[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:27

Starten jullie nooit bij de Roskam in Kapel-Avezaath? Ik vind het daar heel fijn door de grote bakken.

Maar ik ben ook bevooroordeeld want ik heb er een tijd lang gereden :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:42

Is wel wat verder rijden voor ons. Ik zoek meestal dichter bij huis.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:29

Dankje nann! Eigenwijze draak is het. Dat van jou ziet er netjes uit!

Afbeelding

Afbeelding

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:05

Dank jullie wel. Het gaat al een stuk beter, toch even langs de dokter geweest en heb bijholteontsteking. Nog eventjes rustig aan dus..
Inderdaad, die natte bak helpt ook niet hard mee! Dat het zonnetje vandaag maar heel goed zijn werk gaat doen.
Wat leuk om foto's te zien! :) Ik zal snel ook wat foto's erop zetten.

Heb me gisteren maar gewoon ingeschreven voor de wedstrijd op 14 februari! Dat gaat dus toch mijn debuut worden! :D Vind het wel een beetje spannend eigenlijk.. Heb maar meteen twee proeven ingeschreven, mocht de eerste mislukken ;-) haha

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:12

ziet er netjes uit Nann_!

en Jessica beterschap lijkt me erg vervelend :(

Vanavond heb ik ook weer les na vorige week niks kunnen doen vanwege de vorst. Dus ik ben benieuwd hoe het weer gaat! Nu eventjes ook geen wedstrijden meer, mijn laarzen heb ik naar de schoenmaker gebracht. Deze bleven maar afzakken en ik heb ze net 1,5 jaar. Blijkt dat ze twee centimeter te groot zijn :( Daarna ga ik weer eens rustig kijken voor een wedstrijdje in de buurt.

de bak is bij ons ook altijd vol met plassen, dat resulteert altijd alles onder de modder.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:31

Mooi fotos hierboven!
Ook erg mooi dat bruine tuig Detroit.

Ik was vanochtend om 8 uur op stal. Mooi even gereden voor het werk uit. Ging erg fijn.
Moet haar toch wat lager rijden om het stabieler te houden. Maandag eindelijk weer eens les, is wel even nodig.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:08

Fijn is les dan he misz kitty? Weet je weer waar je aan moet werken enzo :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:17

Oefeningen gaan prima, en het ziet er heel braaf uit, maar krijg de aanleuning maar niet op een fijne manier voor elkaar....

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:47

Iedereen die mij complimenten gaf, jullie zijn ontzettende lieverds! Kan hier zo'n gelukkig persoon van worden, wauw. Helaas wedstrijd van 21 febr. moeten afzeggen. Zondag die knal met mijn hoofd was het einde van mijn paardrijperiode voor een tijdje. Gisteren bij de fysiotherapeut geweest(loop ik al een tijdje) en ze kon niks voor mij doen. Mijn nek kan ik amper bewegen en het straalt door naar mijn rug. Als ik mijn nek al draai doe ik dat vanuit mijn schouders. Morgenochtend mag ik onder de rontgen en hopelijk heb ik dan wat meer duidelijkheid wat het precies is. Ik ben best wel angstig.. Wel uiteindelijk een aantal heeeeleee lieve vrienden die deze komende weken Win voor me willen rijden. Vanmiddag gelongeerd en wat was ie lekker bezig. Neusje over de grond en die achterhand er keurig onder.. Wat een lekkerding heb ik dan toch.

Afbeelding

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:49

glenstorm schreef:
De eerste keer is altijd lastig. Heb je zelf al wel eens gestart? Anders is het nog eens extra lastig omdat je je eigen spanning onder controle moet houden en ondertussen reageert je paard nog eens anders dan normaal. Gewoon veel kilometers maken is handig. Ik heb bij de pony's al veel gestart, daarom heb ik nu eigenlijk nooit last van spanning en kan ik mijn paard die daar wel veel last van heeft er goed doorheen loodsen. Als ik daar gespannen op ga zitten klapt die volledig dicht tot in het teugelkreupelen aan toe.

