Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:16

MwM heel veel succes vandaag! :D
Hmm dan toch wellicht wat eerder promoveren?

Getup gelukkig alles goed afgelopen! hier een aantal jaar terug precies hetzelfde. En inderdaad ook niks gemerkt.
Trailer terug van onderhoud, kom bij de smid aan, die zegt waarom rij je op 3 wielen? en ik maar denken dat ie een grapje maakte.

Ik heb fijn kunnen rijden vanochtend :) We missen echt nog wel wat routine in de Z1, maar krijgen steeds meer fijne stukken erin. Ook nog wel teveel foutjes en rommeltjes. 1e proef 215 en een 3e prijs :) 2e proef slopen er meer foutjes in daar 209.5. Wissels komen daar best heel snel achter elkaar en dat krijg ik nog net niet fijn voor elkaar zo kort op elkaar in de proef. Maar blij met de fijne stukken die we hadden en die ook beloond werden. Beide proeven op een leuke manier gepunt en leuk commentaar erbij.
We blijven gewoon lekker kilometers maken :)

Iemand ervaring met de HB showtime hoofdstellen?
Heb nu een bridle2fit, fijn hoofdstel maar de neusriem slijt behoorlijk. Alleen de neusriem kost al 30-40 euro. Vind de HB hoofdstellen mooi om te zien en zijn leuk geprijsd.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:27

Ik mag morgen eind van de ochtend voor m'n D5. Nog 1 winstpuntje en ik mag omhoog. Alleen is gister het paard waar ik de laatste maanden op rij kreupel geworden waardoor ik heb moeten switchen naar een paard waar ik naast 1 lesje al een halfjaar niet opgezeten heb en die heel anders rijd (heb hem in het begin wel veel gereden en is van de huidige opties wel degene die ik het beste ken). Heb vrijdag nog wel ff op hem mogen oefenen weer maar zeker de galop lukt nog niet helemaal lekker met hem. Voor de rest komt het wel aardig goed denk ik.

Mijn verwachting is dus wel wat omlaag, want we zijn gewoon duidelijk minder een combi waar ik al sinds de eerste keer echt een klik heb kwa rijden met het andere paard. Maar we gaan er gewoon voor en denk dat een winstpunt wel moet lukken. En anders hebben we alsnog lol gehad, het is namelijk wel een lieverd :D .

Andere paard is vanaf maandag wel officieel mijn leasepaard (voor 3 dagen in de week), dus mag hem lekker helpen en verwennen tot hij beter is en daarna rustig oppakken voordat hij weer lessen in mag (en daarna op mijn leasedagen natuurlijk zelf rijden en dingen met hem doen). Volgende wedstrijd is dus vrij zeker wel op hem.

Getup

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:30

Goed gereden zeg Melis !
Cambionn wat is die D5 ook alweer?

Wij gaan morgen ook op wedstrijd. Dochter rijdt mijn merrie. Heb haar net even zelf gereden, ze was gisteren wat rennerig en liep nogal over de schouder weg. Of net elke keer even doordrammen. Hoef haar niet echt aan te pakken ofzo, maar dat krijgt m'n 12 jarige nog niet altijd voor elkaar

Had haar zelf al 3 weken niet in de bak gereden ( alleen in t bos).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:48

melis_93 schreef:

Getup gelukkig alles goed afgelopen! hier een aantal jaar terug precies hetzelfde. En inderdaad ook niks gemerkt.
Trailer terug van onderhoud, kom bij de smid aan, die zegt waarom rij je op 3 wielen? en ik maar denken dat ie een grapje maakte.

Ik heb fijn kunnen rijden vanochtend :) We missen echt nog wel wat routine in de Z1, maar krijgen steeds meer fijne stukken erin. Ook nog wel teveel foutjes en rommeltjes. 1e proef 215 en een 3e prijs :) 2e proef slopen er meer foutjes in daar 209.5. Wissels komen daar best heel snel achter elkaar en dat krijg ik nog net niet fijn voor elkaar zo kort op elkaar in de proef. Maar blij met de fijne stukken die we hadden en die ook beloond werden. Beide proeven op een leuke manier gepunt en leuk commentaar erbij.

