Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 13:04

daffodil schreef:
Ja zo deed ik het in het verleden ook, had ook echt wel heel leuke prijzen maar niet iedereen doet zoveel moeite.

Ik ga vanavond een oefenrondje doen op de club, meetmoment dus starten, een tosti scoren en weer naar stal!

Ooo dat is ook lekker toch!!

Ik zit in de dressuurcommissie, secretariaat op de club. Vele uren gaan er in, maar als voordeel mag ik gratis starten en mogen we met de commissie, 6 dames een keer per jaar uit eten.

daffodil

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 13:59

Dat is goed geregeld, zouden ze bij ons een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik zit nog steeds te wachten op mijn afscheidskadootje wat toegezegd is maar denk ik never nooit meer komt :D :D :D

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:06

Bij ons zit het meestal tussen de 12,50 en 15 euro en dan per locatie idd verschillend wat de prijzen zijn.

Over het promoveren: ik heb het 1x meegemaakt dat ik toch hoger wilde starten, toen vroeg de vereniging zelf nadat ik had gemaild of ik me uit wilde schrijven en opnieuw inschrijven hahaha

Update over gister: was super positief! Hij liep een heel stuk beter al voor de speciale zooltjes, erna zag je vooral dat hij moet wennen want hij is best wel gecorrigeerd in de stand. Dus de fysio die al stond over een paar weekjes is geen overbodige luxe :)
Nu aankomende 6 weken rustig stappen/draven aan de longe want hij moet wennen aan de zooltjes, maar het was zodanig positief dat de dierenarts 'm eigenlijk niet meer hoefde te zien (de smid wil m wel nog even 2x bekappen, dus we komen over 6 weken sws terug). Dus we kunnen er voor nu uitgaan dat die 3 M2 winstpunten en het Z gewoon makkelijk haalbaar moeten zijn *\o/*

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:36

PsvanLot super dat er goede stukken tussen zaten, leuk dat je weer gaat starten!
Hopen dat het niet 's avonds laat is

Ik sla meestal de avondwedstrijden over omdat het dan altijd haasten is met werk, en anders vraag ik wel om zo laat mogelijk te starten. Op m'n vrije dag wil ik nog wel eens een keer een avondconcours meepakken.

Bentuh ARD is hier vlakbij, ik moet eerlijk zeggen dat het mij te massaal is en ik liever een 'gewoon' concours rij. Vooral het losrijden vind ik best klein voor heel wat ringen. Maar er zijn er genoeg die het fantastisch vinden.
Meestal jureer ik er nog wel een aantal dagen, wel altijd gezellig daar!

Hier is het vaak tussen de 10 en 15 euro inschrijfgeld, al vind ik 15 al echt fors.
Zo had ik afgelopen weekend ook wat nieuws, 12,50 per proef en 15 euro 2e prijs. Opzich niet verkeerd, maar je kreeg geen geld in de envelop maar een briefje met een QR code. Die moest je scannen en invullen op de dag zelf en dan wordt het prijzengeld binnen 14 dagen overgemaakt. Vond het maar een vreemde constructie :+
Komend weekend is wel een leuke, 12.50 inschrijfgeld en 50 euro eerste prijs.
Vaak als ik richting twente ga om te starten zijn het prima geldprijzen, en het gelderse vaker gebruiksvoorwerpen en meer inschrijfgeld.
Eind maart 15 euro per proef en gebruiksvoorwerpen, het is dat een mooie accommodatie is en er verder weinig Z is. Maar vind de verhouding wel een beetje zoek

Hier op de vereniging vragen we 10 euro per proef, en eerste prijs 30 euro.
Pony's 8 euro en 15 euro eerste prijs.

EnzoOllie wat een fijne update!!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 16:30

Wat fijn Enzo_Ollie *\o/*

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 19:16

PSvanLot schreef:
daffodil schreef:
Ja zo deed ik het in het verleden ook, had ook echt wel heel leuke prijzen maar niet iedereen doet zoveel moeite.

Ik ga vanavond een oefenrondje doen op de club, meetmoment dus starten, een tosti scoren en weer naar stal!

Ooo dat is ook lekker toch!!

Ik zit in de dressuurcommissie, secretariaat op de club. Vele uren gaan er in, maar als voordeel mag ik gratis starten en mogen we met de commissie, 6 dames een keer per jaar uit eten.

Oh dat zou ik ook wel willen, gratis starten *\o/* Organiseer 6 dressuurwedstrijden in de zomer. Wij hebben een vrijwilligerslunch. Staat niet helemaal in verhouding tot de uren. Dus het scheelt dat ik het leuk vind om te doen :+ Wij houden er niet zoveel aan over als jullie Psvanlot....Aan jury en th zijn wij gemiddeld 35-50 euro pp kwijt. Doe toch nog iets niet goed dan...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:48

Is toch een kleine moeite om degene die het organiseren/het secretariaat bemannen een gratis startplaats krijgen?

Wij doen het met zessen, maar vaak met 5 ivm vakantie oid.
2 achter de bar
2 secretariaat
1 coupons halen/aanwezig zijn voor van alles
1 reserve die overal inzetbaar is.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:41

PSvanLot schreef:
Is toch een kleine moeite om degene die het organiseren/het secretariaat bemannen een gratis startplaats krijgen?

