[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:05

Vanaf woensdag word het weer warmer zeggen ze :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:41

Gelukkig! Ik ben die kou zo zat! Hoe moet je kunnen ontspannen als je het zo koud hebt. Brrrrrrr

Voor ons ging afgelopen weekend concours niet door. We focussen ons op aan komend weekend. Gaan er nog meer??
En kijken jullie ook zo uit nr het outdoor seizoen??

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:49

Ik wil niet dit weekend rijden maar het weekend van carnaval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:57

trysteffy schreef:
Vanaf woensdag word het weer warmer zeggen ze :)

Gelukkig! Net nog simpel baretje gereden in de zon, toen was temperatuur prima. Daarna jonkie terwijl zon onder was, meteen heel andere temperatuur dan!

Succes Alice, fijn dat je dit weekend dan gelukkig alsnog kan. Ook weer opgeknapt?

Trysteffie nog weekje langer geduld dan.

Ik 12 maart pas weer en dan M2. Zag vandaag op fb dat precies jaar geleden voor eerst L2 was gestart, zijn snel gegaan dus alsnog ondanks peesblessure afgelopen zomer/najaar

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:22

Hier trouwens sinds twee maand mijn merrie bij iemand anders in training ( belgie)
Ik had zelf erg weinig rij mogelijkheden, en merkte dat vooral door de contra die ik maar niet aanvoelde ( en mijn paard lastig vond) dat we een beetje vastzaten.
Ze wordt nu rustig door een ZZ licht ruiter verder doorgetraind zodat ik haar straks beter aanvoel en zo kan leren voelen wat ik in de M2 straks moet doen. ( blijf eerst nog in het M1 als ze terugkomt hoor)

Twee weken geleden had die ruiter haar meegenomen naar een concours in het M2 en ze hadden twee winstpunten gehaald vd 4 proeven :D ( de slangenvolte proeven sprong ze vet vaak over whuhahaha :+ )
Ben wel super trots als baasje natuurlijk.

Afbeelding

Ze start aankomend weekend nog een keertje, en over een maandje over 3 haal ik haar weer terug en hoop ik dat de M2 voldoende bevestigd is voor mij om ervan te leren. En dan.. Kom ik weer gefrustreerd tips en adviezen vragen hier :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:26

Hmm volgende week toch niet starten.. me vader moet helaas werken en dat is me chauffeur plus voorlezer..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:52

Lowara jij hebt toch al Z gestart. Mag je dan wel weer m starten als ze door die andere ruiter hoger is wordt uitgebracht??
Gave actie foto was dat bij capriole?

Haike succes met je M2 debuut!!

Jammer dat je niet kan starten steffy, een lezer is meestal niet zo'n probleem maar een chauffeur is toch een heel ander verhaal.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:30

@alice; nee, M1 is mijn hoogste klasse, alles wat ik ooit gestart heb staat in mijn onderschrift :j was idd bij capriole :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:54

Oh! Ik dacht dat jij ook al Z had gereden. Hahaha.
Nienke Had ook al zulke gave foto's van capriole en ik herkende de bak een beetje.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:00

Het is wel mijn ultieme rijdoel,maar helaas nog nooit gestart erin.
Mijn vorige merrie Arwen kon wel alle oefeningen van het Z1, maar nooit verder uitgebracht dan het M1 door omstandigheden toen. Nienke reed idd ook bij Capriole, zelfde wedstrijd

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:11

Ik start zaterdag weer voor het eerst ik heb er zin in!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:12

Oew succes!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:18

Heel veel succes Laura!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:55

Alice13 schreef:
Lowara jij hebt toch al Z gestart. Mag je dan wel weer m starten als ze door die andere ruiter hoger is wordt uitgebracht.

Om hierop te reageren, als je eenmaal bent gestart hoef je daarna niet verplicht te promoveren, die inschaling telt alleen voor nieuwe combinaties.

Lowara spannend, hopelijk ga je straks veel plezier beleven aan het feit dat ze wat verder door getraind is. Ga je nu wel regelmatig kijken en mis je het niet om zelf te rijden?