Heb nu een bridle2fit, fijn hoofdstel maar de neusriem slijt behoorlijk. Alleen de neusriem kost al 30-40 euro. Vind de HB hoofdstellen mooi om te zien en zijn leuk geprijsd.

Proficiat!!

Ik heb een hb. Gewoon een prima hoofdstel. Blijft netjes.

Deze heb ik.

https://hypostore.nl/hb-showtime-hoofdstel-evalira.html

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:49

Getup schreef:
Cambionn wat is die D5 ook alweer?
Manege & Ruiterbond proeven. D5 specifiek is arbeidsdraf lichtrijden, grote volte, gebroken lijn 5 meter, teugels langer en weer op maat, en rondje arbeidsgalop beide kanten op en 3 manieren om van hand te veranderen (afwenden B-E, onder de X door, en M-E).

Best basis dus, maar ik rij net een ruime 1,5 jaar en 't is m'n 2e proef dus ik vind het wel genoeg. We gaan in de lessen al wel wat verder maar voor een proef vind ik dit voor nu helemaal prima. Kunnen we van hier uit verder opbouwen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:56

melis_93 schreef:

Zijn mooie hoofdstellen, mooi en soepel leer en blijven ook mmooi. ik heb die met de glitters op de neusriem. Helaas loopt mijn paard met een rambo micklem fijner dan met die. Dus gebruik die nu alleen voor fotoshoots.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:04

PSvanLot schreef:

Deze heb ik.

Bijzonder hoe meningen dan zo verdeeld kunnen zijn, ik vind de kwaliteit van het leer echt slecht. Snel droger/stugger, zijkanten van het leer lelijk en grijs, na het poetsen ook snel weer droog... Nee, geen fan van de kwaliteit van HB. :o

Ik ga weer in de leesstand hoor :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:38

Sorry, even egoïstisch maar wat een vaag gedoe.

Ik had me ingeschreven voor proef 34 en 35. Dit stond ook zo op de voorlopige startlijst. Bleek op de wedstrijd vanavond dat het proef 36 en 37 was, dit is pas op de definitieve lijst aangepast die gisteren avond om 11 uur online kwam. Iedereen, van buitenaf iig, kwam er ook pas achter op de wedstrijd of zelfs bij aanvang van de proef. Op mijn knhs staan nog steeds de andere proeven waarvoor je je ingeschreven hebt.

Verder niet zo fijn gereden als ik wilde, maar op 1 foutje na ook geen grote dingen. Vandaag voor het eerst in alle wedstrijden het totaal niet met de jury eens. Vandaag 3e met 186,5 en 190 en overall ook 3e. De 1e keer dat ik niet 15 punten lager had ingeschat voor mezelf maar zelfs hoger. Dat is echt in al die jaren nog nooit gebeurd, net als mijn vader die normaal altijd maximaal 5 punten afwijkt van de jury had het een stuk hoger geschat.
Helaas zat de jury minimaal een meter naast de C en niet erachter, waardoor de meeste combinaties onvoldoendes kregen voor alle onderdelen op de ac lijn.
Hielp natuurlijk niet dat het ineens andere proeven waren die ik in november of december voor het laatst gereden heb, maar was heel blij juist hoe we ze toch konden rijden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 08:38

Annash schreef:
PSvanLot schreef:

Deze heb ik.

Bijzonder hoe meningen dan zo verdeeld kunnen zijn, ik vind de kwaliteit van het leer echt slecht. Snel droger/stugger, zijkanten van het leer lelijk en grijs, na het poetsen ook snel weer droog... Nee, geen fan van de kwaliteit van HB. :o

Ik ga weer in de leesstand hoor :')

Dan heb je echt een andere kwaliteit te pakken ben ik bang. De mijne is nu 1,5 jaar oud en echt nog als nieuw. Hij hang tussen allerlei hoofdstellen van tussen de 100/450 euro en is echt een van de betere.
Blijft ook echt mooi ondanks matig onderhoud.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:58

Goh, dat klinkt inderdaad wel heel anders. Mijne is ook enorm uitgerekt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:02

Annash schreef:

Ik heb dezelfde ervaring als jou gehad hoor :') Echt geen fijn hoofdstel. Alle andere merken, ook budget, bleef met hetzelfde onderhoud perfect en die HB niet en was ook gewoon echt stug en hard. En snel lelijk idd.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:05

Oh, ben niet helemaal alleen dan dus. En wat balen van je wedstrijd, MWM. Dat van de andere proeven is wel heel bijzonder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:09

Jeetje GetUp wat slordig van die garage. Zoiets gebeurt jullie geen 2e x meer, maar je wil het liever niet meemaken natuurlijk.

