Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
roosjenat schreef:Hier gaat het helaas niet zo goed. Wodan werd helemaal gestrest in de trailer en we hebben hem er maar niet uitgehaald dus we zijn weer terug gegaan (4 min rijden met auto) want er waren ook teveel mensen op hem op zijn gemak te stellen. Ik ben bang dat het niet mijn 2de wedstrijdpaard word en ik weet zo ook niet hoe we dit gaan oplossen. Hij is zijn hele leven niet op ander terrein geweest en hij is enorm sterk en ik wil niet dat er wat gebeurd.
xVerax schreef:roosjenat schreef:Hier gaat het helaas niet zo goed. Wodan werd helemaal gestrest in de trailer en we hebben hem er maar niet uitgehaald dus we zijn weer terug gegaan (4 min rijden met auto) want er waren ook teveel mensen op hem op zijn gemak te stellen. Ik ben bang dat het niet mijn 2de wedstrijdpaard word en ik weet zo ook niet hoe we dit gaan oplossen. Hij is zijn hele leven niet op ander terrein geweest en hij is enorm sterk en ik wil niet dat er wat gebeurd.
Wat jammer! Is het een idee om ergens een keer een goede, veilige binnenbak te huren en daar met hem heen te gaan? Gewoon rustig alle tijd nemen, desnoods longeren i.p.v. rijden en dan op die manier wat vertrouwen geven?
roosjenat schreef:Hier gaat het helaas niet zo goed. Wodan werd helemaal gestrest in de trailer en we hebben hem er maar niet uitgehaald dus we zijn weer terug gegaan (4 min rijden met auto) want er waren ook teveel mensen op hem op zijn gemak te stellen. Ik ben bang dat het niet mijn 2de wedstrijdpaard word en ik weet zo ook niet hoe we dit gaan oplossen. Hij is zijn hele leven niet op ander terrein geweest en hij is enorm sterk en ik wil niet dat er wat gebeurd.
Blue_Berry schreef:roosjenat schreef:Hier gaat het helaas niet zo goed. Wodan werd helemaal gestrest in de trailer en we hebben hem er maar niet uitgehaald dus we zijn weer terug gegaan (4 min rijden met auto) want er waren ook teveel mensen op hem op zijn gemak te stellen. Ik ben bang dat het niet mijn 2de wedstrijdpaard word en ik weet zo ook niet hoe we dit gaan oplossen. Hij is zijn hele leven niet op ander terrein geweest en hij is enorm sterk en ik wil niet dat er wat gebeurd.
En gewoon lopend erheen gaan? en dan mits het goed gaat wat rondjes in de bak lopen aan de hand en gewoon dat uitbreiden tot rijden zeg maar. En als de ene locatie dan goed gaat op naar de volgende
Joltsje schreef:Jaaa.. ik mag officieel niet meer in dit topic meepraten.
Vandaag L1 debuut. Ook hier wat impulsverlies waardoor ik te veel begin te drijven. Maar toch 185 en 186,5 punten
Harvey1 schreef:Ik had 164.5 erg veel spanning helaas... grote hal, witte hekjes en nepbloemen. Volgende week weer.
Blue_Berry schreef:Gister redelijk fijn gereden, hij was fijn op 2 teugels en reageerde mooi naar voren. Het terug zetten op het achter been na verruimen en de galop vereist nog wel wat werk, dat was even een wake up call toen ik het terug zag op het filmpjemaar overall tevreden! Jammer van het weer nu, maar we hebben gelukkig een wat kleinere binnenbak zodat we toch aan het werk kunnen blijven. Ik kom altijd rond de onhandige tijd van een uur of 6 want dan is iedereen aan het eten en heb ik de bak voor mezelf
staan jullie op een grote stal met veel mensen?
roosjenat schreef:Heb een mail terug van wedstrijd en nu mag ik blijkbaar Sochtends gaan
Starten. Super blij en wodan zijn uitje gaan we verzetten naar een ander weekend.
Blue_Berry schreef:Voor de mensen die nog een foto wilden, mijn spulletjes die binnen zijn gekomen. [ [url=m/Euqwcs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blue_Berry schreef:Heb zelf deze laarzen, met bijpassende kleur riem. wil dan graag nog een donkerblauw jasje en donkerblauwe cap.
[ [url=m/2eRPtx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zodra er weer een kortinsactie is bij divoza/ej wil ik langs gaan voor een jasje en dekje! denk deze:
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... _4341.html maar hangt er een beetje vanaf hoe stevig je aanvoelt. Jasje weet ik nog helemaal niet, heb tot nu toe niks kunnen vinden wat ik mooi vond
Brego93 schreef:Hier nog een echte ponyruiter, ik heb twee arabiertjes (1.46 en 1.51) maar ben zelf ook maar 1.65 dus die hoogte is perfect voor mij hihi.