Succes Laura!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:37

Dank jullie wel

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:14

@ haike, helaas staat Elke ruim 4 uur met de auto rijden van huis af, dus erheen word erg lastig, twee weken geleden haar nog kort gezien op het concours, maar ga haar nu ongeveer 3,5 maand niet zien.
Ik mis het rijden niet echt :=
heb er thuis nog 3 lopen die ik af en toe pak, maar rij eigenlijk helemaal niet op het moment, ook een periode even lekker een keertje :o beetje teveel gewerkt laatste tijd, dus even een stap terug.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:23

Ik mag komend weekend ook weer Alice! En ik kijk idd enorm uit naar het zomerseizoen, geen 'enge' binnenbakken meer en lekkerder weer.

Fijne oplossing Lowara, soms kan het veel verschil maken als je zelf even vastloopt. Helemaal als je het momenteel zelf niet zo mist is het wss de beste manier om verder te komen.

Succes voor degenen die komend weekend ook op wedstrijd mogen!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:20

Eindelijk vandaag weer eens op double gezeten na bijna een maand niet lekker kunnen trainen door al die vries koude nachten. Nou maar hopen dat het zo blijft en dat we weer lekker kunnen opbouwen richting de wedstrijden

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:43

Nou ik hoop het ook. Met dit weer zit mijn paard ook gewoon echt beter in haar vel! Met die kou is ze knorrig en duurt het echt even voor we op gang komen.
Gisteren en vandaag liep ze zo fijn. Ik heb wel weer zin om zondag te starten.

Wij hadden het vandaag op stal over doelen. Werk doel(en) stellen jullie voor een wedstrijd?

Mijn doelen zijn vaak simpel. Een fijne actieve en ontspannen proef. Wat voor ons nog niet zo simpel is hahaha

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:45

Mijn doel is hem nog iets ronder te krijgen en daarbij in 1 tempo ook te blijven. Met iets tonder mijn paard doet zijn met het doorzitten iets te hoog dat zijn neus er uit komt.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:37

Geeft energie he alice als ze zo fijn lopen!!

Mijn doelen zijn op het moment ook 'simpel'. Van beide kanten ontspannen op wedstrijd. Mijn paard vind alles eng en ik word dan zelf te strak.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:00

Herkenbaar mara, wij hebben dat ook. Soms mis ik ontzettend het lichtrijden. Niet dat ik niet goed kan doorzitten maar soms is het ff fijn om weer lucht en ontspanning te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:34

Lowara schreef:
@ haike, helaas staat Elke ruim 4 uur met de auto rijden van huis af, dus erheen word erg lastig, twee weken geleden haar nog kort gezien op het concours, maar ga haar nu ongeveer 3,5 maand niet zien.
Ik mis het rijden niet echt :=
heb er thuis nog 3 lopen die ik af en toe pak, maar rij eigenlijk helemaal niet op het moment, ook een periode even lekker een keertje :o beetje teveel gewerkt laatste tijd, dus even een stap terug.

Oh dan is het lastig idd en snap ik dat het juist wel even fijn is geen 'verplichtingen' te hebben nu richting Elke. Al een idee wanneer ze weer naar huis komt?

M9ara: dat mooie weer mag van mij ook snel komen!

Trysteffy, dat moet een goed gevoel geven, nu hopelijk alle vorst weg voorlopig en kan je lekker doortrainen. Elk jaar dus wel een pauze vanwege het weer?

En mooie doelen dames, zonder ontspanning is het vaak al lastig om een fijne proef neer te zetten.
Mijn doel is vaak foutloos, netjes en niet te braaf, maar dat laatste vind ik nog wel lastig want wil vaak te netjes rijden en houd het daardoor te safe. Gisteren voor het eerst proef 21 gereden, die viel me niks tegen gelukkig!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:40

Ik stel per wedstrijd 1 doel bv tempo goed houden of dit keer de schouder binnenwaarts wat beter doen. En thuis heb ik ook nieuwe doelen gesteld voor de training. Dit doe ik wat meer in overleg met instructrice. Ik ben net terug van les en heb zo fijn gereden heel streng proefjes geoefend dus dit keer twee doelen goed de hoeken gebruiken en goede been lichtrijden ( heb een beperking en mag lichtrijden en zweep erbij houden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:32

Succes allemaal dit weekend!