Wat raar met die proeven MWM. Klopte het wel?

Charmaine schreef:
Niet zelf gestart. Wel meerdere keren geweest. Zal fijn rijden zijn. Is het goed gegaan?

Ja is een mooie locatie. Inderdaad best fijn gereden. De bak was wel spooky. Langs de lange buitenkant stond een machine onder een deken (aan de buitenkant van de bakrand natuurlijk). Daar waren de paarden die van buiten kwamen best kijkerig op. Mexx ook. We hadden wel ruim de tijd om de bak te verkennen. Maar in de 2e proef vond ie het toch weer nodig om ervandaan te springen. Maar het kan ook zijn dat er iemand buiten stond af te laden. De trailers staan achter een schuifdeur naar de binnenbak.
1 deelneemster kwam met haar paard ook echt de bak niet door.

Enfin 1 x eerste en 2 winst. Beide proeven net aan winst, dus niemand had hoog gereden. Veel 5 en 6 en een enkele 7. Ik vond de jury wat moeilijk te begrijpen. De eerste proef vond ik de beste, maar kreeg minder punten dan de 2e waar door het wegschieten een paar onderdelen de mist ingingen. Schiet mij maar lek dan :+
Enfin, niet voor niets weg geweest met 2 winst in the pocket. Dat is dan wel weer fijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:50

Nou ja, als er bij mijns knhs de 2 1e proeven staan en op de voorlopige startlijst ook gaat iedereen ervanuit dat je die gaat rijden toch?
Het is pas op de definitieve startlijst veranderd, maar die kwam vrijdagavond 23 uur pas online. Minder dan 24 uur van te voren dus. De ringmeester heeft nog naar secretariaat gebeld over hoe of wat op aanraden van de toezichthouder, maar secretariaat zei dat de proeven op de startlijst degene waren die gereden moeten worden. Maar dat is natuurlijk niet netjes, dat had je met inschrijven moeten laten zien, of op de voorlopige startlijst en het ook melden. Ik wist het alleen maar, omdat de moeder van een andere combinatie aan het rondvragen was wie de andere z2 proeven van de pony's bij zich had, omdat het ineens andere proeven waren en er dus al iemand gestopt was door de jury dat ze de verkeerde proef reed.

Vergissing kan, er niks over melden vind ik heel kwalijk. Je hebt het vrijdagavond aangepast, dan had je nog opmerking erbij kunnen schrijven en het kunnen melden bij aanmelden.

Gefeliciteerd met de punten iig babootje

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:38

Nah wat vreselijk raar MWM. :\

Gefeliciteer met de winstpunten Babootje :))

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:12

Babootje, gefeliciteerd met de punten.

Gisteren zelf gestart in de avond..
Aan gekomen op de vereniging gevraagd of het uit liep.. “10 minuutjes ongeveer” was het antwoord..
Mooi 10 min later opgezadeld en gaan..
Aangekomen bij het losrijden bleek al snel dat die 10 min toch langer waren, dit bleek 40 min!!
Ik heb m’n eerste proef gestart en voor de 2e proef gelijk bij de jury afgemeld.
Ik vond dit niet eerlijk tegenover Mac..
We hadden nog 1 puntje nodig voor promotie naar het ZZ-Zwaar.. die hebben we gehaald, we waren 1e met 67,4% 20 punten los van nr 2.. best trots op ons, maar de setting was waardeloos..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:24

Zo, 40 minuten is wel pittig ja.
Wel fijn dat je toch nog een goede proef hebt gereden en zelfs eerste bent geworden!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:48

Selina schreef:
Zo, 40 minuten is wel pittig ja.
Wel fijn dat je toch nog een goede proef hebt gereden en zelfs eerste bent geworden!

