[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:59

__Astrid schreef:
Ziet er goed uit focussed, alleen opletten dat die niet achter de teugel komt...

Heb je helemaal gelijk in!! En m'n handen mogen ook een stuk meer bij elkaar zie ik :=

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:00

Dorine92 schreef:
Suelza schreef:
Misschien Dorien hier, die is al aardig op weg :j

Ik ga mn best doen :D Ik denk dat Vera het wel kan eigenlijk.. maar dan moet er nog wel wat gebeuren

Dat is gewoon een kwestie van trainen en doorzetten en dat gaat jou wel lukken :j wanneer moet je weer starten? Ik heb even een wedstrijdstop gehad met de vos (ze springt de wissel nog niet), maar ga binnenkort weer beginnen. Dan komen wij elkaar vast wel weer tegen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:00

Nicole: prachtige foto's !! Nogmaals en alweer: gefeliciteerd!!

Neeltje: zou het werkelijk de leeftijd zijn waardoor wij geen vervelende opmerkingen krijgen -O- :D -O- ? Dat we ontzien worden ofzo ( LOL... dat zou érg zijn. Denk dan maar liever dat ze gewoon niet dúrven.... ok??)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:01

Als Sam zijn tikken krijgt is ie erger dan de meeste sensibele wpn'ers die ik gereden heb. := (En Sam zit altijd op het randje van een zenuwinzinking. _O- )

Hoge bomen vangen veel wind. Jolanda heeft zelf gekozen voor de vele aandacht toendertijd, dan weet je dat je ook mensen gaat tegenkomen die het niks vinden. *haalt schouders op*
Ik had vooral medelijden met guusje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:01

Suelza schreef:
Maar hij heeft het wel gelopen. En menig ruiter haalt het ZZL niet eens. Dus hem helemaal afrekenen vind ik ook niet terecht. Ik doe het haar niet na met een fjord...

Niet om het ras af te maken want ik ben er zeker van dat het gewoon allemaal kan hoor en zie ook foto's langskomen dat het Z-waardig toont, maar ik zie ook regelmatig foto's langskomen van Fjorden op M en Z-niveau die op een dergelijke manier lopen dat ik denk: Jij hebt je punten gereden bij mensen die het 'zo knap vonden voor een Fjord', want als mijn warmbloeden zo diep lopen dan krijgen ze vieren en vijven omdat ze te diep lopen, meer moeten worden opgericht en verzameld, en jij komt nog met winst naar huis ook. Een beetje omgekeerde discriminatie zeg maar. Ik post het nooit in het topic want ik laat iemand lekker trots zijn op zijn paard maar ik heb er wel mijn gedachten over :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:02

Ayasha schreef:
Als Sam zijn tikken krijgt is ie erger dan de meeste sensibele wpn'ers die ik gereden heb. := (En Sam zit altijd op het randje van een zenuwinzinking. _O- )

Ach ja, laten we het er dan maar op houden dat ik niet snel onder de indruk ben :+

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:03

Ik heb eerder in dit topic ook al eens gereageerd maar verder niet meer, enkel meegelezen.

Dus ik meld me ook weer.
Van het weekend weer op wedstrijd geweest met mijn pony. Nou ik werd me verafschuwt aangestaard door mensen, ik was de enige met een pony en ook nog een schimmel ook. dat meisje + moeder die zo waren hadden zelf een dikke vrachtwagen mee en alles. Zij moest toevallig voor mij rijden, met losrijden liep de mijne al zo fijn. In de proeven ook zo fijn. nou die mensen dus, nou succes met je witte pony bla bla, op zon afgrijselijke toon. Uiteindelijk de prijsuitreiking, ben ik lekker boven haar geëindigd. Mensen onderschatten pony's te veel, die van mij heeft op zich heel veel in huis en kan nog beter. Alleen moet ik het er nog uitkrijgen. Al gaat het steeds beter hoe meer wedstrijden ik rijd. Nog 1 puntje te gaan en dan mogen we naar de M1.

Nicole, wat heb je een enorm gave pony. :~ Daar zou ik wel meer van willen zien, ben benieuwd hoe die komende jaren zal ontwikkelen.

