Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luv

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:16

Leuk om je filmpje te zien Jenny! Passage - Piaffe doet ie goed, ook mooie overgangen daarbij!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:27

Ja klopt, dat is echt zijn talent, ik was meer blij met de wissels om de twee en ook eigenlijk wel met de wissels om de pas, die zijn echt zo moeilijk voor hem en nu deed hij de tweeers helemaal goed en de om de pas alleen maar twee keer achter niet mee door, maar verder wel 15 doorgewisseld, dat is voor hem echt zo goed! En ik was tevreden over hoe ik de piruoettes nu inzet, de vorige keer deed ik die veel te groot, nu was het op het randje maar nog wel goed genoeg.
Alleen van de laatste middellijn baalde ik want de vorige keer ging die echt helemaal geweldig, toen ging hij als een koning die laatste AC over, en nu was het bagger.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:41

Die laatste lijn was inderdaad jammer, leek wel of ie dacht dat ie al klaar was :Y)
Verder zag het er netjes uit, op wat kleine foutjes na. Maar ik doe het je niet na! _/-\o_

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:31

Gefeliciteerd Luv! Dat is een superscore.

Wauw Jenny, wat ongelofelijk knap en wat ziet het er mooi uit!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:06

Wauw Jenny, echt heel gaaf! Echt iets om trots op te zijn... Het enigste wat mij een beetje opvalt, niet dat ik het je na doe ofzo :o Is je onderbenen, die zijn in mijn ogen best bewegelijk. Voor de rest zeg ik niets :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:40

Zoals je kunt zien in het eerste stukje als ik van de camera wegdraaf, kunnen mijn onderbenen stil hangen. Maar op het moment dat ik binnenkwam in galop moest mijn paard mesten, waardoor ik hem met mijn onderbenen naar voren blijf halen om toch nog vierkant halt te houden, wat redelijk lukt. Op dat moment is het dus "ik doe wat nodig is, niet wat mooi eruit ziet".
In deze proef had ik me juist voorgenomen om er gewoon aan te blijven rijden en op de momenten dat minder mogelijk is, doe ik minder, maar als het nodig is, dan heb ik idd deze keer gewoon veel gedaan, wat ik de vorige keer niet deed omdat ik het zelf "mooi" wilde doen. En ik ben zelf tevreden hoe dat heeft uitgepakt, want daardoor had ik minder fouten en dat is uiteindelijk wat punten oplevert, niet mooi stil zitten ;) Ik zou graag uiteindelijk door een proef willen gaan met het er allemaal vanzelfsprekender uit te doen zien, maar dat is nu een hele proef lang simpelweg niet mogelijk, dan verlies ik hem onderweg.
In de training kan ik dat wel, maar dan is het een onderdeel oefenen en dan weer even stap, wat iets totaal anders is dan een hele proef onder hoogspanning alle oefeningen tonen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:59

Snap ik ook! Ik doe het je ook niet na, viel mij gewoon beetje op... Denk dat veel mensen juist als de proef begint er meer aan rijden, het moet juist dan allemaal gebeuren!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:25

Dat kom ik in de proef ook weleens tegen! Door een omstandigheid moet ik er in de proef zelf harder aan werken en vervolgens kan ik niet zo mooi zitten als ik zou willen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:28

Udo2001 schreef:
Snap ik ook! Ik doe het je ook niet na, viel mij gewoon beetje op... Denk dat veel mensen juist als de proef begint er meer aan rijden, het moet juist dan allemaal gebeuren!

Dat had ik nu juist in de vorige proef niet gedaan omdat ik het te mooi wilde doen, dus in dat opzicht is mijn goede voornemen voor deze keer zeker geslaagd. Ik neem dan als voorbeeld Isabell Werth, bij haar zie je ook vaak best wel dat ze "rijdt", maar ze rijdt wel foutloos en met expressie, en dat levert meer punten op dan het allemaal zo mooi willen doen dat je je paard niet aan elkaar blijft rijden en er daardoor fouten insluipen.
Ook moet ik zeggen dat dit niveau voor ons allebei gewoon echt het topje van ons kunnen is, in de Z2 kon ik prachtig stil zitten en alles er heel vanzelfsprekend laten uitzien, maar dat was dan ook een eitje voor hem. Nu moet ik meer "helpen" om het allemaal nog te laten lukken. Hopelijk wordt dat nog beter, maar ik maak me in dat opzicht ook geen illusies, niet elk paard is een Totilas die met twee vingers in de neus door de Grand Prix heen walst, en mijn Fries zeker niet. Maar hij doet het toch maar mooi en ik ben supertrots op hem dat hij na al die jaren nog zo zijn best voor me doet.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:45

