[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ninahaakk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:08

Fijn dat de les zo goed ging, ik vanavond weer dressuurles na een paar dagen rust!

Morgen komt onze 2 jarige naar huis, ben benieuwd hoe ze eruit ziet! <3

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:09

Spannend Nina! Lijkt me toch wel eens leuk om een veulen te fokken of te kopen :) staat toch nog wel op mijn lijstje.

Jan inderdaad :D ik blijf het toch een fijne instructeur vinden. Merk wel dat hij jonge paarden het leukst vindt... en stiekem als ik naar huis kom met lintjes is hij altijd trots. Als hij zegt 'goed gedaan' dan heb je het echt goed gedaan :D mama wil denk ik volgend jaar mee doen met 60+ springen haha. Ze heeft van de zomer wel een paar sprongetjes gemaakt, was heel leuk om te zien hoe paard haar hielp! Helaas is hij op wedstrijd minder lief en is m'n moeder bang dat ze er af valt omdat ze niet zo stevig zit.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:15

Lekker Goldie!
Leuk Nina! Zijn jullie veel op bezoek geweest of wordt het een kleine verassing?
Wat leuk dat je moeder ook rijdt vibabu.

Ik had maandag met een dressuur zadel dus gereden die wel ok leek te liggen. Dinsdag dressuur les ermee en hij was zó dwars. Hij wilde ook nog richting uitgang waardoor mijn knie tegen de muur is aangeramd en dat deed echt heel erg pijn. Zonder zadel kreeg ik 'm wel weer los gelukkig. Maargoed zadelmaker kon toevallig gister al komen dus die is geweest en ik heb een nieuw zadel :D Hij was nog steeds wel knorrig maar ik denk dat ie gewoon nog beetje last had van die twee keer met dat dressuur zadel rijden. Dus hopelijk kan ik nu gewoon weer lekker verder na paar dagen rust.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:27

Dressuurzadels zijn ook niet gemaakt om mee te rijden :+
Bella wil niet eens de hoek uit met dressuurzadel op haar rug, voelt anders en dat is niet goed :P

Wat voor zadel heb je nu?

Leuk Nina! En dan volgend jaar aan het werk?
Wat voor paard is het?

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:29

@vibabu Ja zeker.. je moet eventjes geduld hebben maar dan heb je ook wat!

@paljaslaura, ja heel erg leuk, ze staat redelijk in de buurt dus heb haar wel enkele keren opgezocht maar nog niet echt zien bewegen.

Dit is haar:

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:30

Vriendelijke uitstraling heeft ze!
Haha Gomir, die mening deelt Gismo dus haha. Heb nu een prestige arezzo. Lag echt als een huis en genoeg ruimte voor zijn schoft.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:31

gomir schreef:
Dressuurzadels zijn ook niet gemaakt om mee te rijden :+
Bella wil niet eens de hoek uit met dressuurzadel op haar rug, voelt anders en dat is niet goed :P

Wat voor zadel heb je nu?

Leuk Nina! En dan volgend jaar aan het werk?
Wat voor paard is het?

Ja volgend jaar aan het werk, van de winter lekker beetje in de hand.

Ze is van Vancouver x Unaniem /3

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:38

Ziet er al best volwassen uit Nina, leuk dier!
Fijn dat je een nieuw passend zadel heb paljasLaura.
Ik vind gedwongen dressuurzadel verschrikkelijk, maar ben heel blij met mijn dressuurzadel met vrije zit.

Gisteravond met springles hetzelfde parcours gereden als afgelopen weekend, wel fijn om sommige lijntjes nog een paar keer te kunnen doen. Gaf ook echt een fijn gevoel weer, ik zit mijn paard minder in de weg en mijn paard springt minder "een gat in de lucht" dan voorheen :).

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:48

Fijn meiden!

