[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:53

snap dat je twijfelt.. maar laat je door 1 protocol niet gelijk van je stuk brengen. ik zou jezelf inderdaad eens laten filmen in je volgende proef en eens in de training.. kun je wat verschillende momenten bekijken of het gewoon een meningsverschil is of dat je je oefening moet bijschaven.. heb je ook referentie met de andere in je rubriek gehad over hun gevoel en punten?

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:09

Niemand was tevreden over zijn punten. :+ paar waren gewoon woest. Diegene die 2x 2e staat is een vriendin van mij en die moest nog 1 puntje en die had nu 205,5 en 199 terwijl ze sterke proeven had neergezet waar ze normaal sowieso wel rond de 210 voor krijgt. En die had ook wat meningsverschillen in met de punten in het protocol. Daarom heb ik het al best naast me neergelegd alleen zeker omdat het mijn eerste keer was voelt dat een beetje als ''goed praten''.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:08

Nou ik vind dat geen goed praten.. jureren is nou eenmaal een smaak kwestie door een aangeleerd kader te interpeteren. Duidelijk verschilt hier de jury van jou mening en dat is prima. Je doet er iets mee en daar gaat het om, je hebt de input bekeken en dat is het doel van je protocol. Op naar je volgende proef en als het bij meerdere jury's blijft terugkomen moet je er iets mee omdat dan jou mening het meest verschilt met de werkelijkheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:13

Balen Eclare!
Enige wat ik kan bedenken is iets dat die van mij ook een tijdje heeft gedaan, en dat is net achter de nek een stukje de verkeerde kant op buigen.

Maar gewoon lekker verder gaan hoor!!!

Hier is het wat schipperen met het klussen en het weer natuurlijk :+
Als het goed is heb ik vrijdag les en de 9e mijn debuut :oo

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:52

Waar ga je heen?

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:44

Nu je het zo zegt Rink, voel ik me er al een stuk minder slecht om. Ben heel benieuwd naar mijn volgende protocollen!

Spannend hoor Janine! Lekker druk dus :P

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:00

Ik ben benieuwd naar je debuut Janine :D
Ik heb de 9de ook weer wedstrijd, terwijl ze de 8ste terugkomt van een maand keuringsklaar maken 8)7

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:57

keep up the good work Eclare!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:58

Topic even uit het oog verloren.. Oeps! Maar ik lees nu weer gezellig mee. :D

droversrun ik zie dat jij in Almere woont, hoe is het niveau in de buurt van Huizen en die hele omgeving? Zijn er veel mogelijkheden kwa wedstrijd rijden? En een beetje betaalbare fijne stallen?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:08

Klopt :) Niveau is hier qua wedstrijd niet extreem hoog, maar je krijgt je punten ook heus niet altijd cadeau. Ik merk wel verschil zeg maar of ik in Almere start of wat meer richting het oosten rijdt.
Qua locaties vind ik dat er buiten starten echt voldoende mogelijkheden zijn, veel locaties met grote banen en fijne bodems. Je moet wel even weten waar je moet zijn uiteraard :D Niets op gras in ieder geval, wat ik zelf erg fijn vind.
Betaalbare fijne stallen is een minder positief punt.. Ik weet uiteraard niet wat je eisen zijn? Doe me anders ff PB'tje als je tips wilt daarover :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:22

Ik heb je een pbtje gestuurd!
Ik ken dus werkelijk geen enkele paardenpersoon in die omgeving.. Zo lastig! Gelukkig hebben mijn pony's en ik het nu super naar ons zin op onze huidige stal! Maar toekomstige opties bekijken en ervaringen horen is niet verkeerd. Maar voldoende wedstrijden is wel een belangrijk punt, ben blij te horen dat dat er in ieder geval is. :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:52

Zandbodem kun je toch aangeven bij zoeken op startlijsten?

Net weer een aantal wedstrijden opgegeven. Helaas is er weinig springen en dressuur oo dezelfde dag hier in de omgeving.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:22

Lithya dat zie je tegenwoordig sws veel minder als eerder die combinatie wedstrijden.. nog enkele grotere concoursen maar dat is het dan ook..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:05

Klopt Rink. En daarbij word je ook vreemd aangekeken wanneer je in zowel de dressuur en het springen start. Vorig jaar moest ik van het springen snel door naar de dressuur. Had ik met springen een prijs. Hebben ze er speciaal bij vermeld dat ik niet in de ring kon komen voor de prijsuitreiking, omdat ik de enige deelnemer was die zowel had gesprongen als die dressuur reed :?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:43

ja klopt.. zonde eigenlijk.. niet dat ik een fanatieke springer ben hoor, heb altijd alleen dressuur gestart.. maar zo'n concours heeft wel altijd een bepaalde charme..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:24

Vind springen überhaupt z'n charme hebben. Durf alleen zelf nooit zo goed. Vroeger wel, maar je wordt toch voorzichtiger hoe ouder je wordt.

Hier vandaag eindelijk weer fijn kunnen rijden. Gister met hem naar de osteo en zadelmaker geweest. Voorafgaand twee weken vakantie voor hem omdat rijden gewoon echt niet ging.
Volgendr week weer wedstrijd gepland. Komende week even weer puntjes op de i gaan zetten.

Jullie nog wedstrijd dit weekend?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:57

Nee volgende week eventueel Wittelte/Diever, daarna Vrouwenparochie en dan De Blesse. Misschien nog ruinerwold om te springen, maar dan moeten ze wel antwoorden. Allemaal vrij noordelijk. Hopelijk de laatste 4 punten om z2 te mogen starten en dan heeeeel hard daar voor oefenen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:56

Voorlopig staat er eerst vakantie gepland (hoera!) en dan kijken we weer verder.
Alleen is de kalender tot nu toe 2x niets

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:05

liss schreef:
Waar ga je heen?

Oldeholtpade, Friezencompetitie :)

Drukdruk met alles op het moment. :+ Maar vanavond nog even een lesje gereden tussen de bedrijven door. Was erg tevreden.
Ik moet hem alleen wat meer uit zijn 'mooie drafje' rijden om te voorkomen dat hij lui wordt. Maar het is zo verleidelijk :D :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:20

Janine1990 schreef:

Tegenover de dierenkliniek? Dat is om de hoek :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:22

Lithya schreef:
Janine1990 schreef:

Tegenover de dierenkliniek? Dat is om de hoek :D

Ja zoiets begreep ik van een vriendin.
Ben er nog nooit geweest, normaal ga ik altijd naar Assen, maar die organiseren dit jaar geen competitie wedstrijd :? Is het een beetje knap terrein?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:38

Welke regio zitten de noordelijke topicbokkers hier?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:15

@janine. Het was altijd wel knap terrein. Hadden er voorheen kringwedstrijden. Heb alleen geen idee hoe de indeling is, maar soms liggen de dressuurbanen in de buurt van de doorgaande weg.

@Rink. Zuidoost Friesland.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:26

Hoi allemaal,

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben Maryam en ik rij met mijn fries gossa nu nog M2, inmiddels hebben we al 6 winst in 2 maanden tijd dus we gaan best wel lekker en hebben we nog een aantal wedstrijden voor de boeg en ons Z1 debuut staat inmiddels gepland op 12 augustus :x we zijn dan op vakantie voor een maand in Drenthe met onze paarden dus dan kan ik lekker starten waar ik Niemand ken :Y)

Dit zijn wij

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:08

Een Fries zonder sokken! :p
Knap dier om te zien!
Heb je nog veel wedstrijden gepland staan om de laatste punten te verzamelen?