Vraagprogamma EK Hagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne37

Re: Vraagprogamma EK Hagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:51

Die is, denk ik, naar zijn dochter toe in Italie!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:51

Sjuimpje schreef:
Ze hadden van mij Sven er neer mogen zetten.

Inderdaad.... die is lekker droog qua commentaar en humor!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:53

Tinke was er toch inderdaad

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:55

Ik vind dat het voor Anky nou ook wel weer eens tijd word voor een nieuwe kur. Of in ieder geval andere muziek. Ben deze een beetje zat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:56

Kleintje schreef:
Sjuimpje schreef:
Ze hadden van mij Sven er neer mogen zetten.

Inderdaad.... die is lekker droog qua commentaar en humor!

Heeft ie al eens eerder commentaar gegeven dan?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:57

Op persconferenties ja,
dat doet hij echt heel goed, komt heel sympathiek over en heeft eigenlijk een betere tv stem dan Edward. Tineke zou ook zeker geschikt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:59

Sven doet clinics ook heel leuk. Inderdaad heel sympathiek en een stukje droge humor erbij

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 15:05

Hmmm... tja, ik heb hem vooral in m'n hoofd als instructeur.... da's helemáááál niet leuk

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 15:09

Zo erg zal het toch niet wezen

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:28

Ik ben er dus geweest, vond het allemaal heel mooi, behalve..... De kaartjes, mijn moeder had vier kaartjes besteld voor onoverdekt, achteraf bleek dat we wel overdekt zaten. Wij lopen naar de overdekte tribune, wat bleekt: alle plaatsen zijn bezet én op andere tribunes mochten wij niet komen, omdat we daarvoor niet de benodigde kaartjes hadden. Mijn moeder en haar nicht en een paar andere Nederlandse meisjes gaan zich beklagen en uiteindelijk mochten we dan op een andere tribune zitten (onoverdekt, maar we zaten in ieder geval). Achteraf vond ik het erg leuk om een keer op zo'n groot kampioenschap geweest te zijn en hoe al die groten daar streden om het kampioenschap, prachtig vond ik het en dan vooral Juan Antonio Jimenez met zijn Lusitano, een geweldige kür en proef.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:44

Foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:54

Ben ik dan ook wel benieuwd naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:20

nou, Hagen, komt ie, even kort per ruiter:

We begonnen met Andreas Helgstrand. Wat is Blue Hors Cavan opgeknapt onder zijn nieuwe ruiter. Meer op lengte dan voorheen, echt een fijne frisse vriendelijk ogende combinatie. De muziek past het paard echt goed.

Daarna reed Laurens binnen. De nieuwe Queen kür van Laurens zit gewoon als een dijk in elkaar. De lijnen zijn mooi qua opbouw en moeilijkheidsgraad en de muziek sluit er naadloos op aan. Het intro op "are you ready for this" is terecht gekozen want je gaat er echt even voor zitten. Laurens lijkt zelf ook wel geil op zijn eigen muziek Ollright leek iets gespannen, dit kwam met name in de stap tot uiting. Ik vond hem met 75.050% wat ondergewaardeerd.

Just Mickey had mijn aandacht omdat die uit het lijntje van Sven komt. Ik had hem in Zweden al een paar keer aan het werk gezien met Tinne en hij liep vandaag ook weer voor wat hij kon. Tinne komt altijd binnen in stap aan een vrij lange teugel, ze vind de ontspanning zichtbaar belangrijk. Van mij mag ie af en toe wel een tikje heter worden, hij loopt nu af en toe een beetje op z'n jan-boeren-fluitjes. In de piaffes heeft hij de neiging wat lang te worden, maar hij voert ze wel zeer constant en regelmatig uit. Het beeld is altijd vriendelijk. Just Mickey is gewoon een bloedmooi paard met een paar goede basisgangen. Gewoon een heel degelijke middenmoter.Tinne zou zeker punten kunnen ophalen door wat aan haar muziek te doen. Met name de galopmuziek is saai.

