoperen we vaak, zodat hij lekker conditie krijgt en er een stuk waar in altijd stap (ook vanwege de plassen). Verder weg durf ik ook niet. Eigenlijk wil ik nog een kaart halen bij de anwb waar de route op staat aangegeven, zodat je vaste punten krijgt en weet waar je bent.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:13

Toch een topresultaat Sassie. Knap hoor. En Lien ook super commentaar. Dat is een mooie opsteker als zo iemand dit van je zegt.
Ik hoop dat mijn les morgen wel doorgaat. Er is wel heel veel regen gevallen gisteren, dus ik ben vast aan het duimen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:58

Lees hier weer goede resultaten!!! Top hoor!

Eens mee rijden aan een grote wedstrijd is geweldig. Al is het maar om de sfeer op te snuiven, dus niet twijfelen, gewoon doen!

Aristo loopt de laatste tijd lekker!! Die wissels vind hij geweldig leuk precies. Om de 3 en 4 gaat tegenwoordig makkelijk. Ik moet er echt op letten dat ik mooi recht blijf zitten en alleen de benen verleg. En hij moet recht zijn, anders zijn er missers. Om de 2 ben ik zelf nog wat fout. Dan gaat het wat snel, maar eens wij beide het ritme hebben... :D
Ik probeer nu ook wat richting arbeidspirouette te rijden, maar daar durft hij nog echt tegen mijn binnenbeen aan te plakken en dan krijg ik hem er ook niet meer uit.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:42

Gaaf als je daar heen mag Sassie :D

Ben even een tijdje stil geweest. Is ook weinig gebeurd, Chico was een beetje té fris en had zich verstapt nadat hij uit de paddock kwam. Dik been en ik wilde een peesblessure uitsluiten. Gelukkig had hij verder niets, maar hij is natuurlijk al wat ouder dus het opbouwen duurt wat langer. Liever zo dan dat ik door gereden was met een zware blessure tot gevolg. We gaan nu voor de laatste 4 punten en dan ZZ-L starten. Heb dan maar kort Z2 gereden... Hij wordt aankomend jaar alweer 20 en hoewel hij zelf van mening is dat hij het eeuwige leven heeft :D :D wil ik hem zo veel mogelijk sparen en dat houdt in dat ik geen wedstrijden meer ga rijden die niet nodig zijn.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:28

Mooie leeftijd al Mosh! En leuk dat ie nog zo op niveau loopt. Begrijpelijk dat je even extra voorzichtig doet als hij zich verstapt hebt. Wat je zegt, oudjes herstellen toch iets minder snel dan jongere beesten. En begrijpelijk dat je geen tijd wilt verspillen in een klasse waarin je alle punten al hebt. Lekker overstappen als jullie daar aan toe zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:35

Wat gaaf Webster dat zo makkelijk gaat allemaal!

Mosh: wat een leeftijd, knap dan nog zo goed gaat en groot gelijk dan rustig aan doet met hem. Hoe zijn je scores nu in het Z2?

Ik ziek thuis en dus al paar dagen niet (goed) kunnen trainen, erg vervelend want vrijdag weer wedstrijd en ze loopt eigenlijk het beste bij 6 dagen werk per week. Nieuwe overleeft het wel, heeft 5 jaar niks gedaan, daar trouwens nog filmpje van, iemand zin daar feedback op te geven, en vooral benieuwd hoe jullie hoofd/hals vinden? Sta open voor commentaar, weet nog genoeg huiswerk hebben, maar ook pas week of 5-6 bezig.
www.youtube.com/watch?v=1oPk7XGqIyc&feature=youtu.be

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:53

Een stoer paard zeg ! Mss een domme vraag maar vind je die jas rond jr middel niet vervelend ?
Ik vind hem wat kort en stijf lopen, maar dat kan van de lange pauze zijn. Ik zou hem vooral gymnastiseren. Veel variatie in tempo, hoofd-hals houding, drafbalkjes , etc. Komt goed!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:31

Ik heb het onwijs druk met school op het moment,, dus ben er even snel doorheen gescrold op een hoog tempo!

Gefeliciteerd! IB is heeeeeeel gaaf!

