[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:11

Wissels zijn heel lastig!

Ik spring mijn wissel met mijn nieuwe buitenbeen. Als hij dan niet goed reageert druk ik hem door in een soort travers.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:19

pff praat me er niet van 8)7

nog proficiat met je goede score Mavantos

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:49

Leuke scores Mavantos!

Ik merk toch ook dat wissels altijd anders gereden worden. Ik doe bijna niets met mijn benen maar vooral met mijn zitbeenknobbel in samenwerking met mijn buitenteugel.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:16

De Duitse manier: eerst met je benen je paard in de nieuwe lengtebuiging brengen en dan de hulp geven.
De Nederlandse manier: meer gericht op de voorhand en de schouders en dan de hulp geven. (heel zwart-wit gesteld).
En ja, dan heb je nog de individuele verschillen van bijvoorbeeld meer buitenbeen of juist meer binnenbeen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:13

Saskia, mag jou zondag schrijven zie ik, leuk!

Zoals nu ervaar is het bijna makkelijker paard zelf wissels te leren dan na te rijden, is dat jullie ervaring ook? Nog eeinig geprobeerd ook maar, links naar rechts vandaag goede maar andere kant niet. Morgen onze eerste les, hoop dan nuttige tips

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:00

Dat hangt van het paard af Haike! De één pakt ze zo op, de ander springt ze nooit, van een paard wat ze al gedaan heeft weet je tenminste zeker dat het wel kan en ook wel zal gaan lukken, dan is het alleen even zoeken naar de juiste timing en manier.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:47

Leuk haike. Grappig. Zal je zo een pb sturen voor wat extra punten ha ha :P :P zijn de jury s ak bekend ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:08

sassie81 schreef:
Leuk haike. Grappig. Zal je zo een pb sturen voor wat extra punten ha ha :P :P zijn de jury s ak bekend ook?

Heer woudstra en vd harst en ,mevrouw fraaije.kur mevrouw vis-hartog, lindemann en heer bax

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:51

Sjaah, ik heb er één die het nooit gaat kunnen vrees ik :D Deze zomer ga ik toch echt eens werk maken van de wissels met Bono. Dan mag'ie op trainingskamp bij m'n lesgever, want hij spring altijd zo hoog in de lucht dat ik schrik krijg.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:57

Haha Lien met zo'n hoge sprong zou hij toch moeten kunnen wisselen, tijd genoeg voor in de lucht zou ik denken! ;)

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:22

Ik heb er een staan die het niet gaat doen. Heb heeel veel geprobeerd kan apuyementen en hele kleine voltes rijden in contra galop en maar niet om springen gewoon in het zelfde vrolijke tempo door. Nu rijden mijn moeder en broertje er mee.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:34

Lijkt me echt jammer om erachter te komen dat je paard er geen aanleg voor heeft en je dus blijft steken op een niveau. Ik heb vijf paar handen nodig om de wissels er bij Vanquish in te krijgen, maar hij heeft gelukkig al een aantal keren laten zien dat hij het kan en dat geeft hoop. Ik duim ervoor dat hij alles na de blessure weer fijn oppakt en stiekem hoop ik ook dat we dit jaar Z2 kunnen starten. We zullen zien! Eerst de kliniek afwachten 7 februari!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:27

BETUWE schreef:
Ik heb er een staan die het niet gaat doen. Heb heeel veel geprobeerd kan apuyementen en hele kleine voltes rijden in contra galop en maar niet om springen gewoon in het zelfde vrolijke tempo door. Nu rijden mijn moeder en broertje er mee.

Dat lijkt mij ook erg moeilijk! Vooral omdat echt wel een vereiste is volgens mij om verder te komen?

Sharon, waarvoor moet je naar de kliniek?

Ik paar weken geleden gehoord dat paard ook eigenlijk al boven zn kunnen loopt door medische beperking en dus niet moet verwachten z2 ging halen. Paar dagen motivatiedipje gehad maar daarna weer fanatiek opgepakt met idee tegendeel te gaan bewijzen. Scoort eigenlijkaltijd goed in z1 (april begonnen en start 1-2 keer per maand, nu +30 winst) en wissels nu net mee bezig en al fijne gehad. We zien wel waar we eindigen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:32

haike schreef:
Ik paar weken geleden gehoord dat paard ook eigenlijk al boven zn kunnen loopt door medische beperking en dus niet moet verwachten z2 ging halen. Paar dagen motivatiedipje gehad maar daarna weer fanatiek opgepakt met idee tegendeel te gaan bewijzen. Scoort eigenlijkaltijd goed in z1 (april begonnen en start 1-2 keer per maand, nu +30 winst) en wissels nu net mee bezig en al fijne gehad. We zien wel waar we eindigen!

