[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KB_Horse

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:37

Zo ik ben weer onder mn steen vandaan gekropen haha. :')

Mooi hoofdstel is dat ja!!

Ik ga vanavond weer voor de eerste keer op mn merrie! Heeeel rustig aan opbouwen maar. Ze loopt weer helemaal rad gelukkig :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:40

Ik ben blij dat het vandaag weer wat normaler weer is qua temperatuur.
Ik heb sinds Vrijdag niet meer gereden ivm te warm en wondjes bij mondhoek/kaak.
De wondjes zijn inmiddels dicht maar lichtroze nog ipv zwart.
Ik smeerde er in begin 2 x p dag zinkzalf en nu levertraanzalf.
Iemand nog tips waar de huid weer sneller zwart word? Ben bang nu het nog lichtroze is dan het weer snel opengaat....
Vorige week was het ook dicht en met neusbontje gereden maar toch weer open daarna :(

@tsplendid; gelijk heb je!! Met die warme temperaturen in de volle zon op wedstrijd is te risicovol
@tinkels : mooi hoofdstel :)
@pitbullgup; zo je zit er al snel weer op! Fijn dat het goed gaat :)

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:44

Aah tamaramt vervelend ja... hmm ik heb ook niet verder een idee.. vasaline of uierzalf en zoals je al gedaan hebt. En idd rustgeven!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:27

Zoé heeft dat ook snel inderdaad.. ik smeer het dan van te voren in, voor het rijden..

Laatst paardenlotion van Equiprotecta gebruikt. Mega goed spul.. wondjes waren zomaar dicht.
Wondzalf van Ecostyle heb ik ook wel gebruikt. Werkt ook goed.

Euh.. bij het hoofdstel zaten geen teugels.. deze is ook gewoon nieuw :) Maar dan goedkoper.. 106,-! Beter :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:41

Ik meld me :)

ik ga na de Friese Kampioenschappen M2 starten. Heb al bijna teveel punten haha

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:43

Mooi hoofdstel! Ik heb btw ook alweer mijn volgende neusriem op t oog: rossner lakneusriem wide (6.5 cm breed) echt een mooie!

Kabayo, Je zal maar over moeten omdat je te veel punten hebt joh haha nou dan heb je het vast wel verdiend! :p

Is het raar trouwens als je paard geen nette travers kan (nog)
Maar wel kan appuyeren? Die traver blijft gewoon moeilijk ze wil het liefst haar hoofd scheef houden en naar buiten kijken.. t gaat wel al ietsjepietje beter maar t is nog geen 6je waard

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:03

:wave:

Dat kan zomaar dara :) met travers vraag je veel buiging in het lijf en met appuyeren minder.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:18

Haha jaa :p

Zal me nog even voorstellen
Ik ben Elina de Groot , 16 jaar , mbo
Rijd in kring de drie stromen
Is geselecteerd voor de Friese Kampioenschappen
Pony is een 7 jarige NRPS (ster)merrie palomino , 1,45 hoog. Eigen fok , zelf opgeleid.
Ze heet Lady Go Lightly , als 4 jarige beleerd. Heb haar moeder ook nog
Ik les bij L.inda vd H.auw
Behaald ; Kampioen Keuring (friesland,gronigen ,drenthe)- 1ste keuring Ermelo NK - Clubkampioen Springen - Kampioen bestgaande rijpony (friesland,groningen , drenthe) - Kampioen NRPS NK - 2 keer 3de FK (L2,M1)

AfbeeldingAfbeelding[/Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:21

Mooi lijstje, heb laatst geschreven bij een baan waarbij jij mee deed in de M1 ;-)

Heb ook bij jou instructrische gelest :-)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:25

Tinkels schreef:
Mooi lijstje, heb laatst geschreven bij een baan waarbij jij mee deed in de M1 ;-)

Heb ook bij jou instructrische gelest :-)

Ooww wat leuk! Waar was dat?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:33

Oranjewoud :)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:27

Oeh Tinkels, goed gedaan!!! Dat is een mooi prijsje! Ik ben best een beetje jaloers. :o

@Darabariton: ik heb tijdens mijn lessen eerst leren appuyeren en daarna pas de travers. Was voor mijn paard veel makkelijker. Dus nee, dat is niet raar.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:56

Tinkels schreef:
Ik heb nu een anatomisch kopstuk, de vrijheid om de oren. merk dat ze dat echt fijn vindt. En daarbij snel kaal achter de oren en nu niet meer :)

Het is behoorlijk warm... mijn instructrice is aan het jureren bij de Groninger kamp. De voorselectie ofzo. Zou bijna mee maar de balenpers kwam, dus dat kon even niet :)

Wat voor anatomisch kopstuk heb je Tinkels? Ik heb er eentje van Kieffer die heel goed bevalt. Zoek nu alleen nog eentje voor mijn S&T hoofdstel.

Iemand tips?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:03

Trens hoofdstel ook Kieffer.. de kieffer lack comfort.
S&T BR Wendover...