Damelza

Ayasha schreef:
Dorine92 schreef:
Waarschijnlijk omdat Guusje nooit een wp heeft gehaald in het ZZ-licht. Sterker nog, volgens mij liep ie verlies

Omdat ik Guus een prachtig voorbeeld vind van hoe je ten koste van een paard/pony kan willen presteren. Guus is blijkbaar een pony met een enorme will to please die door een aandachtsgeile amazone inmens uitgebuit werd. Je zag dat dier gewoon moeite hebben met die proeven en er door gerukt, geplukt en getrapt worden. En dat arme beest liep ook nog. Daarmee zou ik niet graag in 1 bericht genoemd willen worden als ponyruiter eerlijk gezegd. Op de manier dat zij haar ZZ l gehaalt en gereden heeft, zou ik het niet eens willen.

Helemaal mee eens.

Ben benieuwd hoe die van mij het gaat doen. Lekker veel lessen de aankomende tijd. Iemand tips om het doorzitten tijdens de middendraf onder de knie te krijgen? Die van mij gaat dan zo ruim dat ik hem amper uit kan zitten

Dorine92

Suelza schreef:
wanneer moet je weer starten? Ik heb even een wedstrijdstop gehad met de vos (ze springt de wissel nog niet), maar ga binnenkort weer beginnen. Dan komen wij elkaar vast wel weer tegen.

Ik ga 14 december nog 1 keer in Barsingerhorn, en dan in januari de kringkampioenschappen proberen. Lijkt me een beetje hoog gegrepen aan de ene kant, maar aan andere kant hebben we zowat alle Z1 proeven die we hebben gereden ook gewonnen, dus dan denk ik: waarom zou dat dan op een kampioenschap niet kunnen?
Na de kring (en hopelijk de regio) gaan we de vliegende wissels aanleren. Vind het zoooooo spannend of ze dat goed gaat oppakken!

Nies_

Ayasha schreef:
Dorine92 schreef:
Waarschijnlijk omdat Guusje nooit een wp heeft gehaald in het ZZ-licht. Sterker nog, volgens mij liep ie verlies

Omdat ik Guus een prachtig voorbeeld vind van hoe je ten koste van een paard/pony kan willen presteren. Guus is blijkbaar een pony met een enorme will to please die door een aandachtsgeile amazone inmens uitgebuit werd. Je zag dat dier gewoon moeite hebben met die proeven en er door gerukt, geplukt en getrapt worden. En dat arme beest liep ook nog. Daarmee zou ik niet graag in 1 bericht genoemd willen worden als ponyruiter eerlijk gezegd. Op de manier dat zij haar ZZ l gehaalt en gereden heeft, zou ik het niet eens willen.

Helemaal mee eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:04

Suelza: :? want je weet gelukkig wat ik onder sensibel versta en je hebt Sam al jaren op stal en weet dus ook hoe sensibel die is... Ja dag zeg. :)

Urielle: En dan nog klagen dat ze geen punten krijgen "omdat het een fjord/haf/shetlander/stippelpaard/fries/belg/draver/weet ik wat voor ras" is...
Als ik geen punten krijg heb ik gewoon niet goed genoeg gereden. Dat Sam pony is heeft daar imo geen jota mee te maken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-11-13 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:05

Nies_ schreef:
Ayasha schreef:

Helemaal mee eens.

Ik kan er niet over oordelen, heb ze nog nooit gezien..

Suelza

Dorine92 schreef:
Suelza schreef:
wanneer moet je weer starten? Ik heb even een wedstrijdstop gehad met de vos (ze springt de wissel nog niet), maar ga binnenkort weer beginnen. Dan komen wij elkaar vast wel weer tegen.

Ik ga 14 december nog 1 keer in Barsingerhorn, en dan in januari de kringkampioenschappen proberen. Lijkt me een beetje hoog gegrepen aan de ene kant, maar aan andere kant hebben we zowat alle Z1 proeven die we hebben gereden ook gewonnen, dus dan denk ik: waarom zou dat dan op een kampioenschap niet kunnen?
Na de kring (en hopelijk de regio) gaan we de vliegende wissels aanleren. Vind het zoooooo spannend of ze dat goed gaat oppakken!

Met die wissels ben ik nu aan het stoeien, merrie kan nogal heftig zijn en daar zit het nodige werk aan. Kring ga ik ook wel rijden, maar ik verwacht er weinig van. Hoop wel weer door te mogen naar de regio maar E. Olivier zal mij evengoed wel weer het snot voor de ogen rijden _O-

_Michelle__

Ik heb haar ook 1x zien rijden tijdens een demo.
Vond het er niet prettig uitzien. In ieder geval voor mij een voorbeeld hoe ik het niet wil doen.
Ook 1x wedstrijd tegen moeten rijden met haar nieuwe paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:06

Damelza schreef:
Helemaal mee eens.

