[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:49

Nee, van alle pagina's.
Alle quote knoppen zijn altijd bruikbaar :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:53

WoW, jij bent fanatiek bezig geweest EdKingEnzo :D

Mooi stel paarden heb je! Ben benieuwd hoe je knappe jonkie zich gaat ontwikkelen. :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:10

Ik waag me niet aan die enorme bijleesposten hoor.
Vroeg me alleen af waarom je HC start Edking? Je kan toch niks verliezen in de B en als het niet gaat groet je toch gewoon af? Stel dat het hartstikke goed gaat en je rijdt winst dan tellen ze niet omdat het HC was.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:10

Ik was ook van plan eerdaags te starten weer, lessen gepland etc. Maar nu haat ik dit weer al helemaal! Gister rondje gewandeld met Sandro en toen plots ontzettend stijf en niet meer willen lopen dus ik zat al het zal toch niet... Ja hoor spierbevangen :( :( DA erbij geweest gelukkig was antibiotica, pijnstilling en even een vitamineshot genoeg nu dus een flesje metacam opmaken dus eerdaags starten zit er voor ons nog niet in, eerst hem weer helemaal op conditie krijgen

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:29

Jeetje wat balen Fleur!
Hopelijk knapt hij op door de medicijnen enzo!
Sterkte met hem! :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:36

Ladygiroc schreef:
Ik waag me niet aan die enorme bijleesposten hoor.
Vroeg me alleen af waarom je HC start Edking? Je kan toch niks verliezen in de B en als het niet gaat groet je toch gewoon af? Stel dat het hartstikke goed gaat en je rijdt winst dan tellen ze niet omdat het HC was.

Ik weet nog niet zeker of ik wil starten.. Als ik een startkaart aanvraag moet ik (voor mij) best veel betalen. Ik moet al 2 paarden betalen, voer en lessen. Als ik dan niet zeker weet of ik wel wil gaan starten vind ik dat gewoon een beetje zonde. En waar ik HC ga starten is een barokke wedstrijd dus dat leek me wel erg leuk! Om het gewoon even te proberen.

FleurSandro schreef:
Ik was ook van plan eerdaags te starten weer, lessen gepland etc. Maar nu haat ik dit weer al helemaal! Gister rondje gewandeld met Sandro en toen plots ontzettend stijf en niet meer willen lopen dus ik zat al het zal toch niet... Ja hoor spierbevangen :( :( DA erbij geweest gelukkig was antibiotica, pijnstilling en even een vitamineshot genoeg nu dus een flesje metacam opmaken dus eerdaags starten zit er voor ons nog niet in, eerst hem weer helemaal op conditie krijgen

Jeetje wat balen zeg!! Hopen dat het snel beter gaat met hem. Rustig aan doen :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:06

Officieel moet je om HC te mogen starten ook een startpas hebben. Sommige verenigingen zien het door de vingers en mag je gewoon meerijden. Waar vinden jullie die barokke wedstrijden? Ik zie ze bijna nooit op de kalender.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:13

Ladygiroc schreef:
Officieel moet je om HC te mogen starten ook een startpas hebben. Sommige verenigingen zien het door de vingers en mag je gewoon meerijden. Waar vinden jullie die barokke wedstrijden? Ik zie ze bijna nooit op de kalender.

Oh dat wist ik helemaal niet. Nouja bij deze barokke wedstrijd gaven ze zelf al aan dat je mee mag doen zonder een startkaart te hebben. Vandaar dat ik me heb opgegeven haha.
Ik kwam deze tegen op de barokke Facebookpagina. Volgens mij stond hij ook op het Andalusier forum :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:17

Oh fleur wat naar! Hopelijk verbeterd het snel.

Edkingenzo, waar ga je starten? De koudbloeden wedstrijden waar ik vaak start is ook altijd met en zonder startkaart. Vind altijd super fijne wedstrijden heel gemoedelijk.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:49

Beterschap met Sandro @fleursandro !

Ik ben echt chagrijnig door dit weer. En als je de vooruitzichten bekijkt wordt er voorlopig niet beter van. Vandaag staat de teller alweer op 1,5 week niet gereden.