Nu vind ik alles waar ik naast sta groot![]()
Welke disciplines starten jullie allemaal?
Mijn plan is om dit jaar endurance, dressuur en springen te starten. Springen misschien alleen oefen wedstrijdjes, Brego is heel groen. Ligt er even aan hoe hij alles op pakt. Hopelijk met dressuur de L2 te bereiken, zodat ik daarna ook kan gaan starten met King (hengst).
xLotje schreef:Leuk topic!
Ik ga dit jaar eindelijk starten. Heb mijn pony al 5 jaar en nog nooit serieus nagedacht over wedstrijden, maar ze wordt er niet jonger op en ik ook niet.. Dus dit wordt ons jaar(hoop ik).
Heb atm alleen veel gedoe met startpas aanvragen. Lukt niet helemaal dus moet ik hele tijd met de servicedesk mailen. En ze moet ook nog ingeënt worden.
Het is trouwens een Haflinger merrie van bijna 13
xWouter schreef:PrimaDonna_ schreef:Nou meiden.. ik heb de manege net gemaild waar ik volgende week ga starten met de vraag of ik hem naar februari mag verplaatsen.
Kan helemaal niks thuis met rijden. Alleen beetje binnen maar is ook niet fijn aangezien dat een kleine bak is.
Als ik dan volgende week op die manege ga rijden ontploft Don en daar heb ik geen zin in.
Nu antwoord afwachten van de manege. Ben volgens mij gewoon optijd met eventueel afmelden..
Vervelend is dat he.. Ik heb nu ook al 3/4 weken niet kunnen rijden vanwege de bak en het zadel, is altijd vervelend.
Shelly21 schreef:Nou bij ons ging echt slecht. Was geen impuls in te krijgen. Galop sprong hij gewoon over of bokte enzo. Dus slechte punten 172 en 170. Nu merk ik pas hoe veel verder ik mijn eigen paard al heb. Maarja was goede oefening.
[ [url=m/kvhJoZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Larissajulia schreef:Nog even 2 fotootjes
[ [url=m/25aLgq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4I4Z6v.jpg]Afbeelding[/url] ]
De ene is tijdens het omstellen bij een gebroken lijn, en bij de andere foto was ik best verbaasd hoe netjes ze halt houdt!
xVerax schreef:Ik voel me fit genoeg om te starten morgen. Ben de hele week al ziek maar ik durf het wel aan morgen. Dus we gaan lekker vroeg op pad en dan 2 rondjes BB springen. Om 8.15 al parcours lopen.. *slaap*
Joltsje schreef:Jaaa.. ik mag officieel niet meer in dit topic meepraten.
Vandaag L1 debuut. Ook hier wat impulsverlies waardoor ik te veel begin te drijven. Maar toch 185 en 186,5 punten
Harvey1 schreef:Ik had 164.5 erg veel spanning helaas... grote hal, witte hekjes en nepbloemen. Volgende week weer.
Imaginaerum schreef:Mag ik hier ook meepraten?
Binnen enkele maanden hoop ik met mijn merrie ook te gaan starten in de B.
Ze ging eigenlijk best goed, maar is nu weer wat aan het puberen. Beetje in de krul rondsukkelen doet ze wel, maar actief en recht lopen vinden we nog moeilijk.Dan gaat ze hoofdschudden en doet heel kribbig naar andere paarden.
Ze is medisch in orde en wordt goed in de gaten gehouden (tandarts, zadelmaker, ostheopaat), dus we oefenen lekker door en gaan misschien over een ruime maand eens wat kilometers maken in de ring.
Leuk om iedereen zo een beetje te volgen.
PrimaDonna_ schreef:Nog even in een apart bericht;
Ik heb contact gehad met de manege waar ik volgend weekend zou gaan starten.
De inschrijving was vanochtend 06.00 gesloten (aparte tijd) dus ik was bang dat ik gewoon startgeld moest betalen. Maar dit hoeft gelukkig niet. Nu gaan we voor 19/2 en hopelijk wordt het qua vriezen volgende week minder. De temperatuur gaat wel weer wat omhoog..
Mijn instructrice begon er vanochtend tijdens de les over en ik ben toen gaan nadenken omdat de eigenaresse het er ook al over had gehad dat ze haar hart vast hield voor dat ze zou ontploffen.
Uiteindelijk dus gekozen voor onze veiligheid, ik heb er geen zin om dat Don aan de kletter gaat en mij eraf gooit. Het moet wel leuk voor ons beide zijn en dat kan alleen gebeuren als we thuis goed kunnen trainen![]()
Ga gewoon verder met 1x p.w. lessen en mijn instructrice komt volgend weekend met haar paard naar stal dus kan ze mij tussendoor ook af en toe helpen