Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:52

Gefeliciteerd Tine10!
Gisteren zijn wij gestart. Pony liep lekker, best ontspannen en eens niet zo opgekruld. Ik kon lekker blijven rijden. Helaas in beide proeven wat foutjes, net teveel voor een wp. De jury zei nog dat ze dat erg jammer vond, ze had me graag een wp gegund maar er ging net teveel mis. 175 en 172 punten. En heel tevreDen wel.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:05

Vandaag ook gestart.

Ik heb dingen gezien die ik niet wou zien en ik heb er nog een knoop van in mijn maag. Tijdens het losrijden was er een kwa uiterlijk vet arrogant meisje maar prima ieder haar ding en ze sloeg haar paard zowat kapot. 5 keer achter elkaar als het er niet meer was. Dat 10 keer of misschien nog wel vaker. Zo hard die klappen je hoorde de zweep zwiepen. Mijn pony werd er onrustig door. Paard meerdere keren over de zeik. Mijn pony werd er onrustig door. Stalgenoot zag het ook. Die vrouw bleef maar doorgaan. Omdat ie niet direct achteruit ging bleef ze meppen. Ik laat dit maar niet los. Arm paard ik voel me machteloos. Wat kan ik nog doen? Ik heb haar naam.

Wij hebben keihard getraind waardoor het kwestie werd van mijn pony begeleiden een meeliften want hij wist precies wat ik verwachtte van hem waardoor ik hem met kleine hulpen kon rijden. Hij wou graag werken en vanuit het nare beeld van die andere amazone was ik er heel trots op dat ik dit uit teamgevoel en voor elkaar kon doen. Niet de makkelijkste jury wel heel rechtvaardig. Gaf mijn stalgenoot gewoon meerdere 1 omdat ze iets te lang door ging per ongeluk in de galop en andere stalgenoten ook lage cijfers. Ik had 181 en 179.5. M1+2 staan we. Ik geniet enorm van dit proces. Ik had meerdere 7s maar ook een terechte 4. Hij wou met hals strekken mijn handen niet volgen. Ik ben in sommige dingen erg vooruit gegaan.

Die amazone die zo sloeg was 1e geworden :n sorry gunde het haar gewoon niet zo vals dit voor dat paard. Zo behandelen om zelf te kunnen shinen. Hoop dat ze een keer toch gepakt word er op. Ik noem het het zwarte randje van de dressuur wereld. Zelfs mijn pony schrok van dit beeld. Uiteraard is mijn pony dit niet zo gewend. Ik kan zeer slecht tegen onrecht en mijn pony is mijn beste maatje. Ik moet niets en ik geniet ook van onze trainingen en stappen die wij maken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:38

Ik weet niet hoe oud je bent?
Ik ben inmiddels op een leeftijd dat ik mijn mond niet meer kan houden.
Ik had er dus iets van gezegd....

In de trend van, zullen we normaal doen tegen ons paard of moet ik een melding maken bij een official? Ik hoef geen last te hebben van jouw gebeul.

Daarbij misschien in het voorbij rijden een keer een opmerking langs de kant waar toeschouwers staan met de vraag of iemand het kan filmen want dit is niet normaal....

Maar goed, ik heb laatst een keer vanaf de weg langs een stal getoeterd naar iemand waarvan ik zag dat ze van plan was om haar paard af te slaan, ze was namelijk al bezig de zweep bovenhands te pakken.

Ik toeterde, ging langzaam rijden en keek echt heel boos. Voldoende denk ik om er voor te zorgen dat ze toch even na ging denken wat ze deed .

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 11:00

Wat fijn Tine! Gefeliciteerd *\o/*

Sammy, voor zulke dingen hoort er een toezichthouder te lopen. Daar melding maken want jij hebt er last van.