Andere kant.. meer tijd om te leren voor tentamens van deze en volgende week haha. :Y)
Vandaag wat tuig gepast zodat ik weet welke maten ik moet zoeken.
Hij vond t wel gezellig:
Afbeelding

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:32

zo, even reageren alla primadonna, bedankt voor de tip :D

Joltsje schreef:
Jaaa.. ik mag officieel niet meer in dit topic meepraten.

Vandaag L1 debuut. Ook hier wat impulsverlies waardoor ik te veel begin te drijven. Maar toch 185 en 186,5 punten

gefeliciteerd met je punten!

Harvey1 schreef:
Ik had 164.5 erg veel spanning helaas... grote hal, witte hekjes en nepbloemen. Volgende week weer.

Balen zeg, ik snap al die aankleding nooit in die rijbakken gewoon een simpele bak is net zo best :D

roosjenat schreef:
Hier gaat het helaas niet zo goed. Wodan werd helemaal gestrest in de trailer en we hebben hem er maar niet uitgehaald dus we zijn weer terug gegaan (4 min rijden met auto) want er waren ook teveel mensen op hem op zijn gemak te stellen. Ik ben bang dat het niet mijn 2de wedstrijdpaard word en ik weet zo ook niet hoe we dit gaan oplossen. Hij is zijn hele leven niet op ander terrein geweest en hij is enorm sterk en ik wil niet dat er wat gebeurd.

Balen joh, ik weet wel iemand die het kan oplossen voor je maar die zit in Erp, ze is wel super goed, mijn merrie heeft ze ook geholpen met verlatingsangst en de trailer.

Imaginaerum schreef:
Mag ik hier ook meepraten? :)
Binnen enkele maanden hoop ik met mijn merrie ook te gaan starten in de B.
Ze ging eigenlijk best goed, maar is nu weer wat aan het puberen. Beetje in de krul rondsukkelen doet ze wel, maar actief en recht lopen vinden we nog moeilijk. :)) Dan gaat ze hoofdschudden en doet heel kribbig naar andere paarden.
Ze is medisch in orde en wordt goed in de gaten gehouden (tandarts, zadelmaker, ostheopaat), dus we oefenen lekker door en gaan misschien over een ruime maand eens wat kilometers maken in de ring.
Leuk om iedereen zo een beetje te volgen. :)

Welkom!

PrimaDonna_ schreef:
Nog even in een apart bericht;
Ik heb contact gehad met de manege waar ik volgend weekend zou gaan starten.
De inschrijving was vanochtend 06.00 gesloten (aparte tijd) dus ik was bang dat ik gewoon startgeld moest betalen. Maar dit hoeft gelukkig niet. Nu gaan we voor 19/2 en hopelijk wordt het qua vriezen volgende week minder. De temperatuur gaat wel weer wat omhoog..
Mijn instructrice begon er vanochtend tijdens de les over en ik ben toen gaan nadenken omdat de eigenaresse het er ook al over had gehad dat ze haar hart vast hield voor dat ze zou ontploffen.
Uiteindelijk dus gekozen voor onze veiligheid, ik heb er geen zin om dat Don aan de kletter gaat en mij eraf gooit. Het moet wel leuk voor ons beide zijn en dat kan alleen gebeuren als we thuis goed kunnen trainen :)
Ga gewoon verder met 1x p.w. lessen en mijn instructrice komt volgend weekend met haar paard naar stal dus kan ze mij tussendoor ook af en toe helpen :)

verstandig primadonna, veiligheid voor alles!

FleurSandro schreef:

Jeetje balen zeg! sterkte voor je paardje hopenlijk knapt hij gauw weer op!

Zelf even niet actief geweest op bokt, beetje druk met van alles maar heb goed nieuws want volgende week komt mijn merrie naar huis *\o/* het rijden gaat super goed, ze staakt nog af en toe maar niet zo heftig meer en ik rij haar er makkelijk doorheen, het steigeren is in ieder geval over en ze zit goed in haar vel.
hopenlijk kunnen we dan over een tijdje eindelijk gaan starten :j

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:44

FleurSandro schreef:

Jeetje wat balen :(..

