Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:38

Suzanne F. schreef:
Het is juist verfrissend en ontspannend om ook eens de lagere klassen te doen. Al had ik met Bixie of B-AB pony’s zelf niet veel. Dat vond ik zelfs moeilijk omdat je er zo weinig mee kunt.

Een 10 jarige in de M1 dan? Heb ooit eens gehoord dat de coördinatie en de hersenen van een kind op die leeftijd nog niet goed met elkaar kunnen samen werken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:57

tammiebels schreef:
Suzanne F. schreef:
Het is juist verfrissend en ontspannend om ook eens de lagere klassen te doen. Al had ik met Bixie of B-AB pony’s zelf niet veel. Dat vond ik zelfs moeilijk omdat je er zo weinig mee kunt.

Een 10 jarige in de M1 dan? Heb ooit eens gehoord dat de coördinatie en de hersenen van een kind op die leeftijd nog niet goed met elkaar kunnen samen werken

Wat bedoel je daarmee? Ik beoordeel wat ik zie en ga niet kijken hoe oud degene is die er op zit. Alleen in de lage klassen pony’s houd je er rekening mee maar in de M1 moet je gewoon netjes kunnen sturen, maakt niet uit hoe oud diegene is. Anders horen ze er gewoon nog niet thuis.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:05

Citaat:
Wat bedoel je daarmee? Ik beoordeel wat ik zie en ga niet kijken hoe oud degene is die er op zit. Alleen in de lage klassen pony’s houd je er rekening mee maar in de M1 moet je gewoon netjes kunnen sturen, maakt niet uit hoe oud diegene is. Anders horen ze er gewoon nog niet thuis.

Klopt enerzijds, anderzijds als je moet promoveren heb je geen keuze. Het zal op die leeftijd nooit een strakke proef zijn zoals bij volwassenen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:06

Leuk om hier enkele jury leden te hebben en ook jullie ervaring te lezen!!

Wij hebben vanavond een filmpje opgenomen.. Wel wat slordigheidjes hier en daar,een slinger met binnenkomen maar dat kan op cc ook gebeuren.. Zelf vind ik het niet leuk om het dan opnieuw te dien. We wachten het in spanning af :Y)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:38

MyWishMax schreef:
Padoertje schreef:
Nee, nog niet. Mijn dochter moet nog 1 punt in het M2 en heb ik in kunnen schrijven voor 5 mei. Er kwam ineens ruimte vrij en ik was er snel bij haha. Zelf start ik in het Z, dus ik kan er weinig mee helaas.
Jij wel ingeschreven of al gestart?

Die ene moet ze wel redden toch? Dat jij niet mocht wist ik nog wel haha

Nee, bezig met revalidatie van 2e peesblessure achter elkaar. Mevrouw sloopt zichzelf, eerste vorig jaar februari voorbeen door ergens tegenaan te trappen en november achterbeen door verstappen... duurt nog wel minimaal half jaar voordat we weer kunnen denken aan starten. Maar anders niet helemaal mijn ding denk ik, ik mag versneld promoveren en ben zelf het grootste probleem op wedstrijd haha. Met filmpjes en zelfs clinics is dat anders...

Oh dat is wel zuur zeg. Hopelijk herstelt alles goed en kunnen jullie eind van het jaar weer lekker op pad.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:55

tammiebels schreef:
Citaat:

Klopt enerzijds, anderzijds als je moet promoveren heb je geen keuze. Het zal op die leeftijd nooit een strakke proef zijn zoals bij volwassenen.