Hier gaan we inmiddels weer super lekker door de baan dus ik ga me weer inschrijven ergens. Ik ben alleen zo’n zeur dat ik niet zo ver wil rijden voor een wedstrijd en nu is er natuurlijk op korte termijn niks in de buurt :+
Ik zie alleen wel heel erg op tegen donderdag want dan gaan we de moeder van Rudi in laten slapen ;(

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:44

Sky-as, dank je wel!

Het was een beetje zo een hoog in de bol juffertje met een eigen stal vet arrogant dat ze keek. Jaar tussen de 25 en 35 denk ik. Ik ben 36 en hsper dus ben niet de juiste persoon om zo iemand op de plaats te zetten. Mijn stalgenoot zat haar ook echt aan te kijken. Paddocks zie je vanaf de bak en ook daar was die stalgenoot aan het kijken toen ze haar pony in de paddock na het rijden zette was ze namelijk nog bezig haar hele losrij tijd bestond uit meppen. Last had ik er niet van. Mooi teken dat mijn pony er wat van schrok want dat geeft alleen maar aan hoe liefdevol ik wel met mijn pony om wil gaan en ik wedstrijden wil rijden vanuit vertrouwen en samenwerking met mijn pony. Vandaag heb ik best wat tranen gelaten omtrent het paard en dat ik meer had kunnen doen maar dat niet wist. Doet mij veel natuurlijk. Ik kan gewoon slecht tegen onrecht. Ik vind het knap dat jij dat zo durft te doen en aanpakt. Knhs heeft gezegd dat ik zelfs de wedstrijd hierdoor stil had mogen leggen om tijdens de wedstrijd naar de jury te gaan.

@noisy super leuk! Waar ga je starten? Jij kwam toch uit omgeving Aalsmeer ergens?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:21

Verschrikkelijk vind ik dat, als mensen op concours zó hun paard afrossen |( Ik vraag me dan altijd af wat ze thuis doen als er niemand kijkt...En bovendien denk ik, moet het dan op concours nog gebeuren?! Dan ben je mooi te laat. Oh en Sanaa is altijd direct aan als iemand zó tekeergaat, die schrikt daar ook giga van. Soms zo erg dat ik er vervolgens niks meer mee kan, en eerst 10 minuten bezig ben de boel weer te sussen.
Maar wel gefeliciteerd met je punten!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 00:41

Ik denk dat je mij verward met iemand anders Sammy, ik kom uit de buurt van Nijmegen. Aalsmeer is niet echt in de buurt voor mij :)

Ik heb Rudi afgelopen zaterdag nog weer eens gemeten, een vriendin had een maatstok meegebracht. Hij is nu 1,55m. Toch nog weer wat gegroeid in een jaar tijd want vorig jaar was het nog 1,53m. Ik neem aan dat het nu wel zo’n beetje klaar is met groeien, aangezien hij komend voorjaar 8 jaar wordt, maar ja, dat dacht ik vorig jaar dus ook :o
En we hebben zaterdag ook een fotograaf op stal gehad! Die heeft hele gave plaatjes geschoten van mijn bink <3
Kijk dan hoe knap! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:48

Ballard_L schreef:
Tjonge wat ontzettend naar Ctje5! Wat zal je dochter teleurgesteld zijn…dit zou niet zo moeten kunnen. Wat nu als je geen reisverzekering had gehad? Had je het allemaal moeten betalen? Kan je geen klacht indienen?

Ik heb ons weer opgegeven voor een dressuurwedstrijd. Roadie liep zo fijn de laatste tijd dat ik een startkaart voor een dag heb aangevraagd en we het gewoon gaan proberen :)

Nou Ballard, Ze was zeker teleurgesteld. Ook vooral omdat je erop gerekend had. Ook de B&B die we geboekt hadden vond het niet kunnen wat ze gedaan hebben en heeft gezegd dat we niks hoefden te betalen. Dus daar hebben we geluk mee gehad. Ik kreeg nog wel een e-mail van die vent hoe het afgelopen was. Ik heb er niet meer op gereageerd. Ze heeft een maand geen wedstrijden meer gereden. Waren er toch even helemaal klaar mee zeg maar. Volgend jaar doen we denk ik niet meer aan een selectie of zo mee. Rijden de wedstrijden die we zelf leuk vinden.