Ik heb afgelopen zondag ook gestart. Erg zware rijbaan, dus heb erg braaf gereden. Ook schoot hii allebei de proeven nog een keer weg. Echtvbalen! Toch nog allebei de proeven gewonnen met 214 (eigenlijk 216, maar door hey wegschieten een volte gereden) en 213.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:34

Leuk paard haike en je zit ook erg netjes en rijdt vriendelijk. Ik vind het er een beetje traag uit zien en zou meer schakelen en hem wat scherper maken. Voor wat betreft hoofd-hals zou hij iets ronder mogen van voor naar mijn idee. En hij mag ook wel meer opgericht. Verder vind ik dat je het erg leuk doet met hem. Helemaal als je bedenkt dat je pas zo kort met hem bezig bent!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:12

Jeetje, wat een rust heb jij in je zit, Haike! Je benen liggen bijna stil en het ziet er echt heel beheerst uit. Hoe oud is die? En waarom heeft die zolang stil gestaan? Wat me eigenlijk opvalt is de activiteit in het achterbeen. Die mag wel wat mee, ook in de galop. Verder wordt hij/zij wat lang in het lijf. Het mag wat meer compacter en bij elkaar. Maar nogmaals: het ziet er heel netjes, rustig en beheerst uit.

Gefeliciteerd, Mavantos!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:39

Jammer van de fout mavantons, maar toch netjes dat je nog zulke punten rijdt!

Haike, heb eigenlijk maar 3x gestart met hem :D En door domme fouten net geen winst of goed en dan wel dik winst (219,221,225). Hij springt mooie wissels. Soms wil hij het van mij overnemen. De draf zit het meeste werk aan, met name tempocontrole en constant houden. De laatste proeven ging dat al fijn.

Leuk paard met mogelijkheden! Ik zou nog proberen om 'm nog iets ronder te krijgen, meer door de kaak heen. En met wat schakelwerk naar voren, écht naar voren, kun je ook nog meer lossigheid krijgen in de rug. Verder zit je er inderdaad keurig op, mooie combinatie ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:03

Gefeliciteerd maventos, nette punten!!

Mosh, dat zijn ook knappe scores!

Bedankt voor de leuke reacties, jullie noemen inderdaad de punten die mij ook opvielen, ben daar hard mee aan het werk. Vind het nog erg moeilijk haar vlug te houden en rond bovenin, ze is echt een tegenpool van arein, dus tips zijn welkom.
Webster, die jas is heerlijk, zit helemaal niet strak dus alle bewegingsvrijheid en toch warme benen :+
Roosje: Ze wordt dit jaar 15 en is al die tijd gebruikt als fokmerrie, dus vandaar niet gereden is, nu is ze een jaartje leeg en dus mooi oefenpaard voor mij.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:38

Zijn er van jullie ook amazones die Kür op Muziek rijden? Het lijkt mij zo gaaf om een eigen Kür te maken nu we Z2 mogen starten. Inmiddels gaan de wissels best heel aardig dus tijd om eens meer informatie over het maken van een kür op te doen :j

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:17

Ja rijd ik ook :) is verplicht als 2e proef op de selecties/kampioenschappen :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:57

Ik ga volgende week toevallig meedoen op Flanders Horse Expo in Gent met de Baroque Freestyle, maar doe dat dan met Wolter op Grand Prix niveau. Vind het echt het leukste wat er is!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:59

Hebben jullie de muziek zelf gemaakt of hebben jullie de muziek laten maken door een bedrijf (zo ja dan ben ik natuurlijk benieuwd via welke bedrijf dat gedaan is).

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:00

Ik ga deze zomer normaal M10 niveau starten hier in België en dan ga ik een kür laten maken.
Wel spijtig dat hier zo weinig kür-wedstrijden zijn.. Zouden ze meer moeten doen.

Jenny, wie maakt jouw küren? Of doe je dat zelf?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:00

Soms wel jammer dat hier niet zo veel wordt gehouden. Maar volgens mij zit er kuropmuziek hier ook bokt. Ik meende dat zijn boktnaam dat ook was.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:02

Bob Huyge maakt mijn kuren. Hij is de papa van dressuuramazone Isabeau Huyge en maakt prachtige kuren. Heb in het verleden ook wel kuren laten maken door Theo van Bruggen, die maakte er ook altijd iets geweldigs van.
Voor de lagere niveau's heb ik zelf een heleboel CD's met kurmuziek, zowel instrumentale nummers als kant en klare kuren, er is zo'n hele serie van "Musik zum Reiten".