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:46

MonteKarlo schreef:

Ik ben echt chagrijnig door dit weer. En als je de vooruitzichten bekijkt wordt er voorlopig niet beter van. Vandaag staat de teller alweer op 1,5 week niet gereden.

Andere kant.. meer tijd om te leren voor tentamens van deze en volgende week haha. :Y)
Hij vond t wel gezellig:
[ [url=m/H5znlK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelfde probleem ook al 1.5 week niet gereden.. succes met de tentamens!

Leuk paard en tuig staat goed op hem.! :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:47

Oeii fleur dat is niet fijn!

Leuke foto montekarlo!

Vandaag weer gereden, hij liep echt stuk beter dan vrijdag! Dus gaan weer langzaam opbouwen!
Alleen pff het is voortaan een kanon als we gaan galopperen haha!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:48

morris01 :

Fijn dat je merrie eindelijk naar huis komt!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:16

Goed nieuws! Sandro knapt veel sneller op dan ik dacht! Hij is weer z'n eigenwijze, irritante zelf haha ben van plan hem ergens eind deze week weer even rustig te beginnen met wandelen en volgende week even kijken met longeren en dan 1 week alleen stap en draf en dan de week erna met een rondje galop, is belangrijk het heel rustig aan op te pakken dus we gaan heel rustig aan doen dus over ongeveer 4 weken er weer rustig op wat bosritjes en hier en daar wat dressuur dus hopen dat het herstel goed gaat en dat we over 2/3 maandjes misschien een wedstrijdje weer kunnen mee pikken!
Ik heb mij ook opgegeven voor de VD challenge op equiday maar dat dus maar even kijken of we nog een filmpje in gaan sturen, misschien dan maar oude beelden opsturenAfbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:45

roosjenat schreef:
MonteKarlo schreef:

Hij vond t wel gezellig:

Zelfde probleem ook al 1.5 week niet gereden.. succes met de tentamens!

Leuk paard en tuig staat goed op hem.! :D

Ja echt balen hè! Zie er ook wel een beetje tegenop straks er weer op te gaan haha.
En hij wordt dik, krijgt minder voer omdat hij niets doet maar vreet gewoon z'n hele stal leeg.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:50

MonteKarlo :

Haha komt vast wel goed!
Wel jammer dat hij dikker word maar nadat je het trainen weer kan oppakken is het vast er zo weer af.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:56

*Egopost, bijleespost bericht hieronder*

Ik heb vandaag dus 2 rondjes BB gesprongen, 80 en 90. :D

Inrijterrein ging allemaal super. Geen spanning en ze deed alsof ze er al 300x geweest was. Ze was er echter nog nooit geweest dus dat was al een super overwinning opzich. Lekker losgesprongen en toen de ring in....
Toen ik de ring in stapte gooide mijn voorganger net vlak voor mijn neus met een weigering alle balken van de hindernis omver... Kan zij niks aan doen, maar Symphony was er wel compleet van over de zeik. Ze vond toen opeens alles in de bak eng en was helemaal gestresst. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de stress er uit te rijden en toen zijn we maar aan het parcours begonnen. Hindernis 1 t/m 4 gingen eigenlijk heel soepeltjes, we zaten lekker in de flow. Tot ze bij hindernis 5 bedacht dat de hoek waar ze naartoe moest springen toch wel heel eng was. Een stop op 5 waarbij ik heel charmant aan de rechterkant eraf gleed :'). Viel niet hard dus stond zo weer op. Terug naar de inrijring gelopen en daar weer opgestapt. Besloten om de 90 gewoon te starten omdat ik niet op deze manier wilde stoppen. Lekker wat hindernisjes gesprongen en daarna weer de ring in. Ditmaal kwamen we tot 8 :=. Op 8 twee stops (bleef wel zitten :+) waarna de parcoursbouwer de bovenste balk eraf heeft gehaald. Toen sprong ze hem wel. Daarna uitgebeld op 9A. Kreeg nog een minuut om het parcours af te maken en dat is gelukkig binnen de tijd gelukt.