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:21

Kabayo schreef:

Pony is een 7 jarige NRPS (ster)merrie palomino , 1,45 hoog. Eigen fok , zelf opgeleid.
Behaald ; Kampioen Keuring (friesland,gronigen ,drenthe)- 1ste keuring Ermelo NK - Clubkampioen Springen - Kampioen bestgaande rijpony (friesland,groningen , drenthe) - Kampioen NRPS NK - 2 keer 3de FK (L2,M1)

[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Welkom, en leuke pony!! Wel aardig wat uit friesland hier inmiddels haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:42

cindy1000 schreef:
Kabayo schreef:

[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Welkom, en leuke pony!! Wel aardig wat uit friesland hier inmiddels haha

Dankjeee :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:47

Welkom!

tamarant; balen zeg, stalgenoot heeft hier ook heel erg veel problemen mee gehad ging continue open met als gevolg een half jaar geen bit meer in. Hun ervaring is idd zoals vaseline maar ook niet te vaak want het wordt alleen maar weker de huid. Bij hun is het nu anderhalf jaar (zeker) later en is nog steeds wat roze.

Mooi hoofdstel is dat idd de Wendover!

Ik ben ook een beetje aan het kijken voor dan wel een trens hoofdstel een nieuwe voor me eigen. Heb best moeilijke kleur bruin en paard heeft ook vrij moeilijk hoofd :P. Cob past vaak nog het best, Full veel te veel ruimte maar de riempjes aan de neusriem liggen dan wel veer te dicht bij dat stuk bot waar het langs loopt. Ook staat een hele brede neusriem voor geen meter en ook moet die na het riempje, wat naar boven het kopstuk gaat, niet te ver doorlopen als neusriem :P. Jaa heel lastig dacht het perfecte hoofdstel te hebben gevonden de Döbert Stallmeister, maar die stond dus voor geen meter met de neusriem.. Heel jammer, misschien dat ik er ooit maar een ga samenstellen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:53

rare lijntjes in de nieuwe proeven zeg...

DKB uitgestrekte stap.. uhuuh

vrijdag nog maar even een proefje rjiden.. haha.

De Wendover is binnen.. bleek hij een wit onderlegde neusriem te hebben.. vind m eigenlijk te mooi om terug te sturen haha.
Mooi leer, gave bling bling frontriem.. echt dikke stenen erin!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:11

Maar kun je m niet ruilen voor zwart onderlegd Tinkels? Als je dat liever hebt, anders krijg je mss toch spijt?
En die proeven van deze maand zijn nogal apart ja :P

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:24

die heeft ze niet.... ik heb m nu bijna 70 euro goedkoper dan als ik m bij divoza zou kopen...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:44

Lees ook even mee.
Ben weer aan het opbouwen en vandaag weer proefje oefenen.
Heb alleen nog geen wedstrijden staan.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:24

Tinkels; haha klopt had die proeven ook niet geoefend dus eerste keer ook verkeerd gereden :=

ik mag zondag weer :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:15

Ik heb vanochtend weer les gehad en ik zit nu nog na te genieten..
Ik zit nog die roze wolk :)
Wat liep ze ontzettend fijn, met veel veer en afdruk en bergop en wat ben ik ontzettend trots op haar :)

We hadden namelijk vantevoren weer een heftig iets meegemaakt welke gelukkig heel erg goed afliep...

We stonden op de oprit van mijn instructrice thuis.
Ik zet de auto+trailer altijd in zijn achteruit de oprit op, een stuk naar achteren van de weg af.

Ik had April al van de trailer af en helemaal opgetuigd en al en zette net mijn cap op toen ze 2 kleine pasjes naar voren deed en met haar voorbenen weer de klep van de trailer opging.
Ik stond er langs en wilde haar net naar achteren duwen totdat er ineens plankgas een vrachtwagen op hoge snelheid voorbij kwam en hard claxoneerde. Het was zo'n speciaal geluid met een soort liedje wat enkele seconden duurt....
April schrok schrik zich te pletter, springt met zwaar geweld over de klep heen en gaat een stuk aan de kletter recht op de weg af, bokkend en trappend om zich heen (rakelings langs mijn auto af)met mij mee sleurend; ik had met mijn rechterhand de linkerteugel nog vast...
Ik hard schreeuwend: ho,ho,ho
Mijn instructrice kwam naar buiten (was in haar stallen bezig)om het lawaai af.
Ik kon April gelukkig net voor de weg op de stop trekken en omtrekken...
Ze stond verschrikkelijk erg te trillen evenals ik.. Mijn hart zat in mijn keel en ik was behoorlijk in shock..
Ik probeerde April rustig te krijgen en ondertussen achter kogelbeschermer af te krijgen die helemaal om de kroonrand zat?
Daarna de lange oprit afgestapt met een mega rillerig nerveus rond springend paard en in de rijbak enkele rondjes aan de hand gestapt totdat zijzelf en ik wat rustiger konden worden.
Ik had verwacht dat rijden/de les een drama zou worden met megaveel spanning.
Maar wat was ik trots op mijn knappe paard.. Toen ik er op zat liet ze zich na enkele rondjes goed kalmeren door mijn stem en konden we daarna heel erg fijn gaan rijden! Nooit verwacht.
Ze liep gedurende het hele uur fantastisch en met heel ontspanning, veer en afdruk en zelfs mijn instructrice was heel erg tevreden.
Ze was ook erg kwaad over het gebeuren en gaat met de buren uitzoeken wie de vrachtwagenchauffeur is geweest.
Dit had namelijk heel erg verkeerd af kunnen lopen.
Alle beenbeschermers flink beschadigd maar gelukkig amper iets aan April zelf te zien qua wondjes..

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:46

Jeetje tamaramt dat is schrikken %) gelukkig dat je les wel fijn ging, kon je zelf ook wat de spanning vergeten.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:26

Wat heb je toch ook gekken rondrijden...die denken echt nergens bij na. -:(-

Gelukkig is het goed afgelopen en heb je superfijn kunnen rijden. +:)+