Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendeltje

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:39

In de basis ben ik nooit tegen deze vooroordelen aan gelopen. Dat is echt pas sinds ik subtop rij. Ik hoef nog maarv2 puntjes, maarvdat zijn de zwaarste puntjes waar ik ooit tegenaan gehikt heb. Ik wil zo graag die slipjas aan in de PSG.

Ik heb mijn pony ook als volwassene gekocht. Ik vind ze gewoon veel leuker.

WE lijkt me superleuk!! Zijn er wedstrijden in de buurt van Rdam? Daar wil ik weleens bij kijken.

Afgelopen zondag weer gestart. Zoooo fijn gereden. Ze bleef super lopen en de foutjes lagen echt bij mij. Ik had m'n wedstrijdspanning ook heel goed onder controle, zo fijn. Was heel tevreden. Beetje jammer van de punten alleen. 56% en 54%. Niemand had winst, terwijl dat eigenlijk wel had gemoeten. Erg zonde.
Maarrrr, ik kwam met een grote glimlach m'n proeven uit.

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:15

Super Wendeltje! Zo kom je met een fijn gevoel de ring uit. Mijn dochter ook die lacht bijna altijd als ze de ring uit rijdt of klaar is met de cross of springparcours. Ze staat meestal ook lachend op de foto's die gemaakt worden bij de cross.

Maar even wat anders. Mijn dochter zou dus mee mogen doen aan het eventing NK in Hattem aankomend weekend. Werd ik dus van morgen rond 8.15u gebeld met de mededeling dat ze niet meer mee mocht doen want ze hadden een fout gemaakt. Die vent had het overgenomen van iemand anders die dat allemaal moest bijhouden en regelen. waren flink wat fouten in gemaakt. Je denkt hoe kan het, Nou daar is knhs regio brabant een ster in dus. Alles hadden we geregeld. Overnachtingen en al. Nou dat moesten we maar declareren op de reisverzekering als we die we hadden. Die hebben we dus. Maar dat is zo niet de gang van zaken lijkt mij. Nog wat over en weer gesproken dat ik dat 2 dagen van te voren dus zo niet vond kunnen. Blijkbaar wel.
Inmiddels KNHS zelf maar gebeld. Ik zeg wat mij betreft gaat heel deze rotzooi failliet. Nou zij begreep het wel en vond dit ook niet kunnen en ging er achter aan en ging er een aantekening van maken. Ze vond me nog vrij rustig zei ze... Ze stond zelfs al op de startlijst en al.......

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:25

Ctje5, dat een tegenvaller voor je dochter (en jullie natuurlijk)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:11

Ctje5, wat vreselijk onbeschoft!
Misschien heeft hij wel gelijk hoor, maar je kan niet 2 dagen vantevoren zeggen dat een ruiter dan maar gewoon niet meer mee mag doen.
Hoop dat de KNHS het voor je kan regelen

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:42

Ja wendeltje en Sandra Wierda. Dat is dus KNHS regio noord-brabant.
Kreeg gisteren nog een reactie op mijn e-mail en daaruit bleek dat ze eigenlijk als opvulling diende.
nou lekker dan. Aan zulke dingen doen we in ieder geval niet meer mee.

Ze rijdt voortaan maar zoveel mogelijk de wedstrijden die de organisaties zelf organiseren zonder tussenkomst KNHS. Ik merk wel dat er meer van zulke wedstrijden komen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 10:37

Tjonge wat ontzettend naar Ctje5! Wat zal je dochter teleurgesteld zijn…dit zou niet zo moeten kunnen. Wat nu als je geen reisverzekering had gehad? Had je het allemaal moeten betalen? Kan je geen klacht indienen?

Ik heb ons weer opgegeven voor een dressuurwedstrijd. Roadie liep zo fijn de laatste tijd dat ik een startkaart voor een dag heb aangevraagd en we het gewoon gaan proberen :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:16

Mag ik me voorzichtig ook hier komen melden?

Gister is onze E-pony met een keurig rapport door de keuring heen gekomen en gelijk met ons mee naar huis gekomen.

Het is een 5 jarige merrie van 155,5 hoog met een spaanse afstamming maar niet de typische Spaanse gangen. Hoewel laden moeizaam ging was ze verder wel heel braaf toen ze eenmaal op de trailer stond.

Mijn ambities met haar liggen bij de dressuur maar we hebben geen haast. Eerst maar aan elkaar wennen en dan rustig samen naar de peoeven toe werken.

Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:58

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel plezier samen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 12:04

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/* en natuurlijk mag je hier mee kletsen :j

Wij hebben gisteren weer gelest en het gaat nu echt ineens weer met sprongen vooruit. Zo blij mee want ik werd er even een beetje onzeker van. Ik merkte aan Rudi dat hij er niet lekker in zat. Inmiddels veranderd van smid, zadel en bit en nu heb ik mijn vrolijke vriendje weer terug met rijden en dat is te merken. Mijn instructrice zei het gisteren ook nog wat een verschil het nu is sinds het we zijn begonnen met de verandering. Echt heel fijn <3 Ik betrap mezelf er nu weer op dat ik zit te kijken naar wedstrijden om in te schrijven, iets wat ik een tijdlang geen zin in had

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:25

Ik ben gisteravond gestart in het Z1. Ik wilde lekker ontspannen rijden en me niet gek laten maken door alle dure dressuurpaarden. Dat is goed gelukt, ik heb heerlijk kunnen rijden en was zo trots op die kleine pony tussen alle Friese hengsten en KWPN-ers! Toen haalde ik mijn protocol op en hadden we 230 punten (65%)! We zijn uiteindelijk gewoon 2e geworden! Mega trots :) nog even lekker bijkomen op mijn roze wolk

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:45

Gefeliciteerd Ballard. Mooie punten en fijn dat je lekker hebt kunnen rijden :j dat is ook wel heel wat waard :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:03

Gefeliciteerd Ballard *\o/*

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 16:13

Oh wat leuk Ballard! Ik zag je rijden toen ik in de kantine zat, zag er super goed uit!
Ik reed ook mee in de Z1 met mijn newforest pony, ik was ook zeer tevreden met 214,5 tussen het dressuurgeweld!

