[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:10

Mama heeft er ook al bijgeslapen! Maar hij is al wel rustiger. Hij moet nu alleen leren dat in de bench, slapen betekent. Nu gaan we om de 2-3u naar buiten 's nachts om zijn plasje te laten doen en dan wilt hij heel graag spelen, maar dat kan dus niet.
Dan begint hij wel eens te janken.
Komende woensdag heb ik de les :)

Gewoon doen die wedstrijd! :D Fijn dat je les goed ging :j
Wat gaaf van dat shetje! Hopelijk wordt ze van jullie :D

Vandaag weer met Hyrano kunnen rijden, had er mn handen vol mee maar uiteindelijk heel fijn gereden. Hopelijk kunnen we dit zo houden :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:41

En vandaag weer kunnen rijden, hij was heel erg hangerig, maar na wat galoptraining ging het best goed! Gebroken lijn ging langs beide kanten erg goed in galop! Zit toch een stukje contra in, dus zo gaan we er spelenderwijs mee beginnen :D
Vanavond les met de pony, ik ben eens benieuwd. Hopelijk houden we het een beetje droog :=

Momenteel met Hyrano al een goeie week geen les gehad. Normaal zouden we komende zaterdag les hebben, maar mn instructrice heeft zondag haar pony moeten afgeven door een koliek ;( Dus ze wist nog niet of ze wel zin had om les te geven, wat ik uiteraard volkomen begrijp...

Hoe gaat het verder bij jullie? :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:39

Hoi meiden, ik had tentamens vorige week en was van het weekend ziek, dus ik heb me alweer even een tijd niet gemeld.

Esther wat vervelend dat Uno zo'n stress heeft bij de smid. Fijn dat je alsnog hebt kunnen starten, 3 min over een proef is lekker vlot :Y) Gefeliciteerd met je wp :j Super dat je les zo lekker ging! En goed dat er niks uit het bloed kwam, een keer wat extra vitamines kan geen kwaad inderdaad.

Boukje je studie klinkt interessant, je zit qua locatie ook wel op de goede plek daar op het eiland haha. Waar studeer je eigenlijk, want dat lijkt me nog niet makkelijk vanaf texel?
Wat gaaf van je fijne springles, en wat goed dat jullie zo makkelijk mee konden in de meest gevorderde les, en stoer dat hij er zo heet van werd, voelt inderdaad heel machtig altijd. En ook weer super dat je dressuurlessen zo goed ging, dat is het fijnste gevoel altijd, om ze fijn en los maar wel heet te hebben, alleen maar heet kun je ook weinig mee als ze niet lekker mee willen werken natuurlijk, en als de basis fijn is en hij gewoon fijn op het achterbeen is hoeft een stukje contragalop weinig ingewikkelds te zijn, dat heb ik met Bu ook al wel eens ervaren, vind dat ook zo'n tof gevoel om zomaar even iets eruit te kunnen rijden :D
Zo'n bitpassessie wil ik ook nog een keer doen, superfijn dat ze ook gewoon eerlijk was en niet per se iets wilde verkopen als je eigen bit gewoon fijn blijkt te zijn. En heerlijk dat strand bij jullie, ik blijf erg jaloers :))
Heb je je wedstrijd inmiddels al gehad? :)

Wat goed van dat zandpad Mara, super voor de afwisseling, en ook voor En Amour om te oefenen op andere plekken :) En soms is een stap terug alleen maar heel fijn, goed dat je ook echt kritisch naar jezelf kijkt, en wat fijn dat je paard je meteen beloond als je het zelf goed doet :D Hihi, wil het al een beetje lukken met Drieske haar buik?
Jammer dat je dan ineens weer zo'n tegenslag krijgt, zou ze niet wat spierpijn gehad kunnen hebben?
Wat leuk nog een shetje erbij :j
Wat rot van je buren zeg, klinkt ook nogal kinderachtig als het precies telkens gebeurt als jij aan het rijden bent, maar dan kunnen zowel jij als En Amour weinig aan doen dat het minder ging, balen zeg :(:) Gelukkig ging het ook wel weer beter, en van tevoren even kunnen longeren is misschien wel fijn voor de zekerheid, ook wel weer heel leuk om weer iets in te schrijven! :D

