Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:08

LaDonna75 schreef:
Maar dat zijn toch geen slechte punten annamax?! Oke geen winstpunt maar het scheelt ook niet enorm veel. Ik heb ook wel dergelijke punten gereden, ook recent wel (eerste proef een dikke winstpunt, 2e 170, en ook beide proeven geen winstpunt) en ook wel als mijn eigen gevoel beter was, maar dat hoort nou net bij een jurysport. Tenzij je er echt klaar mee bent, zou ik rustig doorgaan :j

Nee niet bizar slecht, maar baal dan wel enorm, als het naar mijn gevoel echt niet zo slecht was. Dus ik stop nu gewoon even met wedstrijden en train even door en dan kijk ik over paar maanden wel weer

wendy1987

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:22

En als je een keer thuis filmt? Mits je nog niet hoger dan l zit?

Om te kijken hoe dat gaat?

Dat kan ook wel helpen. Ik had ook laatst in de 170 daarmee en toen flink kunnen oefenen aan de hand van het filmpje en commentaar.

Ik moest vooral harder. Dus voor mijn gevoel rijd ik nu te hard, maar das dan dus wel goed zeg maar.. dat merkte ik toen pas.. in trainen rijd ik vaak nog te langzaam. Maar op wedstrijd echt gas erop en dan gaat het echt gelijk beter met punten..

Hopelijk vind je snel t plezier in wedstrijden weer!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:39

annaxmaex schreef:
Mooie punten iedereen, ik daarin tegen rijd voorlopig geen wedstrijden meer, motivatie is op. Gister wedstrijd gehad in een best wel sterk deelnemersveld, nu heb ik naar mijn idee niet zo bizar slecht gereden. Beter dan 3 weken terug, maar daar dacht de jury anders over met 171, 177,5. Krijg altijd commentaar over impuls en nu zelfs opmerking dat ik m’n handen smaller moet houden, dus heb het even gehad met wedstrijden :(

Maar als je steeds hetzelfde commentaar krijgt, dan is daar toch goed om op te oefenen? Heb je het er weleens met je instructeur over gehad?

Te weinig impuls is vaak een echte killer voor je proef. Krijg je dat op orde, dan zul je zien dat je punten omhoog schieten!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:42

Robijntjah schreef:
Netjes hersteld dan zeg, binkie_eline!

Ik wil nog wel even wat laten zien in navolging op de discussie over apart gangwerk en punten.

Ik rijd dus met mijn hypermobiele PRE, dat zie je ook zeker terug in haar gangwerk. Ze is op het moment veel aan het winnen in kracht en losgelatenheid wat ik vooral in de galop terug merk.
Ik heb zelf dus best een fijne proef neergezet gisteren (kreeg ook als commentaar dat we een leuke combinatie zijn) maar ik heb de indruk dat met betere gangen, ik nog veel hoger zou scoren. Wat ik daar dan van vind weet ik niet zo goed.

Onze sterke punten zijn: harmonie, stabiliteit en rust. [ Video ]

Net filmpje. Fijn dat je paard steeds meer kracht aan het winnen is.
Ik las ergens dat je in dubio zit om de overgang te maken naar het L2, naar aanleiding van het filmpje zou ik zeggen: win nog wat aan kracht en losgelatenheid voordat je over gaat. Het gaat al snel genoeg en je paard moet ook de tijd krijgen om zich verder te ontwikkelen..

En ik denk dat ik een zeikende jury ben, maar ik had je echt gevraagd de versiering te verwijderen voordat je ging starten... O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:48

Dit was een wedstrijd waar gevraagd werd om je paard te versieren :')

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:40

PSvanLot schreef:
annaxmaex schreef:
Mooie punten iedereen, ik daarin tegen rijd voorlopig geen wedstrijden meer, motivatie is op. Gister wedstrijd gehad in een best wel sterk deelnemersveld, nu heb ik naar mijn idee niet zo bizar slecht gereden. Beter dan 3 weken terug, maar daar dacht de jury anders over met 171, 177,5. Krijg altijd commentaar over impuls en nu zelfs opmerking dat ik m’n handen smaller moet houden, dus heb het even gehad met wedstrijden :(

Maar als je steeds hetzelfde commentaar krijgt, dan is daar toch goed om op te oefenen? Heb je het er weleens met je instructeur over gehad?

Te weinig impuls is vaak een echte killer voor je proef. Krijg je dat op orde, dan zul je zien dat je punten omhoog schieten!

Ja klopt, neem het commentaar ook mee in de lessen. Laatst bijvoorbeeld vloog ik door de baan heen en nog hadden ze het over impuls, nu is m’n paard 178 en beetje lomp en statig in z’n beweging misschien dat het er daardoor vaak logger en slomer uitziet. Maargoed ik train nu eerst door dat t thuis heel goed gaat en vaker op ander terrein oefenen, meters maken

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:09

Robijntjah schreef:

Dat is bijzonder bij een KNHS wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:10

Het is dan ook een plek waar ze veel net even anders evenementen organiseren. Ik kan dat wel waarderen.

Iets meer ontspannen sfeer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:10

annaxmaex schreef:
PSvanLot schreef:

Ja klopt, neem het commentaar ook mee in de lessen. Laatst bijvoorbeeld vloog ik door de baan heen en nog hadden ze het over impuls, nu is m’n paard 178 en beetje lomp en statig in z’n beweging misschien dat het er daardoor vaak logger en slomer uitziet. Maargoed ik train nu eerst door dat t thuis heel goed gaat en vaker op ander terrein oefenen, meters maken

Als het in de training al beter gaat, dan komt het vanzelf goed. Zet jezelf anders eens op de film, dan zie je zelf ook wat de jury ziet. Vaak is dat verhelderend.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:20

PSvanLot schreef:
Robijntjah schreef:

Dat is bijzonder bij een KNHS wedstrijd!

