[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:13

Nicole schreef:
Brr ff tussen door ik word altijd zenuwachtig/nerveus wanneer mensen serieus interesse in Special tonen en of hij te koop staat, nu weer eentje.. weet bijna niet wat ik moet zeggen.

Gewoon aandelen verkopen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:14

Als je niet wil verkopen gewoon ' Nee' ? ;)

Dorine92

Nies_ schreef:
Inderdaas Urielle. Ik kom zo vaak fjorden tegen die M/Z starten waarvan ik vond dat ze wel erg vroeg kwamen losrijden voor t B. :o Ik vind dat wel jammer, snap heel goed dat veel mensen fjorden niks vinden.

Ik ook: ik vind fjorden ook over het algemeen helemaal niks.. Vera is voor mij gewoon een uitzondering :P En zo zullen er nog een paar zijn

knetterhard

Lijkt mij ook een fijn dier die Lord S :j, alleen meer paardtype inderdaad..

Palusha ken ik niet volgens mij?
Qua haflingers ken ik wel Tirana vd haflingerborg, ik denk dat het de haflingerkenners genoeg zegt :)). En natuurlijk de overleden Merlin was helemaal geweldig!

Als het goed is gaan wij zaterdag al verhuizen naar de stallen in het bos :D
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 25-11-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Ik heb trouwens weer op Angel gezeten :D Vandaag ook wat draf meenemen, maar ben als de dood dat we te snel gaan. :o

Ayasha
Blogger

Nicole: kan ik me voorstellen dat je dat niet goed weet... Staat verkoop in de planning? of weet je dat zelf niet?

Palusha heeft inderdaad painted black bloed volgens mij.. :j

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:16

Dorine92 schreef:
_Michelle__ schreef:
Mijn wedstrijd was bagger trouwens.
Eerste proef veel spanning, paar keer weggesprongen, 1x aan de kletter gegaan omdat hij een druppel op zijn hoofd kreeg
2e proef ging veeeeel beter. Veel minder spanning. Wel wat foutjes, maar na de eerste proef was ik zeker tevreden
Punten 167 en 174 :=
Met een hoop 3en en er waren zelfs 2en gegeven. En dat in de b :=
Omdat dit zon domper was toch nog maar 1 wedstrijd gepland dit jaar. Organisatie heeft beloofd een andere jury te nemen omdat deze wel erg streng was voor de b.
1x knikken met hoofd een 3, volte niet mooi rond een 3, een dribbeltje op x met middenstap een 3.
Beetje gespannen binnenkomen een 2.

Phoeh das wel heel streng zeg! als het inderdaad zo is gegaan als jij zegt

zo streng als michelle zegt was het ook echt :j

ik heb zelf ook de wedstrijd gereden en ik was degene die de 2 voor binnenkomen kreeg :j
hij liep inderdaad ook niet goed, hij was enorm weer aan het uitproberen hoe ver die kon gaan en ik kreeg hem gewoon op dat moment echt niet voor elkaar. dus heb ik zowat, travers over de hoefslag gedaan. Nou wel wat 6jes voor de eofeningen want die voert ravelli dan wel weer goed uit. 2e proef bij mij ging zeker stukken beter, en iedereen had er ook zeker een winstpunt verwacht, zat helaas net op 179. 1e proef had ik dus maar 163 net als michelle veel 3 en 4e en met name een 2 :=

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:16

Anoniem schreef:
Als je niet wil verkopen gewoon ' Nee' ? ;)

Nee ik ben juist heel erg van alles is te koop als de goede prijs er maar voor komt. Maar als mensen dan toch echt serieus interesse tonen word ik altijd
zenuwachtig. :')

Ayasha schreef:
Nicole: kan ik me voorstellen dat je dat niet goed weet... Staat verkoop in de planning? of weet je dat zelf niet?

Palusha heeft inderdaad painted black bloed volgens mij.. :j

Hij staat niet te koop maar alles is te koop :) Dus er staat niet een verkoop in planning maar als mensen interesse tonen geef ik ze wel allemaal informatie en foto's van hem.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:17

Dorine92 schreef:
Nies_ schreef:
Inderdaas Urielle. Ik kom zo vaak fjorden tegen die M/Z starten waarvan ik vond dat ze wel erg vroeg kwamen losrijden voor t B. :o Ik vind dat wel jammer, snap heel goed dat veel mensen fjorden niks vinden.