Anthea lastig he altijd gebrek aan tijd, ik ken het :P Galop-stap overgangen zijn ook fijn inderdaad, en ook een fijne indicatie om te weten hoe fijn ze op je zithulpen zijn. Wat goed die longeerlessen (m'n autocorrect op m'n laptop wilde het verbeteren tot logeerbedden _O- ), inderdaad fijn om even iemand erbij te hebben om je te helpen hoe je 'm nou het best kun trainen. Ooooh die pup <3 <3 geweldig dat jonge spul, m'n vader heeft sinds een paar weken een herder pupje, ook zo leuk :) Fijn dat het rijden bij jou ook weer lekker ging, en weer plannen om te starten is ook leuk! Wat sneu voor je instructrice, begrijpelijk ook dat ze misschien even iets minder zin heeft om les te geven. Super dat jullie zo lekker gaan!

Wauw Marloes wat een drukte zeg, maar wat super dat je zo fulltime aan de slag kunt, ik werk als bijbaan ook in de bediening en ik vind het ook erg leuk om te doen! Jammer dat Fredje even op een iets lager pitje staat, maar begrijpelijk, werk gaat toch even voor, even weer alles op een rijtje, en als je klaar bent met je oude werk heb je vast weer meer tijd voor 'm :) Wat tof dat jullie gekozen zijn als proefcombinatie, mooie kans voor jullie!

Karin wat leuk dat die springles fijn ging met die pony, en fijn dat het bij haar zelf ook weer beter ging. Hoe ging je eigen springles?
Ik vond het erg leuk een keer die wissel, Chardon is erg leuk :D En was zeker leerzaam!

Hier lag alles ongeveer een week stil, nadat woensdag Karin en ik gewisseld hadden heeft bu noodgedwongen even vakantie gehad, ik had eerst tentamens en was vervolgens het hele weekend ziek, zondag even iets van grondwerk gedaan en zo'n 10 min gelongeerd en toen was ik zelf kapot, dus dat was even minder. Sinds gister ben ik weer enigszins opgeknapt, en weer gereden, ging wel lekker. Vandaag les gehad en die ging super, weer even na een week vakantie weer iets meer moeten werken aan duidelijke afspraken qua nageeflijkheid, maar toen die weer duidelijk waren deed ze het heel fijn. Toen kreeg ze ineens ook weer een hele fijne galop ipv als een slagschip door de bak te gaan, althans zo voelde het eerst :') nu was ze weer superfijn en kon ze weer heel fijn sluiten. Proefjes geoefend en die gingen ook goed, zowel instructrice als ik waren tevreden. Ze leek ook wat relaxter te zijn, wel heet met impuls, maar zonder error stukjes waarin ze op haar plek begon te hupsen, heel fijn dus! Zaterdag hebben we wedstrijd, hopelijk vrijdag nog een extra lesje op de puntjes op de i te zetten, maar in principe heb ik er best vertrouwen in, dat had ik afgelopen weekend nog niet zo _O-

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:53

Fijn Anthea dat het goed ging! En succes vanavond! Laat je even weten hoe het ging?
Zou het ook volkomen begrijpen dat haar hoofd er niet naar staat, wat is koliek toch rot..

Drieske haar buik is al een heel klein beetje geslonken haha, heb nu ook een zand-weg kuur besteld omdat ze daar ook weleens opgezwollen van kunnen zijn las ik.
Spierpijn is inderdaad ook nog een optie.
Ja mijn buren zijn idd of kinderachtig, of snappen gewoon echt geen drol van paarden, zelfs nog niet als ze me al 100x door de bak hebben zien vliegen door hun toedoen :') Sommige dingen kunnen ze niks aan doen door hun werk, maar veel dingen wel haha.
en jaa ik heb me ingeschreven, nu vind ik het spannend :+
Rot dat je ziek was zeg, zijn je tentamens wel goed gegaan? Fijn dat Bu toch weer fijn te rijden was na haar vakantie! Spannend van je wedstrijd, is redelijk lang geleden toch? Maar als ik jou zo hoor en de filmpjes bekijk denkt ik dat het helemaal goed gaat komen! succes in ieder geval alvast!