Mijn paard start ik gewoon onder zijn stamboeknaam. Heb nog getwijfeld of ik Tinky Winky wel leuk genoeg vond, maar het paard is gefokt door mijn inmiddels overleden vader. Ik ken hem dus al vanaf zijn geboorte. Ik was toen bijna 3 dus leeftijd van de teletubbies. En mijn moeder heeft met hem een aantal jaar in de B dressuur rondgereden ook onder de naam Tinky Winky. Gezien het verhaal achter heb ik besloten om het maar gewoon erbij te laten.

Nu moet ik wel weer even terug aan de studie, maar even bokken is natuurlijk veel leuker. Ik start volgende week donderdag weer een rondje BB springen.

Zelf nooit KNHS gestart wel FNRS met manegepaard en eigen paard. Dit was dus de eerste keer echt KNHS.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:29

@OneAndOnlyx wat vervelend zeg! Hopelijk heb je snel wat meer duidelijk.

Gisteren even een proefje gereden maar er valt nog veel te oefenen! Hij heeft vooral een hele duidelijke 'bolle' kant. Ik moet echt enorm gaan werken aan de buiging op de rechterkant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:34

OneAndOnlyX: hoop ook op meer duidelijkheid voor jou. Kan me voorstellen dat het heel spannend is. Aan de ene kant hoop je natuurlijk dat ze wat vinden, maar aan de andere kant hoop je ook dat het iets is wat redelijk simpel te verhelpen is :(:)

Ik heb gisteravond weer les gehad. Hard moeten werken zeg, nu spierpijn :+ . Heb 100 keer overnieuw schouderbinnenwaarts moeten doen voor mijn gevoel. Dat vindt hij moeilijk, dus gaat hij in de hoek voor de lange zijde al een beetje drammen en harder draven. Uiteindelijk wel gelukt maar pfff.

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:25

Gisteravond les gehad en vanmiddag zelf weer even gereden. Maar het impuls knopje was ver te zoeken helaas. Uiteindelijk nog wel goed af kunnen sluiten. Maar ach we komen er wel een keer.

Sorrel heeft op z'n linker kant af en toe moeite met wat buiging. Iemand hier misschien tips voor hoe ik dit kan verbeteren? Ik probeer met inrijden al veel figuren etc te rijden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:45

OneAndOnlyX, succes, wanner krijg je de uitslag? Heb je het gevoel dat het echt je spieren zijn?

Mijn les ging lekker gisteravond. Ware het niet dat ik om 18.15 u het gevoel had dat het al lang en breed 18.30u was, en dat ik toen nog een vol kwartier moest. Ik kon aan het zuurstof erna. Adelin vind het moeilijk worden, en dan gaat ze heel erg hard acher elkaar met haar kop gooien. En daar moesten we even doorheen. De kunst is om gedoseerd streng te zijn, te weinig heeft geen effect, te veel wordt ze alleen maar bozer.

Zondag weer wedstrijd.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:03

Susan, Blauwendraad kan je ook goed starten. Ik ben er zelf nog nooit gestart, maar ben er wel eens geweest en het ziet er prima geregeld uit. :j Ik spring er nog wel eens op woensdag middag. Haha lekker spierpijn :D Betekend dat je hard gewerkt hebt haha. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is!

Britt, dat is vanaf hier 3 kwartier met de auto en met de trailer wel een uur denk ik. Dat is mij ook net te ver haha. Ik zag dat je in Tiel woont, ik werk daar tegenwoordig!

Arianne, wauw je set is gaaf op je knappe paardje! Ziet er goed uit!

Jessica, leuk! Spannend! Hoe voel je je nu?

Misz Kitty, ik moet die van mij ook lager/dieper instellen maar dat gaat tijdens de les ook het fijnst. Het helpt mij echt als er iemand staat om dan aan te geven wat je moet doen.