Kerstconcours Kootwijkerbroek heeft dat ook. Persoonlijk blij dat er ook nog plekken zijn waar ruimte is voor net even wat extra gezelligheid en aankleding

Verder sorry iedereen, 7.15 op kantoor en 20u klaar. Snel bijgelegen, maar nu mn bed in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:22

Groot gelijk dan! Welterusten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:36

Ik heb een maand wedstrijd vrij genomen en midden januari start ik een wedstrijd l2. Qua training veranderd er niets, dingen die er bij komen kent ze en zijn bevestigd en dat kracht opbouwen gebeurd tussendoor toch wel. Ik rijd ook niet voor selecties en dergelijke, gewoon voor mezelf.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 01:56

Gefeliciteerd allemaal met de resultaten! Ben even afwezig geweest. Wij starten zondag onze laatste L1 wedstrijd.

@robijntjah, start je in hegelsom L2?
Ga je vast over? Of gewoon tussendoor een wedstrijd ivm flexibel starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 07:54

Hegelsom ja! Ik ga over idd. Ze gaat echt rap vooruit en het maakt mij ook niet zoveel uit als ik er wat langer over doe.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:48

Ik kom ook naar Hegelsom!

Heb komend weekend afgemeld, ik sta nu toch al boven aan in de selectiestanden en ik kan nu dus niet trainen want wij hebben alleen een buitenbak die nu kei hard bevroren is.. Dat ga ik der niet aandoen, atart ik liever nog wen net voor de regio’s :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:20

Dat is idd niet lekker, want blijft pok vriezen komende dagen. Snap het helemaal!

De mijne is vanochtend behandeld door osteo, dus heeft sowieso even rust. Jammer dat ik niet mag longeren, dus vrijdag erop na 2 dagen niks wordt leuk :') ze staan ook niet in de normale paddocks, die zijn te hard en ongelijk nu, dus staan op het harde. Alleen is dat dus staan en stappen ipv af en toe rondje rennen. Ze was al boos, want ze slaapt altijd in de paddock en op het harde is dat niet lekker natuurlijk haha. (Geen beton maar soort gravel / grind achtig iets zonder grote stenen erin)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:36

Hier overdag ook weinig tijd deze week dus ze doen ook even wat minder. Mag ook wel eens

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:41

Hier deze week ook wat rustiger. Lekker ff tutten, wandelen en naar het bos.
Afgelopen 1,5 maand alleen maar op pad geweest dus ik vind het ff goed zo :) 8 januari hebben we weer de eerste wedstrijd.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:49

Fris worden ze ervan haha! Mijne staat sinds juli ook 24/7 buiten op een gedraineerde paddock, met inloopstal waar wel 5 bij 5 ofzo beklinkerd is.

Nu staat ze ook boos te kijken als ze wil rennen maar ze dan uitglijdt :') Maar ik merk wel dat het psychisch voor haar echt beter is dan op stal. Ik ben sowieso een voorstander van elke dag de hele dag naar buiten, maar nu ze savonds ook nog kan doen wat zij wil is ze toch echt rustiger.

Misschien ga ik mijn osteo ook maar even een appje doen, als ik toch niet kan rijden dan ik dat misschien wel even lekker.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:52

Wij zijn vanavond weer sinds 1,5 maand op pad geweest. Hebben alleen M2 proef 36 gereden.

Maar wat ging het fijn! Heerlijk kunnen rijden en een nette proef neer kunnen zetten. Dat resulteerde in een mooie winstpunt en een eerste plaats van de 8 deelnemers.

Dat betekent dat we nu Z1 startgerechtigd zijn. Daarmee hebben we ons doel samen gehaald. Samen van de bixie naar het Z1. Maar we gaan stiekem toch nog verder, gewoon lekker kijken waar we komen <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:24

Wat goed Roosje!! Heb je het niet heel koud gehad?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 01:04

Wauw proficiat Roosje!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:18

PSvanLot schreef:
Wat goed Roosje!! Heb je het niet heel koud gehad?

Viel mij mee! Maandagavond les gehad en toen had ik het enorm koud dus ik keek er wel tegen op. Maar was echt prima te doen gisteren.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:21

Netjes Roosje! Gaaf hoor :D

Sowieso gefeliciteerd voor iedereen, jullie gaan lekker! Ik lees lekker nog mee, ik vind het super leerzaam om jullie ervaringen te blijven volgen.

Diva is ondertussen lekker dik aan het worden dus we doen niet heel veel meer, echt trainen lukt niet meer dus we hobbelen vooral een beetje rond <3 Hopelijk na de baby knallen in de L2!
Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:50

Super resultaat roosjenat!!!
en wat een prachtige foto norway fjord..
Ik ben nu 3 x per week ongeveer 7 minuten aan het draven, ik denk dat ik volgende week een proefje ga starten hahaha, zonder verwachtingen, maar het is steeds mijn doel geweest om weer zo ver te zijn...
verder beide knapperds van mij maar samen op 1 foto geplakt..

Afbeelding
Barney ( bernay x first romancier)
tante rikie ( denzel vd meulenhof x douglas