En wat kan die van jou verruimen zeg, super gaaf!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:39

afkepieteke schreef:
Oh wat leuk Ballard! Ik zag je rijden toen ik in de kantine zat, zag er super goed uit!
Ik reed ook mee in de Z1 met mijn newforest pony, ik was ook zeer tevreden met 214,5 tussen het dressuurgeweld!

En wat kan die van jou verruimen zeg, super gaaf!

Oh wat leuk! En gefeliciteerd met jouw punten ook, super! :)

Ik heb alleen de prijsuitreiking niet gedaan te paard, daar hadden we anders 3 uur op moeten wachten…jammer van de ereronde, maar het was laat en koud :P

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:42

Nee dat snap ik! Wij zijn ook weg gegaan en toen moest het Zzlicht nog beginnen. Liep inmiddels al meer dan een uur uit zeiden ze

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:06

afkepieteke schreef:
Nee dat snap ik! Wij zijn ook weg gegaan en toen moest het Zzlicht nog beginnen. Liep inmiddels al meer dan een uur uit zeiden ze

Ja de prijsuitreiking was om 23:00, mega laat! En dat op een doordeweekse dag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 00:08

Ballard_L schreef:
afkepieteke schreef:

Ja de prijsuitreiking was om 23:00, mega laat! En dat op een doordeweekse dag

O, wat een tijd :oo
En knap gereden, gefeliciteerd

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 01:26

Pony power super meiden! Waar was de wedstrijd? Ponys worden dus zeker niet altijd onder gewaardeerd ook niet altijd in het hogere werk. Bied perspectief. Wat voor pony heb jij @Ballard?

Afkepieteke van welke lijn komt jouw new forest pony? Mijn pony waarmee ik M1 tussen de paarden rij (al een keer 1e tussen de paarden geworden ook, is ook een new forest pony)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:22

De wedstrijd was in De Westereen, bovenin Friesland. Ik heb zelf een Welsh Cob :)
Ik ben overigens nog nooit benadeeld (denk ik haha), omdat ik met mijn pony er tussen reed. In elke klasse met meerdere lintjes naar huis gegaan. Als je een stabiele proef laat zien, kunnen ze er niet omheen :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:03

Ik denk dat het ook wel een beetje af hangt van de gangen van je pony.

Als ze een beetje zweefmoment en ruimere gangen hebben kun je vaak makkelijk gewoon punten rijden.

Dat zie je bijvoorbeeld bij IJslanders of dravers wel eens mis gaan ... Die krabbelen regelmatig ( niet allemaal natuurlijk) en lopen met weinig zweefmoment vaak waardoor een groot gedeelte van de takt ook zoek raakt... Dan kun je nog zo correct rijden, maar wordt je toch afgestraft, want is niet volgens het scala.

En ik denk dat niet alle eigenaren even kritisch naar hun dier durven kijken en eerlijk durven zijn ( of te weinig kennis hierover hebben) over de gangen en het dan gooien op afgestraft worden op ik rij op een pony.
Wat uiteraard natuurlijk ook wel eens gebeurt want het blijft natuurlijk ook een jury sport.

Ik rij overigens ook een pony, new Forest, maar rijdt geen wedstrijden verder omdat ik dat niet meer zoek....

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:45

Dat klopt. Wat ik zelf heb ervaren is dat jury’s kijken naar een correct paard met degelijke gangen. En of je dan op een pony rijdt of niet, je kunt dan goed meekomen.

Mijne heeft ook geen spectaculaire gangen, maar met wat training kun je natuurlijk ook wel een eind komen.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:01

XRuby_SymmyX schreef:
Pony power super meiden! Waar was de wedstrijd? Ponys worden dus zeker niet altijd onder gewaardeerd ook niet altijd in het hogere werk. Bied perspectief. Wat voor pony heb jij @Ballard?

Afkepieteke van welke lijn komt jouw new forest pony? Mijn pony waarmee ik M1 tussen de paarden rij (al een keer 1e tussen de paarden geworden ook, is ook een new forest pony)

De vader van mij pony is Bram, een Duitse new Forest hengst. En de moeder Manja. Verder weet ik het zo niet uit mijn hoofd, maar niet heel bekend geloof ik

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:03

Yes, vandaag weer eens dressuur gestart. En jaja, 182 punten, dus eindelijk weer een wp erbij. En ook nog 2e prijs *\o/* *\o/*

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:16

tine10 schreef:
Yes, vandaag weer eens dressuur gestart. En jaja, 182 punten, dus eindelijk weer een wp erbij. En ook nog 2e prijs *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd *\o/*

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:33

Goed gedaan!!