Kyra Kyrklund kan het niet laten en komt met haar nieuwe troef Max toch gewoon weer de ring in. De staat van dienst van deze 54-jarige amazone dwingt respect af, en ik vind het nogal wat dat ze het nog weer kan opbrengen om de sport weer op te zoeken maar na afloop van haar proef bekroop me toch het gevoel dat ze zich beter echt op het trainen kan blijven richten, wat ze namelijk erg goed kan, en de wedstrijdsport aan een nieuwe generatie over kan laten. Max is een echte Master, bloedmooi hoofd en een mooi front, maar achter wat beperkt in de lendenpartij. In de piaffe/passage tour krijgt hij een erg naar uitzwiepend achterbeen. Hij viel compleet dood op de laatste lijn. De muziek was zwaar en weinig aansprekend. Ik had hem zelf liever nog achter Just Mickey gezien en het verschil met Laurens had even zo groot mogen zijn.

De Russen zijn goed in het opstellen van combinaties waar een verhaal achter zit. Hadden we vroeger de bloedmooie "From Russia with Love" wiens amazone amper het geld had haar kampioen te eten te geven maar er wel alle medailles mee weg kaapte, nu is het de beurt aan Balagur die van politiepaard in een ster veranderde. Hij kan piafferen en passageren als een grote! Zijn politietraining kwam weer tot uitdrukking tijdens de prijsuitreiking. Terwijl de meeste ruiters hun handen vol hebben om alles onder controle te houden legt Alexandra Korelova simpel de teugels in de nek van Balagur en staat hij op 3 benen te genieten van de drukte. Hoe harder het publiek joelt, hoe beter hij zich op zijn gemak lijkt te voelen.

Falada M van de door haar huwelijk voor Frankrijk rijdende Duitse Karen Tebar is een aansprekende vosmerrie die een sterk drafgedeelte liet zien en een goede piaffe/passagetour had. De lichtvoetige Franse chansons passen de combinatie uitstekend.

Beauvalais kon me dit keer niet erg bekoren. De sprankel lijkt er een beetje uit te zijn. Beatriz stond met 73.375% een plaats boven Laurens maar van mij had ze onder hem mogen eindigen. 3 van de 5 juryleden waren het met me eens.

Guizo verraste mij positief. Ik ben absoluut geen andalusiër-fan maar deze bruine lijkt steeds meer veer in zijn lijf te krijgen en begint een beetje te snappen wat het woord "lengtebuiging" inhoudt. Juan Antonio Jimenez kan in tegenstelling tot sommige van zijn collega's fatsoenlijk op een paard zitten, en gebruikt zijn show-ervaring uit Jerez om een degelijke kür neer te zetten. Hij was de enige heer in het gezelschap die zich in de prijsuitreiking Mariëtte Withages liet kussen. Zou uitsluitend de geringe hoogte van Guizo daar wat mee te maken hebben gehad De overige heren hielden haar op armlengte

Salieri blijft een aansprekend dier en de kür van Silvia Ikle zit goed in elkaar. Toch had hij nu wat minder afdruk en uitstraling dan ik in het indoorseizoen van hem gezien heb.

Vervolgens Lingh... Lingh lijkt een beetje een burn-out te hebben. Griepjes, pijntjes... volgens mij valt het dekken hem wat zwaar. De sprankel is eruit. Wel is hij beter in de aanleuning dan voorheen. Hij maakte ook vandaag weer fouten in de series. Het lijkt wel of hij gewoon niet uit de grond komt. Pas in de prijsuitreiking liet hij weer een passage zien zoals we van hem gewend zijn. De nieuwe kür is duidelijk geïnspireerd door het Las Vegas effect en laat veeeel uitgestrekte draf zien. Ik mis de "emotie" die er in de oude kür zat. Met name tijdens het galopgedeelte vind ik de muziek een beetje veel van hetzelfde.

Wansuela Suerte heeft mij nog nooit kunnen bekoren en deed dat ook vandaag niet echt. Het is absoluut Deutsche gründlichheit maar het flitst gewoonweg niet. Ze was vandaag strak in de lendenpartij en regelmatig te diep. De Herbert Grönemeier-muziek spreekt mijn oudtante misschien aan maar zette mij niet aan tot swingen.