Dat jonkie ziet er al leuk uit zeg! Leuk koppie zit erop :j

Foto laura :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:01

Ik heb zoveel gezeur gehad met mijn dressuurzadels dat ik ze allemaal de deur uit heb gegooid en alleen nog met springzadel rijd. :')

Die lijkt al aardig compleet Nina!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:09

Vorig jaar gekeken naar een nieuw dressuurzadel. Een waar je vaster in zat. Wat vreselijk :') dus tocht een gekozen met meer bewegingsvrijheid :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:07

Ik maak morgen een foto Kayleigh :P
Gedwongen zit heb ik ook een hekel aan. Dit was een euroriding diamant dus dat viel reuze mee maar hij lag niet helemaal lekker en dat liet Gis gelukkig merken ook.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:29

Haha, de KNHS kan toch wel goed rekenen. Ik heb 29 winstpunten in de B, haal 2 winstpunten er bij en nu is de huidige stand B+2 :D

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:55

Dat had ik laatst ook Vibabu, was een systeemfoutje, moet je even een mailtje doen, dan lossen ze het op :D

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:56

Wat gaat iedereen goed!

Hier vandaag voor het eerst buiten gereden maar meneer schrok van 3 enthousiaste honden wat resulteerde in een opengespoord paard...

Net een aanbod gekregen van de nieuwe eigenaresse van een merrie die ik reed. Of ik haar toekomstige veulen over zou willen kopen (Herald III x Fuego du Prelet x Landon).... Even goed over nadenken met papa en mama :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:53

Van mij mag het best zo blijven staan :D anders moet ik straks promoveren als ik vosje in de B ga starten. Of nog even 2 verliespunten halen in het L. Dan sta ik ook weer op B+0 :') maar stiekem heb ik wel de ambities om nog eens L te gaan starten....

Dat is wel naar Froos! Balen dat hij zo schrok van die honden.
Die afstamming zegt me helemaal niks. Wel leuk dat ze het zo aan je vraagt!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:06

Afbeelding
Dat heb ik ook vibabu :') Maar ik laat het lekker zo kan ik nog mooi in de B hobbelen haha

Ach arm paard dat ie zo schrok!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:53

Volgens de KNHS is het voor hun wel goed zichtbaar dus ik weet niet of jullie strategie wel werkt :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:56

Jammer :') volgens mij hebben wij echt precies hetzelfde probleem paljas :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:07

Nooouuu haha
Denk het ook. Bij 26 sprong ie ineens om :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 20:50

Dat ook. Maar ook wat betreft paard :') B gaat eigenlijk wel makkelijk maar L lukt niet. Meer dan genoeg winstpunten en straks als jonkie naar de B gaat teveel punten met de andere om B te mogen blijven starten.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:07

Ooh ja nu je het zegt haha te erg wel :') Al heb ik gelukkig wel nog m'n 13 punten in de L. Te debiel voor woorden dat ik dus nu eigenlijk al M mag starten hahaha

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:44

Goeie!!

40+ springen is altijd leuk vermaak om naar te kijken! heb mijn vader van 70+ al eens gevraagd of hij niet mee wil doen :P of een kennis van mij waar ik wel paarden voor rij, maar beide zijn niet te overtuigen :P :P :P

Dressuurzadel begin ik niet aan :+ paar keer geprobeerd met een dressuurzadel van een ander maar op de een of andere manier heb ik dan het gevoel dat ik niet meer kan paardrijden :P geef mij maar een springzadel :D

Vanmiddag haal ik de 3 jarige op :) zal haar eerst nog rijden onder begeleiding en sprongetje doen en daarna mag ze mee naar huis. Heb gisteravond ook maar meteen een deken met afneembare hals besteld voor haar, voorspellingen volgende week vorst winterse buien.. bah :(

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:52

Ik doe nog wel eens afwisseling met dressuurzadel, even wennen, dat wel.

Ze voorspellen kou idd blehhhh, ben er nog niet klaar voor haha.

Vanmorgen om 7.00 zijn de inschrijvingen voor IICH Groningen geopend. Om half 10 las ik op fb dat mensen er via online-inschrijving er niet door konden komen en dat er al klasses vol bleken te zitten.. ik direct laptop aan.. en neehoor, met geen mogelijkheid kwam ik erdoor. Een vriendin en ik wilden samen heen en starten in t L op woensdag. Alles gewoon vol vol vol in nog geen 3 uur |( helaas! Zijn er mensen van hier die heen willen en die t wel zijn gelukt om in te schrijven?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:30

Wat gaat iedereen goed! Top :D