De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 07:56

Yvie_Juudje schreef:
VINJ schreef:
ik kan het ook wel vergeten.. zag dat iemand zijn eigen heeft ingeschreven met een onwijs goed paard onder der kont!

ik mag ook niet klagen met de mijne maar weet toch bijna zeker dat die van haar wel beter is!

Heb vertrouwen in jezelf en ga voor het plezier me je eigen paard! :-)

dan kan ik het helemaal wel vergeten met mijn kruising draver! Ha ha. Had ook wel paard mee kunnen nemen die veel luxer is en meer ervaring heeft. Maar ga lekker met mijn eigen draakje! Dan worden we Maar weer uit gelachen.. Zijn we toch wel gewend hi hi. Ga puur voor de ervaring en tips.

ponyparadijs

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:57

Er werd toch eerder gezegd dat het paard niet hoofdreden was van het selecteren?

Ach wij gaan gewoon voor de ervaring. En weer een uitje. En je kan er sowieso wel wat opsteken!

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:28

Idd, ik denk dat heel veel mensen voor de ervaring gaan even voor de tips. Alleen maar leuk als je dan geslecteerd word.
Ik zie het wel, ben daarna igg weer een ervaring rijker! Ik heb er wel zin in!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:13

Basic_ schreef:
Dit is zeker niet aanvallend bedoeld hoor, maar een geoot deel van de deelnemers in aalsmeer staan ook op die stal zelf, waar een behoorlijk bedrag als stalling wordt gevraagd, als je dat betaald, heb je wss ook genoeg geld voor een goed, wat duurder paard. Toch moet dat geen verschil maken imo. Weet iemand wie er door zijn?

Ik vind dit nogal een sterke assumptie... Ik sta op dezelfde dure stal als svandijk, maar heb zeker geen dure knol onder mijn kont (integendeel!). Gewoon een leuk recreatiepaardje. Ik heb eerst mijn paard gekocht, jaren op een goedkope stal gestaan. Nu heb ik een goede baan en kan mij deze stal permitteren. Overigens betekend een duur paard niet dat je kan rijden. En ik begrijp nog altijd dat dàt is waar ze op letten.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:20

Ze letten echt niet alleen op hoe de ruiter rijd, is heel mooi dat ze dat zeggen maar ik geloof er echt geen hol van :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:25

Persoonlijk denk ik dat een goede ruiter een minder goed paard netjes aan het lopen krijgt en een slechte ruiter op een goed paard meelift. Ik begrijp dat het in clinic vorm is, dan letten ze dus ook op of je de aanwijzingen goed oppakt. Een goede ruiter op een goed paard (let op, dit hoeft geen duur paard te zijn!!) maakt de beste kans, denk ik.
(Vandaar dat ik ervan overtuigd ben dat ik ècht géén kans maak! _O- )

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:26

Ik ga ook meedoen in Hazerswoude dorp of Heiloo!
In de ZZ zwaar. En ja, dure paarden? Heb de mijne als veulen gekocht en twijfelde toen of hij wel een paard zou worden. Was erg klein en mager omdat hij als veulen ziek geweest is. Gewoon geluk dat ie het zo goed is gaan doen, dus!
Wie zijn de beoordelaars/ waar je les van krijgt?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:44

ponyparadijs schreef:
Er werd toch eerder gezegd dat het paard niet hoofdreden was van het selecteren?

Ach wij gaan gewoon voor de ervaring. En weer een uitje. En je kan er sowieso wel wat opsteken!

Ik wl net zeggen... Het gaat toch om het talent vam de ruiter, niet wie het meest geld heeft, voor het sjiekste paard!
Talent van de ruiter kan je niet kopen ;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:01

ponyparadijs schreef:

Sluit me helemaal bij je aan, het is gewoon leuk om een keer te proberen en niet geschoten is altijd mis.

Heb me opgegeven voor Warnsveld (klasse Z).

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:23

Agossie schreef:
Basic_ schreef:
Dit is zeker niet aanvallend bedoeld hoor, maar een geoot deel van de deelnemers in aalsmeer staan ook op die stal zelf, waar een behoorlijk bedrag als stalling wordt gevraagd, als je dat betaald, heb je wss ook genoeg geld voor een goed, wat duurder paard. Toch moet dat geen verschil maken imo. Weet iemand wie er door zijn?

Ik vind dit nogal een sterke assumptie... Ik sta op dezelfde dure stal als svandijk, maar heb zeker geen dure knol onder mijn kont (integendeel!). Gewoon een leuk recreatiepaardje. Ik heb eerst mijn paard gekocht, jaren op een goedkope stal gestaan. Nu heb ik een goede baan en kan mij deze stal permitteren. Overigens betekend een duur paard niet dat je kan rijden. En ik begrijp nog altijd dat dàt is waar ze op letten.

Ik ben het ook niet helemaal eens met de stelling hierboven, net als anderen.
Bij mij is het juist andersom. Ik heb wel een dure en goede knol onder mijn kont, maar sta gewoon op een kleine simpele pensionstal.
En ik heb zelf absoluut geen talent.
Ik ben samen met mijn paard aan het groeien met VEEL ups en downs.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:45

Ik zit er over te denken om mij in te schrijven in de klasse ZZ-zwaar met m'n Friese hengst.
Het liefste had ik met mijn andere paard meegedaan maar die loopt al Lichte Tour en mag dus niet meedoen.