Wauw, horseyfries! Wat een gaaf filmpje! Friezen zijn ook zo leuk :)

Ik heb afgelopen zaterdag nog gestart, zelf was ik wel tevreden. Ze bleef mooi bij mij, op 1 moment wat heet maar verder goed onder controle en al meer gedragenheid. Mijn punten vielen helaas wat tegen, was 3e met 199 en in de 2e proef ergens achteraan met 189. Maar het gevoel was wel goed, en daar gingen we voor :) Nu heb ik voorlopig geen wedstrijden ingeschreven staan, we gaan werken aan de wissels en ik begin in januari weer mijn examenperiode, waar ik het voorlopig druk genoeg mee zal hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:53

Had je het laten filmen? Want dat is wel eens handig als het gevoel zegt dat het goed was, om dan op film terug te zien hoe het er dan uit ziet.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:59

Jammer LS!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:34

Helaas niets op film, is voor de volgende wedstrijd wel een goed idee ja :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:21

Gaaf Jenny, ik vind dat je super trots mag zijn!

Alle winstpunten pakkers gefeliciteerd.

Ik probeer ook altijd mn proeven te laten filmen. Zo kan ik nog eens terug kijken wat er precies fout is gegaan en waar het beter moet. Vind ik altijd erg fijn.

Jammer LS.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:35

Ik neem vaak alleen maar een groom mee... En die leest voor. Probeer wel vaker mijn lessen te filmen. Heb volgens mij mij eerste B proef en mijn eerste Z1 proef op film, meer niet...

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:19

Mijn vader komt bijna altijd kijken, dus die duw ik altijd de camera in zn handen :D

Mn vader mn proef voor laten lezen is geen succes haha..

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:55

hahah @odenxia ik denk dat dat typisch iets van vaders is. Gewoon lekker laten filmen en het daarbij houden

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:57

Hahaha die van mij kan niet filmen, laat staan voorlezen! ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:02

hahaha ja daar heeft mijn pa ook af en toe last van... dan kijk ik mn proef terug en dan zie ik soms stukjes met alleen maar bak of lucht

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:05

Heel herkenbaar! ;)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:05

Mijn vader leest wel eens voor, maar dan moet ik echt zonder hulp zitten. Meestal weet ik mijn proef een beetje, en dat is maar goed ook! Hij let helemaal niet op wat ik doe. Maar mijn ouders hebben sowieso niets met de paarden, op stal komen ze echt nooit kijken. En op wedstrijden zeer zelden. Ik vind het persoonlijk ook niet zo erg. Als ik ooit hoor en zie hoe het op wedstrijden gaan tussen ouders en hun kroost... Ik wil zelf, en ik moet niets! Dus ik ben al blij met een groompje, en dat lukt meestal wel. Vandaag weer getraind, paard was weer veel te veel zelf aan het denken. En als hij dan moet wachten word ie heet! Vooral met die wissels.... Maar zitten echt fijne stukken in. Morgen heeft hij vrij, woensdag komt vriendinnetje rijden en donderdag en vrijdag nog maar eens goed trainen voor zaterdag :=

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:07

Of denken dat je aan het filmen bent, staat hij uit! En stond hij aan toen er nog niets te filmen viel? Whahaha

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:07

gaat helemaal goedkomen udo!

hahaha jaa dat soort dingen heb ik alleen met mijn opa

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:09

Ik word altijd gestressder als mijn ouders in de buurt zijn, terwijl ik niets moet ofzo! Ik rijd het liefste buiten de kring, zonder bekenden om mij heen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:11

Omdat ik in België woon was het voor mijn ouders sowieso moeilijk om te komen kijken (zij woonden in Groningen). Nu is mijn moeder enkele jaren geleden bij een auto ongeluk omgekomen dus nu is het voor mijn vader helemaal onmogelijk om zo ver weg te gaan, hij moet thuis voor de paarden zorgen. Mis het wel hoor, mijn moeder wist altijd wanneer ik wedstrijd had en belde dan 's avonds altijd even "met de fanclub, hoe was het?"
En goed of niet goed, voor haar was het altijd ofwel goed, ofwel "volgende keer beter", commentaar zou ze nooit geven, alleen maar aanmoediging. Dus het is superjammer dat ze niet meer kan meemaken hoever we gekomen zijn.
Dus wees maar blij met jullie "grond filmende papa's", want later zijn dat de meest geweldige herinneringen waar je nog eens smakelijk om kan lachen.