Ik zit nu in mijn tentamens dus druk druk. Stap tussendoor nog wel op mourie en dat gaat wisselend, nouja, vooral ik ga wisselend :o De ene dag lukt het me om netjes stil te zitten en mourie dus heel fijn aan het lopen te hebben. de andere dag heb ik er wat moeite mee en dat zie je gelijk terug bij mn paard. Net even gesprongen. Blijft altijd een beetje eng maar wel heel leuk om te doen! en En Amour wordt er ook echt super enthousiast van, die is niet meer te houden :+

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:43

Fijn dat je proefjes goed gingen Fleur! Succes alvast met je wedstrijd! :)
Hoe zijn je examens geweest?

Succes met je examens Mara! Wat hebben jullie vroeg examens zeg! :P Ik heb pas in januari!
Fijn dat er toch fijne stukken tussen zitten tijdens het rijden! En wat leuk dat je gesprongen hebt! Zou echt helemaal niks voor mij zijn, zeker niet als Hyr dan ook heter wordt xD

Nou, mn les is helaas niet doorgegaan omdat ze weg moest voor een kat voor een insulinespuit oid. :( Maar we verplaatsen hem naar het weekend dus nog eventjes wachten!
Ik ben wel héél trots op de pup! Hij slaapt nu 's nachts alleen (we staan nog wel op voor hem een plasje te laten doen want hij kan het nog geen hele nacht ophouden), maar hij jankt niet! En vandaag heeft hij 1x een poepje binnen gedaan en 2x een plasje! We zijn op de goeie weg :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:49

Zondag gaan we op les met de pony :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:33

Leuk springen! Heb je enig idee hoe het komt dat jij zo wisselend bent? Ik weet namelijk dat ik met een rotbui, stress of teveel drukte niet hoef op te stappen, is vergeefse moeite. Ben je veel met je omgeving bezig of juist teveel in jezelf gekeerd? Klinkt alsof daar nu ook een lastig punt zit, zijn er manieren waarop je dit zou kunnen aanpakken? Bij mij heeft het bijvoorbeeld vroeger geholpen om letterlijk hardop te herhalen wat ik moest doen, in geval van mijn destijds overactieve binnenhand (buitenhand eraan houden, binnenbeen, binnenhand ontspannen), dit hielp mij toen wel. Of een keer proberen met oordopjes met muziek te rijden oid, ik noem maar wat geks, maar wellicht kun je zoeken naar een manier om voor jezelf wat meer regelmaat te krijgen in je ontspanning :)
Een zandweg kuur kan nooit kwaad, ik gaf Buraan toen ze in de winter op de wei stond sowieso maandelijks preventief een kuur van psylliumvezels.

Wat een knappe puppy Anthea <3 En leuk je les zondag!
Ik heb 6 periodes in een jaar, en dus aan het eind van iedere periode tentamens om m'n vakken af te sluiten die ik die periode heb gehad, voor mij wel fijn, want ik heb liever dingen opgedeeld in stukjes dan alles in 1x. M'n tentamen ging wel goed geloof ik!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:33

Dankje Anthea! Ik heb ze 4x in het jaar haha en dan 2 of 3 tegelijk.
Hahaha dat is idd wel, als ik aan het springen ben kan er geen gecontroleerd galopje meer vanaf :')
Ahh rot van je les zeg.. Maar gelukkig is het weekend al vrij dichtbij. En je pup leert best snel dan joh! Kan niet meer herinneren hoelang het bij die van ons heeft geduurd maar Lino is er pas zo kort! (Lino was het toch? := )