Een super slecht resultaat dus maar ik was eigenlijk super trots op haar en heb het echt met een goed gevoel afgesloten. Lekker verder oefenen, meer ritme maken en dan komt het vanzelf goed denk ik. Dit was voor ons allebei onze eerste 'echte' springwedstrijd :j.

Hieronder wat stills uit filmpjes. Ik ben benieuwd of de fotograaf nog wat gelukte foto's heeft...

Afbeelding

Afbeelding

(dit was een kamikazesprong :=)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xVerax op 22-01-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:59

MonteKarlo schreef:

Hij vond t wel gezellig:

Vreselijk he. Ik kan gelukkig nog afentoe met de trailer ergens in een binnenbak terecht. Het is ook nog steeds te glad om buiten te rijden..

FleurSandro schreef:
Goed nieuws! Sandro knapt veel sneller op dan ik dacht! Hij is weer z'n eigenwijze, irritante zelf haha ben van plan hem ergens eind deze week weer even rustig te beginnen met wandelen en volgende week even kijken met longeren en dan 1 week alleen stap en draf en dan de week erna met een rondje galop, is belangrijk het heel rustig aan op te pakken dus we gaan heel rustig aan doen dus over ongeveer 4 weken er weer rustig op wat bosritjes en hier en daar wat dressuur dus hopen dat het herstel goed gaat en dat we over 2/3 maandjes misschien een wedstrijdje weer kunnen mee pikken!
Ik heb mij ook opgegeven voor de VD challenge op equiday maar dat dus maar even kijken of we nog een filmpje in gaan sturen, misschien dan maar oude beelden opsturen[ [url=m/Rn3ts8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super dat Sandro snel opknapt! Mag je naar Equiday als je uitgekozen wordt met je filmpje? Dat is wel gaaf!

venivedivici schreef:
Oeii fleur dat is niet fijn!

Leuke foto montekarlo!

Vandaag weer gereden, hij liep echt stuk beter dan vrijdag! Dus gaan weer langzaam opbouwen!
Alleen pff het is voortaan een kanon als we gaan galopperen haha!

Liever een kanon dan te sloom toch :=. Gelukkig liep hij alweer fijner.

@Edkingenzo woooow. Jij hebt een flinke bijleespost gemaakt :+

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:43

Xverax ja ik moet voor 14 februari een filmpje insturen en dan is het het puur hopen, de jury kiest een aantal kandidaten en ook via stemrondes op internet wordt er iemand gekozen (met de meeste stemmen) dus ja stel ik wordt uitgekozen mag ik met hem naar equiday

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:51

Jee Fleur, dat is schrikken! Fijn dat hij sneller opknapt dan gedacht :) Leuke haf heb je trouwens!

MonteKarlo, ik vind het knap dat je weer bent opgestapt en door bent gereden na de weigeringen :j

Wel balen dat een hoop van jullie niet kunnen rijden door de vorst... Voel me wel ontzettend verwend met een goede binnenbak.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:17

Super leuk om die variatie hier in dit topic te zien in paarden.
Hier is de training ook wisselend door een bevroren rijbak. Al mogen wij niet klagen met een eb en vloed baan. Maar met opgevroren mist op de bovenlaag en smorgens vroeg op stal zijn is het soms toch nog niet te doen.

Maargoed verder is er geen stal in de buurt die aan mijn eisen voldoet dus dan nemen we die paar weken niet rijden maar voor lief.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:22

Charlotte446 schreef:
Jee Fleur, dat is schrikken! Fijn dat hij sneller opknapt dan gedacht :) Leuke haf heb je trouwens!

MonteKarlo, ik vind het knap dat je weer bent opgestapt en door bent gereden na de weigeringen :j

Wel balen dat een hoop van jullie niet kunnen rijden door de vorst... Voel me wel ontzettend verwend met een goede binnenbak.

Ik had geen wedstrijd haha :Y)
Dat was Vera !

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:32

MonteKarlo schreef:
Charlotte446 schreef:

Ik had geen wedstrijd haha :Y)
Dat was Vera !

Oepsie }:0