Briar is en blijft een van mijn liefdes. Hij was technisch weer sterker dan een poosje terug, mooi scharende appuyementen, beter doorgesprongen wissels en een goede piaffe/passage-tour. Jans nieuwe kür waarin ik veel Zweedse songfestival-schlager herkende is bijna te zoet voor een bikkel als Briar. Hij kan best een beetje spektakel hebben.

Carl Hester rijdt op een Theo van Bruggen kür. La Isla Bonita is een leuke evergreen maar iedereen heeft er al op gereden, zeker sinds dat cd-tje met verzamelnummers van het London Philharmonic een keertje bij de HEMA heeft gelegen. Escapado is een wereldpaard met kwaliteiten genoeg, maar wel een beetje heet en maakt nog te veel fouten.

Je moet echt een vette bankrekening hebben als je 2 van je paarden Unicef ambassadeur kunt laten zijn. Sterntaler Unicef is pas 10 en de groenigheid druipt er nog vanaf. Het was een beetje jammer deze combinatie zo laat in het deelnemersveld te zien, daardoor ging de spanning een beetje uit de wedstrijd. Hij bleef wel aanpakken ondanks de regen die inmiddels met bakken uit de lucht kwam. De camera's vond hij echt eng. Ik moet zeggen dat ze ook echt eng opgesteld waren. Laag bij de grond, en vlak bij de bakrand. Met zo'n breed veld nog tussen de tribunes en de ring lijkt me toch dat je een andere camera-opstelling had kunnen kiezen. Je zag Anky later bij het binnenkomen Salinero duidelijk te kans geven er even naar te loeren tot hij zich ontspande.

De stemming zat er bij het publiek goed in toen Anky binnenreed, ondanks dat het maar bleef gieten. De muziek kan intussen iedereen dromen en Anky's Brabantse geneurie hebben we nu ook wel een keer gehoord, tijd voor wat nieuws. Maar wat is en blijft Salli een gave bok zeg! Er is gewoonweg niet één paard dat aan hem kan tippen nu Lingh niet fit is. De regen kwam echt met bakken uit de lucht en je zag Salinero bijna iets verkantelen en met zijn ogen dicht tegen de regen in draven op de diagonalen. In de 2e piaffe-passage tour moest Anky er zichtbaar wat meer aan rijden. Jammergenoeg toch nog weer een fout in de series. Maar zelfs met die fouten was hij overduidelijk kampioen.

Ik heb net aan de hand van de startlijst even geprobeerd om alle combinaties weer voor de geest te halen. Je kunt over het algemeen zeggen dat je 1 uitschieter hebt: Salinero, op gepaste afstand gevolgd door Briar en Wansuela Suerte, hoewel ik zelf Briar beter vind, zeker vandaag. Daarachter komt een vrij grote groep die qua kwaliteit eigenlijk betrekkelijk dicht bij elkaar ligt. Zuur maar waar dat ook Lingh in deze staat tot die groep behoort.

Wij zaten een beetje in het verkeerde vak op de lange zijde, we waren namelijk midden in het Duitse kamp gaan zitten De stemming zat er echt goed in in het stadion, met uitzondering van onze omgeving waar het bij elke combinatie zuurder leek te worden. (Al werd er om ons heen dan wel weer meegeklapt op Herbert Grönemeier, zouden ze het dan echt leuk vinden?? ) Op de B-tribune werd het Thialf-sfeertje daarenteger steeds aanstekelijker, en op een gegeven moment bekroop me bijna het gevoel om even "het is stil aan de overkant" te gaan roepen tussen 2 combinaties in, alleen kwam ik tot de conclusie dat ik nu zelf aan die stille overkant zat Na het afgroeten van Anky holden alle Duitsers naar de biertent en zaten we ineens op een vrijwel lege tribune.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:29

Sullie97 schreef:
De kaartjes, mijn moeder had vier kaartjes besteld voor onoverdekt, achteraf bleek dat we wel overdekt zaten. Wij lopen naar de overdekte tribune, wat bleekt: alle plaatsen zijn bezet

