[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:03

Gefeliciteerd met jullie resultaten!

Ik heb mijn debuut ook gepland. 26 maart op een mooi outdoorterrein :D

Leonie_M

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:04

Ziet er netjes uit utixo. Jullie zijn in korte tijd veel vooruit gegaan.

Mijn debuut met Sjef staat nu gepland op 27 februari

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:12

Leuk al die plannen om te starten :D

Utixo: nette punten toch?

Gostattack: wij hebben een stubben goldwing bit. Daar loopt hij heel fijn op.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:00

Nann__ schreef:
Mariska, mijn paard heeft dat op links. Ik moet hem dan juist overdreven naar binnen stellen, en echt me binnen hand naar binnen zetten en me buitenhand naar voren doen waardoor hij niet in een goede buiging loopt maar wel even heel zijn lijf gebruikt. Bij ons werken veel overgangen draf-galop-draf (en dan maar een paar galop sprongen, je hoeft niet een heel stuk te galopperen) en zoals je al doet veel figuren rijden, slangevoltes, door een S van hand veranderen, kleine voltes rijden etc.

Dankjewel voor de tips! Ik zal het overdreven naar binnen stellen gaan proberen, overgangen rijd ik ook veel maar zouden we misschien nog wel wat sneller op elkaar kunnen proberen.

Nette punten had je ook gereden en een knap paard zeg! :)

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:04

@Nann__ nette punten zeg! :) Daar mag je zeker trots op zijn! En bedankt voor de tips aan Mariska, daar heb ik ook wat aan! Haha

Met mij gaat het gelukkig al wat beter. Nog niet top moet ik zeggen maar ik heb wel weer gereden! En dat ging goed :D

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:53

Ik wil mij ook maar eens melden hier! Ik hoop in het outdoor seizoen te gaan starten (of heeel miss eerder 8-))

Ik ga dan starten met mijn 8-jarige merrie van Radisson x Wolfgang. Ze is nu 2 jaar onder het zadel waarvan het laatste halfjaar sport gericht aan het trainen zijn. Het is de bedoeling om haar uit te brengen in het springen. Maar eerst gaan wij dressuren :D

Afbeelding

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:56

Bedankt voor jullie lieve berichten!

Britt, jeetje wat is die bak snel droog! Wat fijn zeg! En maat 10,5! Wat schattig haha. Dat is écht klein. Wel balen van je zadel zeg..

SG1985, als je het gevoel hebt er nog niet klaar voor te zijn dan moet je het ook zeker niet doen. Maar het klinkt inderdaad alsof jullie het makkelijk kunnen! Ach, het voordeel is dat je waarschijnlijk de B doorknalt. :D

Utixo ik vind dat je super netjes gereden hebt! Ik moet van mijn instructrice ook al oefeningen meepakken van de L1 maar ik vind het nog best wel pittig.. := Bij jullie ziet het er overigens erg netjes uit hoor! Gefeliciteerd met je punten. Het zegt toch heel veel over jullie als je nog met zulke punten thuis komt.

Aniquegraaf, welkom! Wat een knapperd van een paard heb je!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:20

Knappe springende schimmel hierboven!

Ik heb morgenavond weer wedstrijd.
Gisteren en vandaag gelest. Flink fanatiek bezig geweest, ga morgen merken of het kwartje bij mij is gevallen :P
Afbeelding

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:54

Wat een gaaf paard Mizsz_Kitty! En hij loopt mooi zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:19

Gave schimmels zag ik voorbij komen!

Ik heb vanmorgen ook weer lekker gereden. Toch maar binnen ivm de wind. Rijdt net iets fijner :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:01

Succes morgen. Erg mooie foto zo te zien hem je m fijn aan het lopen!

Susan ik rijd ook binnen met dit weer. Buiten is grote waterplas

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:25

Geen waterplassen, wel harde wind. En daar reageert hij altijd zo erg op dat ik hem niet naar ontspanning gereden krijg. Dus dan maar binnen anders kom ik niet aan rijden toe.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:40

Ja die wind is om gek van te worden....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:42

Is dan net of ik op een bommetje rijd :=

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:59

Gave schimmels!
Succes morgen Mizszkitty!

Ik heb vanavond heerlijk gereden.
Ze was steeds lange stukken constant in de aanleuning en ik zat er zelf ook lekker relaxed op :)

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:15

Wat een gaaf paard Mizszkitty! Veel succes vanavond :) Ziet er goed uit.
Ik heb gisteren wel buiten gereden maar soms had ik het gevoel dat ik er echt vanaf geblazen werd door de wind! Geloof dat de wind vandaag wat is gaan liggen..

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:15

aniquegraaf en Mizsz_Kitty Gave schimmels zeg! en succes Mizsz_Kitty vanavond.