Je hebt strakke proeven van een 10 jarige tot....jarige. Een goede proef is niet perse leeftijdgebonden.
Heb nu 2 jaar op rij de C pony's M1/M2 mogen jureren op de Hippiade en dat was echt een feest om te doen. Zo netjes en stijlvol als er gereden werd. Natuurlijk is dat de top in hun klasse maar toch.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:56

M_arjolein schreef:
Leuk misschien heb je mijn proef gister ook wel beoordeeld in de L1! Ik vind het juist leuk dat er nu zoveel feedback wordt gegeven. Vond het eerst ook wel spannend om door een subtop jury beoordeeld te worden

Helaas is er bij ons proefje weinig tot geen feedback gegeven.. vinden we allebei wel heel erg balen. Hadden we naar uit gekeken als een leerzaam moment.
In de B met hals strekken een 5, feedback ‘meer dalen’. Ja, helemaal mee eens.
En met de overgang naar stap een 5, feedback ‘aanleuning’. Ja, klopt.
Verder nog een 5,5 en wat 6en, maar helaas geen feedback om dat beter te doen :o.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:58

xxPaige schreef:
M_arjolein schreef:
Leuk misschien heb je mijn proef gister ook wel beoordeeld in de L1! Ik vind het juist leuk dat er nu zoveel feedback wordt gegeven. Vond het eerst ook wel spannend om door een subtop jury beoordeeld te worden

Helaas is er bij ons proefje weinig tot geen feedback gegeven.. vinden we allebei wel heel erg balen. Hadden we naar uit gekeken als een leerzaam moment.
Verder nog een 5,5 en wat 6en, maar helaas geen feedback om dat beter te doen :o.

Daarvoor heb je toch een instructeur?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:21

xx_Irisje schreef:
xxPaige schreef:

Daarvoor heb je toch een instructeur?

Nee, de instructeur is er niet voor om een 5,5 op wedstrijd te gaan onderbouwen. Dat verwacht ik op het protocol van de jury.

xx_Irisje

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:31

Wel om het meer dalen in je halsstrekken te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:35

Je zegt zelf dat er wel wat bij staat? Inderdaad meer dalen of aanleuning is iets om je instructeur mee aan de slag te gaan.En wellicht speelde de dit de hele proef? Een paard dat niet halsstrekt heeft meestal geen fijne smakelijke aanleuning en dat kan je de hele proef door punten kosten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:35

De opmerking van de jury was aanleuning. Als je een goede instructeur hebt dan weet deze echt wel wat er schort aan de aanleuning.
Als ik het zo hoor was het een beetje een 5 en 6 jes proef en zit het probleem erin dat het paard niet echt nageeflijk is en hierdoor onrustig is in de aanleuning en de hand niet volgt.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:44

Volgens mij bedoelt ze niet dat de dingen die nu onderbouwd waren beter uitgelegd moeten worden, maar dat ze graag bij een aantal andere onderdelen ook een onderbouwing had gezien. Dus bijvoorbeeld ook eens bij een 6 een onderbouwing wat je moet doen om een 7 te krijgen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:44

Ik twijfel zo enorm. Ik heb afgelopen dinsdag mijn proef opgenomen voor de 28ste. Dit omdat woensdag de osteopaat is geweest en hij een paar dagen op rust moet.
Ik heb de proef 2 keer opgenomen, de eerste ging redelijk goed alleen de rechtergalop sprong hij verkeerd aan (en daarna nog een paar wissels) dus ik wilde hem graag nog een keertje proberen. Die ging eigenlijk nog wat minder goed over het algemeen.
Nu heb ik ze beide al meerdere keren bekeken en zegt mijn gevoel dat beide proeven absoluut niet winstpunt waardig zijn. Vind ik echt jammer want ik weet dat we veel beter kunnen. Nu kan zoiets natuurlijk op wedstrijd ook gebeuren en dan kan je het ook niet opnieuw doen (ja de volgende keer haha)

Ook ben ik vergeten de datum te benoemen.

Zal ik wel de eerste proef opsturen of niks insturen en mij afmelden? Probeer ik het een ander event opnieuw.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:46

Als je bent vergeten de datum te benoemen dan is dat sowieso al een probleem. Ik zou me afmelden en het volgende keer opnieuw proberen. Maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Edit: in je eerste proef wel de datum genoemd? Dan stuur je de eerste toch in?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:49

Je bent het geld toch al kwijt dus ik zou de proef gewoon insturen. Dan krijg je ook te horen wat wel goed ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:49

Als je afmeld kreeg je toch geld terug? Je noemt de datum niet dus ze beoordelen hem ook niet.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:51

Suzanne F. schreef:
Als je bent vergeten de datum te benoemen dan is dat sowieso al een probleem. Ik zou me afmelden en het volgende keer opnieuw proberen. Maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Edit: in je eerste proef wel de datum genoemd? Dan stuur je de eerste toch in?