Het is wel een beetje een wisselwerking vaak fleur, als mourie bijvoorbeeld een enorm kijkerige dag heeft, en dat is tegenwoordig vaak, dan zit ik er minder op. En het klinkt raar, maar ook wat mama zegt, als ik me teveel focus op mijn eigen stilzitten gaat het ook fout. Ik wil het te graag goed doen en dat werkt dan averechts of door frustratie naar mezelf om de kleinste wiebels of omdat ik te stijf mezelf stil wil houden.
Verder merk ik wel dat het erger is als ik bijvoorbeeld er 2 dagen niet op heb gezeten. Sowieso zit ik nooit echt extreem rare dingen te doen met mijn hand maar omdat en amour zo enorm arrogant is dat ze alleen goed meewerkt als je t heeel beleefd vraagt is het nu wel een probleem :')
Mama vind een zandkuur eigenlijk onzin maar doe het toch, drieske houd ook gewoon van in het zand wroeten met zn snuit dus vind het best toepasselijk

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:12

Lino, klopt idd! :D Hij is er nu een weekje! Vandaag heeft hij alweer 1x gepoept en 2x geplast dus ja _O- Het zal ook bij puppy's met ups en downs gaan zeker :')

Oh ja, jullie werken dus in modules (zo noemt dat iig bij ons xD). Ik heb dus gewoon 2x per jaar examen en dan 5 of 6. Dus dat valt alsnog goed mee :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:23

Fotospam van vandaag: :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ging best fijn toen mama even kwam helpen, wel iets hangerig en op de voorhand maar ach.
Let niet op mn bochelrug die ik lijk te hebben, dat is mn shirt die achter me aan wappert haha

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:14

Wij hebben trouwens inderdaad 4 blokken Anthea, vind dat wel fijn, heb je niet alle tentamens in 1x
Over hoeveel weken zijn jou tentamens dan gepland? Niet in eentje hoop ik haha, dat lijkt me niet te doen

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:40

Foto's zien er ontspannen uit hoor Mara! :D
Mijn examens zijn op 3-4 weken gepland dus dat is goed te doen! :j

Vandaag de zadelpasser geweest. Helaas zaten er klinknagels los bij de boom dus mijn zadel is mee voor reparatie. Gelukkig wel een leenzadel gekregen dus kan gewoon verder trainen :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:21

Ziet er inderdaad fijn en ontspannen uit Mara! :) En qua zandkuur, ik heb geloof ik bij kramer 1 kg psyliumvezels voor dacht zo'n 15 euro besteld, stukken goedkoper dan die zandweg kuren ;)

Anthea vervelend van je zadel, maar gelukkig kun je wel vooruit met je leenzadel.

Ik had vandaag wedstrijd, instructrice was mee, en met losrijden was ze eigenlijk al fijn. In m'n proeven ook, voldoende impuls, en relatief weinig spanning, ze mocht er net iets meer doorheen om helemaal superfijn in m'n hand te zijn, maar ze was ook niet hangerig oid. Eigenlijk weinig grote fouten, een keer te vroeg uit de galop gevallen maar wel goed kunnen herstellen door nog opnieuw aan te galopperen en m'n overgang terug alsnog te rijden, soms net een klein stuurfoutje, volte middengalop was wat groot en helaas afgroeten net naast de ac-lijn, en een keer afwenden in stap hadden we even miscommunicatie, daar had ze veel spanning en alles wat ik uitademde en mezelf ontspande interpreteerde zij als een hulp om halt te houden, dus die was gewoon fout :P 1x een op d'r plek galop-hupsje maar dat was eigenlijk in een soort van leeg stuk op de hoefslag, dus super tevreden en erg trots op Bu! <3 Helaas vielen m'n punten eigenlijk erg tegen, 2x 177, kon me eerlijk gezegd ook lang niet in alles vinden met het commentaar, sommige dingen heel raar paar afgestraft die ik zelf niet zag/voelde, m'n wijken afgestraft op dat de achterhand voor kwam, 1x had ze die neiging idd, maar die andere 2 keren dat ik er op afgestraft ben absoluut niet, ze viel 1x juist meer over de buitenschouder weg. Andere dingen die ik zelf minder vond had ik dan weer net een 7 voor :? Instructrice kon het ook niet helemaal begrijpen, die vond dat we toch echt absoluut winstwaardig hadden gereden, en die is ook professioneel genoeg om daar eerlijk over te zijn. Klein smetje op m'n fijne gevoel dus, maar sowieso heel tevreden, heb nog nooit zulke fijne proeven met voldoende impuls gereden zonder noemenswaardige error stukjes. Hadden er ook hard voor getraind van de week, ze heeft de hele week als een zonnetje gelopen. Morgen krijgt ze een welverdiend dagje vrij, en volgende keer beter :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:42

Fijn dat je een leenzadel hebt Anthea! Kan je toch gewoon lekker vooruit.

