[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karin1994

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:13

gister een heel fijn L2 debuut gehad, 188 punten en een eerste plaats en 178 punten, 2de proef was slordiger en hij wou niet aanspringen helaas, al met al super fijn gereden en leuk commentaar gehad

Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:48

Gefeliciteerd! En fijn commentaar kun je altijd wat mee en ook mooi gejureerd! Niet bang om lage of hoge punten te geven. (Echt hekel aan die zesjes protocollen en geen commentaar. O:) )

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:55

Gefeliciteerd! Fijn debuut dus *\o/*

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:49

Mooi L2 debuut!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:23

Gefeliciteerd Karin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:31

Fijn debuut!

Ik had vrijdag nog een rondje gereden 5 minuujes van huis 1 proefje :))

Het liep gigantisch in door veel uitvallers dus heb maar 5 minuten kunnen losrijden, was nog net niet helemaal fijn daardoor maar toch nog 191 punten kunnen rijden :)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:54

dankjulliewel :)

super goed zeg Yvank!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:17

Top Yvank, gefeliciteerd!!

Wij mogen zaterdag weer! Kheb er echt zin in. Woe hebben we een proefgerichte clinic bij ons op stal. Ik hoop hiermee echt de puntjes op de i te zetten en dat as zaterdag dan ook echter terug te zien is in onze proef. (Snap dat het ook tegen kan vallen natuurlijk en dat we van meer afhankelijk zijn maar zou toch heel leuk zijn :D )

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:05

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:29

Karin en Yvank gefeliciteerd met de punten!

Ik heb braaf mee gelezen maar eigenlijk niet gereageerd.

Hier na mn wedstrijd weekend er zo'n 2 weken uit gelegen. Vorige week donderdag weer wat serieuzer kunnen lessen en afgelopen weekend lekker naar de veluwe geweest en hij kan hard, echt heel leuk!

Afbeelding

Gisteren gelest en ging wel fijn, heb alleen een enorm probleem met t wijken, het gaat niet zoals t gaan moet,vind ik,het is wel oké maar het moet en kan beter. Hij snapt op de één of andere manier mijn hulp niet en blokt me dan volledig en neemt aan t eind zelf de leiding over. Daar in tegen ging de galop weer heel fijn. Dus daar houden we maar aan vast.

Ook gisteren zn teddy vacht er af gehaald, wat een verademing.

Afbeelding

Alice succes zaterdag en leuke foto's!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:30

Dank je wel Paulien!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:06

Goede middag ladies!

Knappe haflinger Paulien! Geschoren krijgen ze zo'n mooie kleur. <3.
Wat jammer dat het wijken moeilijk gaat. Hoe oefenen jullie dat. Die van mij kan heel goed wijken maar meestal zit ik in de weg omdat ik het groot te goed wil doen.
Wijkt je Haffie wel goed voor de druk van je been? Want dan is het een kwestie van recht houden en niet te veel stelling willen pakken.

Afgelopen woe. Hadden wij een proefgerichte clinic op stal, erg leerzaam. Vandaag op concours echt gebruik van gemaakt.
Dian was ontzettend druk stond de trailer al te slopen en kwam er bezweet af. Met los rijden liep ze echt super fijn veel complimenten gehad. Maar in de proef toch spanning. Net ff andere omgeving en kantine langs de kant waar kinderen uit kwamen rennen ja dat kan mijn kleine autistje niet aan.
Toch nog 189 en 5e plaatst. Blij mee :D. T was ook nog in handicap met de L1 dus volgens mij had ik Vd L2 nog hoger gestaan. O:)

De teller staat op L2+6 (doel nog haalbaar)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:09

Gefeliciteerd met je punten!

Wat jij zegt is idd het probleem. Ik doe teveel, ik wil teveel en ik wil te graag.
Vandaag met rijden begonnen zonder zweep, ging best oké, maar op het moment dat ik het wijken in zet slaat de motor af. Uiteindelijk spoortje af gedaan, zweepje erbij gepakt en dan kan ik dus gewoon zitten, been iets naar achter leggen en dan gaat ie.

Het is dus mijn probleem, ik doe teveel en dan gaat t mis. Ga soms scheef zitten om m weg te duwen en dan ga ik weer trekken aan mn binnenteugel.
Eigenlijk is het of ik ga matig opzij of ik ga teveel opzij, dat de voorwaartse drang weg is en hij met te veel stelling loopt.

