Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:07

Door een bepaalde emotie die een combinatie (mn bij de kür) bij je op weet te roepen. Kreeg tot op heden alleen kippenvel bij Edward en Totilas en bij Andreas Helgstrand met Blue Horse Matine.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:09

Tja, goede vraag en idd geheel off topic maar ik doe een poging in een notendop: het is een mengeling van het correct gereden zijn van en de emotie van het geheel. De emotie is dan een heel subjectief iets (passende muziek bij het tempo en de takt en de uitstraling van het geheel, de lijnen die gereden worden) en waarschijnlijk ook een stukje achtergrond van de combinatie. Zou dus zomaar kunnen zijn dat Rath mij zeer zou kunnen verrassen in deze. Maar ik acht de kans op dit moment klein.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:12

Tendance schreef:
Sorry... Nu heel even, heel erg offtopic..... Sorry...
Maar hoe komt het, dat jullie kippenvel krijgen bij een kür.
Ik vind het mooi hoor, vooral als Adelinde moet rijden, maar heb nog nooit kippenvel gehad van een proef.
Waar komt dat uit voort???

Ik weet niet of jij vaak live gaat kijken. Van tv beelden krijg ik dat ook niet, maar wel van proeven waar je bij zit en waar alles klopt, zoals de Song song blue kür van Anky met Bonfire in Den Haag, Andreas Helgstrand met Blue Hors Matiné in Aken en Totilas met Edward die ik persoonlijk in Rotterdam heb gezien en toen ook met kippenvel zat. Het is een combinatie van de muziek, de éénheid van paard en ruiter en de emotie die dat oproept bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:15

Bij Matine had ik het heel erg (ook zonder de muziek). Bij Bonfire vooral met muziek (ook live) en met Totilas helemaal niet (ook niet live). De een heeft het wel en de ander niet, dat is soms gewoon persoonlijk. Dat bijvoorbeeld 100 bokkers het helemaal to die for vinden, hoeft niet te betekenen dat ik mijn persoonlijke mening en beleving daarop af moet stemmen. Smaak laat zich niet dwingen zei mijn oma altijd en haar dochter ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:18

Ik denk dat het de combinatie is met de muziek.
Van Edward kreeg ik vorig jaar in Rotterdam (live) kippevel, maar ook van Anky tijdens de OS kreeg ik kippevel, maar ook van andere sporten hoor. Ik vind topsport (vaak) mooi om te zien.
Mijn neefjes judoën op een hoog niveau (o.a. Nederlands kampioen in zijn leeftijds/gewichtsklasse), als ik zie wat zij daarvoor moeten doen, heb ik daar respect voor.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:23

Citaat:
als ik zie wat zij daarvoor moeten doen, heb ik daar respect voor.

Tja, en om dan even weer on topic te komen: ik kan er persoonlijk geen respect voor opbrengen wat er nu aan de hand is en er zal dus ook een hoop moeten gebeuren voor ik kippenvel krijg van de huidige kur van Rath (die eigenlijk niet de kur van Rath is en dus bij voorbaat voor mij al, wat kippenvel betreft afgeschreven is). Erg jammer, want ondanks (of misschien dankzij ;) )zijn tekortkomingen vind ik Totilas een heel interessant paard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:23

Bij mij is het ook zeker respect en trots met name op onze Nederlandse ruiters, en dan vooral op Adelinde, maar het kippenvel heb ik nog nooit... Ook niet in live gehad...
Wel heb ik kippenvel als ik met mijn eigen paard met onze k:ur bezig ben..
Ik herken het echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:25

Met andere sporten heb ik het ook, bijvoorbeeld bij kunstschaatsen en ijsdansen. Ergens in de jaren 80 eens met tranen in mijn ogen voor de tv gezeten bij het ijsdansen. Bij tennis heb ik het ook, turnen soms ook en eigenlijk bij veel dingen waar je ziet dat mensen diep gaan en grenzen verleggen, dus bijvoorbeeld ook ballet en dans. Met wielrennen heb ik het dan weer niet omdat daar niks meer echt is, maar ik kijk wel graag Tour voor de wedstrijd en het gekonkel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:31

Oh ik vind wielrennen dan weer wel heel gaaf om te zien. Mijn vriend is wielrenner, dus ik weet wat het voor inzet vraagt.
Vandaar ook, dat ik mijn paard Cipollini genoemd heb.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:32

Ik geloof dat ik me bij jou kan aansluiten Tendance... ik denk dat ik een stukje emotie factor mis ofzo...

