[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:14

Proficiat!!

Zo proefjes ken ik. Nu mezelf eens klaarmaken en dan vos

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:15

Succes! :)

En gefeliciteerd met jullie jubileum Tess!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:21

dankje :) , dat word vandaag een groot knuffel festijn!
en dan .. naar tentenkamp om spullen in te slaan :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:23

Oe leuk, ik ga normaal ook altijd naar tentenkamp. Maar sla dit keer even over. Moet sparen voor instructieweek en wereld ruiterspelen :D

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:30

hahaha,
naja ik ga bijna nooit..
maar vandaag moet en zou ik gaan ~~}>

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:47

Josje, leuk dat je zo een proef rijdt en daarna op de film dit commentaar terug hoort.
Vonneke, Succes vandaag!
Caro_marjan, toch gefeliciteerd met je ene winstpunt
Aranel, jammer
Tsplendid, gefeliciteerd met je nette punten!
Coquette, ik ben ook benieuwd naar de filmpjes
Tsplendid, ik denk dat ik de volgende keer of die keer daarop. De volgende wedstrijd is op gras (wel hele fijne locatie en goed vlak) en die keer daarop is al op zand. Dat vind ik toch net wat fijner. En ik hik er gewoon tegenaan, ik heb deze klasse nog niet gereden en ben dan direct bang dat ik super lage punten haal. Terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet gebeurd als ik zo rijd als anders.
Xnk, ik moest als laatste van de paarden starten. Tegen half 4 pas. Jij was smorgens in schoonebeek? Toen was ik aan het schrijven bij het springen. Gefeliciteerd met je winstpunten.
Caro_marjan, ik stap ook vaak wel wat langer in, zodat ik goed de ontspanning kan vinden. Meestal is mijn paard al ontspannen op concours en rijd ik gewoon simpel wat overgangen, paar keer vlug maken en weg rijden. Meestal pak ik (voor de L2) op allebei de handen 1 of 2 x wijken mee en ik maak wat kleine voltes. Ik oefen een paar keer het halthouden (dit voor de reactie op mijn been) en het achterwaarts een keer. Ik rijd ongeveer 30 minuten los.
Michelle, ik heb geen account maar zie je nu op de achtergrond rijden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:51

nadita schreef:
Beetje laat, maar super bedankt allemaal.
Morgen M2 debuut. Heel spannend.....

Ik wil jullie toch nog even laten weten dat mijn M2 debuut boven verwachting goed is gegaan.
Heb de M1/M2 gewonnen (12 deelnemers) met 197 punten. Ook nog verkeerd gereden, dus 2 punten aftrek.
Allemaal 7ens voor kw's, slangenvoltes, sb. Ben totally over the moon :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:53

Lianne, dan heb ik je sowieso niet zien rijden :P ik moest pas over twaalven rijden, terwijl ik uitging van half 12, was op de een of andere manier heel erg uitgelopen. Er waren ook al paarden aan het losrijden toen ik klaar was

Nadita, netjes! Gefeliciteerd :)

Beetje jammer dat je bij uhorse maar 1 minuut kan kijken ^)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:01

Els, gefeliciteerd met je winstpunt. Wb losrijden: ik doe meestal 15 tot 20 minuten losrijden. Dan is Meint nog scherp in de proef. Begin met stappen, dan pak ik hem op, rond en laag. Zodra de deelnemer voor mij de ring in gaat, begin ik met draven en galopperen. Daar heb ik voldoende aan. Maar dat zal niet voor ieder paard zo zijn.

Aranel, jammer van je punten. Beetje zuur, zo net tegen de 180.

Lianne: wauw, dat zijn dikke punten. Wanneer M1?

xNK ook gefeliciteerd met je winstpunten.

Michelle: ik draai ook al poosje mee. Niet constant wedstrijden gereden, maar wel veel. Heb op mijn 41e nog de Fries gekocht, die ik nu heb. Zo groen als gras. Maar ben super trots op mezelf dat we het tot nu toe samen zover gebracht hebben. (heb nogal wat 'gebreken' en rijd daarom met dispensatiepas)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:03

Nadita, super goed debuut! mag je heel trots op zijn. ( maar dat ben je vast ook)
Ik twijfel steeds om over te gaan, op zich gaan alle oefeningen wel goed, maar het mag nog netter afgewerkt worden. (maar ik ben ook nooit tevreden, dus misschien moet ik dat ook een beetje loslaten)

XNK dan heb ik je niet gezien, toen ben ik net naar huis gegaan om te gaan vlechten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:05

Dat heb ik ook Lianne, dat ik nooit tevreden ben. Perfectionist heet zoiets :P

Gewoon doen, als je zulke hoge punten rijdt, dan ben je zeker klaar voor de M1!

En ja, ik ben super trots. Had een fijn gevoel na de proef, maar zulke hoge punten had ik zeker niet verwacht. Dat was een mooie opsteker.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:34

Ladies even snel: rijden ging fijn, Bo keek werkelijk nergens naar. Geen fouten. Had voor dit moment van training niet beter gekund. Ben super tevreden. Plaatsing en of we door zijn weet ik nog niet. Had iig goede score, 65,nog wat dus dat zal 196 punten zijn! Fotos en filmpje volgt haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:48

Wat een punten Lianne, gefeliciteerd!!