Zeker niet verwacht, omdat hij eigenlijk al moe was.. dus het voelde wat als met hangen en wurgen, beeld zag er toch anders uit.
Heel blij mee. Nu doortrainen, over 4 wk (mits het goed voeld) ons ZZZ debuut.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:18

Annash schreef:

Toevallig net alles gepoetst, maar vergeten foto te maken. Morgen eens aan denken.
Heb hem toen uit nood snel gekocht en het is me zo ontzettend meegevallen dat ik m nog gebruik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:19

moniek21 schreef:

Aan gekomen op de vereniging gevraagd of het uit liep.. “10 minuutjes ongeveer” was het antwoord..
Aangekomen bij het losrijden bleek al snel dat die 10 min toch langer waren, dit bleek 40 min!!
Ik heb m’n eerste proef gestart en voor de 2e proef gelijk bij de jury afgemeld.
We hadden nog 1 puntje nodig voor promotie naar het ZZ-Zwaar.. die hebben we gehaald, we waren 1e met 67,4% 20 punten los van nr 2.. best trots op ons, maar de setting was waardeloos..

Proficiat!!!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:22

Nou die van mij ging echt nergens over. Waar ik vorige keer echt lekker ging (zelfs 238 punten gereden), ging nu echt alles fout. Nou had ik niet weer zulke punten verwacht want die ging echt onverwacht goed. Maar voor ik begon dacht ik toch wel een winstpuntje te kunnen halen. Ook op dit paard kan ik deze dingen gewoon (op het galopje na misschien, die gaat nog echt niet lekker met hem. Maar de rest sloeg ook nergens op dus dat is geen excuus).

Geen idee of ik toch te veel in m'n hoofd zat met die last minute switch van paard of dat ik gewoon m'n dag niet had, maar ik reed echt belabbert. Zeker niet hoe ik normaal rij. Ook maar 174,5 punt, maar had ook echt geen winstpunt verdient met deze. Als ik eerlijk ben mis ik zelfs nog wat fouten op mijn protocol :+ .

Nouja, volgende keer beter. Gaan we hem gewoon nog eens doen en ondertussen lekker oefenen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 10-03-24 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:50

Zo, na 11 pagina's doorgespit te hebben ben ik ook weer bij :')
Mijn telefoon was stuk, scherm kapot en ik bok eigenlijk altijd via de telefoon. Dus nu de laptop maar eens aangeslingerd.

Charmaine,
Inmiddels weer helemaal opgeknapt?

Bentuh,
Hoe gaat het inmiddels met de wond?

Demisisa,
Gefeliciteerd met de punten, jammer dat je gevoel niet pastte bij de punten.

MWM,
hoe gaaf dat ze die wissel gewoon zo even eruit gooit *\o/*
Nu met het betere weer ook weer een lijf dat iets beter meewerkt?
Wat een blunder van die wedstrijdorganisatie zeg! Daar zou ik dan niet snel meer terug gaan.

Miriam91,
De hoefzweer inmiddels weer op z'n retour?

FleurSandro,
Wat fijn dat juliie weer een goede ervaring hebben opgedaan in het springen! Nu weer lekker meters maken :) En al even kunnen proeven aan de L2 +:)+

Esperanza,
Leuk dat je weer gaat starten maar jeetje, dat is daar in Oostenrijk wel een heel geplan dus.

Noukie,
Gefeliciteerd met je punt! Fijn ook dat je er zo lekker aan durft te rijden nu. Ik merk dat ik dat vaak ook net niet genoeg doe, teveel op het nette plaatje wil rijden en daardoor net wat impuls verlies of inderdaad taktfouten krijg. Ik heb mezelf nu aangewend (en ik hoop dat het is blijven plakken :o ) om gelijk vanaf het opstappen vlot weg te stappen en gelijk een soort van 'aan' te zijn. Tot nog toe, thuis, werkt dat super dus ik hoop dat het volgende week op wedstrijd ook zo werkt.