Ben benieuwd hoe die van mij het gaat doen. Lekker veel lessen de aankomende tijd. Iemand tips om het doorzitten tijdens de middendraf onder de knie te krijgen? Die van mij gaat dan zo ruim dat ik hem amper uit kan zitten

Naarmate hij zijn rug meer gaat ontspannen in die middendraf ga jij makkelijker kunnen doorzitten... Verder zelf ontspannen .. Veel ruiters gaan opspannen "omdat die middendraf er aan komt en die kunnen ze niet uitzitten"... Self-fulfilling prophecy... ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:07

Ayasha schreef:
Suelza: :? want je weet gelukkig wat ik onder sensibel versta en je hebt Sam al jaren op stal en weet dus ook hoe sensibel die is... Ja dag zeg. :)

Zegge, niet zo aangebrand :') Ik oordeel helemaal niet over jouw Sam. Ik weet alleen wat ik onder sensibel versta en wat hier op stal in training komt en nee, dat zijn over het algemeen geen makkelijke paarden... Maar goed, dat doet verder niet terzake. Ik heb mijn punt gemaakt denk ik en de meningen lopen daarover uiteen. Moet kunnen toch? We zitten niet meer op de kleuterschool. Ieder zijn eigen mening...

Guusje had ik niet moeten noemen. Die schrap ik even. Maar dan blijven een Lord S en een Palusha evengoed als een paal boven water staan. Die presteren super!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:08

Suelza schreef:
Met die wissels ben ik nu aan het stoeien, merrie kan nogal heftig zijn en daar zit het nodige werk aan. Kring ga ik ook wel rijden, maar ik verwacht er weinig van. Hoop wel weer door te mogen naar de regio maar E. Olivier zal mij evengoed wel weer het snot voor de ogen rijden _O-

Ach proberen kan geen kwaad.. Ik wilde eerst niet gaan omdat ik dan moet wachten met het aanleren van de wissels (is niet zo tactisch om daar vlak voor een kampioenschap mee te beginnen.. als ik meedoe wil ik het goed doen) maar ach, december is zo om dus het valt wel mee qua wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:08

Haha Punz ik heb geen idee of het echt zo is. Maar als ze dat denken mogen ze van mij hoor, ze mogen zelfs denken dat ik geen concurentie voor ze ben. Des te meer lol heb ik als ik op m'n 'ouwe dag' en met mijn te heet gewassen peerd hogere punten haal dan zij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:09

Lord S ken ik niet maar Palusha hier wel en die volg ik altijd met veel plezier! Dat vind ik inderdaad een super combinatie! Dat zijn inderdaad combinaties die gewoon heel fijn rijden samen! :+:

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:10

Ayasha schreef:
Lord S ken ik niet maar Palusha hier wel en die volg ik altijd met veel plezier! Dat vind ik inderdaad een super combinatie! Dat zijn inderdaad combinaties die gewoon heel fijn rijden samen! :+:

Ik heb Lord S vaak zien lopen, hij is echt goed!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:10

Ayasha schreef:

https://www.facebook.com/nrpshengst?fref=ts

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:11

Inderdaas Urielle. Ik kom zo vaak fjorden tegen die M/Z starten waarvan ik vond dat ze wel erg vroeg kwamen losrijden voor t B. :o Ik vind dat wel jammer, snap heel goed dat veel mensen fjorden niks vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:12

Had hem opgezocht. Op foto herken ik hem idd wel! :j Enfin de naam zei me ook wel wat maar toen ik de foto zag van 'm wist ik wel weer wie het was! :j
Lord S en ook Palusha trouwens zijn ook meer "te kleine paarden" zeg maar... Ze hebben niet dat typische pony uiterlijk imo.. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-11-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:12

Brr ff tussen door ik word altijd zenuwachtig/nerveus wanneer mensen serieus interesse in Special tonen en of hij te koop staat, nu weer eentje.. weet bijna niet wat ik moet zeggen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:13

Ayasha schreef:
Had hem opgezocht. Op foto herken ik hem idd wel! :j Enfin de naam zei me ook wel wat maar toen ik de foto zag van 'm wist ik wel weer wie het was! :j
Lord S en ook Palusha trouwens zijn ook meer "te kleine paarden" zeg maar... Ze hebben niet dat typische pony uiterlijk imo.. :)

Palusha heeft ook Painted Black (meen ik) als vader. Lord S vind ik wel echt een ponymodelletje.