Afgelopen Zondag heeft ze mee gedaan met de eventing derby in Rotterdam. Ze zat met Whisper bij de prijzen. ze was 4de, maar kreeg om de 1 of andere reden een 5de prijs. Dat was een mooie paarse strik en 2 proefzakjes voer van 1 of ander merk. De 4de prijs had hetzelfde met een voer schep erbij. Maar goed daar hebben we er al een paar van. Ze wilde de vorige keer al een paarse strik, die vond ze mooier dan degene die ze zelf toen kreeg haha. Was een leuke en vrij relaxte wedstrijd en daar houden we van.

Ik weet niet meer bij wie ik het las over een vrouwtje die haar paard zo sloeg met de zweep, maar er lopen normaal toezichthouders rond. Tenminste die zie ik bij de springwedstrijden regelmatig staan of rondlopen. En daarnaast is er meestal een ringmeester aanwezig die je roept als je aan de beurt bent. Geen idee eigenlijk hoe dat met de dressuurwedstrijden zit? Maar die horen die vrouw op dat gedrag aan te spreken. Misselijk is het dan idd ook nog dat zo 1 dan nog eerste wordt ook....

Hebben het lang geleden een keer gehad bij een bixiedag. Was er een moeder zo bezig tegen haar kind van jij kunt het beste rijden en hebt van iedereen hier de beste pony en weet ik veel wat die allemaal nog meer zei tegen haar kind. Want het rijden ging niet zo heel soepel volgens mij. Iedereen kon dat horen. Dat was op het parkeerterrein. Toen zijn er dus mensen naar de organisatie gelopen. Die werd op haar gedrag aangesproken door iemand van de organisatie toen. Kon ze niet normaal doen, dan werd ze verzocht het terrein te verlaten. Het was gewoon een leuke dag voor de kinderen en geen competitie.

Mooie foto's Noisy!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:07

Ben weleens bijna van mijn pony getrokken door mijn vader, omdat ik zet te huilen van frustratie na een proef die in mijn ogen niet goed ging. "Als je blijft janken, dan gaan ik niet meer mee op wedstrijd". Nooit meer gedaan, en ik werd die dag nog eerste ook :')

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:55

Na bijna 4 maanden dressuur stop ivm endurance training en 3 weken vakantie als afsluiter ervan. Ging mijn gouden pony Mellow vandaag weer voor goud en zilver op onze 2de L2 wedstrijd *\o/* Met 206,5 en 201,5 punten, goed voor 4 winstpunten staat de teller in de L2 na 2 wedstrijden/ 4 proeven alweer op 7 winstpunten ;)

Mellow je bent een topper <3

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:34

Het is zo stil hier, ik duik er weer ff in.
Wat gaan jullie goed!

Wat vervelend als er zo'n trien tussen rijdt die haar frustraties niet in de hand kan houden. Ik zou er iig zelf wat can zeggen en degene die met me mee is, naar het secretariaat sturen. Op de wedstrijden waar ik rij zijn nl zelden toezichthouders.

Wij zijn afgelopen zondag weer gestart. 2x 56%, heel jammer, want de 2e proef was zooooooveel beter. Ik kon er wel aan blijven rijden en ze bleef er super aan trekken, dus ik was enorm tevreden. Ook het commentaar van de jury was (voor de verandering) opbouwend. Daar kon ik wat mee.

Hoe gaat het bij jullie?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:02

Ik heb zondag een WE wedstrijd. Dressuur training gaat super, dus wellicht toch maar weer eens starten in de M1

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:07

tine10 schreef:
Ik heb zondag een WE wedstrijd. Dressuur training gaat super, dus wellicht toch maar weer eens starten in de M1

Leuk! Wij doen ook mee zondag in Onstwedde.