Fly_high,
Fijn dat je een goed gevoel had, nu de slorigheidjes nog aanpakken en dan gaan jullie helemaal vliegen!
Hier is in Juni weer een groot Concours Hippique. Op gras, met tenten, wapperende vlaggen, een omroeper, grote springring met veel reclameborden en 5 dressuurringen, frietkar, bar en een aantal standjes met paardenspul.
Altijd als ik daar kom krijg ik gelijk weer een nostalisch gevoel <3
3 dagen lang springen, dressuur, kür op muziek, koudbloeden dressuur en recreanten, I love it! <3
Alleen is het dit jaar wel voor het laatst op gras geloof ik want ze gaan een grote zandpiste aanleggen.

Flubberboot,
Waaaauw! wat een mega mooie punten!! Gefeliciteerd *\o/*

Enzo_Ollie,
Heftig hoor maar wat fijn dat hij zo goed gaat nu met de zooltjes! Op naar de Z :)

Sydney_Zorro,
Welkom! Wat een knaptoet zeg!

Melis_93,
Auwtsj #) Gelukkig nog wel redelijk fijn rond kunnen sturen lees ik. Nu weer helemaal hersteld?

Daffodil,
:')

PSvanLot,
Wat fijn!

Essmeralda,
Gefeliciteerd met de punten! *\o/*

Getup,
WHUT?!!!! Holy moly, dat had heel anders af kunnen lopen. Dan sta je wel even raar te kijken als je uitstapt...

Babootje,
De wedstrijden ook weer opgepakt. Gefeliciteerd met de punten *\o/*

Moniek21,
Jeetje, 40min of 10min, dat is me nogal een verschil. Gefeliciteerd met je eerste plaats en punt *\o/*

Cambionn,
Hè, dat is jammer zeg. Volgende keer beter :)

----------------------------------------------------

Hier kunnen we eindelijk weer fatsoenlijk doortrainen. Ik merk dat we nu ook echt weer terug zijn op niveau. Druk aan het werk voor ons L2 debuut volgend weekend. Hij doet alles heel goed maar ik vind het toch best spannend ergens. Het is ook echt een mijlpaal. Ik ben nooit hoger gestart als L1 en L (1.10m) springen. Vanaf nu is echt alles qua wedstrijd nieuw voor ons. Afgelopen vrijdag proefje geoefend en ze liggen ons wel dus wat dat betreft zou het goed moeten komen :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:53

Jeee Moniek21 dat liep wel erg lang uit. Wat goed dat je voor je paard kiest op zo’n moment en wat fijn dat je toch dat laatste puntje gepakt hebt *\o/*

Ach Cambionn wat jammer zeg. Lekker verder trainen! Komt vast helemaal goed. :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:57

_/-\o_ hulde voor de lange bijleespost!

Andere proeven rijden is ook best apart.

Goed Babootje

Wow Moniek! Mooie afsluiter en jammer van de 2e proef

Cambionn jammer zeg

Hier ging t ook niet zo super , ze sprong gewoon in de verkeerde galop aan . Maar de rest van de proef was nog best netjes.
Maar n dramatische puberdochter erna tot gevolg. Pffff als die zich niet wat leuker gaat gedragen, doe ik niet meer mee :evaw:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:16

moniek21 schreef:

40 minuten... 8)7 Niet te doen. Ook al blijf je alleen maar stappen, ik weet niet of die van mij het nog zou doen dan. Goed dat je de 2e proef hebt afgemeld. En nog goed gereden ook. In de pocket maar weer... Gefeliciteerd.

Bij ons was het de prijsuitreiking die maar duurde en duurde. En omdat we als eerste waren gestart in onze rubriek moesten we dus lang wachten. Had een voordeel want we konden ruim de baan verkennen. Was ook wel nodig want die baan was spooky. De mensen van buiten stonden dus als eerste. Normaal zet je die als laatste, want dan hoef je niet lang te wachten op de pu. De banen waren verder mooi. Buitenseizoen lijkt me beter daar.
Mexx heeft wel braaf op de trailer gestaan, maar ik heb ook wel heel graag dat hij de trailer leuk blijft vinden. Terugreis werd ie wat ongeduldig (moest plassen denk ik)
Hij was altijd braaf te laden maar na 1 x een maagscopie wilde hij er toch ff niet meer op. Hij gaat er nu wel weer met wat aandringen, maar het moet voor hem wel leuk blijven. :D