Ik denk dat ik wel weet waarom Wij hadden gisteren kaartjes voor de overdekte tribune. Toen was het niet helemaal uitverkocht en toen heeft een groep nederlanders andere nederlanders met kaartjes voor de niet overdekte tribune binnengesmokkeld zodat die ook overdekt konden zitten, en dat gingen ze vandaag ook weer proberen. Mij hebben ze het ook aangeboden voor vandaag (had nu kaartjes voor de niet-overdekte tribune) maar ik ben braaf in de zeikende regen doorweekt zitten worden.
Ik verwacht dat er vandaag wederom een aantal mensen onterecht op de overdekte tribune zat waardoor degene die wel kaartjes hadden maar later waren geen plaats meer hadden.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:35

Zep schreef:
Jammergenoeg toch nog weer een fout in de series. Maar zelfs met die fouten was hij overduidelijk kampioen.

Ik heb niet alles kunnen zien omdat ik er overal paraplu's het zicht probeerden te belemmeren, maar ik heb geen fout in de wissels gezien bij Anky, wel dat het bijna fout ging, maar volgens mij zat er geen echte fout in.
Volgens de website van Anky gingen de wissels in de kur ook foutloos.

Ben het verder wel met je commentaar eens.

Ik vond Lingh wel alweer beter dan zaterdag, maar hij mist toch wat uitstraling de laatste tijd.

Laurens ging super zowel vandaag als gisteren. Hij mag net met iets meer bluf rijden, maar verder echt
Als die #$@&$% Withages Laurens niet zo laag puntte zou hij een stuk hoger staan. Bij alledrie de proeven zit Withages een stuk lager dan de rest... zou ze niet van leuke jonge jongens houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:18

Misschien was het niet eens een fout, alleen een hakkel.

Mariette valt meer op oudere mannen denk ik

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:26

Zep schreef:
Mariette valt meer op oudere mannen denk ik

Tja, ze is zelf ook niet meer de jongste

Mariette zit meestal wel wat lager dan de andere jury's, maar het valt wel op dat ze bij de nederlanders (op Anky na dan) altijd een stuk lager zit dan de rest en dan niet alleen bij dit EK.
Misschien wordt het eens tijd dat ze een andere hobby gaat zoeken, als ze het allemaal niet meer zo goed ziet

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:35

Hebben degene die in hagen waren niet gemerkt dat de muziek"wegvloog"? ik kan me voorstellen dat dit niet prettig rijden was als jezelf al bijna de muziek niet hoort! vond dat bij Edward heel erg!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:50

Wij zaten vlakbij een paar boxen en die 2 liepen niet synchroon.

En wie had dat bedacht van die Rudie die nog even "kom van dat dak af" moest gaan playbacken voor het Hollandse kamp

Ik had liever die kamelen gezien denk ik

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 23:03

inderdaad

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 23:15

Heb de kamelen ook niet gezien...
Was tot op mijn ondergoed doorweekt en klappertande, dus ben na de kur van Anky richting huis gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 23:18

Wij hadden een paar aardige Duitse achterburen die ons bij onder hun paraplu hielden. Maar op een gegeven moment kwam de snor van die ene Duitser wel erg gezellig dichtbij en hebben we onze eigen paraplu er maar tussen gestoken. Daar konden we alleen net niet met zijn allen onderzitten, het droop bij mij precies mijn nek in. Later op de terugweg naar de auto ben ik pas echt natgeregend, wat ging het toen ook weer hard zeg!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 07:58

Zep, BRAVO VOOR JE COMMENTAAR.... Volgens de tvbeelden kan ik het alleen maar met je eens zijn!! Klasse!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:20

Suzanne37 schreef:
Die is, denk ik, naar zijn dochter toe in Italie!

Die met haar 12 jaar Zilver behaalde.
Wie de jeugd heeft ,heeft de toekomst.

Afbeelding

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:04

..ik heb de kur gemist van laurens van L, wie heeft hem???...en kan hem hier op bokt neerzetten????..of weet een link??

alvast bedankt!