Ik heb al maanden geen KNHS meer gestart, de WE is toch echt wel leuker :D Maar ze loopt wel fijn dus denk in januari maar weer eens Z1 starten.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:46

tine10 schreef:

roosjenat schreef:

Ik heb al maanden geen KNHS meer gestart, de WE is toch echt wel leuker :D Maar ze loopt wel fijn dus denk in januari maar weer eens Z1 starten.

Wat leuk ik ga daar ook starten, in de W0 :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:30

Gezellig Sandra Wierda en Roosje Nat. Dan gaan we elkaar vast wel spreken. Ik rij ook WE0, met mijn IJslander. Tot zondag! Sandra, ik zie dat jij precies voor mij start :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:53

SandraWierda schreef:
tine10 schreef:

roosjenat schreef:

Wat leuk ik ga daar ook starten, in de W0 :D

Leuk zeg! :D Inderdaad we spreken elkaar vast nog, volgens mij is parcours lopen van de WE0 en WE1 ook samen.

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:01

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik lees dat sommige lekker bezig zijn met trainen en wedstrijden. Leuk! bij ons is het momenteel vrij rustig allemaal. Gisteren heeft mijn dochter totaal iets anders gedaan met de paardjes (pony's dus ;-) . Mennen onder de man bij stal de Ronde. Dit was de 1ste keer en werd ze gelijk ook nog 1ste met Whisper en 3de met Cassidy. Kreeg ze ook nog de wisselbeker haha. die hebben we daar maar achter gelaten omdat we niet zeker weten of dat we volgend jaar wel of niet kunnen en om dan die beker speciaal terug te moeten brengen is ook zo wat. Ze heeft er een paar mooie foto's van gemaakt en dat is prima. Dus was een leuke ervaring. De sfeer was ook goed onderling. Ook een aanrader voor de afwisseling.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:18

Indoor marathon onder de man bedoel je denk ik.
Mennen is veel breder dan pionnetjes rijden (mennen is dressuur, vaardigheid, marathon, buitenrijden, alles wat je voor de wagen doe).
Menwedstrijd zijn veel leuker en gezelliger dan wedstrijden onder het zadel is mijn ervaring!

Mijn start-plannen zijn op de nog veel langere termijn gegaan. Pony pakte alles zo fijn op (zadeltje, naast het krukje inparkeren, fijn sturen aan de dubbele longe), maar na een paar keer er op enorm gelanceerd, en nu van beide kanten even geen vertrouwen.
Dus eerst even andere dingen, lange teugelen, Horse Agility en nog meer dingen vanaf de grond (longeren, los werken enzo), dus we vervelen ons niet.
Eerst maar betuigen en dan zien we het rijden van het voorjaar wel weer ergens.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:42

Wat leuk Ctje5! Tof dat ze ook gelijk 1ste is geworden.

Balen Dennis.. Hopelijk kunnen jullie rustig aan het vertouwen weer opbouwen.

Hier gaat alles zijn gangetje. Onze WE wedstrijd ging laatst niet super goed, ze was erg druk en kon haar er niet fijn aan rijden. Was mijn eigen schuld ik had haar te weinig gereden ter voorbereiding. Wel alsnog 68% gereden in de trail.

18 januari gaan we Z1 starten en de week daarna weer WE1 in Exloo. Alleen op dit moment heb ik niet zoveel motivatie om te trainen.. Ze heeft nu een weekje vrij gehad, vind dat toch stiekem ook wel weer fijn.

Merk dat ik het rijden steeds minder mis.. Vooral met deze winterse dagen.. Dus ik probeer zo veel mogelijk lessen en wedstrijden in te plannen om toch te "moeten" rijden :o

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:18

[quote="Dennis"]Indoor marathon onder de man bedoel je denk ik.
Mennen is veel breder dan pionnetjes rijden (mennen is dressuur, vaardigheid, marathon, buitenrijden, alles wat je voor de wagen doe).
Menwedstrijd zijn veel leuker en gezelliger dan wedstrijden onder het zadel is mijn ervaring!