Ik ook: ik vind fjorden ook over het algemeen helemaal niks.. Vera is voor mij gewoon een uitzondering :P En zo zullen er nog een paar zijn

Jullie zijn ook een mooie combi. Mijn vriend zei een hele tijd terug nog : "Dat is het enige meisje, wat altijd blij op haar pony zit, als ze wedstrijd rijdt' :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:17

heb je eigenlijk een bepaalt bod in gedachten van "daarvoor gaat ie"? :) Of hoe doen jullie dat eigenlijk?
(algemene vraag dus niet enkel aan Nicole)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:18

Suelza schreef:
Dorine92 schreef:

Jullie zijn ook een mooie combi. Mijn vriend zei een hele tijd terug nog : "Dat is het enige meisje, wat altijd blij op haar pony zit, als ze wedstrijd rijdt' :')

Haha ja das waar, maar ik ben ook meestal heel lekker aan het rijden :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:20

Nicole gewoon sturen! :D die van jouw zit nog in een mooi velletje :))
Als het een hoog bod is, komen ze ook goed terecht zeg ik dan maar weer! Maar wel lastig, als je zo gek van je pony bent :).

Ayasha: het ligt bij mij ook aan de plek! Als hij alleen maar binnen staat, gaat hij voor geen enkel bod :)!
Maar mijn pony staat natuurlijk ook niet in het rijtje van Special hahaha :')!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:21

Nicole schreef:
Brr ff tussen door ik word altijd zenuwachtig/nerveus wanneer mensen serieus interesse in Special tonen en of hij te koop staat, nu weer eentje.. weet bijna niet wat ik moet zeggen.

Dat is aan jou he, in je hoofd een bedrag zetten waarvoor hij weg mag en als ze dat bieden ietsje hoger vragen :+
.
Voor mijn zwarte hebben ze ooit bizar veel geld geboden en ik heb het niet gedaan. Omdat ik geloof (en ook van internationale GP-juryleden gehoord heb) dat het een paard is wat mij echt een heel eind kan brengen in de sport. (Nou ja, laat ik zeggen, vermoedelijk komen we er niet eens maar dat ligt dus aan mij :Y) ) Ik heb hem destijds voor een habbekrats gekocht en het is voor mij een once-in-a-lifetime-paard, een paard met die capaciteiten kan ik nooit meer terugkopen. Of ja, van dat geld 1 paard, maar wat ga ik er dan op vooruit?
Maar bieden ze genoeg geld voor mijn merrie dan kom ik ze nog afleveren ook ;)

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:24

Hier zelfde verhaal als Urielle, ook veel geld geboden gekregen voor mijn zwartje en ook niet gedaan.
Enige uitzondering op Urielle is dat mijn trakmerrie ook niet weggaat, voor geen goud.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:27

Anoniem schreef:
Hier zelfde verhaal als Urielle, ook veel geld geboden gekregen voor mijn zwartje en ook niet gedaan.
Enige uitzondering op Urielle is dat mijn trakmerrie ook niet weggaat, voor geen goud.

Ja hier ook... Mijn vorige paard Sundance is belachelijk veel geld voor geboden, maar heb dat niet gedaan... Die was mij zo bijzonder, tot het allerlaatste moment.

Dan heb ik nu nog 3 merries waarvan er 2 niet weg gaan, 1 omdat die mij heel dierbaar is... Geen bijzonder paard, maar ze zit gewoon in mijn hart en daardoor onbetaalbaar, 1 omdat ze uit het wild komt en ik het niet over mijn hart zou kunnen krijgen om haar weg te doen en de laatste is alleen te koop als er echt heel veel geld voor geboden wordt. Die is én heel goed én heel apart... Daar is al een belachelijk bedrag voor geboden, maar voor mij nog niet belachelijk genoeg.

Ze staat mij niet in de weg (ik heb ze thuis, dus dat is wel een verschil natuurlijk) en ik heb er teveel plezier van. Daarnaast heb ik het geld ook niet nodig, dus er moet wel heel veel voor tegenover staan wil ik mijn pleziertje aan een ander doneren :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:29

Angel is ook voor geen goud te koop. Mijn moeder zei vorige week al "zo'n paard vind je nooit meer". Daarnaast, wie bied er nu veel geld voor een fjord? :') Denk dat ik het beest niet eens verkocht krijg al zou ik het willen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:29

De reden dat ik met mijn fjord gestopt ben in het m2 was dat hij het niet meer aankon en ik er daardoor geen plezier meer in had..... nu hebben we beiden weer lol in het rijden.