Lisanne, jeetje wat een naar bericht! :(:) Heb je al de uitslag van de rontgen foto's? Kan mij goed voorstellen dat je angstig bent.. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Mariska, mijn paard heeft dat op links. Ik moet hem dan juist overdreven naar binnen stellen, en echt me binnen hand naar binnen zetten en me buitenhand naar voren doen waardoor hij niet in een goede buiging loopt maar wel even heel zijn lijf gebruikt. Bij ons werken veel overgangen draf-galop-draf (en dan maar een paar galop sprongen, je hoeft niet een heel stuk te galopperen) en zoals je al doet veel figuren rijden, slangevoltes, door een S van hand veranderen, kleine voltes rijden etc.

Utixo, succes met je wedstrijd! Fijn dat je les goed ging! En dat je aan het zuurstof moet herken ik ook haha.

Wij hadden gister wedstrijd en heb nog nooit zo'n fijn los paard onder mijn billen gehad. Ik ben dan zo trots op hem! Mijn dag kon dus al niet stuk en dat eindigde daarna ook nog met een 2e plaats (184) en een eerste plaats! (195 punten) Wat ons nu brengt op B+8.

Afbeelding

Afbeelding

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:22

Gefeliciteerd, dat zijn mooie punten! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:24

Mooie punten hoor! En gefeliciteerd met je prijzen :D !

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:30

Mooie punten en lekker ding is het zeg <3

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:38

Zo gauw ik de uitslag heb krijgen jullie het te weten! Ik vraag mijn moeder om morgen te bellen en dan weet ik het 's avonds. Ik vind het zeker heel erg spannend want dit hangt af van mijn hippisch toekomst natuurlijk. Het zou kunnen dat ik de komende maanden niet mag rijden maar we gaan maar gewoon uit van het minst erge :( . Utixo: Ik denk inderdaad dat het een spier is die misschien wel een scheurtje heeft want het doet echt flink zeer in de dikste spier in mijn nek.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:43

Gefeliciteerd mooie punten!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:46

Mooie punten nann! Knap paard ook!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:12

Nann gefeliciteerd!! Mooie punten en fijn gevoel. Knap paard heb je btw!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:23

Zo nat als de bak gisteren was:
Afbeelding

Zo droog was ie vandaag! Heerlijk zo'n perfecte bak met top drainage *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Helaas kan ik voorlopig niet echt rijden, huidige zadel ligt niet lekker op haar en ik moet nog een afspraak maken bij de zadelmaker. Het wordt wel een bruin zadel uiteraard :)) Tot nu toe alleen maar 2 keer erop kunnen zitten en wat rond kunnen stappen. Ze begint wel vervelend te worden, als in.. Net doen alsof ze niet meer weet hoe ze moet lopen :+ Daarnaast zit het bit ook niet helemaal fijn denk ik.

Iemand tips voor een fijn bit? Ze heeft helaas maatje 10.5 dus er is niet heel veel te vinden.

En gefeliciteerd met de mooie punten hierboven! :D Nann, ik woon inderdaad in Tiel! (En in Amsterdam haha). Paard staat ergens net buiten Tiel.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:29

Ik heb mij in het verleden al veel ingeschreven, maar ook met diezelfde snelheid weer uitgeschreven.
Was er niet aan toe, voor mijn gevoel.
Ben erg onzeker, en ook een enorme perfectionist.

Inmiddels heb ik goede lessen waarin ik met een los paard door de bak dans, en prachtig kan wijken en schouder binnenwaarts een eitje is.

Dan zou je denken: goh, waarom start ze geen B -proef? ...

Nu heb ik mij toch ingeschreven op 19-3 (lekker ver in de toekomst)....
Ik heb besloten te gaan voor de ervaring, zie wel: al eindig ik met 155 punten :(:)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:51

GA, ik vind het echt een aansprekende pony. Zo'n leuke snoet!

Nann, gefeliciteerd!

Hier wat meer impuls. Nog bij lange na niet genoeg, maar het begin is er in ieder geval. 187 en 4e, 190 en 3e. Reden zeer sterke combinaties mee, dus ben tevreden. We staan nu op L1+5.

Middengalop vrijwel niet en halsstrekken niet is bewust, hier dan ook terecht 5, 5, 4 en 2 op gescoord (in 1e en 2e proef).