Nee bij beide niet helaas. Ik heb laatst een filmpje van iemand bekeken waar ook geen datum genoemd werd geloof ik. Die is wel gewoon beoordeeld

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:59

xx_Irisje schreef:

Het gaat er om dat er geen feedback bij de overige cijfers staat. ‘Meer dalen’ & ‘aanleuning’ is juist top dat het erbij is gezet. Dat is de reden van de 5. Helemaal mee eens zeg ik ook in mijn post.. ;)

Ik had gehoopt op feedback bij een 5,5 of 6. Daar staat helaas niks bij.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:03

Dat zou voor mij ook een reden kunnen zijn om mee te doen, maar begrijp zeker wel dat het misschien plotseling zo druk is dat dat extra stukje feedback er momenteel wel even bij in schiet. Misschien kost het toch meer tijd dan verwacht?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:06

xxPaige schreef:
xx_Irisje schreef:

Het gaat er om dat er geen feedback bij de overige cijfers staat. ‘Meer dalen’ & ‘aanleuning’ is juist top dat het erbij is gezet. Dat is de reden van de 5. Helemaal mee eens zeg ik ook in mijn post.. ;)

Ik had gehoopt op feedback bij een 5,5 of 6. Daar staat helaas niks bij.

En een algemene opmerking onderaan?
Als ik een 5-6 jes proef heb dan zet ik er op een gegeven moment ook niks meer bij omdat je eigenlijk elke onderdeel hetzelfde kan neerzetten. Onderaan zet ik dan een algemeen iets neer. Meestal is dat: Paard moet constanter nageeflijk, stiller in de aanleuning en hand meer volgen.
En vaak komt daar ook rechtrichten en impuls bij. Dit omdat dit allemaal samen gaat.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:06

Wat jij zegt is ook meer wat ik bedoel met mijn stukje feedback wat ik er bij had @suzanne. De jury heeft inderdaad gewoon korte opmerkingen na het betreffende onderdeel en dan bij opmerkingen stond er even een verhaaltje van 2 a 3 regels met een punt om aan te merken maar ook even wat positiefs. En dat vond ik heel fijn omdat ik dat vaak mis in de reguliere wedstrijden.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:09

xxPaige schreef:

Had je geen algemeen commentaar onderaan je proef staan? Als je een 6-jes proef rijdt staat meestal onderaan het protocol wat er in het algemeen aan je proef ontbrak.

Zou je anders je protocol met ons willen delen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:10

Ik heb bijna altijd wat onderaan staan waar op te letten en positieve opmerking bij normale wedstrijden. Dat heeft dus niks met online proeven te maken, maar alles met juryleden. En anders kan je dat normaal gaan vragen bij de jury.

Ik zou bij een proef met 5,5 en 6en ook denken dat er dan bij de algemene cijfers een opmerking staat en dat is dus het verbeterpunt voor de hele proef.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:27

Ik vond dat er wel fijn commentaar bij stond waar je echt wat mee kan. Ik vond persoonlijk de proef wel een beetje “flauw” gejureerd. Ik had een enkele 5 en vooral 6’en en een paar 7’ens, nu vond ik mijn proef persoonlijk ook best een aantal 2’en en 8’en bevatten.. maar goed ook dat kom je op echte concoursen tegen. Ik vind het alles tegen mekaar opgewogen echt net als op een echt concours.

Ik zou niet doorgaan tot je een perfecte proef hebt EdkingEnzo, als er steeds is mis gaat is dat meer het ‘bewijs’ dat dit onderdeel voor een proef nog niet voldoende is bevestigd. En dat geeft niets want dat had ik ook.

Daarnaast vind ik het juist wel een heel mooie manier om met je instructeur aan te werken, je hebt namelijk je filmpje en je protocol en dan kan je met je instructeur eraan werken.