Ja, dat bedoelde ik ook eigenlijk de marathon onder de man. voor ons is dat weer een nieuwe tak van sport. Maar wel heel leuk. We hadden er geen ervaring mee verder, maar het parcours lopen was in het begin best een uitdaging. Dat is met marathon hindernissen noemen ze dat als ik het goed onthouden heb met ABCDE. Aan een paar mensen gevraagd tijdens het parcours lopen hoe het nu precies werkte en we werden goed geholpen gelukkig. Vond de sfeer onderling echt wel goed. Het is in ieder geval voor herhaling vatbaar. Wij mennen zelf verder niet, dus geen idee hoe het er daar dan aan toe gaat.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 09:06

Ik heb regelmatig een ruiter (verschillende, heb geen vaste groom, dus is na een oproepje op fb) mee om dressuur mennen voor te lezen en die zijn altijd blij verrast door de sfeer onderling.
Iedereen helpt elkaar, maakt een praatje enz. In de kantine nog ff na zitten, er worden rondjes gegeven enzo. Als je wat vergeten ben of stuk heb kan je dat zo lenen, zelfs als het om een menwagen gaat!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 16:35

Iedereen hier de feestdagen weer overleefd?

Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Ik had afgelopen december nog een wedstrijd gepland staan maar die heb ik op het laatst toch afgezegd. Ik kon me er niet toe zetten, totaal geen fut. Ondertussen hebben we wel lekker verder geknutseld en wordt het allemaal steeds verfijnder. Doorzitten gaat nu ook vele malen beter omdat Rudi echt flink sterker is geworden. Ik merk echt dat we weer een paar flinke stappen voorwaarts hebben gezet. Deze maand nog even lekker door trainen en dan weer eens een wedstrijd opzoeken, weer een beetje in het ritme komen zodat we de overstap naar het M1 vloeiend kunnen maken

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 17:35

Noisy jullie ook gelukkig 2025 *\o/*

Wat leuk dat jij je ook aan het voorbereiden bent voor de M1 +:)+ Ik mag nu ook over, ga 19-1 nog selectie rijden in de L2 en dan hopelijk begin februari de Friese kamp. Om dan in maart mijn M1 debuut te gaan maken. T/m de L2 nu vond ik het allemaal niet zo spannend maar om nu met mijn C-pony in de M1 te gaan starten tussen de paarden vind ik toch wel even een stap :o

Afgelopen maand mijn eerste 2 WE wedstrijden gereden, super leuk! Helemaal omdat ik 2x eerste ben geworden, laatste keer kreeg ik van de jury te horen dat we wel klaar zijn voor de W1 :D Dus ook daar gaan we dit jaar aan werken, proef uit mijn hoofd leren en nieuwe onderdelen voor de trail aanleren. Mooie vooruitzichten _/-\o_

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 18:54

Dankjewel :) Voor iedereen hier trouwens een goed, liefdevol en sportief (met veel winstpunten O:) ) nieuwjaar gewenst :)

Wij moeten nog 2 puntjes om over te mogen SandraWierda maar zo als het nu gaat moet dat geen probleem zijn.
Ik heb de }:0 maar gelijk bij de horens gevat en ingeschreven voor een wedstrijd aan het einde van de maand. Tot nog toe vind ik het ook nog niet heel spannend maar inderdaad, de overstap naar het M doet stiekem wel wat van binnen :o

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 23:51

Wat is het rustig hier. Iedereen nog in de winter rust?

Wij zijn gisteren voor het eerst weer sinds Juli op wedstrijd geweest.
Rudi was wel een beetje fris in het begin maar gelukkig was hij tijdens de proeven goed bij mij.
Dat heeft zich uitbetaald in 2 1e plaatsen met in allebei de proeven 199 punten en dus 4 winstpunten. Grote blij!! *\o/*
Afbeelding

Thuis meneer nog even lekker verwend met zijn favoriete slobber
Afbeelding