Slim van die psyliumvezels, hou het in mijn achterhoofd!
Super dat je wedstrijd zo goed ging zeg, ook dat zowel jij en je instructrice het fijn vonden gaan. Jammer van je punten, blijft toch apart soms die jurys.. Vooral niet teveel aan die punten denken en lekker op wedstrijd blijven gaan, als je zo rijdt komen die punten vanzelf wel :D
Ik weet nog goed dat ik ooit de proef van mijn leven reed in het M, zo voelde het iig :') mama en ik helemaal jubelend erna omdat het zooo goed ging, kreeg ik ook 180, wel een winstpunt maar echt zo een domper -O- Dus snap je gevoel helaas heel erg, die keer vergeet ik echt niet meer. en dan voor een mindere proef erna dik in de 190 rijden, daar snap je dan gewoon af en toe echt niks van.
Het is gewoon fijn dat je wat je traint terug hebt gezien in de proeven, volgende keer inderdaad beter! Ik geloof er wel in bij jullie!

Ik ga zo rijden met een opengezette paraplu in de hoek :') Wil even een soort van schriktraining doen zodat ik haar beter onder controle kan hebben als ze iets eng vind. en laat ze nou net paraplu's en parasols enorm eng vinden haha.
Mama heeft haar gisteren gereden en die had met dezelfde punten moeite als mij, vind ik altijd wel fijn zodat ik weet dat dat echt de werkpuntjes zijn. Soms zegt mama's gevoel als ze op mijn paard zit namelijk iets anders dan wat ik voel en dat is niet handig. Maar ze vond haar gelukkig ook erg verbeterd :D

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:27

Fleur, jammer van je punten, terwijl je zelf voor je gevoel zo goed gereden had! je hebt iig wel fijn gereden voor je gevoel, nu zat alleen de jury niet mee!

eerlijk waar nadat we die dag geruild hebben, wijkt Chardon, ik krijg het voor mekaar in stap, en wijken voor het rechterbeen in draf lukt ook opeens, er zit nog wel heel veel werk aan, maar hij schaart en daar ging het om, echt super blij mee!

mara, ik moest zo lachen om jou tshirt op die foto's :') hij loopt daar wel lekker volgens mij, misschien hangerig maar wel ontspannen, en wat heb je toch een leuk paard onder je kont zeg, daar hoeft geen strikje om, fijn dat ze verbeterd is en succes met je schriktraining +:)+

hoe is jou les gegaan anthea? leuk zo'n pup, maar ook veel werk!
gelukkig kon je een leenzadel krijgen zeg, hoelang duurt zo'n reparatie? Hoe was je longeerles eigenlijk?

Gister mijn L2 debuut gehad, gelukkig de moeite waard ik was eerste met 188 en nog een keer 178, heel erg jammer dat hij niet wou aanspringen in galop in de 2de proef, en dat hij moe was anders had ik nog een punt gehad 8)7 hij was erg fijn om te rijden, had echt bijna niks in mn handen, maar de 2de proef had hij de pap echt op en moest ik er echt aan rijden waardoor het wat slordiger werd.
afgelopen week was hij ook echt niet vooruit te branden, zal ook wel door het weer komen, maar ik kreeg het er gewoon warm van, zo moest ik er aan rijden, ik ben nu een high energy mix muesli van marstall gaan voeren, ik ben benieuwd of dat gaat werken, van equifyt helaas niks meer gehoord.
binnenkort worden de zadels nagekeken, als die weer goed liggen laat ik de sportmasseuse weer komen om te kijken of het daadwerkelijk verbeterd is en vrijdag komt mn collega zn tanden doen, en dan hoop ik dat we er weer als nieuw tegen aan kunnen *\%/*

Afbeelding

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:02

Hier ging het vandaag slecht. 167 en 170. Zaten nog erg veel Halloween spoken in de ring, waardoor uno sterk werd en ik daardoor weer te streng in mijn hand.