Mijn eerst volgende wedstrijd is denk ik 21 februari, laarzen heb ik gisteren weer op kunnen halen. Dat was meteen weer super fijn om mee te rijden!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:14

Hebben jullie trouwens nog tips om paard goed aan je been te krijgen/te houden?
Ze is redelijk lui aangelegd en ik heb m'n been eraf zodra ze gewoon loopt, maar toch moet ik om de zoveel passen alweer bijdrijven omdat ze dan terugkomt in tempo.
En ze reageert ook niet echt fel genoeg dan.

Ik probeer nu veel overgangen te rijden en dan wordt ze wel iets actiever, maar het is nou nooit zo dat ik kuit aandruk dat ze meteen vertrekt zegmaar :=

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:49

Hou met het rijden van je overgang aan dat ze gelijk reageert. Zo niet? Steviger been. Zo niet? Tik. Gelijk terug nemen en overnieuw. Binnen 3 tellen.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:43

Jaja ook ik meld me hier. Eigenlijk is het een beetje niet helemaal onze debuut. Vorig jaar 1x 1 proef gestart met als resultaat 175 punten. Toen hebben we een beetje een dip gehad en zijn niet doorgestart. Maar dit jaar ben ik van plan om echt door te starten. Heb pas 2x onderlinge wedstrijden gereden met 183 en 187 punten.
We doen het niet voor winst maar puur voor de ervaring. En ons doel is toch wel om ergens in 2016 een winstpuntje te scoren. We zijn allebei nogal groen op wedstrijdgebied. (ik start met pony bij de paarden en heb zelf nooit officiële wedstrijden gereden, pony heeft ook nog niet veel gezien) Ons debuut staat 14 februari gepland!

Wat een mooie combinaties komen hier toch voorbij en wat een superpunten zeker voor een debuut!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:01

Leuk! Welke regio ga je starten?

Startlijsten voor zondag staan er nog niet op. Wordt daar altijd wel moe van als dat zo laat is, ik niet van alles regelen voor de voerbeurten enzo.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:10

Utixo schreef:
Hou met het rijden van je overgang aan dat ze gelijk reageert. Zo niet? Steviger been. Zo niet? Tik. Gelijk terug nemen en overnieuw. Binnen 3 tellen.

Hier sluit ik mij bij aan. :j

Succes vanavond mizsz Kitty! En wat gaaf paard heb je!

En leuk Anoniempje1, klinkt goed! Ik ben van mening dat dat de beste instelling is. Het is en blijft een jurysport, dus als jij denkt ontzettend fijn gereden te hebben en je punten vallen tegen, ben je misschien minder gefrustreerd als je het om de ervaring doet. 14 februari, mooie dag voor een debuut!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:31

Nann__ schreef:
Utixo schreef:

Hier sluit ik mij bij aan. :j

Succes vanavond mizsz Kitty! En wat gaaf paard heb je!

En leuk Anoniempje1, klinkt goed! Ik ben van mening dat dat de beste instelling is. Het is en blijft een jurysport, dus als jij denkt ontzettend fijn gereden te hebben en je punten vallen tegen, ben je misschien minder gefrustreerd als je het om de ervaring doet. 14 februari, mooie dag voor een debuut!

Ja dat is ook zo. Pony en ik hebben gewoon veel last van spanning op wedstrijd. (eigenlijk alleen ik maar hij reageert er zo erg op) Dan loopt hij alles behalve ontspannen (impuls verlies in de ring en opeens spoken zien waardoor lekker tegen de hand). Terwijl hij thuis zo heerlijk ontspannen 'voor elkaar' loopt. Dus ik denk dat als ik een aantal wedstrijden achter elkaar rijd dat het beter zal gaan voor mezelf.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:58

Ik kom me ook melden hier! We hebben in januari ons debuut gehad wat boven verwachting goed uitpakte met 190 &191 punten en een 2e plek. We zijn nog aan het opbouwen na een vervelende blessure en dus nog niet op ons oude niveau. Hoop dat gauw weer te zijn dan hoef ik net wat minder hard te werken :) 21 februari hebben we onze 2e wedstrijd gepland staan. Wilde eigenlijk op dezelfde locatie 2 dagen achter elkaar, maar ze was de eerste wedstrijd zo enorm moe al dat ik dat nog te veel vind. Geduld is een schone zaak al wil ik heel graag die B uit... :Y)

anoniempje1, Ik ben ook iemand met snel wedstrijdspanning. Bij mijn vorige pony die ik startte ging dat vaak daardoor echt niet goed. Nu heb ik een fijn braaf paard onder mn kont, maar die reageert ook op spanning. Ik heb de avond ervoor eens een valeriaan pilletje genomen(heerlijk geslapen haha) en de volgende ochtend nog 2. Nergens last van gehad, echt wonderspul voor mij +:)+ Misschien iets om ook eens uit te proberen? Kun je gewoon halen bij het kruidvat ofzo, op plantaardige basis.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:18

Ons paard gaat 21-2 meedoen aan een jonge paarden dressuur competitie. Alleen niet met mij erop maar met iemand anders. Heb ik bewust gevraagd omdat het daar nogal druk wordt en ook veel professionele Ruiters komen.