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:33

Ik krijg áltijd kippenvel van de kur van Anky tijdens de olypische spelen in Athene.
Gewoon omdat die muziek zo goed past, vooral bij de galopwissels

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:37

Die kür van Anky en die van Matine zijn tot nu toe de enige waar ik ooit kippenvel van gekregen heb... En Parzival krijgt me er vaak dicht bij maar écht kippenvel enkel Deze van Anky en matine.....

Dat drafappuyement :+:

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:38

kippevel? tranen liepen over m'n wangen toen ik toot met edward zag rijden!! vond het echt zo verschrikkelijk bijzonder!!!

kippevel had ik idd ook bij anky in bovenstaande filmpje

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:50

Kippenvel, tranen en een hele dikke strot kan ik krijgen bij een kur.
En dan ook bij meerdere combinaties maar vooral Anky met Bonnie en later Salie, Imke en Sun en bovenal bij Ed en Toot. Coby en Ferro deden vroeger ook heel wat met mn emoties. Bij Adelinde heb ik het minder maar dat komt vooral door de amazone, niet dat ik haar niet goed vind maar ik stoor me aan wat dingetjes bij haar.
Maar ook van buitenlanders zoals de combi's met paarden als Matine, Briar en Idocus.

Dat ene gekke lelijke beestje (weet niet meer hoe hij heet) uit een of ander oostblokland raakte me ook altijd en ik heb geen idee waarom, wellicht omdat hij als vreemde eend toch lekker meedraaide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:53

Tendance schreef:
Oh ik vind wielrennen dan weer wel heel gaaf om te zien. Mijn vriend is wielrenner, dus ik weet wat het voor inzet vraagt.

Ja hoor, ik vind het super om naar te kijken en ik volg het ook echt, maar ik hoef niet even een traantje weg te pinken als Contador geel omgehangen krijgt in Parijs. Misschien is dat ook zo omdat het klassement al veel eerder in de Tour bepaald is.

Bij Adelinde en Parcival had ik wel wat bijzonder gevoel bij in Windsor. En natuurlijk Kentucky,maar dan om een heel andere reden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:53

manic schreef:
Ik geloof dat ik me bij jou kan aansluiten Tendance... ik denk dat ik een stukje emotie factor mis ofzo...

Ik kan dus wel een brok in mijn keel krijgen bij een goede film, maar niet bij een kür. Wel als het om mij en mijn merrie gaat. Iedere keer, dat ik haar nu toch nog weer kan rijden is bijzonder.... Denk dat ik niet zo zeer emotie factor mis, maar dat ik er het belang niet zo van in zie.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:55

Lovely schreef:
Tendance schreef:

Ja hoor, ik vind het super om naar te kijken en ik volg het ook echt, maar ik hoef niet even een traantje weg te pinken als Contador geel omgehangen krijgt in Parijs. Misschien is dat ook zo omdat het klassement al veel eerder in de Tour bepaald is.

Bij Adelinde en Parcival had ik wel wat bijzonder gevoel bij in Windsor. En natuurlijk Kentucky,maar dan om een heel andere reden.

Bij mij is het ook geen kippenvel hoor, bij het wielrennen, maar ik heb wel meer DIEP respect voor deze mensen, het zij clean, dan voor topruiters en -amazones

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:56

Theo is back on youtube :+

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:58

Maar wat doet dat dan met jullie emotie als het de kur een kopie is (al dan niet in spiegelbeeld)?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:00

Suzanne_J schreef:
Ik krijg áltijd kippenvel van de kur van Anky tijdens de olypische spelen in Athene.
Gewoon omdat die muziek zo goed past, vooral bij de galopwissels

Prachtig, zit weer met vochtige ogen.
Salinero lijkt in de wissels de muziek extra te willen benadrukken en dan het plezier wat je in hem ziet maar vooral ook bij Anky!!! Geweldig, hoop Salinero toch nog echt op een serieus groot concours te zien schitteren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:02

Embe schreef:
Maar wat doet dat dan met jullie emotie als het de kur een kopie is (al dan niet in spiegelbeeld)?

Niets.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:04

Pfff, wil bovenstaand zien en horen maar zit hier met soort van visite. Tis al niet zo netjes dat ik hier zit maar om nu te vragen of de muziek uit mag zodat ik fijn deze kur kan bekijken wordt waarschijnlijk niet op prijs gesteld :n :roll:

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:06

Citaat:
Theo is back on youtube

maar zijn site niet, toch?!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:07

Embe schreef:
Pfff, wil bovenstaand zien en horen maar zit hier met soort van visite. Tis al niet zo netjes dat ik hier zit maar om nu te vragen of de muziek uit mag zodat ik fijn deze kur kan bekijken wordt waarschijnlijk niet op prijs gesteld :n :roll:

Hhahaaa nee denk niet dat ze je dat in dank af zullen nemen :D

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:07