Daar in tegen was ik wel trots op Uno dat hij gewoon de trailer inliep. Was nu de tweede keer dat hij alleen op pad was met de trailer en eerder vertikte hij het gewoon om er in te gaan, maar dat probleem lijkt nu toch echt verholpen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:19

haha erg he Karin, dat t-shirt :') Dacht eerst echt huh wat zit ik vreemd, maar dat was mijn rug dus helemaal niet haha. Super van je wedstrijd joh, gefeliciteerd *\o/* Erg leuk commentaar er ook onder van de jury vind ik! Dat die 2e proef wat minder ging moet je dan maar voor lief nemen haha.
Goed bezig dat je even een hele check houdt van je paard, dan zijn jullie inderdaad net als nieuw.
Hopelijk werkt het nieuwe voer!

Balen Esther, maar je moet blij zijn met de kleine positieve punten, in dit geval dus de trailer :D

Krijg ook zin in mijn wedstrijd van jullie haha

Ik wou dus oefenen haar makkelijker langs iets engs te krijgen voor als we enge dingen tegen gaan komen op wedstrijd. Vond mevrouw de paraplu opeens niet meer eng, na 2 keer een beetje kijken is ze er elke keer langs gegaan :') Was weinig oefenen dus, maar wel fijn gereden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:26

Balen Fleur, dat je punten zo laag waren! Maar als jij & je instructrice tevreden zijn, maken die punten niet uit he. Hoewel het natuurlijk wel fijn is als je gevoel bevestigd wordt. Maar nja, dressuur is iets raar. Als ik slecht rijd, ben ik eerste met 2 WP's, rijd ik goed, dan heb ik net een WP xD

Wat een goed idee Mara! Dat kan ik ook eens proberen! Hyr is ook wel eens schrikkerig en paraplu's vindt hij ook doodeng. Of ja, meestal toch. Want ik had in april een fotoshoot en hij moest zn nek wat opzetten, dus ik pak de paraplu, keek ie er niet eens naar _O-
Fijn dat Mourie verbeterd is!!
Oh lees net dat ze de paraplu niet eng vond. Een beetje hetzelfde als Hyr dan :P

Gefeliciteerd met je WP Karin!!! Top zeg!

Vandaag les gehad met Hyr en longeerles met Ferdo. Ferdo vond het erg moeilijk want hij liep ofwel te laag met zijn hoofd waardoor hij activiteit verloor en dan doet die rug dus niks. Ofwel liep hij te hoog en wordt die rug weggedrukt. Gelukkig zaten er wel erg fijne stukken tussen, mooi nageven met activiteit en we hebben ook wat stelling en buitenstelling gevraagd aan de longe, dat vond ie langs die ene kant makkelijker dan langs de andere kant maar hij heeft het wel gedaan. Zo moeten we een tijd dooroefenen tot hij dat nagenoeg perfect doet en dan gaan we dat met een longeersingel doen en kijken of hij ook blijft ontspannen. Dan dubbele longe proberen en daarna gaat het zadel er weer op en dan weer rijden.
Hyrano was erg hangerig tijdens de les, echt een plank, moeilijk buiging aannemen. Het was ook wat aan het schemeren, dus hij was best wel weer bang :') Maar uiteindelijk toch nog fijn kunnen afsluiten.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:57

haha ja, het ziet er idd een beetje uit alsof je heel raar zit! dankjewel, ben ook echt super trots :)
hebben jullie nu al een shetje erbij?
haha dat is een goede zeg :') je hebt iig fijn gereden :j

dankje anthea :)

klinkt als een hele lange weg voor Ferdo, hopen dat hij het snel gaat oppakken, hij heeft er zelf niet zo veel last van toch?
gelukkig fijn kunnen afsluiten met Hyrano, wel vervelend als ze gaan hangen!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:22

hahaha stom he Anthea, net als ze er bang van moeten zijn zijn ze het niet.
Klinkt inderdaad als een lastige kwestie met Ferdo. Maar fijn dat je geholpen bent en hopelijk pakt hij het goed op. en minder fijn dat Hyrano niet helemaal meewerkte, maar het scheelt dat je fijn hebt afgesloten, hopelijk volgende keer zo verder.