NK toch nog mooie punten

Caro_marjah ik rijd meestal 25-30 minuten los. Eerst 10-15 minuten loswerken en dan langzaam oppakken en veel schakelen. daarna even aan een lange teugel draven en stappen en dan 5 min van te voor nog even weer opakken. Is altijd even aftasten wat ze nodig hebben. Als die van mij fris is heb ik het half uur echt wel nodig en anders is 25 min vaak zat

voor concoursen ben ik gelukkig totaal niet zenuwachting. Toen ik met de pony nog sprong was ik altijd wel heeeel zenuwachtig :P
ik rijd nu ongeveer 13-14 jaar wedstrijden, officieel. Toen ik 5-6 was begonnen met bixie wedstrijden en vlak daarna officieel

Wow nadita wat een super debuut, gefeliciteerd!

Lianne ik ben ook altidj bang dat we neit klaar zijn voor eeen hogere klasse, maar tot nu toe heb ik eigenlijk nog nooit slechte punten gereden. Al denk ik dat het straks voor de M2 wel anders is :p

Supergave ervaring Michelle en ook nog eens super punten!

Gisteren lekker gesprongen, ging fijn. daarna sinds het geklooi buiten weer een stuk zandweg gestapt wat ze braaf deed :)
vandaag heeft ze vrij, kan ik uitbrakken van een erg leuke paasparty

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:18

Melissa, ik heb inderdaad vaak het gevoel dat als ik dan naar een ander kijk dat dat er veel beter uit ziet. Terwijl ik regelmatig echt hoge punten rijd.
Ik ben zaterdag nog na de tweede proef naar de jury gegaan en gevraagd om tips.
Ze vond het een hele vriendelijke en leuke combinatie om te zien. Een paard waar meer in zit.
Voor het L2 is de gedragenheid en de impuls heel goed, maar voor het M zou ze nog graag zien dat ik hem iets meer opvang maar wel dezelfde activiteit behoud.

Michelle, top gereden! ik ben benieuwd naar de filmpjes.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:35

Lianne ik ken het precies. Dan zie ik mensen rijden en dan heb ik zoiets van wat doe ik hier, terwijl ik toch vaak wel aan de bovenkant mee kom. Dat is wel fijn commentaar om te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:37

Wow Nadia wat een debuut!!!

Ik vandaag tegenvallertje. Hij was uiteindelijk hartstikke braaf.

Eerste proef had ik allemaal zessen en 5x een zeven. Viel me tegen. Kreeg zessen waar ik normaal achten scoor.
Tweede proef was ik 4e met 190.

Snel door naar de volgende wedstrijd!!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:08

Ja echt stom om zo te denken. Ach je kunt maar beter bescheiden zijn dan hoog van de daken schreeuwen dat je het wel kunt :P

Toch nog twee punten weten te scoren, je hebt in elk geval je doel bereikt door te blijven zitten ;)
Wanneer moet je weer starten?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:12

Nadita: Wat een fijn debuut! Gefeliciteerd :)

Michelle: Gefeliciteerd met je punten! :)

Melissa: Lekker gesprongen! Ook wel eens lekker voor de afwisseling!

Vonneke: Jammer dat je punten een beetje tegen vielen, maar toch nog winst dus niet voor niets gegaan :') En blijven zitten! :p

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:13

Iemand die mee wilt op buitenrit? :')

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:27

Haha springt ze er nou overheen bij de schaduwen van dr bomen

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:30

wat een leuk stuk waar je je even kunt uitleven zeg! dat wil ik ook wel in de buurt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:46

Super debuut hoor Nadita!! Geweldig toch die Friezen die bovenin meedraaien.

Wat een heerlijk gallopeer pad coquette! Hoe heb je het gefilmd?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:47

Gewoon de teugels in 1 hand en met de andere hand filmen... :')

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:59

Vonneke fijn dat het paard braaf was de 1e outdoor. Jammer van de tegenvallende punten..

coquette heerlijk stuk naar buiten geweest

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:08

Super mooi debuut nadita!! Gefeliciteerd

Vonneke, balen dat je punten tegen vielen maar toch goed gedaan!

Super leuk filmpje coquette! Echt heerlijk zo galopperen.

Ik heb gister met die van mij gezwommen :D naja tot zijn buik het water in haha. Hij vond het erg leuk, steeds met zijn neus in het water en stampen. En hij had het bedacht om in het diepe te gaan draven 8)7 man o man dat was echt niet uit te zitten zowat

Ennnnn vandaag is de osteopaat geweest *\o/*
Ze vond hem heeeeel veel beter dan de vorige keer! Hij zat wel op een aantal plekken vast zoals zijn bekken aan de rechter kant, dat was de vorige x ook zo maar toen kreeg ze het nauwelijks los en vandaag kreeg ze het vrij makkelijk los. En in zijn hals zaten nog wat stukjes vast, maar hij is nu weer los :D

Zijn hier trouwens mensen die longeren net zo'n touw? Die over de rug en tussen de voorbenen door gaat. Ik heb daar nu een aantal dagen mee gelongeerd, en vanmiddag trok de osteo zijn been naar voren en ik zag allemaal plekken zitten tussen die velletjes zegmaar.. Werd er niet erg vrolijk van en ik vraag me af of meer mensen dit hebben.
En heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?