Wat ik me wel bedacht, wat nou als er op een lokatie maar 1 persoon meedoet in een klasse? Aangezien er van iedere klasse 1 door mag.....

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:46

dan heb je geluk denk ik :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:49

Dat denk ik ook snoeppig ik denk dat je dan verzekerd bent van een plaatsje. Maar ja daarna moet je je dan natuurlijk als nog bewijzen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:50

Er zijn nog vervolg rondes waar dan dus wèl competitie is voor je! :j

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:52

Ja maar dat is ook niet echt leuk:p zou er liever meer hebben die meededen In de voorselectie maar wie weet schrijven zich er nog meer in. Ik ga me denk ik inschrijven voor 12 mei dus dat duurt nog even;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:57

Het is inderdaad leuker als er wat competitie is. Ik hoop dat meer zich in zullen schrijven. Anders kom je sowieso de competitie tegen in de selecties.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:03

Dat is waar!

Bloem10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:18

Goede middag allemaal!

Ik meld mij ook even in dit Topic (ben niet zo'n fanatieke bokker maar kwam hier via google en dacht laat ik eens gezellig mee kletsen) Dus bij deze ;)
MargrietJonk (Topicstarter) bracht mij op het idee om ook in te schrijven dus heb dat gedaan.

Ik doe 14 januari mee in Zwijndrecht in het L met mijn zwarte monster Conrad (Johnson x Donnerhall). Ben erg benieuwd. Las al dat er veel goeie ruiters mee doen, dus dat is al een uitdaging opzich vind ik.

Leuk Margriet dat je toch ook mee doet met Celva.... goeie kanshebber!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:44

ponyparadijs schreef:

Eens! Het is gewoon leuk om eens mee te maken!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:47

Mootje82 schreef:
Ik ga ook meedoen in Hazerswoude dorp of Heiloo!
In de ZZ zwaar. En ja, dure paarden? Heb de mijne als veulen gekocht en twijfelde toen of hij wel een paard zou worden. Was erg klein en mager omdat hij als veulen ziek geweest is. Gewoon geluk dat ie het zo goed is gaan doen, dus!
Wie zijn de beoordelaars/ waar je les van krijgt?

Denk niet dat dat alleen geluk is hoor. Daar komt ook echt wel een stukje rijkunst bij kijken! Dus thumbs up for you.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:49

snoeppig schreef:
Ik zit er over te denken om mij in te schrijven in de klasse ZZ-zwaar met m'n Friese hengst.
Het liefste had ik met mijn andere paard meegedaan maar die loopt al Lichte Tour en mag dus niet meedoen.

Wat ik me wel bedacht, wat nou als er op een lokatie maar 1 persoon meedoet in een klasse? Aangezien er van iedere klasse 1 door mag.....

Volgens mij is dat hier al eerder besproken, weet het niet zeker hoor. Maar als ze je niet goed genoeg vinden nemen ze je niet mee.. Dus ook niet als je de enige bent in die klasse. En ik denk dat je dan in de Z of ZZL groep wordt geplaatst als daar wel genoeg mee doen.

Mikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:52

snoeppig schreef:

Hee..Ik reed gister toevallig mee.. In het zz zwaar. Ik was ook de enige! en dan word je bij het Z gerekend! (of al zou er zz licht zijn daarbij!) Dus dan ben je niet zeker van een plaatsing.

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:53

Het lijkt me ontzettend leuk om hier aanmee te doen!

Maar moet nog maar even zien of dat allemaal kan!..
Heb nog geen idee welke plaats, iig in het noorden!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:09

Bloem10 schreef:
Goede middag allemaal!

Ik meld mij ook even in dit Topic (ben niet zo'n fanatieke bokker maar kwam hier via google en dacht laat ik eens gezellig mee kletsen) Dus bij deze ;)
MargrietJonk (Topicstarter) bracht mij op het idee om ook in te schrijven dus heb dat gedaan.

Ik doe 14 januari mee in Zwijndrecht in het L met mijn zwarte monster Conrad (Johnson x Donnerhall). Ben erg benieuwd. Las al dat er veel goeie ruiters mee doen, dus dat is al een uitdaging opzich vind ik.

Leuk Margriet dat je toch ook mee doet met Celva.... goeie kanshebber!

Nou om je de waarheid te zeggen, loopt t momenteel ff niet zo fijn als dat ze toen liep op de foto's in mn profiel. Ze heeft drie weken rust gehad omdat ze niet rat liep. Maar rustig aan weer opbouwen. Ik denk dat ze ook in de groei is. Want naar mij idee lukt me gewoon ff niks meer.......

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:48

Agossie schreef:
Basic_ schreef:

1. ik zeg, niet aanvallend bedoeld
2. ik zeg toch niet dat iedereen een duur paard heeft...

bedoelde uiteindelijk ook meer dat een giga bewegend paard een vertekenend beeld kan geven in verhouding met het talent van de ruiter