We hebben nog geen shetje Karin, ze komt over ongeveer 2 weekjes! Plaats gelijk een foto dan denk ik want ze zag er heel schattig uit op de foto´s die ik kreeg.

Ik heb vandaag eens een proefje geoefend, ging enigzins okee, maar nog wel een beetje slordig en wiebelig haha. maargoed was ook een tijdje geleden weer.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:04

Heel apart hoe er soms gejureerd wordt en het totaal niet overeen komt met je eigen gevoel inderdaad >;) Zo heb ik ook wel eens zeker geweten dat ik geen winst had, en toen bleek ik ook allebei m'n proeven ruim winst te hebben, terwijl ik eigenlijk alleen aan het overleven was in m'n proeven :P

Fijn Mara, dat jouw gevoel en die van je moeder wel overeen kwamen. Jammer dat ze niet onder de indruk was van de plu _O- En proefjes zijn toch altijd weer even wennen als je ze een tijdje niet hebt gereden, dat komt wel weer goed :)

Haha Karin wat grappig dat het wijken nu beter gaat, wellicht toch ook dat je het scharen een keer hebt kunnen voelen? En super van je wedstrijd, ik vond het ook erg warm om in een binnenbak te rijden afgelopen weekend, dus begrijpelijk dat hij wat leeg raakte. Marshall hoor ik ook goede verhalen over, hopelijk helpt het 'm voor net wat extra :j En weer even een complete check-up binnenkort dus, altijd fijn :)

Esther jammer dat Uno zoveel last van spanning had, super dat het laden nu zoveel beter ging :)

Anthea wat fijn dat je zo'n fijne begeleiding hebt in het longeren, fijn dat er goeie stukken tussen zaten, en dat jij nu wat meer handvaten hebt hoe je aan het werk kan met hem. Jammer dat Hyrano wat minder fijn ging.

Hier vandaag een wat mindere les, ze was erg stug, maar ik gok dat dat met hengstigheid te maken had, 'vroeger' had ze ook dan vaak de neiging om heel taai te worden, dat hulpen amper door kwamen. En nu was die wedstrijd denk ik in combinatie met verhuizing een beetje een trigger om een vrij heftige hengstigheid te ontwikkelen dit keer. Verder m'n dressuurzadel er weer eens op gelegd om te checken of die nou gewoon slecht lag, of dat het lag aan het feit dat Bu niet lekker in haar lijf zat, maar hij lag niet verkeerd. Enige is dat ik 'm zelf niet zo lekker meer vind zitten :x Dus maar even wat meer ermee rijden, en anders blijf ik voorlopig lekker met m'n springzadel rijden en wil ik kijken naar een ander dressuurzadel. Verder een keer een L2 proefje geoefend, proef zelf gaf geen problemen, maar ze gingen dus niet erg lekker omdat Bu wat stug was.

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:44

Hi allemaal,

Het is alweer heel lang geleden dat ik hier iets heb gepost. Heb ondertussen wel een beetje mee zitten lezen dus heb foto’s voorbij zien komen van een hele schattige puppy, lekker ontspannen paard, leuk jury commentaar en winstpunten! Leuk om te zien allemaal :)

Hier gaat het allemaal lekker z’n gangetje. Vorige week tijdens de les echt heel fijn kunnen rijden, heb ook steeds meer door wat ik aan mezelf moet veranderen om paard fijner te laten lopen. We gaan ook iedere week een buitenrit maken, in het bos of op het strand (wat echt super leuk is, ff het gas open trekken :D) Van de week aan de longe heeft die ook zo fijn gelopen, gister les iets minder maar ik was er met m’n hoofd niet helemaal bij. Hij ziet er iig goed uit, blijft groeien in z’n bespiering en is lekker opgewekt. Zaterdag ga ik weer een wedstrijdje rijden. Hopen dat die netjes de trailer op gaat. Is nooit een probleem geweest, liep er altijd in 1 keer op, en zondag wilden we terug van bos naar stal vertikte die het echt om erop te gaan haha. Zeker kwartier bezig geweest :( Hopelijk was dat een eenmalige actie hihi.