[EJL-ITP] Ojan voor het eerst in een jaar lang...
ik sta trouwens op uitgelicht :o

En nu met mijn ponybeest op concour gaan is weer een feestje, mijn jonge paard daarentegen is altijd een beetje spannend of ik wel blijf zitten of niet.... beetje sensibel.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:55

Wat betreft verkopen..
Tja, het paard en de pony zijn beiden niet van mij, dus heb er weinig over te zeggen. Maar ik weet dat ze beide niet zomaar weggaan, dan moet er echt wel een heel goed bod komen. Pony is al wel vaak interesse voor getoond, maar nooit zo serieus dat het daadwerkelijk tot een bod is gekomen, ook omdat de eigenaar altijd aangeeft dat hij in principe niet te koop is. Voor het paard is vaker interesse getoond, maar omdat ze haar leeftijd icm haar niveau en het niet fijn gereden zijn niet mee heeft, is dat ook vaak loos alarm.

Maar Nicole, ik kan het me helemaal voorstellen dat je er bloednerveus van wordt haha!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:07

Als ze het beter dan bij mij kunnen krijgen, gaat die van mij weg! :j
Waarom zou ik zo arrogant zijn, om hem dan te moeten houden? Ik verkoop ook niet mijn pony aan de eerste de beste bieder ;)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:13

Het gaat er denk ik niet zozeer om of hij het beter kan krijgen bij een ander, maar ook de emotionele waarde en plezier wat er bij zo'n dier komt kijken! Tuurlijk een goed huis zal bij de meeste wel belangrijk zijn, maar er moet ook iets tegenover staan voor je je geliefde vriend weg doet. :)

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:13

Ooh ik zou ravelli ook echt niet weg kunnen doen, hoe hoog bod ik ook krijg. Het is echt mijn maatje. en daar hoop ik gewoon zelf ver mee te komen :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:14

Zolang een pony gelukkig is, de eigenaar er gelukkig mee is en van de pony leert / ermee vooruit komt, kan hij blijven. Als de eigenaar liever een smak geld heeft dan de pony, moet hij weg. Zo simpel is het lijkt mij? :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:20

Dorine92 schreef:
Zolang een pony gelukkig is, de eigenaar er gelukkig mee is en van de pony leert / ermee vooruit komt, kan hij blijven. Als de eigenaar liever een smak geld heeft dan de pony, moet hij weg. Zo simpel is het lijkt mij? :)

Dat eerste kan ik het allren maar mee eens zijn! Ik vind het belang van je pony het belangrijkste :j! Idezou hem ook echt niet willen missen, mamaar met een goede plek kan ik nog wel leven :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:25

Het gaat me niet om willen van geld maar ook gezond verstand, hij KAN morgen ook op 3 benen lopen.. Special is echt wel mijn vriendje buiten feit om dat ik het hele traject weiland klaarmaken opknappen ect van een nieuwe hengst ook wel erg leuk vind.. (de uitdaging ervan) en voor mij als 21 jarige veel geld is.. Ik blijf het moeilijk vinden als zoiets weer heel dicht in de buurt komt..

Waar hij dan eventueel terecht komt is niet bij een een boer op het weiland maar wel bij echt een grote subtop ruiter, dus ik weet wel dat de kennis en vooral de ervaring voor is.. En feit is dat hij daar waarschijnlijk meer kan bereiken dan wat ik te bieden heb.
Laatst bijgewerkt door Nicole op 25-11-13 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:25

Nicole gefeliciteerd met de goedkeuring.
Ik zag ook nog een discussie over sensibele ponys VS sensibele warmbloedpaarden. Ik ben ook van mening dat de (sport)pony's even heftig kunnen zijn als hun grote varianten. Het verschil is alleen dat het bij de paarden grotere gevolgen heeft omdat je dan toch vaak het dubbele aan gewicht aan de lijn hebt stuiteren. Maar ik ben juist zo van de pony's (heb een arabiertje en welsh pony) omdat ze vaak net een tikkie vlugger en feller zijn dan de gemiddelde wpn'er.

En dan nog verkopen. Die van mij zijn niet te koop. Mijn arabiertje is sowieso niet zo gewild, maar die heeft genoeg ellende gehad dus die mag lekker pretpony zijn bij mij.
Met Kirs heb ik op wedstrijd wel eens mensen gehad die interesse hadden, maar ik hoef niet eens de prijs te weten. Ze gaat niet weg. Maar dan moet ik ook zeggen dat ik mijn pony's niet heb voor de sport, maar als huisdier waarmee je toevallig kan sporten haha.