Raak er gewoon gefrustreerd van :')
Laatst bijgewerkt door _pauline_ op 07-11-15 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:09

Gefeliciteerd dames, jullie gaan weer netjes!

Alice, fijn de tips kon gebruiken al en losrijden zo goed ging, dan komt dat in de proef straks ook wel!

Pauline, dat is een hoop haar eraf! Wat is het probleem met wijken?

Hier nog rustig aan, vorige week shoot gehad (en vandaag maar daar nog geen foto's van).
Afbeelding
Afbeelding

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:10

Gaaf die 2e foto. Zie post boven je ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:22

_pauline_ schreef:
Gaaf die 2e foto. Zie post boven je ;)

Zie het nu, waren tegelijk.
Wijk je altijd 10 meter of wissel je ook vaak af, paar meter, rechtuit, andere kant op, rechtuit, pasje wegrijden, enz? Want door het spannend en afwisselend te houden is/lijkt het mij moeilijker om dan halverwege af te slaan omdat elk moment dan weer wat anders kan vragen waardoor bij de les moet blijven.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:31

Ik probeer het zo afwisselend mogelijk te houden. Dus inderdaad ook zigzaggen over de a-c lijn, tempo wisseling op de a-c lijn, recht uit en pas op X wijken, en recht stellen en dan juist de andere kant op zodat het niet altijd maar hetzelfde is. Maar ik zet m onbewust ergens met mn houding op de rem en dat gaat ie schenkelen ipv echt opzij.
Zolang ik iets onder het echte actieve draf tempo mag blijven gaat het wel een stuk beter moet ik zeggen. Maar ik moet toch echt ook met meer power gaan rijden.

Laatst een clinic gehad en daar er ook aan gewerkt en dan gaat t uiteindelijk ook goed.

Maar ben zo'n pietje precies, ik wil t echt goed onder de knie hebben.

Met mn instructrice er op gaat het wel echt netjes. Hij kan t wel, nu ik nog hahaha

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:53

Wat bij mij werkt is voor je gevoel een rechte lijn rijden van a naar m of h. Paard mooi recht houden en dan v been opzij. Idd beter minder scharen en mooi blijven dan nr de zijkant knallen (vaak over de schouder).
Ik heb een keer een 9 gehad voor het wijken en nu zeg ik steeds tegen mezelf, weer een 9! Waardoor we vaak helemaal niet mooi gaan en veel te hard opzij. Ik moet de juiste lijn nog vinden voor ons niet te veel niet te weinig - maar precies goed.
Komt bij jullie vast ook wel goed Paulien. Zo te lezen heb je er zelf al goed over nagedacht!

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:57

Ik heb laatst een 8 gescoord en die wil ik a.s. weekend weer :')

T is idd minder scharen en meer naar voor, maar nu nog doen. Al zitten er ook vaak zat prima stukjes tussen als ik mn instructrice moet geloven, we willen alleen beide voor een 10.

Ik kijk nu volgens mij naar A of C, volgende keer proberen om naar de andere letters te kijken, deed dat eerder wel dacht ik, maar is zeker weer opnieuw her proberen waard, thanks!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:05

Kijken waar je naar toe wilt en recht blijven zitten. Ik doe voor mezelf wel eens de teugels weg. Zo dat ik kan checken of ik het wel goed doe. Soms wil ik te veel sturen.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:34

Dan val ik door de mand denk ik, wel een goede tip. Gooi je dan gewoon je teugels los?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:49

Handen recht nr voren O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:07

Wijken ook met been op de singel. Je wil opzij voor druk en niet achterhand vooruit plaatsten als eerste :) . Ik kan daardoor nu wijken door alleen mijn zit te verplaatsen.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:21

En heb je dat dan wel vanuit eerst je been verplaatsen naar achter geleerd of meteen al vanaf de singel? En hoe heb je dit dan aan geleerd? T zelfde als met je been naar achteren neem ik aan, maar wie weet dpe jij het niet iets anders waar ik ook weer van kan leren.

Ik zal donderdag met m'n les weer eens even goed opletten wat ik doe.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:27

Idd been niet nr achter. Bij mij net achter de singel. Maar daar ligt m'n been ook dus gewoon aandrukken. Ik heb het aangeleerd door niet vanaf a te wijken maar van af de binnen hoefslag nr de hoefslag, en dan uitbreiden zeg maar...