2 achter de bar
2 secretariaat

En schrijvers dan? Of ringmeester? En hoeveel ringen heb je dan? Vind altijd dat wij zo veel mensen moeten hebben.. ( oké we draaien dan of 3 dagdelen of 2) en hoeveel wedstrijden in het jaar? We hebben een super locatie en van af de zomer ook buiten super voor elkaar op zand maar ja... vrijwilligers... %) O:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 23:41

snorkel1986 schreef:
PSvanLot schreef:

2 achter de bar
2 secretariaat

En schrijvers dan? Of ringmeester? En hoeveel ringen heb je dan? Vind altijd dat wij zo veel mensen moeten hebben.. ( oké we draaien dan of 3 dagdelen of 2) en hoeveel wedstrijden in het jaar? We hebben een super locatie en van af de zomer ook buiten super voor elkaar op zand maar ja... vrijwilligers... %) O:)

5 maandagavonden, 3 ringen en drie juryleden. Een selectieweekend. Daar hebben we ongeveer 15 juryleden nodig. De schrijvers worden of door de jury zelf meegenomen of regelen wij vanuit de club.

Maar die behoren niet tot onze commissie. Dat zijn wij met zes en wij zijn er meestal allemaal.
Buiten schrijvers hebben we eigenlijk niemand extra nodig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:11

Super Enzo_Ollie!!!

Hier is er nog steeds geen definitieve startlijst voor morgen???

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 07:56

Nou, na 11 uur 's avonds kwam eindelijk de definitieve startlijst voor vandaag :+ Nog wat later starten, maar wel iets eerder de laatste combinatie dus hopelijk iets eerder de prijsuitreiking. Hoewel er staat dat de M pas na de prijsuitreiking van de Z is helaas...

Wel meteen het volgende dilemma. Kreeg gisteren te horen dat er paar hele leuke wedstrijden aankomen, maar denk niet dat ik daaraan mee kan doen qua punten als ik tot juli wil blijven rijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:37

Wij starten bij stal Pantharei vandaag in Waverveen om 14:30 meen ik.
Iemand daar ooit geweest?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:24

Juli duurt nog even , lastig...

Interessant ook om te lezen wbt wedstrijd verenigingen

Wat ik gister had...trailer komt terug uit de garage na reparatie. Paarden opgeladen en naar de bak geweest. Thuis aangekomen is er gewoon 1 wiel weg...stond raar te kijken, ook omdat je dat dus echt niet voelt.

Maar erger is , dat mijn man toen de andere 3 heeft nagekeken en dat die dus ook niet goed vast zaten :oo

Ben niet zo van : had kunnen etc , maar poeh...de bak was maar 20 km heen en terug...

Als ik m had laten staan en morgen naar wedstrijd was gereden 60 km enkele reis van huis...brrrrr

Uiteraard gemeld en desbetreffende garagist is zich helemaal suf geschrokken en van de kaart en heeft zich tig keer verontschuldigd.

Inmiddels ook m'n wiel weer teruggevonden, nieuwe schroeven gehaald...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:10

Getup, jeetje wat heftig zeg.. inderdaad normaal zou je zeggen “kan gebeuren” maar 1 wiel weg en de anderen ook losse bouten .. pff gelukkig goed afgekomen.

Ik mag vanavond ook weer op pad, hopelijk rijden we ons laatste puntje in het ZZL.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:11

Babootje schreef:
Wij starten bij stal Pantharei vandaag in Waverveen om 14:30 meen ik.
Iemand daar ooit geweest?

Niet zelf gestart. Wel meerdere keren geweest. Zal fijn rijden zijn. Is het goed gegaan?

Jeeeemig Getup! Dan heb je nog een soort van engeltje op je schouder gehad zeg...Erg slecht van de garage...

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:41

Och jeee Getup. Dat is toch wel een beetje eng ook al is het achteraf.

Gelukkig dat je het daardoor wel opgemerkt had voordat je een lange rit voor de boeg had.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:49

Jeetje getup wat heftig! Gelukkig goed gegaan zeg!

Ik zit nog te wachten tot ik kan omkleden en weg kan :+ Wat duurt de dag lang zo.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:52

Jullie gaan goed zeg, Moniek , hopelijk morgen dat laatste puntje erbij. Vast wel , toch ?

Wil niet eens te lang nadenken wat er zou gebeuren als er aan dezelfde kant 2 wielen weg zijn. Arm paard , brrrr.
En vast ook niet best voor de net 2 dagen oude auto :Y) ( maar dat zou me dan nog minder kunnen schelen als t paard natuurlijk).

Maar goed. We gaan morgen met frisse moed en extra aangedraaid bouten op wedstrijd.

Heel veel succes vanavond MWM !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:55

Nee niet over nadenken idd! En voortaan zal je er altijd een keer extra naar vragen gok ik nadat die bij garage is geweest.

Dank je wel! Kwart voor 9 en 10 over 9 en de prijsuitreiking pas als ook het z is afgelopen. :+ Vooral sneu voor de ponyruiters, want ik gok dat die uitreiking op z'n vroegst 10 uur is en dat is ook voor de pony's.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:57

Oeps dat is best laat

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 19:23

Veel succes vanavond MWM!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:44

Getup schreef:
Jullie gaan goed zeg, Moniek , hopelijk morgen dat laatste puntje erbij. Vast wel , toch ?

Wil niet eens te lang nadenken wat er zou gebeuren als er aan dezelfde kant 2 wielen weg zijn. Arm paard , brrrr.
En vast ook niet best voor de net 2 dagen oude auto :Y) ( maar dat zou me dan nog minder kunnen schelen als t paard natuurlijk).

Maar goed. We gaan morgen met frisse moed en extra aangedraaid bouten op wedstrijd.

Heel veel succes vanavond MWM !

Heb je veel geluk gehad!!! Wat een vreemde fout ook!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:07

Heel veel succes iedereen nog vanavond en morgen!!!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:17

Succes iedereen die nog gaat starten!!!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:39

Succes iedereen die dit weekend nog gaat starten! Hopelijk heeft iedereen die vandaag gereden heeft, fijn kunnen rijden! :)