Als ze goed loopt in het Z1 en je krijgt de wissels erop dan kan dat ook in het Z2 :)

Kijk maar naar mijn frikadel, die was niet eens meer geschikt als recreatiepaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:34

listiglistje schreef:
haike schreef:

Als ze goed loopt in het Z1 en je krijgt de wissels erop dan kan dat ook in het Z2 :)

Kijk maar naar mijn frikadel, die was niet eens meer geschikt als recreatiepaard!

Hier hetzelfde, maar weten het dus nu pas,dus gaan gewoon lekker verder waar we me bezig zijn dan zien we wel!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:42

@Haike, bij die van mij is een peesblessure geconstateerd in september. Ben twee keer bij de kliniek geweest en ik was er gelukkig op tijd bij en het valt allemaal reuze mee. Maar ben heel rustig aan het opbouwen. Over twee weken als het goed is de laatste controle. Het zag er de vorige keer als een stuk beter uit en ik mag al veel draven en galopperen, alleen nog geen zijgangen en voltes e.d. En meneer verveelt zich verschrikkelijk op de hoefslag, dus ik hoop 7 februari groen licht te krijgen om echt weer richting niveau te gaan opbouwen :)

LL, knap dat je met je frikadel zo super goed gaat :D En haike, LL heeft gelijk! Als je in het Z1 goed scoort is het een kwestie van wissels en galopappuyementen aanleren en hoppaa... Scoren maar! ;)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:59

Als Bono nooit een wissel zou kunnen zou ik er niets mee inzitten. Maar het zou natuurlijk leuker zijn als die dat kon.
Ik denk dat ik dit jaar toch niet zo vaak met hem op westrijd ga gaan, dus ik ga veel tijd hebben om te oefenen. En anders gaat hij 8-tal paard worden denk ik :D

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:49

Gisteren met onze topper kampioenschap gereden. Moest als tweede de baan in. Helaas kreeg ik hem er net niet zo fijn aan. Miste het bergopwaartse beeld. Verder weleen keurig proefje zonder grote fouten. Baalde wel want hij was zo goed in vorm .denk dat het een beetje te vroeg was voor hem :Z .....hij werd 5de. Dus toch wel knap.
Later op de middag werd de kur verreden. Hij liep wel veel beter als sochtends en kur paste mooi. Helaas weinig punten. Uiteindelijk moesten we het met een totale 7de plek doen.
Ik mag niet klagen voor nu. We wisten dat het wat vroeg zou komen. Dit was zijn 9de z2 proef. En hij is nog jong. Hij krijgt llekker vakantie nu. En van de zomer weer vol gas ertegen :D

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:55

Hoe oud is ie Sassie? Spijtig dat hij zijn vorm niet liet zien in de proef!

Soraya liep gisteren geweldig. 2x 68,8. In de laatste proef hadden we een jurylid die internationaal GP lag jureren, die schreef op mijn protocol dat we enorm veel potentieel hebben maar dat ik te braaf reed :P

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:22

Gaaf lien!
Hij wordt 7 dit jaar. Ja echt jammer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:31

Maar je mag wel op Indoor Brabant starten 8-) das wel echt cool hahaha, in dezelfde ring rijden als Valegro {:}

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:33

Haha ja dat wel. Weet nog niet of ik dat doe. Moet ik ff over denken.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:44

sassie81 schreef:
Haha ja dat wel. Weet nog niet of ik dat doe. Moet ik ff over denken.

Twijfel je daar over? Daar zou ik echt geen seconde over hoeven na te denken... Die entourage! Je kan hem nu toch even een paar weken vrij geven en dan weer oppakken en na IB weer vrij geven? Dat lijkt me zo gaaf om daar te kunnen rijden!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:49

zou ook op IB willen rijden, gewoon doen al is het voor de ervaring

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:49

En voor de rest:

Wissels doe ik met Blue tegenwoordig met alleen maar gewicht naar de andere kant en mijn nieuwe buitenbeen naar achteren. Dat is meer dan genoeg voor een heel groot effect... Het gaat, gelukkig, elke keer weer wat beter.

That's the spirit, Haike! Gewoon lekker rijden en als je dit al hebt bereikt, mag je echt trots zijn op jezelf.

Heb je je kur nog op film, Sassie? Ben er wel benieuwd naar! Wel heel knap gedaan dat je zover bent gekomen!

Verder hier rustig aan gedaan met Bluemans. Zaterdag naar de LDD geweest en zondag gelongeerd. Vandaag vrij en dan mag hij morgen weer aan het werk.