Ga proberen weer wat meer te reageren bij iedereen !

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 01:23

Zo in vrijheid lijkt Ferdo idd geen last te hebben van zijn KS. Onder het zadel wel. Het is nog wel een lange weg, ja. Maar gelukkig is Ferdo heel snel van aannemen dus het komt wel goed :)

Spannend van het nieuwe shetje Mara!
Goed dat je de proefjes nog eens oefent :j

Gelukkig heb ik geen last van hengstige merries, Fleur :Y) Jammer dat ze wss daardoor wat stug was! Oef, ik zou echt niet kunnen rijden op een springzadel _O-

Hey Kirsten!! Heerlijk, die variatie zeg! Succes alvast met de wedstrijd.
Jammer dat ie niet zo goed op de trailer ging. Al is 15 min nog niet zo overdreven lang, Hyrano kan het soms uren vertikken om er op te gaan _O-

Ik heb niet zo veel meer te melden. Ik ga dit jaar geen wedstrijden meer rijden, het rijden gaat zo wat op en af en ik heb zelf ook erg weinig tijd met school.
Ook heb ik bijna niet meer kunnen oefenen met trailerladen en dat wordt dan weer een ramp zeg maar. Dus eerst daar tijd voor maken en dan volgend jaar op wedstrijd :')
Heb Ferdo dus ook niet meer kunnen werken door het tijdsgebrek, hopelijk dit weekend wel weer. :)

Vandaag hebben we wel een shoot gehad met de puppy <3 Ach, wat ben ik trots op hem!! Heel de tijd los geweest en altijd gedaan wat we vroegen, topper!

Afbeelding

Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:57

Balen Fleur van die hengstigheid! Is toch zonde als het daardoor wat minder gaat. En dat je zo lang op een springzadel kan zitten joh haha, ik heb altijd het idee dat ik zo onstevig zit als ik op een springzadel rij.

Hee Kirsten :wave:
Klinkt alsof het lekker gaat bij jullie! Fijn dat je doorhebt wat je aan jezelf moet veranderen, kan echt een openbaring zijn soms. Super dat hij er ook steeds beter uit gaat zien! Alvast veel succes met je wedstrijd. En met trailerladen. Ben echt blij dat mijn wedstrijdpaarden en pony's er tot nu toe altijd zo op zijn gelopen. Als ik mensen soms zo zie tobben op wedstrijd, daar zou ik echt moedeloos van worden. :oo

Vind het een eerlijke keus van je geen wedstrijden meer te rijden dan dit jaar Anthea, als je weinig tijd hebt om te trainen kan je van Hyrano natuurlijk geen topprestaties verwachten. En echt, ik blijf verliefd op jou pup <3 wat een enorm lief ding is dat zeg!

Hier ook last van een erggg hengstige merrie -O- Hier word er dan gewoon helemaal niet meer op het been gereageerd. Het lijkt dan zelfs of ze het fijn vind als ik wat harder been geef :') Gaat ze er lekker tegenaan hangen.
Verder wel voor de grap wat oefeningen uit de M1 proeven geoefend omdat ik die toevallig nog kende. Deed ze absoluut niet slecht. Tis zonde dat haar aanleuning gewoon een enorm werkpunt blijft want ze kan het makkelijk.
Kreeg er ook 1x een middendraf uit om U tegen te zeggen, het voelde echt zo goed. ze ging echt gewoon zweven :D Dat was een leuk puntje uit mijn week haha.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:01

Schattig he! <3

Echt waar, dat is één van de redenen dat ik wellicht nooit meer een merrie koop :') Wel fijn dat ze die oefeningen goed oppakte! Eenmaal als die aanleuning in orde is, denk ik dat jullie echt door de klasses gaan vliegen!!