Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manic schreef:Het gaat meer om de wending D-K-B... Je moet je paard dan bij de wending bij K bijna geheel omdraaien om naar B te kunnen rijden.
Een enorm korte wending (onmogelijke wending als je je paard niet dubbel kan vouwen) en dan ook nog eens in uitgestrekte stap.
Sjel schreef:manic schreef:Het gaat meer om de wending D-K-B... Je moet je paard dan bij de wending bij K bijna geheel omdraaien om naar B te kunnen rijden.
Een enorm korte wending (onmogelijke wending als je je paard niet dubbel kan vouwen) en dan ook nog eens in uitgestrekte stap.
Wel een mooie voorbereiding op de keertwendingen in de volgende klassen. Imo kun je aan dat soort kleine dingen zien of een combinatie klaar is voor de volgende klasse.
manic schreef:Er wordt ook helemaal geen keertwending gevraagd... Ik denk dat niemand verwacht dat daar een keertwending achtig iets gereden wordt, maar hoe je dan wel in uitgestrekte stap zo een bocht door komt is mij niet helemaal duidelijk... (overigens lijkt mij een keertwending in uitgestrekte stap sowieso een niet haalbare oefening)
Mootje schreef:Vippie, Als jij goed kijkt zie je dat er vanaf april 29 onderdelen gepunt worden, omdat punt 28 dubbel telt en 180 nogsteeds een winstpunt is
germie schreef:Zijn dus weer mooie combinatie oefeningen. Spring je aan voor een 8, maar de overgang terug mislukt en dus een 4. Wat voor cijfer geef je dan? Foutenkijken blijf je dus in deze onderdelen zeker houden.
Dressuurgek schreef:Als die wending naar links is dan zorg je dat je een beetje recht van de letter uitkomt zodat je ruimte voor jezelf creeert![]()
Z2 is niet schokkend veranderd. Gelukkig hebben ze op verschillende plaatsen de wissels gezet en niet alleen maar in slangenvoltes, op die plekken zitten ze in het huidige boekje wel erg vaak.